Vapaa kuvaus

S = (1/µ₀) E × B

Aloituksia

10

Kommenttia

626

  1. Windowsin+rekistereitä+säätämällä+sai+Mintin+elämään+sen+kanssa+ongelmatonta+ja+kellon+suhteen+yhteismitallista+yhteiseloa+samassa+koneessa.+Itselläni+muuan+langaton+usb+-+kytkentäinen+oheislaite+lakkaa+toimimasta+siirryttäessä+Mintistä+Windowsiin+restartilla+ajamatta+konetta+välillä+virrattomaksi,+mutta+toiseen+suuntaan+ongelmaa+ei+ole.+Onneksi+perinteinen+oheislaitteen+virtapoikki-resetointi+palauttaa+sen+toiminnan.Vielä+kun+löytäisi+jostakin+Minttiin+driverin+muutaman+vuoden+ikäiseen+Canonin+värilaseriin.
  2. Ei+minulla+ollut+aikoinaan+vapautta+valita+työkalujani.+Ne+löytyivät+vain+ja+ainoastaan+MS+-+ympäristöön+ja+toimivat+vain+ja+ainoastaan+käyttiksen+tietyllä+versiolla.++Jos+halusin+kehittää+koodia+prosessorille+Y+jouduin+käyttämään+ohjelmaa+X.+Jos+halusin+käyttää+ohjelmaa+X+minulla+oli+pakko+olla+MS+Windows+XP.++Edelleenkin+minulla+on+ohjelmia,++jotka+toimivat+vain+XP:llä+käyttäen+donglea.+Jos+haluaisin+siirtyä+uudempaan+versioon+ohjelmasta+niin+joutuisin+maksamaan+lähes+viisinumeroisen+määrän+euroja+siitä,+että+saisin+uudet+bugit+ja+uudet+ongelmat.+Nykyiset+jo+tunnettaan+ja+osataan+kiertää,+uusia+ei+kaivata.Ei+jo+kertaalleen+maksettuja+työkaluja+lähdetä+muodin+vuoksi+vaihtelemaan.+Tuotteiden+toiminta+perustuu+siihen,+että+nämä+eivät+muutu.+Jos+koodiin+tulee+muutos+esimerkiksi+virheen+korjaamisen+vuoksi+niin+sitten+uusi+koodi+käännetään+tällä+vanhalla+versiolla.+Kukaan+ei+vapaaehtoisesti+lähde+muuttamaan+kehitysympäristöä+siinä+vaiheessa,+kun+tuote+on+jo+olemassa+ja+sitä+myydään.+Siinä+on+liian+suuri+riski.Kun+nämä+työkalut+aikanaan+otettiin+käyttöön+ei+Linux+vielä+ollut+mikään+vaihtoehto.+Jos+Microsoft+aikoo+tulevaisuudessa+edelleen+olla+vaihtoehto+teollisuuden+puolella+sen+olisi+pakko+tarjota+kympistä+muutaman+vuoden+välein+tiettyyn+tilaan+jäädytetty+long+time+support+versio,+johon+ei+tule+kuin+pakollisista+pakollisimmat+tietoturvapäivitykset+eikä+mitään+muuta.+Osa+työkaluilla+tehdyistä+tuotteista+on+tarkoitettu+käytettäväksi+varsin+pitkään,+jolloin+työkalujenkin+pitää+olla+käytettävissä+tuon+aikaa.
  3. Kympin+pakkopäivityskampanjan+jälkeen+en+hämmästele+enää+mitään+Microsoftin+toilailua.++Harmitella+saatan+mutta+en+hämmästellä.+Harmittelun+kohdalle+laitettakoon+se,+että+seiskaa+ei+uusimpien+prosessoreiden+kanssa+enää+voi+käyttää+M$:n+kiellettyä+sen+päivitykset+puhtaasti+kympin+myynninedistämisen+vuoksi.+Vuonna+2020+päättyy+Mä$än+tuki+seiskalle+ja+sen+jälkeen+myöskään+Google+Chromea+ei+enää+päivitetä.++Tuon+vuoden+aikana+tulee+eteen+siirtyminen+Firefoxiin+jos+aikoo+jatkaa+Win7+käyttöä.+Firefox+toimii+todennäköisesti+siitä+vielä+vuosia+eteenpäin+eli+sukulaisten+vanhoja+koneita+ei+vielä+tarvitse+päivittää+muuten+kuin+selaimen+osalta.