Sairauslomakorvaus/Kela

Voi ihmetystä???

En oikein tiennyt mistä olisin kysellyt, mutta täällä varmaan pyörii ihmisiä, jotka tietävät.

Joudun pidemmäksi ajaksi pian sairauslomalle isomman leikkauksen vuoksi ja siitä korvauksesta kyselisin.

Työnantaja jo kertoikin, että ekat 5 viikkoa menee työnantajan piikkiin ja loput sitten Kelan korvauksilla.

Peruspalkkani on 2270 euroa/kk ja vuoden 2009 tuloni olivat n. 37 000 euroa. Nyt olen paahtanut viimeiset 7 kuukautta älyttömästi ylitöitä ja kuukausi palkkani on ylitöineen ollut n. 4000 euroa. Eli ymmärtääkseni tuo olisi jo ylittänyt 20% tulojen nousun.. joten käytettäisiin viimeisimmän 6 kuukauden tuloja laskelman perusteena.

Mutta huomioidaanko ylityöt sairaslomakorvauksessa? Jos oikein lasken ja ymmärrän, niin se 80% tuloista saa sairasloma korvausta, eli minun sairasloma korvaukseni olisi 1000 euroa suurempi, kuin perus palkkani???

Voiko pitää paikkaansa?

5

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain sinne päin

      EI PIDÄ. se tulee edellisvuoden tulojen mukaan. ja siitäkin vähennetään ensin neprosentit, olikohan jotain 4,5-5. enpä nyt muista mutta kun kysyt suoraan kelalta niin tiedät. TAI sitten työnantaja maksaa sulle täyttä palkkaa ja saa ne kelan rahat itselleen.

    • Voi ihmetystä???

      Kelan sivuilta kuitenkin katsoin ja siellä ei mainittu, että ylitöitä ei otettaisi huomioon.. jotain etuja ei oteta huomioon jne. jne. mutta ylitöistä ei ollut mainintaa. Ja siellä oli myös maininta, että jos viimeisimmän 6 kk:n tulot ovat väh. 20% suuremmat kuin edellisen vuoden tulot, niin silloin lasketaan ne korvaukset sen viimeisimmän 6 kk:n mukaan..

      Mitä se sitten tarkoittaa?

    • Vastauksia tuolta
      • Voi ihmetystä???

        Tuo ei kyllä selvennä yhtään sitä, että maksetaanko ylitöistä... apuah..


    • ylityö on samaa raha

      ylityöt on palkkaa siinä missä muukin, ei niita erotella mitenkään kyllä ne siihen tuloon lasketaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe