Jättäkää se Röykän sairaalan kummitus rauhaan

Sairaalanmäen asukas

Röykän sairaalassa on kummitus ja sillä sipuli. Tämä asia on yleisesti tiedossa. Sairaalassa kummittelee siellä nuorena kuolleen tytön henki, joka on ikuisesti tuomittu kulkemaan Röykän sairaalassa. Me sairaalanmäellä asuvat olemme jo lapsena tottuneet sieltä kuuluvaan huutoon.

Kummituksesta ei ole mitään vaaraa, mutta kummitusfanaatikot ovat rikkoneet paikkoja jälestäessään tätä kummitusta.

Antakaa sen Röykän sairaalan ja kummituksen olla rauhassa!!!! Stop ilkivallalle! Siellä on vartiointiliikkeen kamerat ja vartiointiliikekin on nähnyt kameroistaan tuon kummituksen monta kertaa.

59

13174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Drug load

      Mahto olla vartijoilla huonot housussa. Jarrutusjälet ja varpusparvi. Kun eivät kaikki taia olla paikallisia jotka olisivat tottuna huutoon. Kamalasti pelotti.

      • luolamehtä

        Onko kummitus helppo jälestettävä. Ovatko yhtä hitaita kuin supit jotka voi vaikka juosta kiinni.


    • haamunen.

      Samaa mieltä! En ole varma, uskonko kummituksiin, mutta jos niitä on, niin saa niitä yrittää tutkia, mutta jokin raja sentään. Annetaanhan rauha myös kummituksille, niin kauan, kun he eivät varsinaisesti meitä häiritse.

    • Atte Ateisti

      "Me sairaalanmäellä asuvat olemme jo lapsena tottuneet sieltä kuuluvaan huutoon."

      Kartankin mukaan lähistöllä on pari yleistä uimarantaa.

      Kyllä lämpimänä kesäiltana sieltä yks ja toinen kerta on huutoa kuulunut, varsinkin loppukesästä vesien hieman viilennnyttyä.

      • röykkäläinen

        asuttetko niissä punertavissa tiilitaloissa ?


    • Rannan huutava tyttö

      Röykän yleinen uimaranta on sopivasti järven toisella puolella, ja todellakin, uimarien mekastus kuuluu sieltä erinomaisen hyvin vanhalle sairaalalle asti.

      http://maps.google.fi/

      Kirjoita nimihakuun "Sanatoriumintie, Nurmijärvi" - Röykän uimaranta on paikkaa vastapäätä järven etelärannalla, polku uimarantaan johtaa Kotorannantieltä.

      Tämän kävin juuri tänä kesänä toteamassa. Hyvin kuuluu.

      Se siitä "Röykän huutavasta nuoren tytön hengestä".

      • Rigbit Raksu

      • Pitäisikö näkyä?

      • nhjhj87876787gugyy

      • ....
        Rigbit Raksu kirjoitti:

        Tässä tämänkesäinen kuva Röykän sairaalasta. Näkyykö siinä jotain?

        http://aimoroima.bilder.fi/kuvat/kesa2011 111.jpg/full

        Vanha juttu,mutta sattu silmiin.

        Rigbit Raksu : Näkyykö siinä jotain?


      • ....
        Pitäisikö näkyä? kirjoitti:

        Ei, miten niin?

        Sinulle pitäisikö näkyä? Tarkastele kuvaa lähempää & varsinkin yhtä ikkunaa


      • hghghghgj

        vittu ootko vähä vajaa ensinnäkin se on yleisin uimaranta sieltä kuuluu useampi ääni toiseks ei oo kauhee montaa uimaria yöllä kolmanneks kuvia on neljänneks näköhavaintoja on ja viidenneks en usko et ite oot röykästä koska röykkäläiset on vitusti viisaampi ku sinä


    • röykkäläinen

      käykö mulle mitään kun kävin kuvaamassa rakennusta ulkopuolelta :(

      • Anonyymi

        Ei, kaikki ok. Mäkin kävin. Mutta toisaalta yksityisalue..


    • RanevonKane

      Käytiin siellä kiertämässä ja kuvaamassa vaimon ja lasten kanssa, koirakin oli, mukana, mutta odotteli autossa. Lapset muistavat vissiin ikuisesti paikan, kun poika ei ollut kuin neljän ja nyt 6 vuotiaanakin aina välillä kaivaa asian esiin.

      Oli kyllä jotenkin kylmivä paikka, kun oli tyhjillään.

      Mitään ääntä tai kummituksia ei sentään havaittu, mutta jotenkin siitä välittyi sellainen pahuuden fiilis tai tunnelma, että sieltä on satoja ihmisiä historian aikana lähtenyt tuonpuoleiseen ja monta onnetonta tarinaa jäytää rakennuksen historiaa.

      Ainoa mikä jäi mieleen, niin normaalisti niin ylirauhallinen koiramme oli paikassa todella levoton ja jopa haukkui, mitä ei normaalisti tekee kuin peloissaan tai jonkun vieraan tullessa oven taakse tai sisään.

      • Nurmijärveltä

        Itse naapurikylästä kotoisin ja käynyt itsekin hienoa jugend linnaa ulkoa ihailemassa. On kyllä vaikuttava rakennus. En kyllä kokenut mitään "pahuuden fiilistä". Arkitehtonisesti kaunis rakennus, puistomainen piha. Olisivatpa sairaalat aina yhtä ihastuttavia! Sääli, että on tyhjänä. Ilmeisesti rakennuksesta pidetään kuitenkin huolta ja olisi toivottavaa, että sitä ei rikottaisi "aavenmetsästäjien" tai muidenkaan toimesta.


    • kakkapoika44

      Onko kenelläkään kuvaa kummituksesta, kun google ei antanut mitään tulosta?

    • lAUNEEN rUSKEA

      Ei vedä vertoja Ruskealle Talolle eikä Lahden Kummituslinnalle!

    • kyllä

      koirat vaistoaa kummitukset.. saattaa karvat nousta pystyyn ja haukkua jotain päin..tai muuten vaan olla levoton..

      • Koiran poika

        Tai sitten koira kyllästyi idiootti-isäntään, joka jäi taas munimaan ja jotain vanhaa taloa katsomaan, kun oikeastaan lenkille piti mennä....


    • lood

      Siellä on kuulemma verihuone! Onko se totta??

    • Atte Ateisti
    • GhostAdv.JS

      Hieman yleistyksen poistamista tuosta viestiketjun ensimmäisestä viestistä, yleensä nuorisojoukko joka menee paikkaan x ja tuhoo/rikkoo tavaroita ei ole etsimässä kummituksia vaan on kuluttamassa aikaa ja turhautumistaan kun taasen he jotka oikeasti noita "kummituksia" / jumiin jäänneitä sieluja etsii myös on varautunut kaikkeen eli kysyy luvat ja muut että saako mennä käymään. Itse harrastan tätä paranormaalia tutkiskelua ja yhtäkään ikkunaa/ovea naulaa tai muutakaan pienetäkään esinettä ole rikkonut koska se on tyhmää. hylättyjen/autioiden paikkojen mystinen olemushan siinä samalla tuhoutuu. ja kiitos tästä ylestyksen saarnasta...

      • Ropsuta

        Tulipahan btw mieleen että mulla on täysin muokkaamaton video kolmesta siellä kohdatusta aaveesta jotka seiso nätisti siinä pihalla rivissä ja niillä oli kaavut jossa huput jotka sitten peitti kasvot. Me ei edes huomattu niitä ikinä muutakun videolta jälkeenpäin vaikka ne oli ihan vieressä.. Ja ne myös kulki meidän vieressä rivissä kun käveltiin pois päin ja kaveri vaan sattu kuvaa sinne päi ja ei ite mitään nähny mutta kameralle jäi nilkit.


      • Atte Ateisti
        Ropsuta kirjoitti:

        Tulipahan btw mieleen että mulla on täysin muokkaamaton video kolmesta siellä kohdatusta aaveesta jotka seiso nätisti siinä pihalla rivissä ja niillä oli kaavut jossa huput jotka sitten peitti kasvot. Me ei edes huomattu niitä ikinä muutakun videolta jälkeenpäin vaikka ne oli ihan vieressä.. Ja ne myös kulki meidän vieressä rivissä kun käveltiin pois päin ja kaveri vaan sattu kuvaa sinne päi ja ei ite mitään nähny mutta kameralle jäi nilkit.

        "Tulipahan btw mieleen että mulla on täysin muokkaamaton video kolmesta siellä kohdatusta aaveesta "

        No eikä varmana ole.


        "ei ite mitään nähny mutta kameralle jäi nilkit. "

        Itse jäitte valvontakameraan. Helsingin kaupunki on alkanut vartioida aluetta siellä luuhaavien ja ilkivaltaa tekevien kummituksenmetsästäjien takia. Alueella vierailevien autojen rekisterinumerot otetaan ylös ja ilmoitetaan poliisille.


      • Ropsuta
        Atte Ateisti kirjoitti:

        "Tulipahan btw mieleen että mulla on täysin muokkaamaton video kolmesta siellä kohdatusta aaveesta "

        No eikä varmana ole.


        "ei ite mitään nähny mutta kameralle jäi nilkit. "

        Itse jäitte valvontakameraan. Helsingin kaupunki on alkanut vartioida aluetta siellä luuhaavien ja ilkivaltaa tekevien kummituksenmetsästäjien takia. Alueella vierailevien autojen rekisterinumerot otetaan ylös ja ilmoitetaan poliisille.

        Minkähän vitun takia tarttee olla noin inhottava? Kerro mulle miten lähetän sulle tiedoston ja voit kiikuttaa sen kelle vitun expertille kiinnostaa ja hämmentyvät samalla lailla varmasti. Ja lopeta ihmeessä toi paskantärkeä ihmisten lyttääminen ennen ku voit todistaa olevas oikeassa. Netissä liikku toki suureltaosin pelkkää paskaa mutta miksi et vain kysy että todista? :)


      • ropsuta
        Ropsuta kirjoitti:

        Minkähän vitun takia tarttee olla noin inhottava? Kerro mulle miten lähetän sulle tiedoston ja voit kiikuttaa sen kelle vitun expertille kiinnostaa ja hämmentyvät samalla lailla varmasti. Ja lopeta ihmeessä toi paskantärkeä ihmisten lyttääminen ennen ku voit todistaa olevas oikeassa. Netissä liikku toki suureltaosin pelkkää paskaa mutta miksi et vain kysy että todista? :)

        Ja mitähän vitun väliä vaikka rekkari olis tallentunu? Minkähän vitun takia oletat että murtauduttiin sinne, rikottiin siellä jotain tms? Ja se video on vissiin otettu vuonna 2011 eikä ainakaan tähän mennessä oo tullu nimismiehet ovea paukuttaa siksi että olisin siellä tontilla kävellyt.


      • Ropsuta
        Atte Ateisti kirjoitti:

        "Tulipahan btw mieleen että mulla on täysin muokkaamaton video kolmesta siellä kohdatusta aaveesta "

        No eikä varmana ole.


        "ei ite mitään nähny mutta kameralle jäi nilkit. "

        Itse jäitte valvontakameraan. Helsingin kaupunki on alkanut vartioida aluetta siellä luuhaavien ja ilkivaltaa tekevien kummituksenmetsästäjien takia. Alueella vierailevien autojen rekisterinumerot otetaan ylös ja ilmoitetaan poliisille.

        Ja mitähän vitun väliä vaikka rekkari olis tallentunu? Minkähän vitun takia oletat että murtauduttiin sinne, rikottiin siellä jotain tms? Ja se video on vissiin otettu vuonna 2011 eikä ainakaan tähän mennessä oo tullu nimismiehet ovea paukuttaa siksi että olisin siellä tontilla kävellyt


      • Atte Ateisti
        Ropsuta kirjoitti:

        Tulipahan btw mieleen että mulla on täysin muokkaamaton video kolmesta siellä kohdatusta aaveesta jotka seiso nätisti siinä pihalla rivissä ja niillä oli kaavut jossa huput jotka sitten peitti kasvot. Me ei edes huomattu niitä ikinä muutakun videolta jälkeenpäin vaikka ne oli ihan vieressä.. Ja ne myös kulki meidän vieressä rivissä kun käveltiin pois päin ja kaveri vaan sattu kuvaa sinne päi ja ei ite mitään nähny mutta kameralle jäi nilkit.

        " mulla on täysin muokkaamaton video kolmesta siellä kohdatusta aaveesta jotka seiso nätisti siinä pihalla rivissä ja niillä oli kaavut jossa huput jotka sitten peitti kasvot. "

        Teiniräppärit hupparit muodikkaasti päässä vanhan rakennuksen seiniä graffiteillaan sotkmassa. Tavallisia myös Helsingin katukuvassa.


      • vitun viljelyä
        Ropsuta kirjoitti:

        Ja mitähän vitun väliä vaikka rekkari olis tallentunu? Minkähän vitun takia oletat että murtauduttiin sinne, rikottiin siellä jotain tms? Ja se video on vissiin otettu vuonna 2011 eikä ainakaan tähän mennessä oo tullu nimismiehet ovea paukuttaa siksi että olisin siellä tontilla kävellyt

        vittu yks kertaki vittu riittää vittu :):):):):):):)


    • aasdasdasdasdasdasda

      Onko kenelläkään mitään tietoa pääsekö tuonne sisälle? Kauheasti kutkuttaisi mennä kuvaamaan paikkoja.

      • Klaukkalasta

        Kyllä sinne pääsee sisäpihan ns pää ovi on auki ja valotkin toimii sisällä, hieno paikka :)


      • Anonyymi
        Klaukkalasta kirjoitti:

        Kyllä sinne pääsee sisäpihan ns pää ovi on auki ja valotkin toimii sisällä, hieno paikka :)

        Sinne ei saa mennä.


    • Joppe

      Ei pääse.

    • Juuuriharja

      Sinne sisälle ei pääse, vaikka ois todella mielenkiintoista mennä sinne! Itse en asu Nurmijärvellä mutta sukulaiseni kylläkin. Oltiin perheen kanssa kerran sukulaisillani nelisen päivää, ja joka ikisenä iltana/yönä kuului huutoa, joskus kovempaa tai hieman hiljemmin. Olen myös kuullu juttua, että tämä sama tyttö kävelisi katonharjalla joskus ? En ole varma, mutta ehkä...

      • Atte Ateisti

        Joo, kaikesta huomaa, että kun uimavedet ovat lämmenneet (tänä vuonna poikkeuksellisen aikaisin), niin havainnot "Röykän uimarannan huutavista tytöistä" ovat lisääntyneet:


        "Röykän yleinen uimaranta on sopivasti järven toisella puolella, ja todellakin, uimarien mekastus kuuluu sieltä erinomaisen hyvin vanhalle sairaalalle asti.

        Röykän uimaranta on paikkaa vastapäätä järven etelärannalla, polku uimarantaan johtaa Kotorannantieltä.

        Tämän kävin juuri tänä kesänä toteamassa. Hyvin kuuluu.

        Se siitä "Röykän huutavasta nuoren tytön hengestä"."


    • WHY????

      Atte Ateisti//

      Miksi edes olet tällä palstalla???

      • Atte Ateisti

        Tylsäähän se olisi, jos täällä kaikki "herkkäuskoiset teinit" vain keskenänsä uskoisivat kaikkea kuulemaansa ja netistä lukemaansa ilman pienintäkään epäilyksen riitasointua.


    • WHY????

      No vaikka olenkin "herkkäuskoinen teini" en siltikään joka kummitusta ja mörköä usko todeksi. Fakta on, että on olemassa asioita joita tiede ei pystytäysin selittämään. Sinähän se tietenkin syyttäisit joitain uimarannalla kirkuvia lissuja. . . Sinänsä mielenkiintoista. Täällä tuskin on edes paljoa teinejä. Ne on kai kaikki uimassa sielä Röykän entisen mielisairaalan lähellä. Ja eikä aikasempi kirjoittaja puhunut mitään vuodenajoista, joten kyseessä voi olla joku muukin kui kesä. . .

      • Atte Ateisti

        "Sinähän se tietenkin syyttäisit joitain uimarannalla kirkuvia lissuja. "

        Itse olen tuolla paikalla kuullut tyttöjen kirkumista - ne äänet tulivat vastapäiseltä Röykän uimarannalta. Oli heinäkuu.

        Veikkaanpa, että nyt (lokakuu alkaa ensi viikolla, tänään aamulämpötila 1 astetta), "Röykän huutavat neitsyet" mahtavat olla hiljaa, hiljaisuutta jatkuen aina noin ensi vuoden toukokuulle asti?


    • Syyhyinen

      Mun äitikin on nähnyt sen nuoren kummitusnaisen.
      Me oltiin siellä järvellä lomailemassa.
      Järvessä on järvisyyhyä :(

      • Atte Ateisti

        Järvisyyhyn olemassaolon vahvistan. Sitä olen kyseisestä muuten puhdasvetisestä Sääksjärvestä pariin otteeseen saanut. Syyhyä saa nimenomaan poukamista, joissa vesi ei paljoa liiku. Vesilinnut kantavat syyhyä mukanaan.


    • ventti18

      Olen nähnyt kummituksen omin silmin ja sillä selvä

    • emma feat pekanfaija

      meidän lapsemme eivät enää ole turvassa kotikylässämme, tänään aamulla kun avasin jääkaapiin sieltä pomppasi kummitus

      • valetta

        en oikeen usko tota..... kummitukset ei viihdy viileässä


    • Röykänsairaala

      Onks siellä oikeest kummitus?

    • kakajf

      Tänään käytiin kaverin kanssa siellä ja oli näin pimeellä aika hieno mutta vähän pelottava paikka suosittelen käymään jos tykkää kuvailla ja tutkia kaikkea käveltiin rakennuksen ympäri ja huomattiin että siellä on rakennuksen päässä jotain liiketunniatimia kun pimeässä näkyi ikään kuin punaiset silmäparit. Vähän säikähdettiin mutta tajuttiin että ei siellä ketään ollut! Mutta kun kuvia räpsittiin ikkunoihin päin niin nähtiin melkein kuin joku olisi sieltä ikkunalta katsonut meitä ja kyllä siellä ääniä kuului käykää vaikka itse siellä :) hienon pelottava paikka täytyy myöntää.

    • sipulikummitus

      Miksi sillä kummituksella on sipuli?

    • Mopoilevakummitus
      • Lähiökummitus

        Bensa-asemilla on ollut havaintoja "aavetankkaajista". Nämä hurauttavat asemalle mopoillaan, laittavat tankin täyteen ja kaasuttavat maksamatta tiehensä.

        Sillä vaikka mopoilijat ovatkin aaveita, ovat mopot oikeita ja vaativat bensiiniä.


    • KodenFaija

      Jaha. Tuomittu? Onko siitä olemassa joku asiakirja, kun tiedät tuomion ja sen keston?
      Oikeasti kirkuminen tuli siitä, kun mä porasin tuolla Röykän Horoa hanuriin ilman rasvaa niiku näin!

    • ghki

      Jätetään vaan kummitukset rauhaan, tokko nuo ketään on tappaneet tai vammauttaneetkaan-mitä nyt räyhä kummitukset on vähän esineitä paiskoneet. Minä kävin tarkoituksella yhdessä kummitus talossa ja tiesin, että olin siellä yksin, niin kummitukset siellä käveli ja koputteli oviin ja seiniin. En pelännyt olisin voinut yöpyä siinä talossa.

    • Anonyymi

      Mulla tuli kakellus housuun siinä pihalla. Kummitus?

      Simo-Inkeri 15v

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei siellä mitään kummitusta ole koskaan ollut vitun pässit

    • Anonyymi

      Jasper Pääkkönen rupee leikkii siellä Harripotteria ja heiluttelemaan maagista sauvaansa.

    • Anonyymi

      Jassulla on lahkeessaan myös lyhyt sauva jolla hän levittää valkoista magiaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuinka paljon Röykän kummitus saa pääsylipputuloista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe