transpositio

Moi!
Olin joskus nimimerkki Minea40 - pitkään pois oltuani profiilini pyyhkiytyi pois, enkä silti voi käyttää vanhaa nimimerkkiäni, joka on varattu?!
Transpositio - merkkini viittaa vaikeaan sydänvikaani, jonka yksi diagnoosi on valtasuonten transpositio Q20.5ccTGA. Olen - kumma kyllä vieläkin hengissä - kiitos erinomaisen kardiologini !
Kissat ovat edelleen rakkaat lemmikkini ja kaikki kummallinen kiinnostaa minua. Luonto ja sen ilmiöt erittäin tärkeitä myös.
Isoäiti ja onnellinen vaimo edelleen, joka toivoo avarakatseisuutta ja lämpöistä mieltä kaikille palstalaisille (kin)!
Kuvassa nuorimmaiseni Majk 8 vuotta, n. kuusiviikkoisena metsästä löytynyt hylätty mahdottoman rakas lapseni.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia35 aloitusta · 472 kommenttia
- Oletpa melkoinen saunavelho! Ei tuohonkaan moni pysty...
- Niin - verenohennuslääke minullakin ja silloinhan esim tulehduskipulääkkeitä ei suositella. Itsellänikin yliherkyyksiä lääkkeiden suhten. Joskus kivunhoito on konstikasta - en tosin minäkään käytä kipulääkettä kuin jossain pinnekivuissa tai aikanaan viisaudenhampaan kanssa. Migreenini hävisi verenohennuksen myötä!? - kivut eivät olleet niin kovat enää loppuvuosina, mutta aurja vilisi. Nyt ei aurojakaan vuosiin...
- Koirat sinua kiittää
pissareissulla riemua riittää
Koirat eivät piittaa säästä
niin kivaa on ulos päästä ;) - Ei ihme, että sauna on sinulle tärkeä ;)
- Sininen hetki on ihana! Oletko huomannut, että kesällä on joskus punainen hetki? Sellainen oranssinkylläinen iltahetki...
- Minäkään en pysty/halua salata suuttumustani, jos siihen on todellinen syy. Salaamaan en pysty niissäkään tilanteissa, kun pitäisi hillitä itsensä - naamavärkistä näkyy!
- Onnekas olet! Minulla ei mökkiä ole...
- Minäkin pidän murretuista väreistä plus valkoisesta ja ripauksesta mustaa. Kirkkaat värit "häikäisevät" minua jotenkin.
Usein kysytään eri "testeissä" lempiväriä. Sitten vaihtoehdot tyyliin: sininen, punainen, musta jne En koskaan pysty määrittelemään noissa lempiväriäni, koska sisustusvärinä (nytkin tehostevärinä parissa huoneessa yhdellä seinällä) on helmiäisharmaa. Vaatteissani, kuten sisustuksessa mustaa ja valkoista, ei niistä mikään silti lempivärini ole.
Eivätkö murretut värit testien mukaan kerro mitään henkilöstä? - Palveluammatissa kuulin valtavasti ihmisten huolia ja surujakin - siitä opin ihmisen susimaisuudesta. Yritetty on minullekin ilkeillä, mutta se ihminen lopulta surulliseksi tuli, kun jätin suhteen taakseni ja annoin elämän hymyillä .)
- Minulla sama - matto vinossa tms häiritsee silmää. Minullakin tavaroilla omat paikat - mies joskus rikkoo "harmoniani", jonka välittömästi korjaan. Mietin joskus vaikuttako asiaan työni aikoinaan, jolloin asioiden piti olla oikeilla paikoillaan ja työpisteen siisti - muuten ei olisi tullut mistään mitään. Voinhan toki olla vähän pakkomielteinenkin, mutta haitanneko tuo mitään, kun isäntä sen kestää ;)
- 70 -luvun värit - juu huhuhuh! Ikäni mä muistan sen ;D
- Viitaten ensimmäiseen lauseeseesi - en sitä tarkoittanutkaan. Olen vain herkkä puheripulille, kun isäntä on yleensä uppoutunut suunnittelu ym työhönsä, ja saunassa ei ole läppäri sylissä ;D
- Tuo omenapuun silpominen nosti minunkin "karvani pystyyn" !!!
- Niin - ihminen on susi paitsi omalle lajilleen ja luonnoneläville - myös luonnolle. Itsekkyys on ihmisessä "jalostunut" huippuunsa muihin pallolla eläviin verrattuna. Valitettavasti ne, jotka ymmärtävät tämän ja toimivat päinvastoin, ovat vähemmistön asemassa.
- :D !
- Joskus pinna palaa ja lujaa! Minulla voi tulla esim päänsärky fyysisenä seurauksena, mutta abstraktia "kipukynnystå" hain - siis kuinka hyvin hallitsemme hurjan luontomme!
- Puudutuksen otan hammaslääkärillä minäkin. Kouluhammaslääkäri ammoin porasi haavan poskeeni, kun äkillinen kipu sai minut liikauttamaan päätäni. Jäi kammo.
Piikkejä en kammoa, kun olen niitä niin paljon elämäni varrella saanut.
Kerran TAYSissä olin menossa toimenpiteeseen ja minulle piti laittaa tippa. Istuin toimenpidehuoneessa ja eräs mies istui ihan vieressäni. Hoitajalla oli huono päivä - yritti viisi kertaa ja kutsui sitten toisen hoitajan, joka onnistui kerrasta.
Huono-onninen hoitaja kääntyi sitten miehen puoleen ja kertoi laittavansa hänelle tipan - "pyörryttää" sanoi mies tukahtuneesti ja oli kieltämättä kalpea.
Varmaan sillä minun tippaepisodillani oli suurin vaikutus miehen heikotukseen... - Mitähän olisi tapahtunut, jos jonkun alokkaan terveys olisi romahtanut löylyn kuumuudessa?
Vahinko, että pilasi sinun loppuelämän saunahetkesi .((( - Kokemuksesta tiedän spontaanin "lahjomisen" tuottaman hyvän mielen. Perinteisiä synttärilahjoja ei meillä aina anneta - ei aina joulunakaan, vaan silloin ostetaan yhteistä mieluista ja tarpeellista tavaraa tms.
- Hyvät uutiset ovat aina tervetulleita näihin ketjuihin :)