löytöeläin talo

Paikka boikottiin.

Jo on järjetöntä touhua,rakennetaan eläimille uudet asuin tilat vaikka Mikkelissäkin on jopa lapsi perheitä huonoissa asunnoissa.Ei ole koko asiassa mitään tolkkua,kyllä olisi luullut että entiset puitteet olisivat kelvanneet.Siellä ne "viherpiipertäjät"ovat ennenkin eläimiä hoidelleet,miksi ei enää kelvannut?Rahat haalattiin kokoon kerjäämällä ja ruikuttamalla.Mutta onneksi ei kukaan minunkaan tuttavistani siihen osallistunut.Ensin lapset ja huono osaiset sitten vasta muut.

28

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä on balanssi

      Niin, asialla on tietenkin kaksi puolta. Ymmärrän kyllä eläinten osan, sillä on niitä, jotka jättävät eläimensä ilman hoitoa ja heittävät ulos kodistaan.
      En tiedä, kumpi on parempi vaihtoehto, lopettaa eläin tässä vaiheessa vaiko yrittää saada sille löytöeläin talon kautta uusi koti.

      Tämä eläintalohan on ihan uusi omakotitalo, sisältä en tiedä miten on sisustettu, voisikohan senkin laittaa usealta kantilta lehteen.
      Rahoituksesta tiedän vain sen verran, että on pyydetty lahjoituksia ja talkoovoimaa. Sitä, millä tavoin yhteiskunnan varoja on siihen käytetty ei ole tietoa.

      Kyllähän täällä Mikkelissäkin on varmasti hyvinkin kehnoissa olevia asuvia lapsiperheitä, vanhuksia ym.
      Asuntoa hekin kaipaisivat, kunnollista ja kunnolliselta alueeltä.
      Ihmisten kohdalla on hirveästi vaikeuksia, elämä on monesti rikkonaista, viinan avulla yritetään unohtaa, ei auta. Sitten on tämä kaiken rikkominen, mitä laitetaan. Yksi leikkikenttä ehti yhden yön olla rikkomatta, eikö tämä kuvasta jollakin tapaa ahdinkoa. Mikkeli nuoret rikkovat kaiken ja sotkevat kaiken, miksi vanhempi väki rällää viinan kanssa ja ei välitä enää mistään.

      Ymmärrän että vaikeea on, mutta vielä vaikeampaa on kun ei kunnioita mitään tapoja.
      Kuitenkin lapsiperheiden soisin saavan myös näitä talomuotoisia asuntoja. Kerrostalosunnot ovat aika levottomia, kerran näin eräästä kerrostalo-asunnosta kannettavan lampaan ulos. Riitaa taloissa on usein, voiko lapset edes turvallisesti asua näissä, joissa puukotetaan ihmisiä ja jopa tapetaan. Miten voit laskea lapsesi tällaisen talon pihaan leikkimään tai yksin edes rappuun menemään, sillä sekopäinen voi olla vastassa. Huumeet ja viina saavat ihmiset pedoiksi, normaali tupakka ei tätä tee, rikkoo elimistön kylläkin.

      Eläin / ihminen, mitä pitäisi ajatella.

    • säälin kerjääjiä

      Kait nyt jokainen lapsiperhe voi rakentaa itelleen semmosen talon kun haluaa!
      Jos on varaa tehdä lapsia on taatusti varaa rakentaa myös asunto!!

      • Tiedoksi

        Entisen löytöeläintalon tontti on ostettu ja talo puretaan uuden rakennuksen tieltä. Myös viereiset tontit...

        Joten ihan perusteltua oli etsiä eläimille uusi koti.


    • tyhmähkö

      Ja paikanhan saa parhaiten boikottiin pitämällä omista, ja naapurin sekä sukulaisten että tuttavien, elukoista sellaista huolta, etteivät päädy mihinkään löytöeläintaloon.

      "Ensin lapset ja huono osaiset"
      Lapset ja huono osaiset osaavat kyllä ruikuttaa sossut ja kelat (ja sitten ne hyväosaiset vanhemmat juo ne rahat...), mutta kun koira osaa sanoa vain hau ja kissa miau. Niillä ei paljon yhteiskunnan tukia heru (tuntuu niillä heikompiosaisilla ihmisilläkin olevan vaikeuksia niin sen rahan saamisessa, kuin sen käyttämisessäkin).

      Lisäksi jos "viherpiipertäjät" haluavat parantaa (tässä tapauksessa itseasiassa jatkaa, parantaminen tuli siinä sivussa) löytöeläinten oloja, niin eivätkö he saa niin tehdä? Jos käyt toisten tekemisiä määräämään, niin minä voin osallistua kanssa: sossupummit töihin ja juopot alkohilinjuontikieltoon, lapsiperheiden on hankittava omakotitalot, itse.

    • huono-osainen

      Mene sinä kerjäämään niille huono-osaisille, joka taidat itsekin olla. Kun et mistään mitään tiedä, niin lopeta ruikuttaminen. Taidat olla lisäksi eläinten vihaaja. Hohhoijaa.

      • Eläimien puolesta.

        Nostan hattua kaikille niille ihmisille, jotka puuhasi uutta kotia löytöeläimille.
        Kait se teillä lähtee sydämmestä.

        Näille asuntoja kaipaaville neuvoisin opettelemaa kerrostalossa asumista. Siellä
        asuu muitakin, kun sinä ja lapset.....


      • 2xafgaanit

        Sinulle vaan kohteliaasti tiedoksi että en taida olla niitä huonommasta päästä.Olen hyvässä ammatissa,maksan veroni,omistan kaksi rotu koiraa ja asiani ovat kaikin puolin kunnossa eli juuri siksi kannankin huolta mihin yhteiskunnan varat menevät.Kyllä ihminen on AINA asetettava etusijalle,ei eläin.Eläimistä on tottakai pidettävä huoli mutta onhan sen rajan jossakin vastaan tultava.Ja mitä kerjäämiseen tulee niin sitä en toivo kenenkään tekevän sillä se jos mikä on nöyryyttävää.Sinulle "huono-osainen"toivon vaan jaksamista,sillä luulen että sinulla on paha olla.Aurinkoisia päiviä.


      • tyhmähkö
        2xafgaanit kirjoitti:

        Sinulle vaan kohteliaasti tiedoksi että en taida olla niitä huonommasta päästä.Olen hyvässä ammatissa,maksan veroni,omistan kaksi rotu koiraa ja asiani ovat kaikin puolin kunnossa eli juuri siksi kannankin huolta mihin yhteiskunnan varat menevät.Kyllä ihminen on AINA asetettava etusijalle,ei eläin.Eläimistä on tottakai pidettävä huoli mutta onhan sen rajan jossakin vastaan tultava.Ja mitä kerjäämiseen tulee niin sitä en toivo kenenkään tekevän sillä se jos mikä on nöyryyttävää.Sinulle "huono-osainen"toivon vaan jaksamista,sillä luulen että sinulla on paha olla.Aurinkoisia päiviä.

        Ja silti käytät rahasi rotuKOIRIIN ja niiden ruokkimiseen, etkä heikompiosaisten IHMISTEN auttamiseen?!? Missä se ihminen AINA etusijalle toiminta sinun toiminnassasi näkyy?!?


    • Itsekästä ajattelua

      Jos lapsiperheiden ja huono-osaisten ihmisten hyvinvoinnista ollaan huolissaan, niin voisihan ne jäähallin kunnostamiseen osoitetut rahat sijoittaa apua tarvitseville. Toriparkkiin pistettiin myös hirmu summa. Josko sinne voisi jonkinlaisen kommuunin perustaa. Sateelta sielläkin olisi turvassa. Ja jos oikein järjellä ajatellaan, niin voisihan ne lasten hankinnat ajoittaa sellaiseen aikaan, että on vara niitä itse elättää.
      Eläimillä ei valitettavasti ole mitään keinoa säästyä ihmisten julmuuksilta ja huonolta kohtelulta. Ne todellakin ovat turvapaikkansa ansainneet. Eikä ole löytöeläintalon rakentamisen takia yhdeltäkään ihmiseltä asuntoa tai elantoa viety. Hienoa ja arvokasta työtä Mesy!!

      • pienipalkkainen äiti

        täysin samaa mieltä!!


    • Löytöeläintalo yes!

      Edellinen kirjoittaja Itsekästä ajattelua kirjoittaa viisaasti. OLEN AIVAN SAMAA MIELTÄ. HYVÄ KOMMENTTI! Ja tunnustan, että joka kuukausi menee minultakin rahaa Käpälämäki 2-talon kustannuksiin ja rahaa jää vielä lapsenkin hoitoon sekä vuokran maksuun ja harrastuksiin vaikka olen tavallinen duunari.

      • ihme duunari?

        Älytön ajatus,laittaa vähäiset rahansa elukka talolle vaikka on lapsi elätettävänä.Pistä hyvä ihminen nekin rahat lapsesi tilille,tulevaisuutta varten!Lapsessasi on tulevaisuus,ei eläimissä,ja erääseen kommenttiin otan myös kantaa.Siellä se "henkilökunta"on todella outoa porukkaa,ei häivääkään panosteta asiakas palveluun,ei ihme että paikkaa karsastetaan.


      • Löytöeläintalo YES!
        ihme duunari? kirjoitti:

        Älytön ajatus,laittaa vähäiset rahansa elukka talolle vaikka on lapsi elätettävänä.Pistä hyvä ihminen nekin rahat lapsesi tilille,tulevaisuutta varten!Lapsessasi on tulevaisuus,ei eläimissä,ja erääseen kommenttiin otan myös kantaa.Siellä se "henkilökunta"on todella outoa porukkaa,ei häivääkään panosteta asiakas palveluun,ei ihme että paikkaa karsastetaan.

        Mistä sinä minun rahavarat tiedät? Duunari ei ole aina mikään vähävarainen kaupungin vuokratalossa asuva ihminen. Laita sinä vaan rahas lapses tilille, niin reppanalla on tulevaisuus. Jos et vielä tiedä, niin ihminen ihmistä opettaa, miten ihminen voidaan lopettaa, siinä sinun tulevaisuutesi. Lapseni saa tarvitsemansa nyt eikä sitten kun täyttää 18 v. Toiset elää sitku elämää ja meidän perhe nyt elämää ja meille on eläimet ja luonto olleet aina tärkeimpiä asioita maailmassa. Ei talo ja tavarat.

        Älä huolehdi huomisesta, huomisella on omat murheensa.


      • hongat humisee
        Löytöeläintalo YES! kirjoitti:

        Mistä sinä minun rahavarat tiedät? Duunari ei ole aina mikään vähävarainen kaupungin vuokratalossa asuva ihminen. Laita sinä vaan rahas lapses tilille, niin reppanalla on tulevaisuus. Jos et vielä tiedä, niin ihminen ihmistä opettaa, miten ihminen voidaan lopettaa, siinä sinun tulevaisuutesi. Lapseni saa tarvitsemansa nyt eikä sitten kun täyttää 18 v. Toiset elää sitku elämää ja meidän perhe nyt elämää ja meille on eläimet ja luonto olleet aina tärkeimpiä asioita maailmassa. Ei talo ja tavarat.

        Älä huolehdi huomisesta, huomisella on omat murheensa.

        Kyllä minä olen sitä mieltä että jos on duunari eli pakko käydä töissä niin ei niitä asioita ole kovin hyvin olla osattu hoitaa.Ajattelepa että minä myyn metsää silloin kun vähän enemmän rahaa tarvitsen eikä tarvitse joka aamu töihin taapertaa,mutta niinhän se on että viisaat pärjää mutta tyhmemmät kärsii.Ja kyllä minun lapseni saa tällä hetkellä sen minkä tarvitsee ei sen tarvitse odottaa täysi ikäisyyttä,eikä seuraavaa vanhempien tilipäivää,niin että näin meillä,ja todellakin myös luonnon ja eläinten kunnioitus on kohdallaan.Eli Juhannus omalla Saimaan ranta "mökillä"kera koirien.


    • vai?

      tämän täytyy olla vitsi

      • vai?

        siis tuon boikotti aloittajan


    • Boikottiin vaan!

      Miksi eläimet asetetaan aina ihmisten edelle? Kyllä elukoitten kohtelua surkutellaan, mutta ihmiset ovat heitteillä!

      Meillä on eläinsuojelulaki, mutta ei ihmistensuojelulakia! Laissa on määrätty jopa lehmille laiduntamismisajat, vanhuksien pitää riutua sisällä vuosisotalla!

      Löytöeläintalolle kerjättiin rahaa ja tavaraa ja rakennettiin talkootyönä, mutta ihmiset saavat asua millaisissa läävissä tahansa!
      Eipä löydy talkooväkeä kun ihmisistä on kyse!

      • kantaa ottava

        Hienoa,kerrankin asiaa.Olet aivan oikeassa kuka lienetkin,ihmisten asiat kuntoon niin siinä sivussa varmaan kohenevat myös eläinten asiat.Tämä keskustelu jakaa todella ihmisiä mutta niinhän sen pitääkin,sillä vielä on Suomessa demokratiaa.Olen myös sitä mieltä että eläin suojelu rikkomuksista rangaistukset ovat aivan naurettavan kevyitä,mutta myös raiskaajat ja muut rikolliset pääsevät pelkällä pään silityksellä.Eli työn sarkaa monella taholla.


    • LEO LETKU

      No oliskos nyt niillä vähävaraisilla ihmisillä asiat paremmin jos uusi löytöeläintalo olisi jätetty rakentamatta?

      Siis valaise pikkasen miten se olisi näkynyt näissä "läävissä" asuvissa ihmisisä.

      Oliskos nyt "läävät" tällä kylällä historiaa ja kaikilla(tai edes promillella)näissä "läävissä" asuvilla asiat järjestyneet?

      • Oma mielipiteeni

        Mutta ihminen on ihminen ja eläin on eläin. Ja ihminen on vastuussa molemmista. Siis ensin ihminen, sitten eläin. Tässä tärkeysjärjestys. Ja kummatkin ovat tietty tärkeitä.

        Muuten, löytöeläintalossa eläimet on ok, siellä olevat ihmiset taas melkosen pelottavia ja töykeitä. Luoneet jonkun sortin oman piirinsä. Kerran kävin avoimissa ovissa, toista kertaa en mene. Etsin lemmikkini miellyttävämmältä ja edullisemmalta taholta. Olkoot vaikka mitkä rokotukset annettu ym. En kaipaa holhousta loppuiäkseni.


    • pienipalkkainen äiti

      Se on jokaisen oma asia mitä "järjestöä" haluaa tukea. Ihminen voi hyvin pitkälti itse vaikuttaa siihen missä oloissa asuu. Eläin taas on ihmisen armoilla ja ihmisen syy että on ilman kotia!! Ihminen tekee tässä maailmassa kaiken pahan ahneuksissaan!! Mieluummin tuen eläimiä kuin ihmisiä. Ja jos eläimiä on liikaa niin sekin on ihmisen syy. Lapset on asia erikseen, sillä he eivät voi vaikuttaa siihen mihin perheeseen ja mihin oloihin syntyvät. Tämä on erittäin kärjistetty mielipide, mutta tätä mieltä valitettavasti olen. Jos joku on löytöeläintaloa vastaan niin ei sitten tue sitä hanketta.

    • MrsMoral+++

      Löytöeläintalo on jees. Löytöeläintalossa turvan ja mahdollisuuden saavat usein eläimet, jotka on hylännyt lapsiperhe, joka ei olekaan ollut kykeneväinen ja halukas hoitamaan lasten kerjäämää lemmikkiä.
      Perheenpään olisi alunperin pitänyt sijoittaa kortsuihin eikä ruvata värkkäämän lapsia kun taloudellisia ja henkisiä edellytyksiä ei ole ollut perheen saati lemmikkien hoitamiseen!!!

      • Kortsu ei kasvata

        Ei siihen kortsuja tarvita, kun sanoo lapsille, että meille ei hankita koiraa, kisaa, marsua, hamsteria, käärmettä tai hämähäkkiä!
        Sen sanominen on hyvin yksinkertainen juttu.

        Missä on vanhemmuus, jos lapsia pelätään eikä uskalleta heitä kasvattaa? Jos lemmikki perheeseen hankitaan, ensimmäinen kasvatustehtävä on opettaa ja vaatia lapset mukaan lemmikin hoitoon. Ja se hoitaminen on muutakin kuin parin minuutin paijaamista silloin tällöin!

        Isän ja äidin tehtävä uskaltaa vaatia ja piirtää lapsille rajat eikä leikkiä vain hyvää kaveria ja antaa kaikessa periksi!


    • minä uskon

      Olen kuullut uskon veljiltäni että täällä on keskustelu eläinten asioista menossa,sen verran haluan sanoa että jo Raamattukin sanoo että ihminen on eläimen herra.Siis siinä ohje mitä kannattaa noudattaa.Olkaamme uskollisia sanalle mitä siinä sanotaan.

      • Ketunkäpälä

        Sanotaanko siellä raamatussa, että eläimet saa jättää hunningolle, kiduttaa niitä tai kohdella huonosti? Jokaisella järjestöllä on oikeus tehdä sääntöjensä mukaista toimintaa. ne, jotka valittavat lapsiperheiden asemasta: perustakaa oma järjestö ja hankkikaa niitä koteja lapsille ja niiden vanhemmille. Taas on valivalittajilta menneet puurot ja vellit sekaisin.


    • ei uskois

      Naapuri sitte oikeesti kirjoitteli tänne viisauksiaan...erikoista tekstiä ihmiseltä,joka muistaa ryypätä ihan joka viikonloppu...ja tuli sitten ajettua akka ja lapset tienpäälle vai ?

      • Piskitön

        ... ja kissat ja koirat kanssa.


    • Voi voi

      Antaa aloittajan tuuletella ahdistustaan. Hän oli tietenkin rakentamassa samanlaista taloa kuin tuo löytöeläin talo, mutta rahat loppu tai ukko/vaimo jätti juuri ennenkuin kodin piti olla valmis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      419
      2662
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1295
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      49
      1125
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      32
      1104
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      161
      1091
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1038
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      97
      953
    8. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      872
    9. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      39
      857
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      784
    Aihe