transpositio

Moi!
Olin joskus nimimerkki Minea40 - pitkään pois oltuani profiilini pyyhkiytyi pois, enkä silti voi käyttää vanhaa nimimerkkiäni, joka on varattu?!
Transpositio - merkkini viittaa vaikeaan sydänvikaani, jonka yksi diagnoosi on valtasuonten transpositio Q20.5ccTGA. Olen - kumma kyllä vieläkin hengissä - kiitos erinomaisen kardiologini !
Kissat ovat edelleen rakkaat lemmikkini ja kaikki kummallinen kiinnostaa minua. Luonto ja sen ilmiöt erittäin tärkeitä myös.
Isoäiti ja onnellinen vaimo edelleen, joka toivoo avarakatseisuutta ja lämpöistä mieltä kaikille palstalaisille (kin)!
Kuvassa nuorimmaiseni Majk 8 vuotta, n. kuusiviikkoisena metsästä löytynyt hylätty mahdottoman rakas lapseni.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia35 aloitusta · 472 kommenttia
- Eihän toki ilman syytä pelätä voi. Tilanteen ollessa päällä ja tarpeeksi kova - tulee tietynlainen turtumus, joka kaiketi suojaa mieltä sillä hetkellä. Pelko tulee jälkeenpäin... Sitä miettii miten selviytyi ja samalla voi pelätä tilanteen uusiutumista, mikäli se on todennäköisesti tulossa.
- Minua on huumediileri uhannut aseella erään ravintolan ulkopuolella. Syynä antamani porttikielto. Silloin en pelännyt - suutuin kyllä. Onneksi eräs diilerin tuttu pelasti tilanteen.
- Et onneksi - vielä...
- Tuo ilmaisu liittynee siihen kauhukuvaan, mikä susista ihmisillä usein on - ei siis siihen mitä susi on aidosti. Oikeastihan susi on hyvinkin sosiaalinen ja laumassa kuri ja huolenpito pennuista selkeästi määritelty.
- Kertokaahan nyt ruokamieltymyksistänne... Sotkin aiheen, kun selittelin allergioitani.
- Kotoinen omenamme myös yksi "pahis"...
Itse voin onneksi syödä. Tuttava vietiin ravintolasta pii-paa -autolla...Ei huomannut katsoa listalta jälkkäriä tarkkaan :(( - Onneksi suomalaiseen ruokaperinteeseen ei kuulu se "häggis" vai mikä se nimi on . Mahalaukusta valmistettua - täytteitä en muista. HUH!
- 80 -luvulla tulin töistä kotiin ja ihmettelin asunnossa leijuvaa voimakasta virtsan hajua. Exäni oli pistänyt lapsen unille, ryypännyt ja laittanut "munuaispataa" ei ollut liottanut tms munuaisia... En ole ikinä edes maistanut tuota herkuksikin joidenkin luokittelemaa sisäelintä -burp!
- Monesti lapsuuden allergioista voi ajan kanssa päästä. Itselläni kaakao-allergia. Nykyään tummaa suklaata kuluu - suurin kaakaopitoisuus!
- Samat juomat meillä ,D Aikanaan, kun maidosta jouduin luopumaan, ei mustikkapiirakkakaan maistunut enää ikinä niin hyvältä kuin... Veteen ruokajuomana totuin nopsaan ja valkkari on minulle mukava seurustelujuoma (en juuri juhlissa käy) pienellä wishy leikkauksella spitzer -tyyliin.
- Allergia voi olla tosi kurja - kurkku turpoaa umpeen ja kuolee, ellei ajoissa intuboida (avata hengitysteitä letkulla) ja anneta esim adrenaliinia, että sydän jaksaa jatkaa. Kokemusta on.
Joillakin tosiaan voi pelkästään vaikkapa kalan tms haju jo laukaista allergisen reaktion. Siksi esim makeisissa ja kekseissä mainitaan, jos tuote on valmistusvaiheessa ollut samalla linjalla pähkinää sisältävien tuotteiden kanssa... Pähkinä yleisimpiä vakavan allergiakohtauksen aiheuttajia. - Tuo pöpöjuttu on taatusti totta. Äitini varjeli synnynnäisesti sairasta lastaan (silti aina jokin keuhkis 2-4 vuotiaana).
Lapsena suoraan lehmästä maalla saatu maito ja kaupan "kokomaito" sopivat. Sitten aikuisuuden kynnyksellä tuli kaikenlaista prosessoitua litkua ja intoleranssi oli muutamassa vuodessa tosiasia. Nyt Alpron tuotteet sopivat hyvin - mainos? Kääk...;DD - Venäjän pienin murhe on kuka täällä "isännöi". Homovastainen maa, kun on - vaikeuttaisi tietyn ehdokkaan uskottavuutta...
Sauli on vakaa ja älykäs ja paras! - Olet ilmeisen tyytyväinen ruokavalioosi - itsekin piimään tutustuin jo lapsena...talkkunan kanssa - ei nyt ihan superhyvää, mutta söin :)
- Anteeksi - piti mennä 1eerolle .( Perinteinen siis minllakin .)
- ; DD - sinä olet onnekas!
- Minulla sydämen varjoainekuvauksessa Ultravist-nimisestä valmisteesta, jonka ainesosista jodi oli todennäköisin aiheuttaja. Toivuttuani allergiakokeissa löytyi kaikenmoisia uusia allergioita , kuten eri mausteita ja kemikaaleja joille aiemmin ei ollut vastetta. Olin kylläkin koivu/heinä /koira/hevos -allergikko jo ennestään. Jodisuola kiellettiin plus vitamiinit, joissa jodi yhtenä (silloin esim. Multitabs). Nyt kilpparin vajaatoiminta oltuani joditta 13 vuotta...yhteys?
Nykyään siedän pieniä määriä "kiellettyjäkin" mausteita, kunhan itse annostelen. Hassuinta oli, että jopa maitoproteiiniallergia löytyi - karppasin vajaan vuoden ja allergia hävisi - laktoosi minulle ei sovi edelleenkään, mutta sekin tosi vanha löydös ja juustoissa löytyy laktoosittomia...syön hyvin harvoin kermajätskiä - ei mitään isompaa oiretta ;)
Ampiainen mysteeri, mutta Epipen-kynä kassissa.
Toivottavasti tyttäresi välttyy pistoilta tulevaisuudessa - meillä verkot kesällä ikkunoissa, etteivät pörriäiset pääse sisälle. Apilanurmikkoakin kannattaa välttää... - Tuo psykofyysisyys on ollut minulla aina olemassa... Ihan oikeiden sairauksien lisäksi
Sain juuri erittäin hyvän lääkkeen, joka siirsi sydämensiirtoani - samalla astmani/ahdistus asettui oikein hyvään hallintaan ja hoito siirtyy ensimmäistä kertaa vuosiin takaisin terveysasemalle - kontrolli kahden vuoden päähän, kun esim. viime vuosi neljän kk:n välein sattumaako - tuskin .) - Hetki sitten minäkin...ruoka uuniin ja oluen jollekin ainesosalle allergisena - valkkari nappaa ,)
- Voi - miksi vasta viimeisenä pääset saunomaan? Liittyykö lämmittäjän rooliin?
helppohan sitä on valmiiseen mennä...Sinun pitää löytää "tuuraaja"!