Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "+Kiitos+nauruista.+Ihmisillä+on+niin+erilaisia+tarpeita+ja+haluja,+ettei+kaikkia+voi+aina+miellyttää,+kun+sovitaan+yhteisistä+pelisäännöistä.+"Kiitos+kommentistasi.+En+vaadi+kaikkien+ihmisten+miellyttämistä.+Ihmettelen+vain+sitä,+kun+ihmisoikeudet+ja+tasa-arvo+eivät+kuulukaan+kaikille."+Yhteiskunnassamme+vain+[tietyt+kriteerit+täyttävät]+_ihmiset_+ovat+oikeustoimikelpoisia.+Jos+haluat+lahjoittaa+metsäsi+jollekin+hirvelle+tai+ostaa+talon+puoliksi+lemmikkimarsusi+kanssa,+niin+se+ei+onnistu,+koska+ainakaan+ne+hirvi+ja+marsu+eivät+ole+oikeustoimikelpoisia.+Mikäli+tämä+on+sinun+mielestäsi+epätasa-arvoista+siksi,+että+naapurin+Keijo+saa+kuitenkin+myydä+metsänsä+veljelleen+ja+ostaa+sitten+talon+itselleen+ja+vaimolleen,+niin+voimme+todeta,+että+se+on+epätasa-arvoista+sinun+vinoilla+mittapuillasi.+Itse+trakastelen+ihmisten+välistä+tasa-arvoa+muiden+kriteereiden+kautta.+"Ymmärrän+tuon.+Mitäpä+se+marsu+talolla+tekisikään?+:)+Mutta+kun+ihmisen+ja+eläimen+suhteessa+on+kuitenkin+se+yksi+ihminen+ja+hänen+oikeutensa+eivät+tällä+hetkellä+toteudu+tasa-arvoisesti.+Ihmisiä+siis+sorretaan+vedoten+yhteiskunnan+"kriteereihin"+ja+juridiikkaan.+Joskus+on+perusteltu+samalla+tavalla+rasismiakin.
  2. "Olisit+voinut+toki+kertoa+ennen+mainitsemiesi+liberaalien+arviointia+miten+olet+itse+onnistunut+rakkaudessasi+ja+toimiiko+rakkauden+kaksoiskäsky+sinun+elämässäsi?Voimme+sitten+vaikka+yhdessä+koko+ketjun+kanssa+arvioida+oletko+oikea+henkilö+arvioimaan+toisten+onnistumista+tai+epäonnistumista+rakkaudessaan."Kiitos+kommentistasi.+Nyt+tässä+on+semmoinen+ero,+että+minä+puhun+asioista+yleisellä+tasolla+ilman+että+otan+varsinaisesti+kantaa+kenenkään+yksittäisen+ihmisen+rakkaudellisuuteen.+Mummo+sen+sijaan+näytti+olevan+halukas+puhumaan+asiasta.+Joten+kukin+puhukoon+itsestään+ja+arvioikoon+toisia+ihmisiä+jos+niin+katsoo+parhaaksi.+Minä+en+katso+sitä+parhaaksi,+kuten+jo+ensimmäisessä+kommentissani+mainitsin.+Aloittaja+kysymys:+"Näkyykö+nämä+maut+sinussa+ja+käytöksessäsi?"+on+hyvin+huono+kysymys+tälle+palstalle.+Tällä+palstalla+voi+kuka+tahansa+sanoa+mitä+tahansa+itsestään+ja+toisista+ilman+tarkempaa+tietoa+ihmisestä.+Ja+sanotaankin.+Siihen+leikkiin+minun+ei+onneksi+tarvitse+ryhtyä.Mutta+voi+tietenkin+esittää+miksi+Raamatun+mukaan+seksi+saman+sukupuolen+kanssa+on+syntiä+ja+siksi+myös+homoina+itseään+pitävien+parien+vihkiminen+kirkossa+on+Jumalalle+kauhistus.+Lapsikin+ymmärtää,+että+kauhistus+ja+synti+ei+voi+olla+se+mihin+Jumala+on+ihmiset+tarkoittanut+eikä+se+myöskään+voi+mitenkään+olla+rakkautta.+Synnin+ja+Jumalan+vastaisen+teon+hyväksyminen+ja+sen+vaatiminen+osaksi+kirkon+toimintaa+on+yksinkertaisesti+Saatanasta,+ei+Jumalasta.+Jos+nyt+ihan+suoraan+sanotaan+miten+asiat+ovat.
  3. "Näkyykö+nämä+maut+sinussa+ja+käytöksessäsi?"Ihan+hyvä+ja+aiheellinen+kysymys.+Mutta+ei+kovinkaan+hyvä+julkisen+keskustelun+aihe.+Näitä+voi+jokainen+miettiä+itse+omassa+mielessään,+mutta+en+koe+järkeväksi+että+ihmiset+itse+alkavat+esittämään+omia+arvioitaan+omasta+käytöksestään.+Keskustelu+saattaa+helposti+kääntyä+vain+toisten+ihmisten+käytöksestä+jankkaamiseksi.+Kyllä+olen+niin+täynnä+rakkautta,+no+et+varmaan+ole,+silloinkin+sanoit+niin+ja+niin.Sen+verran+nyt+voidaan+sanoa,+että+liberaaliuskovaiset+korostavat+liikaa+rakkauden+romanttis-seksuaalista+puolta.+Sillä+tavalla+voidaan+perustella+sitten+kaiken+maailman+samaa+sukupuolta+olevien+avioliittoja+ja+vihkimisiä,+jotka+ovat+valhetta+ja+vastoin+Jumalan+tahtoa.+Rakkaus+ei+kuitenkaan+iloitse+vääryydestä,+vaan+iloitsee+yhdessä+totuuden+kanssa.+Ja+totuus+on+se,+että+Jumala+loi+vain+miehen+ja+naisen+toisiaan+varten.+Joten+on+vain+rakkaudellista+kertoa+tämä+totuus.+Jumala+ja+Jeesus+tietenkin+rakastavat+myös+samaan+sukupuoleen+viehtymystä+tuntevia+ihmisiä,+mutta+jos+tämä+väännetään+tarkoittamaan,+että+heidän+ei+tarvitse+katua+tai+yrittää+muuttua,+silloin+ollaan+jo+taas+menossa+kovasti+sinne+valheen+puolelle.+Älkää+antako+pettää+itseänne.+Hengen+hedelmänä+rakkaus+ei+voi+tarkoittaa+kaiken+hyväksymistä+ja+kirkkohäiden+vaatimista+niille+pareille,+joita+Jumala+ei+ole+luonut+toisiaan+varten.+Rakkaus+hengen+hedelmänä+tarkoittaa+enemmänkin+Jumalallista+rakkautta,+agape-rakkautta.+Ja+Jeesuksen+kehoituksen+mukaisesti+meidän+tulisi+ensin+rakastaa+Jumalaa+ja+se+on+se+Hengen+hedelmä,+että+rakastaa+Jumalaa+ensin+ja+pitää+hänen+käskynsä.+Vasta+sen+jälkeen+voi+rakastaa+lähimmäisiää+ja+itseään+oikealla+tavalla+eikä+siihenkään+kuulu+mitenkään+Jumalan+käskyjen+tietoinen+rikkominen,+saati+sitten+"uskollinen"+ja+"rakastava"+elinikäinen+parisuhde,+joka+käytännössä+vain+mahdollistaa+jatkuvan+synnin+tekemisen.Tämän+kaiken+sanon+kaikella+ystävyydellä+ja+myötätunnolla.+Ei+ole+elämä+helppoa+heillä,+jotka+uskovat+Jumalan+ilmoituksen+sijaan+liberaaleja+ajattelijoita.
  4. "Kuinka+kauas+pitäisi+pakittaa?+Ja+tuo+on+ihan+aiheellinen+kysymys+koska+kirkon+linja+ei+suinkaan+ole+muuttunut+vain+viimeisen+kymmenen+vuoden+aikana+vaan+se+on+tapahtunut+huomattavasti+pidemällä+juoksulla."Ihan+mielenkiintoinen+aloitus.+Ensin+pitäisi+tietysti+tehdä+selvä+päätös,+että+samaa+sukupuolta+olevia+pareja+ei+vihitä+kirkossa.+Ja+koska+tämä+vaatimus+saa+tukea+maallisesta+avioliittolain+muutoksesta,+pitäisi+sekin+muuttaa+takaisin+vain+miehen+ja+naisen+väliseksi.+Sehän+se+koko+avioliiton+olemus+on+Raamatussakin:+vain+mies+ja+nainen+voivat+tulla+yhdeksi+lihaksi.+Ja+vastoin+aloittajan+väitettä+nämä+avioliittoasiat+ovat+muuttuneet+hyvin+nopeasti.+Se+on+hyvä,+koska+se+mikä+nopeasti+tulee,+myös+nopeasti+menee.+Ehkä+jo+viiden+vuoden+kuluttua+avioliitto+on+palautettu+kunniaansa+nykyisestä+häpeällisestä+alennuksen+tilastaan+ja+me+kaikki+voimme+hiukan+hihitellen+katsella+taaksepäin+tätä+aikaa+ja+sanoa:+"+Kyllä+ne+liberaalit+olivat+sitten+tosi+typeriä+aikoinaan."Naispappeus+on+selvästi+myös+vaikuttanut+Raamatun+vääristyneisiin+tulkintoihin,+joissa+korostetaan+liikaa+seksuaalisromanttista+rakkautta,+uskollisuuden+ja+Jumalan+rakastamisen+sijaan.+Naispappeuskin+pitäisi+siis+kieltää.+Helpoiten+naispappeus+poistuisi+jos+naiset+itse+tajuaisivat+olla+hakeutumatta+pappisvirkoihin.+Hehän+toimivat+siinä+täysin+vastoin+Raamatun+opetuksia.+Sieltä+juuri+lähtee+tämä++ajattelu:+"No,+Raamatussa+sanotaan+kaikenlaista,+mutta+minun+omat+tunteeni+ja+oikeuteni+ihmisenä+(+naisena,+homona,+lesbona+jne+)+on+tärkeämpi+asia+kuin+Jumalan+mielipide."+Tämän+asian+suhteen+en+ole+toiveikas.+Naiset+suhtautuvat+itseensä+ja+naisten+tasa-arvoon+liian+tunteella.+He+ovat+fanaattisia+eivätkä+ole+valmiita+tinkimään.+Naiset+eivät+omin+päin,+ilman+valvontaa+ja+miehen+tasapainottavaa+ohjausta,+koskaan+pääse+taivasten+valtakuntaan,+koska+se+vaatii+nöyryyttä.+Miehen+ei+tule+alistaa+naista,+vaan+naisen+tulee+itse+tajuta+alistua+miehen+tahtoon.+Siinä+se+ero+ja+siinä+se+syy+miksi+naiset+tulevat+tulevaisuudessakin+nousemaan+miehiä,+järkeä,+ja+myös+itse+Jumalaa+vastaan.