Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Kiitos+kommentistasi.+Ei+näitä+asioita+kannata+miettiä+tuolla+lailla.+Ei+poikkeuksista+kannata+muodostaa+sääntöä+tai+pienen+vähemmistön+perusteella+tehdä+lakeja.+Jos+suuntaukset+ovat+jotain+todellista,+niin+mennään+sitten+johdonmukaisesti+niiden+suuntauksien+ominaisuuksien+mukaisesti+eikä+niin,+että+"koska+olen+homo,+haluan+mennä+naimisiin+homon+kanssa,+mutta+koska+vain+heterot+voivat+saada+lapsia,+mäkin+haluan."+Siinä+ei+todella+kunnioiteta+suuntauksien+reaalitodellisuutta,+vaan+pullasta+napsitaan+rusinat+ja+jauhot+heitetään+roskiin,+niin+ettei+kukaan+muukaan+voi+enää+leipoa.
  2. Eipä+ole+kovinkaan+laaja+tai+monipuolinen+aloitus.+Voisihan+sitä+nyt+vähän+enemmän+nähdä+vaivaa+aloitukseen.+Olen+pettynyt.+Minun+ei+pitäisi+olla+pettynyt,+vaan+olisihan+tähän+pitänyt+jo+tottua.+Palstan+taso+vain+laskee+Pridesta+toiseen.+(+Hmm...onkohan+tässä+jokin+syy-seuraus-suhde,+heh.+)Mutta+joo,+siis+asian+esittäminen+siten,+että+demokraattinen+ihmisoikeusvaltio+voidaan+tulkita+synonyymiksi+homoseksuaalisuuden+hyväksynnälle+tai+vaikka+vain+Pride-marssin+vastustamiseksi,+on+kyllä+hiukan+tyhmää.+Onhan+demokratia+muutakin.+Ja+samoin+ihmisoikeusvaltio,+vaikka+en+ole+ihan+varma+mitä+aloittaja+tällä+tarkoittaa.+Tämä+tulkinta+olisi+vältetty,+jos+aloittaja+olisi+hiukan+enemmän+antanut+kontekstia+omille+väitteilleen+ja+miettinyt+vähän+mitä+kirjoittaa.+Eihän+tuollaisen+aloituksen+aloittama+keskustelu+voi+olla+mitään+muuta+kuin+vastakkainasettelua+ja+juupas-eikäs-jankkauksia.Joskus+tulee+mieleen,+että+olisi+parempi,+jos+aloituksia+saisi+tehdä+vain+rekatut+nimimerkit+tai+muuta+sellaista.+Ja+vaikka+jokin+rajoitus+siihenkin,+että+kuinka+monta+aloitusta+saa+laittaa.