onko kokemusta corendon airlinestä???

joku joka kysyy

Ollaan menossa matkalle alanyaan ja sit katoin jostain et se on jokin corendon airlines niin että onko kellään kokemusta esim. lentämisestä, onko se turvallinen (ettei tipu taivaalta ym.) Niin olis kiva tietää...

43

16112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vammaispalvelu Ry.

      Ja taas joku valopää. Ensin liput,sitte tänne itkemään. Kyllä noi tippumiset näkyy uutisissa,jossei
      pääkoppa ole täysin jumissa.
      Oiskohan kellään kokemusta esim. lentämisestä. Taitaa päivätahti olla miljoonissa,että kokemusta on.

      • mauka

        Corendon on on karsea yhtiö,täysin paska. Kannattaa kokeilla ja itse katsoa,joku tykkää ja toinen ei. Mä olen se toinen joka ei tykkää


    • FH

      Olimme viime syyskuussa ko. lentoyhtiön lennoilla Turkissa. Kaiketi olet varannut Deturin matkan, onnea tarvinnet enemmän matkanjärjestäjän kuin lentoyhtiön kanssa.

      Mutta sitten kysymyksiisi: Ei ainakaan meidän koneet tippuneet alas :) Lentokoneesseen kannattaa varata itselle ja lapsille, mikäli on mukana, tekemistä. Alkuun näyttävät vhs-kasetille nauhoitetun turvatiedotteen, josta osa "häipyy" huonolle vhs:lle tyypillisesti ja mitään selvää siitä ei saa. Muuta ei sitten näytetäkään, ei elokuvaa tms.

      Normisti jalkatilaa, turkkilainen henkilökunta, joista osa osasi paremmin, osa huonommin englantia. Lentokapteenin englannista ei saatu mitään selvää, eivätkä saaneet muutkaan :) Lennollamme oli kokeneempia matkustajia ja he sanoivat lennon olleen huonoin missä olivat olleet. Me olimme ensi kertalaisia, joten ei osata verrata. Alastulo Alanyassa oli kokemus sinänsä kun lentokone tuli jyrkästi alas ja istuin ikäänkuin hävisi välillä alta. Mutta hengissä maahan tultiin.

      Minulle jäi sellainen käsitys, että parmpiakin kyllä on tarjolla, myöskin charter-lennoilla ja parempaa saa kyllä ihan samalla rahallakin. Sekä lentoyhtiön että matkanjärjestäjän taholta.

      Makuasioista ei kuitenkaan kannata kiistellä :) Mukavaa matkaa teille.

    • TT

      Meillä taas viime syksynä lento Corendonilla sujui hyvin. Hieman olisi ollut toivomisen varaa henkilöstön englannin taidon kanssa, mutta hyvin kommunikaatio kuitenkin sujui ja viesti meni perille. Tarjottiin perus lentokoneruokaa ja lisäksi juomat. Alkoholi- ja virvoitusjuomat maksullisia.

      Lentokone oli siisti ja jalkatilaa oli hieman normaalia enemmän. Ruuduista näki tosiaan vaan turvallisuusohjeet ja lopun matkaan lentokoneen reitin.

      Laskeutumiset ja nousut menivät meidän lennoilla ainakin hyvin ja lennotkin oli hyvin tasaisia :) Ainoa miinus siitä, että lennot oli sekä lähtiessä että palatessa n. 1-2 tuntia myöhässä.

      • fdgjsdiuföjosfilhfs

        Me oltiin Corendonilla Turkissa viime kesänä, eikä mulla ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa ko. yhtiöstä. Itse asiassa taitaa olla positiivisin lentokokemus tähän mennessä. Ensinnäkin pelkään lentämistä ja menin kokeeseen paniikissa sitten joku miehistöstä sanoi "We do this every day" ja joku lentoemoista toi mulle ihan aluksi vettä. Sitten se kävi KOKO MATKAN vähän väliä tarkistamassa miten mulla menee, eli todellakin oli hyvää palvelua.

        Kalusto on ihan perus, samoin ruoka. Hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen.


      • emo
        fdgjsdiuföjosfilhfs kirjoitti:

        Me oltiin Corendonilla Turkissa viime kesänä, eikä mulla ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa ko. yhtiöstä. Itse asiassa taitaa olla positiivisin lentokokemus tähän mennessä. Ensinnäkin pelkään lentämistä ja menin kokeeseen paniikissa sitten joku miehistöstä sanoi "We do this every day" ja joku lentoemoista toi mulle ihan aluksi vettä. Sitten se kävi KOKO MATKAN vähän väliä tarkistamassa miten mulla menee, eli todellakin oli hyvää palvelua.

        Kalusto on ihan perus, samoin ruoka. Hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen.

        Kiitos, oli ihanaa lukea tämä kommentti. Olen lähdössä 3.5. lentoon kohti Turkkia ja toivotaan, että meidän matkakokemus on yhtä hyvä kuin teillä.


      • fdgjsdiuföjosfilhfs kirjoitti:

        Me oltiin Corendonilla Turkissa viime kesänä, eikä mulla ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa ko. yhtiöstä. Itse asiassa taitaa olla positiivisin lentokokemus tähän mennessä. Ensinnäkin pelkään lentämistä ja menin kokeeseen paniikissa sitten joku miehistöstä sanoi "We do this every day" ja joku lentoemoista toi mulle ihan aluksi vettä. Sitten se kävi KOKO MATKAN vähän väliä tarkistamassa miten mulla menee, eli todellakin oli hyvää palvelua.

        Kalusto on ihan perus, samoin ruoka. Hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen.

        Corendon Airlines on turkkilainen lentoyhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Antalyassa, Turkissa.[1] Se toimii läheisessä yhteistyössä Turkin valtion omistaman matkatoimisto Deturin kanssa.
        Historia

        Lentoyhtiö perustettiin vuonna 2004 ja lennot alkoivat huhtikuussa 2005.
        Määränpäät
        Corendon Airlines Boeing 737-800

        Yhtiö lentää pääasiassa Alankomaihin, Belgiaan, Israeliin, Italiaan, Ranskaan, Puolaan, Romaniaan, Kosovoon, Albaniaan, Unkariin, Espanjaan, Iraniin ja Saksaan.
        Corendon Airlines Fleet Laivasto Määrä Matkustajia
        Boeing 737-300 1 148
        Boeing 737-400 2 168
        Boeing 737-800 5 189
        Yhteensä
        7


      • Narutusko?
        justers kirjoitti:

        Corendon Airlines on turkkilainen lentoyhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Antalyassa, Turkissa.[1] Se toimii läheisessä yhteistyössä Turkin valtion omistaman matkatoimisto Deturin kanssa.
        Historia

        Lentoyhtiö perustettiin vuonna 2004 ja lennot alkoivat huhtikuussa 2005.
        Määränpäät
        Corendon Airlines Boeing 737-800

        Yhtiö lentää pääasiassa Alankomaihin, Belgiaan, Israeliin, Italiaan, Ranskaan, Puolaan, Romaniaan, Kosovoon, Albaniaan, Unkariin, Espanjaan, Iraniin ja Saksaan.
        Corendon Airlines Fleet Laivasto Määrä Matkustajia
        Boeing 737-300 1 148
        Boeing 737-400 2 168
        Boeing 737-800 5 189
        Yhteensä
        7

        Jaa.. sä paiskasit Wiki "tietoa", mutta vanhaa sellaista ;))) Gorendon laivasto on nykyään 7 2 1 = 10 kpl :D! Eikä ole wiki tietoa.....


    • åpoiuytrewqäölkjhgfd

      Meillä piti valita, että mennäänkö Corendonilla vai Freebirdillä kesällä. Valittiin sitten Freebirdin koneella lennettävä matka, kun se on kuulemma paljon parempi firma kuin Corendon.

    • aurinko2

      Minä en lentäisi kyseisellä lentoyhtiöllä. Detur matkatoimistona näyttää matkaoppaissakin surkealta jos vertaa aurinkomatkaan. omatoimi tietenkin on matkana paras kokemus eikä ole isoja ryhmiä kun lähtee retkelle ja silloin jos lähtee retkelle on paikallinen eikä suomesta tuotuja oppaita.

      Jos vertaa aurinkomatkoja ihan vain kokemuksella turkissa ja deturia TV:n mukaan aurinkomatkojen oppaat osaa enemmän kuin deturin oppaat.

    • matkailija10

      on se ihan ok lentoyhtiö mutta parempiakin on

      • ketcup

        koneet ei ole sen huonompia eikä parempia kuin
        mitä finnairin.ainoa ero on että finnairin henkilökunta
        puhuu suomea.minua ei ole yleensäkkään häirinnyt
        se minkä maan lipun alla lentoyhtiö toimii.aina olen
        päässyt paikasta a paikkaan b. suomalainenhan
        on ammattivalittaja,koskaan ei mihinkään olla
        tyytyväisiä.matkailussa tämä ikävä piirre viellä
        korostuu.


    • Lent1

      Ihan hyvä kone, siisti ja kiva henkilökunta. Ainut huonopuoli, etteivät osaa suomea, mutta englannilla pärjää hyvin.

    • Ehkä tällä mennään

      Niin no...vanha viesti, mutta tulipahan vastaan. Toinen kysyy, että onko turvallinen ja hyvä ja toinen vastaa että jyrkässä kulmassa tultiin, mutta perille päästiin. Ja yksi taas valittaa tekemisen puutteesta.

      Minun mielestä ainoa asia mistä olisivat voineet valittaa on se myöhästely jos sellaista sattuu useinkin.

      Noin lyhyelle lennolle en itse keksi muita vaatimuksia kuin, että mahtuu penkilleen (riippuu matkustajasta) ja, että päästään pisteestä a pisteeseen b edes lähes ajoissa.

      Jotkut tosin valittaa jos se on vartinkin myöhässä....lomalla kun on kiire.

    • Kaikille tiedoksi ketkä menette turkkiin deturin matkalle tolla coredonilla:

      "Matkan hintaan ei sisälly lentoaterioita. Lennolla on mahdollisuus ostaa pientä välipalaa ja juotavaa. Tarjoilut voi maksaa ainoastaan käteisellä, euroilla tai Turkin liiroilla, ei korteilla. Voit valita lisämaksua vastaan istumapaikan ja tilata aterian Corendon Airlinesin nettipalvelusta aikaisintaan 30 vrk ja viimeistään 4 vrk ennen lähtöpäivää. Maksu suoritetaan MasterCard tai Visa-luottokortilla lisäpalveluja tilatessa, muut maksuvälineet eivät käy. "

      Tollainen siis tullut voimaan, vähän ketuttaa kun ei matkatoimiston kautta voi varata ruokia lennolle.
      Viimekesänä aurinkomatkoilla/finnairilla turkissa niin en voi muutakun kehua finnairia.

    • Voi Harmi

      Kumma tuo kielitaidon vaatiminen muilta. Sitä englantiakin kun puhutaan aika monella murteella. On ihan työläisenglanti, eläluokanenglanti, australianengl., uudenseelanninengl., kanadanengl., amerikanengl., texasinengl., Intian piddinengl. jne. ja sitten vielä kaikenmaailman aksentit lisäksi. Sitten sen turkkilaisen lentoemännän pitäisi saada suomalaisen -aika persoonallisestakin- englannista selvää. No vaatia voi mutta peilin eteen ja siltä sitten niitä vaatimuksia. Ja todellakin, myöhästyminen on sellainen josta nyt jotakin voisi valittaa. Ja siinäkin on kansainväliset sopimukset korvauksista. Muuten kun tänne maailmalle lähdetään niin ensimmäisenä unohtakaa kertakaikkiaan se "ei meillä Suomessa vaan näin tehdä". Avara mieli ja turhat harmistukset pois. Hauskaa matkaa.

    • tuska raastaa turkin

      Ei Turkissakaan puhuta Suomen kieltä. Sehän on ihan sama millä kielellä sen piian viittoo myyntikärryineen eteenpäin. Sama vaikka ne ämmät ja jolpit ois mykkiä. Sano.

    • Kyrsiintynyt

      Tuohon yhtiöön ei ainakaan saa yhteyttä jos on tarvis. Info-meiliin on ihan turha lähettää mitään, ja puhelinlinjoilla pitäiisi joutaa roikkumaan koko päivään. Olisin halunnut vain kysyä että kun lomamatka peruuntui toisen henkilön sairastuttua, hyvittävätkö he mitään etukäteen maksetuista valituista istumapaikoista ja ruuista.

      • turkishAirline

        Saat matkavakuutuksestasi kaikki kulut, mitkä pystyt osoittamaan kuitilla ja lääkärintodistuksella, takaisin.
        Nämä matkatoimistojen käyttämät Corendon ja Freebird ovat ihan kelpolennättäjiä. Matkatoimistojen hinnoittelun vuoksi ovat siirtyneet käyttämään kaikenlaisia lisämaksuja. Kuten ateriamaksu ja matkatavaramaksu, jos on pelkkä lento.
        Koneet ovat kuluneita mutta toimivia. Penkkejä on ahdettu maksimäärä, joten pitkäraajaiselle jalkatilat on olemattomat.
        Palvelu on asiallista ja kohtalaisen nopeaa sekä ymmärtäväistä jopa janoisia asiakkaita kohtaan.


    • Kyrsiintynyt

      Kiitos turkishAirline. Täytyypi kysäistä vakuutusyhtiöstä tuota. On vaan suoraan sanottuna v*tuttanut matkan peruuntuminen niin ettei tuo tullut edes mieleen.

    • Korenton

      Ketjuun tuoretta kokemusta (meno 1.5. ja paluu 8.5.2016): Mennessä ihan tuliterä kone (Corendonin väreissä). Ruoka loppui ennen meidän penkkiriviä (ei siis oltu sitä varattu etukäteen). Ynseähkö henkilökunta, ja kapteenin enkusta ei kyllä selvää ottanut. Laskussa (yöllä) jonkinasteinen "pomppu", muuten lentopelkoisellekin tasaista menoa. Paluulennolla vanhempi kone (Detur) kuluneempine ja pehmeämpine penkkeineen. Ilmeisen monikansallinen, ystävällisempi henkilökunta ja kapteenin enkusta sai hyvin selvän - kertoi myös matkan aikana lentoreittiä ym ym. Nyt ruokaakin riitti. Summa summarum: Jos haluat varmasti ruokaa, tilaa etukäteen. Hitaahko palvelu koneessa. Ja ihan hyvin näkyivät nuo tuollaiset 190 senttisetkin istumaan mahtuvan, kun näkyy (jalka)tiloja moitittavan...
      Mutta koneet nousevat ja laskeutuvat ihan normisti, ja se lie pääasia.

    • marjutta

      oli ihan perus lento. Ei mikään hieno, mutta ei kamalakaan. kun saavuimme takaisin helsinkiin tuli todella hienosti alas ikinä edes finnairilla tullut niin hienosti alas kun corendonilla. ilmeisesti parempia koneita nuo missä on deturin merkki (luulisin). onur airilla menimme myös kerran ja se oi ihan järkyttävä. niin pieni jalkatila ettei lapsillakaan mahtunut olemaan jalat. tuli myös niin huonosti alas että tyttö oksensi kun tuli niin järkysti laskeutui. suosittelen lämpimästi corendonia. (pahoittelen huonoa kirjakieltäni)

      • asd0

        Laskeutuminen on pehmeä kun tullaan alas kovalla nopeudella ja automaatiohjauksella. Hitaammin laskeutuessa kone tömähtää kiitorataan, mutta laskeutuminen on turvallisempi.


    • ykisomies

      Olimme syksyllä Deturin matkalla Turkissa lento Oulusta ja Corendonin kone oli Deturin väreissä. Kaikki meni pääsääntöisesti hyvin. lentoajat pitivät hyvin ja laskut ja nousut sujui aivan normisti. Kone oli hieman vanhahko mm. ikkunan tiivisteestä vuoti muutamia pisaroita vettä ja housun lahje hieman kostui reiden kohdalta, mutta ei haitannut sanottavasti. Tarjoilu ei sujunut aivan yhtä sutjakkaasti kuin finskissä, mutta kyllä etukäteen netin kautta ostetut ruuat lisälämmityksen jälkeen saatiin viimein syödäksemme juomineen. Kyllä meille hyvin kelpasi lomallahan ei ole kiire.

    • ykisomies

      Nättejä lentoemoja oli hyväsäärisiä, kiva oli katsella.

    • kauppaseonmikäkannattaa

      Onhan se hyvä että on kilpailua lentoyhtiöillä ettei hinnat pompsahda pilviin.

    • sillälentänyt

      Kyllä Corendon on aivan hyvä Turkin valtion ja Deturin omistava lentoyhtiö kaikki toimii normaalisti älä ole lainkaan huolissaan.

      • Nykäsmattikintulialas

        Aivan niin. Ja aina varma alastulo kuten Pekka Tiilikaisen selostuksessa mäkimiehistä aikoinaan


      • oioioioioioi

        Hah... niin on ei tuonne varmaan yhtään konetta ole yläilmoihin jäänyt.


    • heimelennet

      Corendonin sivuilla valokuva, jossa sekä lentokapteeni ja perämies ovat naisia. Pelottaa oikeesti. Itsekin tarkoitus lentää Corendonilla keväällä Turkkiin. Jossain tilanteissa televisiossa nähnyt kun kapteeni vetää täysillä siitä ohjausratista-naisella ei paljon voimaa ole.

    • Pallontallaajamatkustaja

      Se on ihan sama millä yhtiöllä lentää jos pitää päästä paikasta A -> B. EU-alueella operoivia lentoyhtiötä valvotaan ainakin jollakin tasolla ja kaikkein pahimmat tapaukset ei saa täällä lentää. Varmasti jos lähtee matkaan sillä asenteella että tämä on huono lentoyhtiö niin matkustaja keskittyy kaikkiin pienempiinkin epäkohtiin laskeutumisessa tms. jotka toisen yhtiön lennolla sivutettaisiin täysin. Jos pelottaa niin sitten voi jäädä kotiin katsomaan telkkarista matkailuohjelmia.

      Tuhon viimeisimpään kommenttiin: Matkustajakoneen ohjaimien ja konetta kääntävien ohjainpintojen (siivekkeet, peräsimet) välillä ei ole mekaanista yhteyttä, joten voimaa tarvitaan saman verran kuin tietokonepeleissä käytettävän ohjaimen liikutteluun.

    • IhmeAsioita

      Marraskuussa lentämäs kyseisellä yhtiöllä. Se on niin pieni osa reissua minkä siellä koneessa istuu että aivan sama kunhan perille pääsee. Seisoo yhen 3-4 tuntia vaikka päällään.

    • corentod

      Meidän kone tippui alas. Onneksi oli kenttä alla.

    • Kotia

      Onkohan ne kuinka tarkkoja matkalaukkujen painoista?

    • Hamariz

      Matkustin ekan kerran Corendon lennolla pari viikkoa sitten ja olin aika peloissani, kun moni sitä haukkunut yms. Mutta...Voin näin jälkikäteen sanoa, että ihan huippu! Lentokoneessa myytävien ruokien ja sämpylöiden valikoima todella yllätti. Kuppinuudeliakin sai😊 palvelu todella hyvää vaikka englanniksi piti puhua. Mikään ei loppunut kesken ja laskut ja nousut oli yhtä hyviä kuin muillakin. Itse ainakin voin suositella kyseistä lentoyhtiötä.

    • Lokakuussamennään

      Minkä hintane lie tarjoilu Corendonilla?

    • Virpukkaa

      Onko kokemuksia lähiajoilta ?

    • Anonyymi

      Olen lentänyt montakin kertaa kyseisellä koneella ja aina on maahan tultu. En voi moitti koska kokemusta on monista muistakin lentoyhtiöistä. Joskus tuntuu näitä lukiessa että mikään ei kelpaa. Minulle ainakin riittää perus palvelut ja siisti kone enkä koskaan ole valittanut jos joitakin pieniä puutteita olen havainnut. Kyllähän jokaisen pitää ymmärtää että ero on turistiluokalla ja bisnesluokalla. Kovin monet tuttavani valittavat esim. Turkista lomakohteena mutta itse olen käynyt siellä 15 kertaa eri kohteissa enkä voi valittaa kun vertaan sitä muihin lukuisiin kohteisiin jossa olen käynyt. Olen lähdössä taas syksyllä Turkkiin kyseisellä lentoyhtiöllä. Matkalle pitää ottaa reppu reipasta mieltä ja seikkailuhalua , eikä missään nimessä verrata kotimaahan.

    • Anonyymi

      Juurikin tulin tämän koneen lennolta muutamapv.sitten,tehokasta toimintaa,ei moitittavaa kyseisestä yhtiöstä.Luxsusta saa lentämällä suoralennoilla ja maksamalla ihan muita hintoja.Lennellyt eri yhtiöillä,tämä ole huonompi eikä parempi.

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta miten tarkkoja ovat käsimatkatavaran koosta? Oma laukku 56x37x20 eli hieman liian iso...

      • Anonyymi

        Sitä haluaisin minäkin tietää kun oma laukku 55*35*25 mutta kahva menee yli pari senttiä..


    • Anonyymi

      Siis aivan perseestä koko yhtiö.
      Ainut yhtiö minkä lentolippuja ei saa automaateista eli antiikkisesti jonotetaan sika kauan että saat laukut ja lento liput kassan tädiltä.
      Jos olet pers aukinen mene tänne mutta jos on ees euro enemmän lennä muilla.
      Ikinä en enää lennä tällä paskalla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe