Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Hyvä+huomio.+On+todellakin+suvaitsevaisten+ja+homomyönteisten+ihmisten+omaa+syytä,+että+homoudesta+keskustellaan+niin+paljon.+He+itse+aloittivat+sen+homo-rummutuksen.+Nyt+kun+lakia+on+muutettu,+keskustelu+halutaan+lopettaa+kuin+nappia+painamalla.+Mutta+eihän+se+tosiaankaan+niin+mene.Ehkä+suurin+osa+Tahdon-liikettä+kannattaneista+ei+aivan+ymmärtänyt+mihin+heidän+tekonsa+johtaisivat.+Joukossa+oli+varmaan+paljon+hyviä+ihmisiä,+jotka+aivan+vilpittömästi+luulivat,+että+asiat+pysyisivät+suunnilleen+samoina,+laki+vain+muuttuisi+vähän,++tai+että+kaikki+muuttuisi+vain+hyvään+suuntaan.+He+eivät+voineet+aavistaa,+että+tästä+asiasta+muodostuisi+jatkuva+ja+loputon+mediakohun+ja+julkisen+keskustelun+aihe.+He+eivät+myöskään+ymmärtäneet,+että+kaikki+kristityt+eivät+ole+tapakristittyjä,+vaan+jotkut+uskovat+ihan+aikuisten+oikeasti,+että+Raamattu+on+Jumalan+sanaa+ja+että+pelastus,+armo+ja+rakkaus,+iankaikkinen+elämä+ja+usko+Jeesukseen+on+tarjolla+kaikille.+Sitä+tarjotaan+myös+niille+ihmisille,+jotka+harrastavat+seksiä+saman+sukupuolen+kanssa,+suuntauksesta+riippumatta.+Avioliittoa+tai+kirkkovihkimisiä+ei+sen+sijaan+voida+tarjota+kaikille,+vaan+vain+miehen+ja+naisen+muodostamalle+parille.+Jokainen+uskovainen+on+valmis+taistelemaan+tämän+asian+puolesta+koko+loppuelämänsä+ajan,+jos+on+tarvetta.+Joten+tämä+kaikki+mitä+nyt+tapahtuu,+on+vain+esimakua+tulevasta.Ja+on+kertakaikkisen+erinomaista,+että+tällä+palstalla+on+sinun+kaltaisia+tinkimättömiä+Jumalan+sanan+puolustajia,+usko.vainen.
  2. "+Niin,+eihän+meistä+kukaan+sellaista+halua+lähimmäisilleen,+mutta+kun+se+ei+ole+meidän+päätettävissä.+Et+voi+väkisin+ketään+käännyttää,+et+saada+uskomaan,+tai+et+edes+voi+tietää,+kuka+sinne+kadotukseen+lopulta+joutuu.Vaikka+kuinka+joku+alkaisi+käyttäytyä+vaaditulla+tavalla,+muuttaisi+mielipiteitään+tai+puheitaan+juuri+”oikeiksi”+määriteltyihin+suuntiin,+ei+se+vain+riitä!+Jos+nämä+puutuvat+1Kor.+13:13+Niin+pysyvät+nyt+usko,+toivo,+rakkaus,+nämä+kolme;+mutta+suurin+niistä+on+rakkaus.,+et+sinä+niitä+voi+antaa,+et+käskeä+etkä+ketään+pakottaa."En+todellakaan+tiedä+kuka+kadotukseen+lopulta+joutuu.+Mutta+uskoon+tulo+voi+olla+mahdollista+kenen+tahansa+uskovaisen+kautta,+jopa+niiden+käännyttäjien+ja+pakottajien+kautta.+Uskovaisilta+minäkin+Jeesuksesta+kuulin,+en+niinkään+ateisteilta+tai+tapakristityiltä.+Jos+joku+"pakottaa"+jonkun+uskovaiseksi+eikö+uskoon+tullut+silti+vältä+kadotuksen+ja+saa+iankaikkisen+elämän?+Eihän+se+lähtökohta+ole+tärkeä,+vaan+lopputulos.+Jeesuskin+puhuu+kadotuksesta+evankeliumin+julistamisen+yhteydessä+ja+jakaa+ihmiset+uskoviin+ja+ei-uskoviin:+"+Menkää+kaikkialle+maailmaan+ja+julistakaa+evankeliumi+kaikille+luoduille.+Joka+sen+uskoo+ja+saa+kasteen,+on+pelastuva.+Joka+ei+usko,+se+tuomitaan+kadotukseen."+(+Mark.+16:15-16+)+Lakihenkisyys+on+toki+ristiriidassa+Jumalan+armon+kanssa,+jos+sitä+tarkoitit.+Vain+yksin+usko+Jeesukseen+pelastaa.+Minä+en+vaadi+keneltäkään+oikeaoppisia+mielipiteitä,+puheita+tai+käytöstä.+Minä+vain+vaadin,+että+ei+levitetä+selvää+harhaoppia+ja+harrasteta+epäjumalanpalvelusta.+Homouden+hyväksyntä+ja+kirkkohäiden+vaatiminen+kiistämättömästi+ovat+juuri+sitä.+Siinä+ei+ole+enää+kyse+kristinuskosta+ollenkaan.+Raamatusta+ei+löydy+tukea+sellaisille+vaatimuksille.+Ei+yhden+ainokaista+jaetta!+Kyse+on+kirkon+opin+ja+Jumalan+tahdon+ulkopuolisesta+ja+sille+vastakkaisesta+vaikutuksesta,+joka+pitää+jämäkästi+torjua,+jos+rakastamme+Jumalaa+ja+lähimmäistä+kuten+itseämme.+Nuo+vaatimukset+ovat+yksinkertaisesti+huonon+puun+huonoja+hedelmiä.
  3. "+Ei+biologia+”tuota”+mitään+tuollaista,+vaan+vaikuttaa+meidän+tunteisiin+ja+käytökseemme+aika+tavalla.+"Kiitos+kommentistasi.++Mahtavaa.+Erehdyin+taas.+Pyydän+anteeksi+virhettäni.+Hyvä+kun+korjasit.++"Elimistömme+on+hämmästyttävän+monimutkainen.+Dopamiini+(...)+Näitä+on+lukuisia,+mutta+tässä+oli+muutaman+esimerkki+niistä,+joilla+on+elämää+parantava+vaikutus."Kiitos+näistä+tiedoista.+Olet+selvästikin+perehtynyt+tähän+aiheeseen+ja+tiedät+siitä+paljon.+Se+on+hyvä+asia.+Ei+oppi+ojaan+kaada."+Sillä+tavalla+olet+oikeassa,+ettei+nämä+biologiset+puolet+pelkästään+ohjaa+meitä.+Emme+siis+ole+biologian+orjia.+Vaikka+emme+voi+tahdonvoimalla+vaikuttaa+näihin+hormoneihin+ja+eri+välittäjäaineisiin,+niin+voimme+kyllä+ohjata+käytöstämme+silloin,+kun+se+on+sosiaalisesti+pahaksi+meille+tai+muille+ihmisille.+"Olen+samaa+mieltä+kanssasi.+Tämä+on+mukava+keskustelu,+kun+ollaan+sulassa+sovussa.+"+Öh,+tuota+kivekset+tuottavat+toki+testosteronia+mutta+niin+tuottavat+niitä+myös+naisilla+munasarjat+ja+lisämunaisen+kuorikerros+vähäisiä+määriä.+Myös+miehet+tuottavat+vähäisiä+määriä+estrogeeneja.+Nämä+eivät+yksin+määrittele+seksuaalisia+mieltymyksiä,+vaan+siihen+osallistuu+melkoinen+määrä+muita+hormoneja+sekä+välittäjäaineita.+"Ahaa.+En+tuota+tiennytkään.+Tai+ehkä+tiesin+mutta+en+muistanut.+Minulla+on+vähän+sellainen+paha+tapa,+että+tietyt+asiat+tuppaavat+poistumaan+muistista+ajan+myötä,+kun+niitä+ei+tarvitse+mihinkään."+Jaa+a.+Kun+vertaa+sitä+määrää,+mitä+nyt+paasataan+homoseksuaaleista,+niin+määrä+heillä+on+hyvin+vähäistä.+Kuten+olen+sanonut,+jostain+suupielestä+vähän+pihautetaan,+ja+sitten+ne+jätetään+sikseen."No,+voit+olla+aivan+oikeassa+tuossa+asiassa.+En+usko,+että+tämä+on+mikään+suuri+synti.+:)"+Niin,+koska+mielestäni+jokainen+voi+itse,+omalta+kohdaltaan+tuollaisen+kiellon+asettaa,+jos+tuntee+sen+erityisen+tärkeäksi.+Mutta+muita+ei+voi+pakottaa+tekemään+samoin.+"Tässä+asiassa+en+voi+mitenkään+olla+samaa+mieltä.+Aviorikos+ja+seksi+saman+sukupuolen+kanssa+on+synti+Raamatussa.+Ehkä+pakanat+ja+liberaalit+voivat+ajatella+noin+kuten+esität,+mutta+kristitty+ei+koskaan.+Minä+en+aseta+itselleni+tai+muille+kieltoja+tai+jätä+asettamatta.+Vain+Jumala+voi+asettaa+kiellot.+Minä+vain+alistun+ja+julistan+sitä,+mitä+Jumala+sanoo+tästä+asiasta."Luonnonvastainen+tarkoittaa+tässä+yhteydessä+tarkoittaa+väärää,+eli+normien+(sääntöjen)+vastaista.+Luonnon+kanssa+tällä+ei+ole+mitään+tekemistä.”Alkuperäisessä+kreikkalaisessa+tekstissä+kyseisessä+kohtaa+käytetään+sanaa+’physis’,+joka+tarkoittaa+’henkilön+luonteesta+poikkeavaa’.+Eli+jos+iäkkäät+vanhempani+alkaisivat+tanssia+hiphoppia,+tanssiminen+sinänsä+ei+olisi+väärin,+mutta+se+ei+olisi+heille+luonteenomaista.2Kotimaa24+”Paavali+ei+tuominnut+homoseksuaalisuutta”+31.07.2018+"Ok.+Mielenkiintoista.+Jos+tuota+"henkilön+luonteesta+poikkeavaa"+pidetään+oikeana+tulkintana,+silloin+Roomalaiskirjeen+merkitys+riippuu+siitä,+mitä+tarkoittaa+"henkilön+luonteesta+poikkeava".+Henkilön+luonne+on+kuitenkin+aika+väljästi+sanottu.+En+tiedä+Raamatusta+yhtään+kohtaa,+jossa+henkilön+luonne+antaisi+ihmiselle+oikeuden+tehdä+syntiä.+Jos+tämä+asia+olisi+noin+yksinkertainen,+että+se+selviäisi+yhden+sateenkaariaktivistin+blogilla,+evlut-kirkko+olisi+jo+aikoja+sitten+vihkinyt+spn-pareja.Minun+mielestä+Paavali+viittaa+luonnollisella+luomistyöhön,+eli+Luomiskertomukseen.+Paratiisissa+oli+vain+mies+ja+nainen.+Seksi+saman+sukupuolen+kanssa+oli+mahdotonta.+Eikä+siellä+ollut+epäjumalanpalvontaakaan.+Liberaali+tulkinta,+että+seksi+saman+sukupuolen+kanssa+kielletään+vain+epäjumalanpalveluksen+yhteydessä,+vaikuttaa+aina+vain+heikommalta.+Samoin+Roomalaiskirjeen+liberaali+tulkinta+ei+tunnu+saavan+tukea+muusta+Raamatun+tekstistä."Etpä+juuri+avaa+sitä,+miten+itse+koet+rakkauden+merkityksen+konkreettisella+tasolla.+Toisaalta+tuo+on+melkoisessa+ristiriidassa+sen+kanssa,+mitä+teet."Kuten+1.Korinttolaiskirje+kuvaa,+miten+tulee+toimia,+kun+se+tehdään+rakkaudesta:13:4+Rakkaus+on+pitkämielinen,+rakkaus+on+lempeä;+rakkaus+ei+kadehdi,+ei+kerskaa,+ei+pöyhkeile,13:5+ei+käyttäydy+sopimattomasti,+ei+etsi+omaansa,+ei+katkeroidu,+ei+muistele+kärsimäänsä+pahaa,13:6+ei+iloitse+vääryydestä,+vaan+iloitsee+yhdessä+totuuden+kanssa;13:7+kaikki+se+peittää,+kaikki+se+uskoo,+kaikki+se+toivoo,+kaikki+se+kärsii.+"Voi+olla,+että+muut+ihmiset+osaavat+paremmin+toteuttaa+näitä,+kuin+minä.+Onneksi+hyvät+teot+eivät+pelasta+ihmistä,+vaan+vain+usko+Jeesukseen+pelastaa.+Muuten+minä+olisin+tuon+Korintilaiskirjeen+kohdan+perusteella+tosi+pahassa+pulassa.+:)(+jatkuu...+)
  4. Valitettavasti+olet+väärässä.+Jumala+ei+luonut+homoja,+vaan+Jumala+loi+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi.+Aki+Ruotsala+oli+aivan+oikeassa+tässä+asiassa:+ei+ole+homoja,+on+vain+homoutta.
  5. "+Jaa+a,+kuten+Yksi.uskis+1.9.2019+19:46+kirjoitit,+niin+tässä+ainakin+on+tuollainen+tilanne+”Olen+samaa+mieltä+siitä,+että+eronneita+mies-nais-pareja+ei+tulisi+vihkiä+uudestaan+kirkossa.”,+eli+hiljaa+hyväksyt+tässä+oman+näkemyksiesi+mukaisen+”elinikäisen”+synnin.Nyt+kun+vihdoinkin+siteeraat+minua+etkä+Anonyymiä+minä+kiitän+kommentistasi.+Olisi+paljon+selvempää,+jos+jatkossa+vastaisit+vain+yhdelle+nimimerkille+yhdessä+viestissä.+Esittämäni+ajatukset+eivät+suinkaan+tarkoita,+että+hiljaa+hyväksyisin+elinikäisen+synnin.+Perustelut+alla."+Aika+moni+heteropari,+jotka+pappi+on+vihkinyt,+voi+ja+saa+elää+loppuelämän+mittaisessa+synnissä+myös+mm.+rikosten,+panettelujen,+talouspetosten,+ahneuden+yms.+suhteen.+"Ei+usko+Jeesukseen+johdata+noihin+synteihin.+Usko+Jeesukseen+ei+johdata+mihinkään+syntiin+koskaan.+Jos+se+johdattaa,+silloin+se+ei+ole+oikeaa+uskoa.Mainitsemiasi+syntejä+voivat+tehdä+ketkä+vaan,+"suuntauksesta"+tai+avioasemasta+riippumatta.+Avioliitto+ei+anna+lupaa+vihityille+ihmisille+tehdä+noita+syntejä+tai+mitään+muutakaan+syntiä.+Miehen+ja+naisen+välinen+avioliitoon+vihkiminen+ei+anna+kummallekaan+lupaa+tehdä+aviorikosta+eikä+se+ole+Jumalan+tahto.+Spn-avioliittoon+vihkiminen+ei+anna+aviopuolisoille+lupaa+harrastaa+seksiä+keskenään.+Jokainen+nyt+voimassa+oleva+maallinenkin+spn-avioliitto+on+Jumalan+tahdon+vastainen+pelkästään+jo+tästä+syystä.+Kirkollinen+vihkiminen+vain+pahentaa+asiaa+moninkertaisesti,+koska+Jumala+loi+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi,+koska+heidät+on+luotu+toisiaan+varten,+koska+tämä+tapahtui+Paratiisissa+ennen+syntiinlankeemusta.+Tarkoittaa+mm.+että+mies+ja+nainen,+se+tapa+millä+heidät+on+luotu+toisiaan+varten,+on+alunperin+pohjimmiltaan+täysin+synnitön.+Kontrasti+ensimmäiseen+"spn-toimintaan"+on+jyrkkä:+Jumala+tuhosi+koko+Sodoman+kaupungin+ja+kaikki+sen+ihmiset+vauvoista+vaareihin,+kaikki+eläimet+ja+kaikki+kasvit,+kaiken+elävän.Perinteinen+avioliitto+on+siis+perustaltaan+täysin+Jumalan+tahdon+mukainen+ja+liittyy+Luomistyöhön+ja+johtaa+elämään.+Spn-avioliitto+on+Jumalalle+kauhistus,+se+perustuu+syntiin+ja+liittyy+Jumalan+armottomaan+Tuhoamistyöhön+ja+johtaa+kuolemaan.+En+siis+usko,+että+näitä+kahta+avioliittoa+voidaan+ongelmitta+pitää+samanarvoisina.Sodoman+tuhoamisen+kuvauksessa+ei+muuten+mainita+mitään+epäjumalanpalveluksesta.+Teko+ei+ollut+tapahtumassa+Molokin+temppelissä+vaan+Lootin+talon+edustalla.+Esittämäsi+tulkinta,+että+seksi+saman+sukupuolen+kanssa+olisi+kiellettyä+vain+osana+epäjumalanpalvelusriittiä,+on+siis+ristiriidassa+Sodoman+kuvauksen+kanssa,+eikö+niin?Jätän+väliin+nämä+tarkemmat+kirkkokeskustelut.+Minulla+ei+ole+aikaa+keskustella+laajasti+muista+kuin+tietyistä+aiheista.+Kiitos+mielipiteistäsi.
  6. "+Tätä+saatte+selittää+ja+valkopestä+vaikka+kuinka+mutta+se+ei+muuta+sitä+tosiasiaa,+että+loogisesti+ei+kirkollista+vihkimistä+voi+perustaa+enää+Raamattuun."Kiitos+kommentistasi.+Mutta+Jeesus+sanoi:+"+Minä+sanon+teille:+se,+joka+hylkää+vaimonsa+muun+syyn+kuin+haureuden+tähden+ja+menee+naimisiin+toisen+kanssa,+tekee+aviorikoksen."+"+Se+vaan+on+noin.+Jos+Raamatullista+näkemystä+ajatellaan+niin+nykyinen+näkemys+ei+liene+ihan+tasan+seksuaalivähemmistöjen+kanssa.+Minkä+ymmärrän+kirkko+on+itse+siunannu+uusien+avioliittojen+muodossa+vastoin+Raamattua+jo+seitsekymmentä+luvulta+joten+tuon+luonnollinen+jatkumo+tuskin+on+selitellä+Raamatullisesta+avioliitto+käsityksestä."Niin,+voihan+se+tietysti+olla+noinkin,+jos+tarpeeksi+painottaa+sanojaan.+Mutta+3.+Moos.+18+luvussa+"miesten+kanssa+makaavat+miehet"+mainitaan+melkein+heti+aviorikoksen+jälkeen.+Miesten+kanssa+makaavat+miehet+rinnastetaan+siis+aviorikokseen.+Eri+suhteet+poikkeavat+siis+toisistaan+huomattavasti+jo+aivan+alkutekijöissään.+Miehen+ja+naisen+avioliitto+pohjautuu+Jumalan+luomistekoon.+Samaa+sukupuolta+olevien+avioliitto+pohjautuu+syntiin.+Miehen+ja+naisen+avioliitossa+saa+erota+puolison+haureuden+takia+ja+viaton+osapuoli+saa+mennä+uudestaan+naimisiin.+Samaa+sukupuolta+olevat+parit+eivät+saa+mennä+naimisiin+ollenkaan.+Eronnutta+haureuden+tekijää+ei+tulisi+vihkiä+uudestaan+kirkossa.+Sehän+olisi+kuin+hänen+syntinsä+siunaamista.+Hän+kuitenkin+pääsee+naimisiin+maistraatissa,+joka+ei+syntiä+tunne.+Sama+koskee+samaa+sukupuolta+olevia+pareja.
  7. "+Miksi+siihen+pitäisi+olla+teologinen+peruste?+Eihän+eronneiden+vihkimisillekkään+ole.+"Ihminen+luotiin+mieheksi+ja+naiseksi+ja+vieläpä+toisiaan+täydentäväksi+Luomiskertomuksessa.+Joten+spn-avioliitoille+kyllä+olisi+hyvä+löytyä+se+peruste,+miksi+heidän+pitäisi+päästä+siihen+ensimmäiseenkään+avioliittoon.+Jotkut+olettavat,+että+sukupuolella+ei+ole+väliä+tässä+asiassa.+Raamatusta+ei+sellaista+ajattelua+löydy.+Ja+koska+kirkon+opetus+perustuu+Raamattuun,+ei+spn-avioliittoja+voida+ottaa+edes+harkintaan.+"+Ja+niin+se+vaan+menee,+vaikkei+elämä+ole+porttiteoria+niin+on+kornia+yrittää+selittää+nykyistä+kirkon+hyväksymää+avioliittokäsitettä+Raamatulla.+Ihan+vaan+siksi,+ettei+se+kestä+tarkastelua.+"Vielä+vähemmän+spn-avioliitto+sitä+kestää.+Ero+eri+parien+välillä+on+valtaisa.+Raamatusta+ei++löydy+edes+yhtä+samaa+sukupuolta+olevaa+paria,+joka+olisi+verrattavissa+miehen+ja+naisen+avioliittoon.+Päinvastoin.+Nekin+miesten+kanssa+makaavat+miehet,+joihin+Raamatussa+viitataan+tulivat+uskoon+ja+hylkäsivät+entisen+syntisen+elämänsä.+(+1.Kor.5:+9-11+)"+Vapaaseurakunnalle+menevät+respektit+suoraselkäisyydestä.+Kun+kyseinen+laki+tuli.+He+ilmoittivat+heti,+etteivät+vihi+koska+homous+on+synti+heidän+mukaan.+Käsitykseni+mukaan+he+eivät+myöskään+vihi+eronneita+ja+tuo+on+se+pointti+.+He+todella+seisovat+sen+takana+mitä+puhuvat.+"Tähän+samaan+pitäisi+evlut-kirkonkin+suunnata.+Ei+siihen+päinvastaiseen+suuntaan.+Hyvänä+kompromissina+olisi+nykyisen+tilanteen+säilyttäminen.+Odotetaan+että+liberaali+pöly+laskeutuu+ja+huuhtoutuu+pois+sateen+mukana+viemäriin.
  8. Kasvatat+varmaan+lapsiasi+samalla+periaatteella.+Hei,+me+rikottiin+ovi.+No,+rikkokaa+sitten+ikkunatkin.+Hei,+me+rikotiin+ikkunat.+No,+polttakaa+koko+talo!+:)