ihmissuhteet

KUN NIAAN

Olen tehnyt merkille pantavan havainnon kaverisuhteista, niistä itsekkäistä kovaäänisistä sekä niistä hiljaisista hyväntähtoisista.
Näitä molempia löytyy jokaisesta kaveriporukasta, niin nuorilla kuin vanhemmillakin.

Nämä omaa egoaan korostavat kaiken tietävät elämänsä äänekkäät taapertajat ovat kertakaikkisen kurjaa lajia, silti heidän seuransa kelpaa aina uudelleen ja uudelleen porukkaan, vaikka kasvot on menetetty useaan kertaan ja sanat syöty vähintään yhtä monta kertaa myös.
Sitä olen ihmettelyt aina uudelleen ja uudelleen.
Nyt olen kuitenkin löytänyt kaavan, mistä tämä lajike saa alkuna ja mistä he saavat polttoaineensa.

He pitävät itseään omasta mielestään parempina olentoina kuin tavallinen rahvas, heille kelpaa kavereikseen vaan paras a-ryhmä.
Omaa egoa pönkitetään tavallisen rahvaan avustuksella, ollaan niin itsevarmaa kaiken osaajaa ja kaiken tietävää, tuodaan kärkkäästi julki omat mielipiteet ja ammutaan alas kaikki muu, rahvas ei vastustele vaan kohteliaisena nyökyttää olevansa samaa mieltä.
Kun maailma kohtelee kaltoin tai erimielisyyttä ilmenee a-ryhmän kanssa , olento palaa rahvaan pariin, esittää ystävää ja antaa hieman siimaa, hakee liittolaista - kuuntelijaa , siis lataa akkujaan rahvaan parissa palatakseen entistä itsekkäämpänä ja itsevarmempana takaisin framille.

Jos asioista puhutaan oikeilla termeillä, tälläiset omasta mielestään täydelliset ihmiset ovatkin pohjimmiltaan heikon itsetunnon omaavia surkimuksia joiden täytyy keinotekoisesti kohottaa itsetuntoaan ja todistaa aina paremmuuttaan, he eivät hyväksy olevansa samalla viivalla tavallisten ihmisten kanssa, heidän täytyy olla parempia.
He luovat illusion itselleen hakemalla tukea ja kunnioitusta .
Ja silloin kun tälläinen superkaveri ottaa aika ajoin yhteyttä kavereihin, joille on aina esittänyt, ja vähätellyt heidän mielipiteitään on kyseessä tämä akun lataus vaihe.

Minne tämä maailma on menossa, näitä suberheeboja tuntuu olevan vähän siellä sun täällä kukkoilemassa ja tärkeilemässä.
Älkää hyvät ihmiset alistuko tuollaiseen, jonkun niille pitää uskaltaa sanoa suoraan että mitä mieltä heistä ollaan, pudottaa heidät maanpinnalle .
Kyllä kaveruus on molemmin puoleista kunnioittamista ja antamista, ei siihen sovi joku narsistinen kaveri joka puhuu ainoastaan itsestään liioiteltuja kuvitelmia ja samalla vähättelee muista .
Olisi täysin oikein, mikäli jokainen yhteisössään tekisi päätöksen pudottaa kaveripiiristään pois henkilön joka palaa sinne ainoastaan nuolemaan haavojaan.
Koska pidit meitä tyhminä silloin, ei auta palata tänne enää veljeilemään ja haeskelemaan myötätuntoa, pysy siellä norsunluutornissasi vaan kun sen itsellesi rakensit.

Ei tätä varmaan monikaan ymmärtänyt, siis sitä mistä yritin kertoa ?

27

3005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juupasen joo

      Juu ei. Taidat olla kuvailemasi kaltainen henkilö. Onnea pudotukseen vaan.

      "Ei tätä varmaan monikaan ymmärtänyt, siis sitä mistä yritin kertoa ?"

      Pitkä pätkä hyvää tekstiä, joka nopeasti mitätöityy lopun lukijan älykkyyden aliarvioimiseen. Sulla olis pikkasen opeteltavaa ennen Arkadianmäelle nousua ;)

      • 7654321

        Viimeisen lauseen voi aivan yhtä hyvin ymmärtää "en ehkä selittänyt kovin huolellisesti, mutta tuohon suuntaan", tai jopa "ilmiö ei liene kaikille tuttu". Älkööt kiinnostavaa aihetta yhteen lauseeseen mitätöitäkö.

        Vai oletko sitä mieltä, että aloitus on nyt tuollainen akunlatausvaihe, kun tullaan täältä hakemaan rahvakselta tukea muun henkilön synnyttämään vihaan? :-D


      • Juupasen joo
        7654321 kirjoitti:

        Viimeisen lauseen voi aivan yhtä hyvin ymmärtää "en ehkä selittänyt kovin huolellisesti, mutta tuohon suuntaan", tai jopa "ilmiö ei liene kaikille tuttu". Älkööt kiinnostavaa aihetta yhteen lauseeseen mitätöitäkö.

        Vai oletko sitä mieltä, että aloitus on nyt tuollainen akunlatausvaihe, kun tullaan täältä hakemaan rahvakselta tukea muun henkilön synnyttämään vihaan? :-D

        Kunhan tipautin. Jos vaivautuu noinkin pitkän ja hyvän tekstin kirjoittamaan, ehkä se viimenen silmäys siihen loppulausahdukseen mietinnän kera voisi pelastaa koko pätkää uppoamasta siihen tulkinnan suohon, että kirjoittaja saattaa ollakin vain akunlatausvaiheessa ja purkamassa muun henkilön itsessään synnyttämää vihaa..

        Sitä mitä toisessa vihaat, sitähän usein löytyy itsestäs myös, eikös se niin menny.. :)


      • Siltä minustakin

        vaikuttaa, että itseään kuvailee.


    • Haavojen nuoleksija

      Uskallatko itse pudotella ihmisiä maanpinnalle? : D

    • mieti itseäsi ensin

      jaah, olen vähän sitä mieltä, että sä voit tehdä myös ihan vääriä johtopäätöksiä toisesta ihmisestä, ellet tunne tätä ja tämän elämäntaustaa kunnolla, enkä tarkoita huhupuheita. Mulla on meinaan kokemusta tuosta ja se miten loukkaavaa onkaan kaikki ne syytökset siinä samalla kun elämä pistää kunnolla maahan, niin että ei uskalla totuutta asioista kertoa, murtaa ihmisen täysin. Ja jos sulla ei ole tuon pudotushetken aikana edes jotain pientä lankaa mistä pitää kiinni voi olla parimetriä multaa päällä hyvin hätään. Kylmältä ihmiseltä vaikutat. Kukaan meistä ei ole toistaan niin paljon parempi, että olisi hällä valtaa pudotella toisia....

    • sama juttu.

      Tarkoitako facebookia ,jossa kaverilla ylpeillään ,siis kerätään kavereita 100-1000 ja sitten seurustellaan yhdestä kymmeneen tyypin kanssa ,kun kukaan ei kommentoi sinun juttujas ,silloin kelpaa vaikka sinä niitä kommentoimaan .

    • KUN NIAAN

      Olittepa kaikki ymmärtäneet väärin mitä väsyneenä yritin kertoilla aloituksessani, eikä ihme oli se sen verran sekavaa tekstiä .
      Olette jokainen oikeassa varmaan myös meikäläisestä.
      Ei pitäisi koskaan kirjoittaa väsyneenä mieli täynnä vihaa,

      Lyhyesti ottaen tarkoitin sitä , kun kaveriporukassa joku nostaa itsensä muiden yläpuolelle, käyttäytyy tunteettomasti ja loukkaavasti sellaisia kohtaan jotka eivät ole pahaa sanaa kenestäkään sanoneet , mutta jossain vaiheessa lyöttäytyy taas näiden luusereina pitämiensä ystävien joukkoon hakemaan myötätuntoa ja liittolaisia ainoastaan siihen hetkeen, mutta jatkaa taas sorsimista kun omat asiat on taas kunnossa.
      Ilmeisesti maailma ei olekkaan niin paha kun olen itse kokenut, koska kenelläkään ei asia ollut tuttua.

      • Anonyymi

        Hei olet huomannut saman kuin moni muu. Ei kuitenkaan voi tietää mikä ongelma ikävien ihmisten taustalta löytyy joten parasta vaan suhtautua neutraalisti niin paljon kuin pystyy. Samalla saat itsekin luvan olla välillä ärsyttävä ja epäoikeudenmukainen. On helpompaa kun ei tarvitse liikaa varoa omaakaan käytöstään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei olet huomannut saman kuin moni muu. Ei kuitenkaan voi tietää mikä ongelma ikävien ihmisten taustalta löytyy joten parasta vaan suhtautua neutraalisti niin paljon kuin pystyy. Samalla saat itsekin luvan olla välillä ärsyttävä ja epäoikeudenmukainen. On helpompaa kun ei tarvitse liikaa varoa omaakaan käytöstään.

        Tuo muuten oli hyvä heitto. Pitää siis ottaa itsetutkiskeluun mukaan.


    • näinpä juuri

      Minä ymmärsin kyllä sanasta sanaan, eräs ex läheiseni oli juuri tuollainen ja on sitä edelleenkin.
      Kiitos kirjoituksestasi, valaisit minua lisää.

    • NotYourHealer

      Niin tuttu juttu. Taas jälleen kerran kävi ilmi tuo, että ollaan ensiksi jossakin ja sitten hehkutetaan puhelimeen, kuinka soitetaan ja hehkutetaan kuinka nähdään vielä illemmalla ja niin luotettavan kuuloisesti vielä.
      Sitten tuleekin yksi puhelu ja ei enään mitään..
      Itsehän en soittaisi vain yhtä kertaa jos tietäisin, että toisella ei ole saldoa ja mikä tärkeintä- jos oikeasti haluaisin ihmistä tavoittaa-. Pelkäksi vitun painhealeriksi taas pitäisi ryhtyä vissiinkin.
      En tiedä mikä minua vaivaa, kun haluan aina saman ihmisen kanssa tekemisiin.

    • vielätuleeaika..

      ihmissuhteet??!!hah, ne hoituu nykyjään facessa,ei pä osata olla yhteydessä muuten.tätä se on facetusta facetusta,pintaliitoa pikakaveruutta, oikeat ystävät livessä unohttuu unohdetaan.

    • Onko niitä vielä ?

      Facessa on m u k a ystäviä, ja kissanpissat sanon minä, ne mitään ystäviä ole,
      ystävät on niitä joita halutaan nähdä ja tavata, mutta halutaanko?
      Kaikki hoidetaan nykyään jollakin vempaimella jota näprätään ja näpytellään ja veivataan. Siihen on tultu.

      • multa kysyttiin kerr

        oonko facessa ja kun annoin kieltävän vastauksen sitä ei voitu ymmärtää millään, miten joku voi tulla toimeen ilman facee. ihan hyvin.


    • yri3

      Kari Rydman - Niin kaunis on maa

    • afterlife78;,;

      KUN NIAAN, minkäköhän ikäinen olet, kaikki tuollainen putoaa pois ihmisten ajattelustan. 30 v. Ääliöillä menee pidempään. Itse kuuluin tuohon vihaamasi ryhmään, mutta olen siltä ollut aina hyvä ja sydämmellinen ihminen, näytelmää 90-luvun lopussa se ego ja paskamaisuus oli mulle, joten ei yleistetä.

      • 26v veijari

        Toveri taitaa nyt yleistää pahasti. putoaa pois 30v.. oletko nyt itse se "ääliö" kun 30v asti meni et hiffasit? kyllä ton käytöksen pitäs pudota pois jo n. 20v, muuten sitten on vaan hidas syttymään ja huomaa itse asian sitten kun "kaverit" karttaa. Jotkut vaipuvat itsesääliin ja kyynistyy huomattuaan oman käytöksensä.. Toiset ryhtyvät parantamaan "rikkomiaan" suhteita ja kasvavat myös itse ihmisenä prosessin aikana, joka on erittäin positiivinen asia :) elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Ei saa muita syrjiä vaikka olisivat minkälaisia, mutta pitää osata toiselle sanoa mistä ei pidä ja mikä vaikuttaa suhteeseen negatiivisesti tai positiivisesti.


      • afterlife78;,;
        26v veijari kirjoitti:

        Toveri taitaa nyt yleistää pahasti. putoaa pois 30v.. oletko nyt itse se "ääliö" kun 30v asti meni et hiffasit? kyllä ton käytöksen pitäs pudota pois jo n. 20v, muuten sitten on vaan hidas syttymään ja huomaa itse asian sitten kun "kaverit" karttaa. Jotkut vaipuvat itsesääliin ja kyynistyy huomattuaan oman käytöksensä.. Toiset ryhtyvät parantamaan "rikkomiaan" suhteita ja kasvavat myös itse ihmisenä prosessin aikana, joka on erittäin positiivinen asia :) elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Ei saa muita syrjiä vaikka olisivat minkälaisia, mutta pitää osata toiselle sanoa mistä ei pidä ja mikä vaikuttaa suhteeseen negatiivisesti tai positiivisesti.

        Minulla taisi pudota hieman ennen ja ajatkin muuttui, mutta tiedän 35 v. ihmisiä, jotka kelaavat hyvinkin noin. En vaan halua olla missään tekemisissä niiden kusipäiden kanssa. Hei, ihan tosi kutsut minua ääliöksi ja sitten prassailet, kuinka aikuinen olet 26-vuotiaana (facepalm).


    • provo on

      PROVO

    • ....................

      ................................................... .

    • ......

      Ymmärsin...mutta koska en omaa kusipäistä johtaja luonnetta tiputtaudun itse pois...

    • entiputaen

      No, joo, monenlaista kommenttia oli, mutta ymmärsin kyllä aloittajan viestin, paras kaverini - siis hänen mielestä minä olen hänen paras kaveri - on paljon julkisuudessa, hän esittää, hänellä on paljon tunnettuja julkkiskavereita, mutta todellisuudessa hän on epävarma pätijä. Minä en tarvitse julkisuutta, jos olen sitä aina inhonnut, niin seurattuani sitä sivusta jo vuosikausia, se on muuttunut entistä vastenmielisemmäksi ja jopa naurettavaksi.

      Tarvitaan ihan kummallinen persoonallisuus, epävarma ja pätemistarpeinen, että sitä kestää ja sietää. Mutta just tuo. Ystäväni soittaa, sovitaan sitä tätä - toteutuu tai ei. Ja olla koko ajan tämän "parhaan ystävän" kanssa epävarma, että miten kaikki sovittu menee - vasta tuntia ennen, jos silloinkaan, voi olla varmaan, että toteutuuko suunnitelma vai eikö toteudu. Kaikki on vain hektistä sähläämistä.

      Välillä otan tarkoituksella viikkojen välimatkan, kun en jaksa sitä sählinkiä. Siinä maailmassa on jotakin tosi sairasta. Mutta kyllä minä olen olemassa, välillä tulee aikoja, ettei yksikään julkkis kelpaa, vaan tarvitaan ihan tällaista tavista taas tsemppaamaan.

      Juu, ymmärsin kyllä täydellisesti aloitusviestin, mutta en missään nimessä aio tiputtaa ystävääni maanpinnalle - laitan sitten vain välit hiljaa poikki, jos mitta tulee täyteen - hän nimittäin elää vain tuosta leijumisesta, jos sen veisi häneltä, hän varmaan kuolisi.

      • Eimuntekstejä

        Rahvaana on paras olla. Oikeamielisyys ja leijuminen poikkeaa syt ainakin siinä että rahvaan ei tarvitse nostaa päätään yli oman joukkonsa esim.puolustaakseen itseään. Alistamista ei kuulu sietää. Leijuminen liittyy enemmän ylimielisyyteen, joka tarkottaisi paitsi paikkansa puolustamista niin takaisin antamista yli sen mikä on puolustamista. Se on ihan arkipäiväisessäkin elämässä johtava ongelmakierteeseen. Se ohjaa myös energiavirtoja tuohon turhuuden kierteeseen.

        Tällä selvä? Jos parisen viikkoa huilis?


      • ystävyydestä

        Tuohon äänekkyyteen en ota kantaa sillä osa on luonnostaan hiljaisempia ja osa puheliaampia seurassa. Mutta vastavuoroisuus myös kaverisuhteissa on tärkeää. Minullakin oli muutama ystävä, joihin itse sai pääasiassa olla yhteydessä ja he olivat yhteydessä lähinnä jos muuta seuraa ei ollut tai olivat juorujen tarpeessa. Olivat ehkä uteliaita kuulemaan millaisia muutoksia tapahtunut. Lisäksi huomasin, että arvosteli rankastikin asioita, joista itse pidin ja missä mukana olin, vaikka hyvin tiesi tämän, eli mielestäni tarpeetonta toisen mielen pahoittamista. Tällainen ihminen ei välttämättä huomaa muutakuin oman itsensä ja omat suuret tarpeensa. No, puhdistuksen jälkeen kovin montaa ystävää ei jäänyt, mutta olen aina kaikessa arvostanut enemmän laatua kuin määrää. Kavereita kyllä on. Mutta yksi oma ongelmani on varmaan sekin, että olen hirveän utelias, tykkään kokeilla kaikenmoista erikoista ja hassutella, mutta kovin ei tällaisesta kiinnostu ystävät, ts. ystäväni eivät ole ehkä niin meneviä ja toisaalta jos minulla olisi menevämpiä ystäviä niin pitäisi minunkin olla heidän toiveiden mukaisesti menossa ja kuitenkin kun kaipaan sitä omaa rauhaa ja aikaakin. On tämä hankalaa olla itsekin näin hankala. Oma haaveeni olisi, että olisi joskus sellainen samalla aaltopituudella oleva elämänkumppani jonka kanssa voisi yhdessä hassutella ja vähän totisemminkin kokea kaikenmaailman juttuja ja jakaa sitten asioita. Mutta eihän nämä enää nelikymppisillä ole toteutuvia haaveita.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mä en jaksanu lukee loppuun asti.

      Minä en oo jaksanu välittää kuka mun ystävä on.

      Lähinnä ahdistunu .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe