transpositio

Moi!
Olin joskus nimimerkki Minea40 - pitkään pois oltuani profiilini pyyhkiytyi pois, enkä silti voi käyttää vanhaa nimimerkkiäni, joka on varattu?!
Transpositio - merkkini viittaa vaikeaan sydänvikaani, jonka yksi diagnoosi on valtasuonten transpositio Q20.5ccTGA. Olen - kumma kyllä vieläkin hengissä - kiitos erinomaisen kardiologini !
Kissat ovat edelleen rakkaat lemmikkini ja kaikki kummallinen kiinnostaa minua. Luonto ja sen ilmiöt erittäin tärkeitä myös.
Isoäiti ja onnellinen vaimo edelleen, joka toivoo avarakatseisuutta ja lämpöistä mieltä kaikille palstalaisille (kin)!
Kuvassa nuorimmaiseni Majk 8 vuotta, n. kuusiviikkoisena metsästä löytynyt hylätty mahdottoman rakas lapseni.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia35 aloitusta · 472 kommenttia
- Anteheksi ... Espanjassa, töppösormi.
- Olet onnellinen espanjassa - hienoa!
- Valssilevitaatio? Olit transsissa? En nyt siis kiusoittele!
- Aloituksessani mainitsin olleeni suurimmaksi osaksi saunomatta n. kymmenen vuotta. Totuin siis saunattomuuteen. Suihkussa lutrasin kyllä turhankin kauan kerrallaan...
- Kyllä...kirjoittelen nyt turhan itsekeskeisesti.
Nuorempana olen kokenut tuon ihanan tunteen - nyt pumppu ei kestä ja kylmä vesi salpaa hengityksen :( - Eri värähtelytaso?
- Vitsiä, jos heitetään...
Minulle aikanaan Kelasta soittivat ja kysyivät, tahdonko jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle...kun tuo sydänasiakin on niin kesken.. Eivät halunneet uudelleen kouluttaa sairasta ihmistä, mutta sitähän piti kuunnella vain "rivien" välistä.
Sanoin, että kyllä se minulle passaa - saanhan yhteiskunnallisen statuksen. Virkailija kuulosti helpottuneelta.
Myöhemmin meidän "Essolla" tutut ihmettelivät, miten olet saanut eläkkeen noin helposti, kun me ei saada millään vaikka anomuksia jätetään.
Olin liian sairas jopa Kelan lääkäreiden mielestä!!! Vitsi? - Pirremiinapa: tuosta lapsenlapsesi paranemisesta...
Mieheni oli toistamiseen ollut vaikeassa operaatiossa ja tilanteensa heikkeni niin, että pistivät uudelleen keinouneen.
Olin itkenyt koko ajomatkan Meilahteen ja yritin koota itseni perille päästyämme. Leikannut lääkäri tuli luokseni keskustelemaan ja pahoitteli tilannetta, joka olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan hyvänsä. " Ei tässä näin pitänyt käydä"...sitten hän kuitenkin kertoi mitä tehdään jos tilanne kääntyy parempaan.
Äkkiä minulle tuli levollinen olo ja pyysin saada mennä mieheni luo. Huoneessa suutelin otsaansa ja sanoin, että kyllä me tästä selvitään - tehohoitaja katseli vierestä vähän kummastuneen oloisena, kun poistuin hymyillen.
Tilanne kääntyi hyväksi ja mieheni selviytyi!
Mistä kummasta sen yht´äkkisen varmuuden sain? - Tuota ihmisten erilaista aistiherkkyyttä olen minäkin miettinyt...Kaikilla on sama "kuudes aisti" - joillakin vain herkempi.
Vanha klisee: jos olisit näkevä sokeiden maailmassa - kuka sinua uskoisi?! - Niinhän se on...minullakin meni hetki sopeutua. tähän nykymenoon.
Tule vaan minun kanssani jutskaamaan kuusikymppisiin - lupaan, etten ilkeile!
En muutenkaan koskaan aloita mitään kuittailua, mutta vastaan vaikka maailman tappiin, jos minulle kettuillaan...yllytyshullu? Joskus tosin sanoilla kikkailu voittaa asian ja on sinällään hauskaa ,) - Ehdottomasti. Piittaamattomuuskin on hieman kallellaan negatiiviseen päin.
Apatia? - En ole graafikko, mutta sisustamisessa harmaa on minulle hieno väri. Löysin aikoinaan lievästi helmiäishohtoisen suht vaaleanharmaan Taika-maalin (mainos?). Ei pimennä pientäkään huonetta, kun sopii tehosteväriksi yhdelle seinälle...kaikki muut sisustusvärit sopivat sen kanssa esim siis tekstiilit ja huonekalut. Ei niin tylsä kuin pelkkä valkoinen.
Mitä tulee tuohon tukahdutettuun tunnemaailmaan - harvoin mitään hyvää seuraa, jos Pandoran boxi poksahtaa :( - Tämmöinen yksittäinen juttu - mainitsit kivun väristä...minulle terävä kipu on kirkkaan punainen.
- Äiti keitti aina saunakahvit (makoisat pannukahvit) - ikävä tuli!
Nykyään aamukahvit vain ovat säännöllisiä... - Toivottavasti harvat saunomiskertasi ovat oikein antoisia!
- Sinulla ei ole riippuvuussuhdetta saunomiseen , koska tarjontaa on kadehdittavan paljon ja voit mennä aina kun haluat! Sitähän aina hinkuu, mitä ei helposti saa.
Silloin, kun asuntomme yhteydessä oli sauna - alkuhuuman jälkeen saunoimme ehkä kerran viikossa...nyt meillä kaksi hyvin odotettua saunavuoroa/vko ;) - Meillä taloyhtiössä oli juuri putkiremppa ja alakerran saunat rempattiin myös. Hieno kiuas, mutta kai sekin jokin nopsalämmitteinen on. 80 tai pari astetta yli on ainoa lämpötila, missä voin saunoa - kuumempi alkaa tuntua ihossa polttavalta...mieheni samaa mieltä.
- Kuvailit hienosti saunan ympäristöä..."näin" sen kuin olisin elokuvaa katsonut - kiitos elämyksestä!
- Siinähän se onkin: suomalaisia moititaan umpimielisiksi ja kuitenkin meillä on tuollainen mukava sosiaalinen tapahtuma kuin porukalla saunominen!
- Niin liian kuuma sauna ja saunakilpailut eivät oikein ole sitä saunan ydintä - voiko saunaan kuitenkin addiktoitua?