Vapaa kuvaus

Olen ihmeellinen maapallolla tallustaja, joka yrittää taistella kilojaan vastaan :) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

19

Kommenttia

147

1. Tsemppiä siis sullekin! Kyllä säkin vielä onnistut. Ja muista, että hitaasti, mutta varmasti! Ja älä luovuta, vaikka jossain vaiheessa vaaka ei tulostaan muuttaisikaan. Itselläni on 10kk aikana ollut yhteensä kaksi kuukauden jaksoa, kun paino ei tippunut yhtään, mutta en onneksi antanut periksi! Eli onnistut kyllä, kun vain jaksat luottaa itseesi.
  2. Ihana päivä :) Aurinko paistaa taas ja mielikin on korkealla. Olin tänään veljen vaimon ja kummityttöni (9kk) kanssa kaupungilla ostoksilla. Tyttö on kuin aurinko, aivan mahtava muksu *rakastan* :)

Tosiaan kaksi päivää satoi vettä, lenkille en siis lähtenyt vesisateeseen. Tänään ajattelin lähteä hölköttelemään. Painohan oli viikon alussa 73kg..ei hirveästi ole siitä liikkunut, ehkä n. 250g. Mutta maanantai on se "virallinen" punnituspäivä, vaikka käynkin joka päivä vaa'alla. Mutta iloinen olen, että vaikka en ole käynyt muutamaan päivään lenkillä ja syöminenkin on ollut vähä sitä sun tätä (en tiedä miksi tämä viikko on taas ollut niin vaikea syömisen suhteen), niin silti paino ei ole noussut! :)

Tosta lenkkeilystä sen verran, että silloin syksyllä kun aloitin laihdutuksen niin tein vain suht pieniä kävelylenkkejä ja loppu syksystä hölkkäsin lenkistäni loppumatkan kotiin. Talvella tein tunnin kävelylenkkejä (en uskaltanut juosta). Ja tossa huhtikuun lopussa aloitin taas hölkkäilyn. Nyt ennätys on 7,5km yhteenmittaan hölkättynä. Kuumuus toki tekee sen, että väsyn nopeammin, mutta juoksen silti. Ja pyrin käymään ainakin 5 päivänä viikossa lenkillä..Yleensä kuusi kertaa. Nämä kaksi sadepäivää oli siis lepopäiväni, nyt on joka päivä mentävä loppuviikon ajan.

Juu, ja tosiaan käytiin ostoksilla. Olen siis menossa tammikuussa etelään. Ostin sinne "rantahameen" ja shortsit...kokoa 38!!!!! En muista koska olen ostanut noin pienet housut. Toki ne on vielä tiukat, mutta menevät kiinni. Mutta ostinkin ne sinne etelänreissulle. Kyllä ne sielä jo sopivan kokoiset ovat :)

Mutta tälläinen positiivinen päivä täälä, ajattelin vain tulla kertomaan :)

-Kirsikka
  3. Eli olen jo viime syyskuussa aloittanut urakkani, silloin painoa oli 91 kg. Nyt paino on 73, eli 18 kiloa on lähtenyt. Pituutta löytyy 168cm, eli vielä olen muutaman kilon ylipainoisen puolella. Tavoitteena olisi 68kg, mutta unelmapaino olis 65kg. Eli urakkaa olisi vielä ainakin 5 kiloa jäljellä.

Mitenkään nopeassa tahdissa en ole laihduttanut, mielestäni sopivassa tahdissa (jospa kilot pysyis paremmin poissa :)). Enkä lopulliseen tavoitteeseen pyri nopeasti. Tammikuussa olisi viikon reissu etelän lämpöön. Tavoitteeni on siis että tammikuussa painaisin tuon 65kg. Aikaa on siis 6kk, melkein kuusi ja puoli, koska matka on vasta tammikuun puolenvälin jälkeen :)

Aloitin laihdutuksen..tai itseasiassa en edes ajatellut laihdutusta, vaan aloin käymään lenkillä. Kun huomasin, että paino on muutaman kilon pudonnut niin aloin kiinnittää huomiota siihen mitä suuhuni pistän. Ja painon yhä pudotessa motivaatio kasvoi huimaa vauhtia!

Aluksi käytin ihan vain omaa päätäni laihdutuksen apuna :) Uuden vuoden jälkeen liityin Puolen vuoden sessio-keskusteluketjuun. Pari kuukautta juttua ja porukkaa riitti, mutta hiljaiseksi kävi. Kun meitä oli enää muutama jäljellä perustimme Laihdutussession. No, nyt on käynyt niin ikävästi, että sieläkin on hiljaista..Ei yhtään kommenttia tällä viikolla :/ Joten ajattelin, että jospa huolisitte minut joukkoonne, koska tukea tarvin näiden viimeisten VAIKEIDEN kilojen pudotukseen.

Olen n. kaksi-kolme kuukautta käyttänyt kalorilaskuria kalorien laskennassa apuna, ja olen tykännyt.

Mutta tosiaan, tukea kaipaan, koska välillä tämä junnaaminen ottaa todella aivoon :) Esimerkiksi huhtikuussa ei tippunut gramman grammaa. Todella vaihtelevaa, nyt tässä kuussa on tippunut n. 1,5kg. Ja siis todettakoon, että tavoitteeni oli aluksi saada paino siihen 68 kiloon heinäkuun alkuun mennessä, mutta enpäs onnistunut..Mutta en ole sentäs luovuttanutkaan. Josta olen todella ylpeä :)

Mielelläni olisin tulossa mukaan, jos vain passaa :)

Sadeterkuin Kirsikka
  4. Lauantaina aamulla vaaka näytti 74kg. Lauantaina oli myöskin ne kavereiden häät, joissa oli kivaa...ja sain morsiuskimpun!!! :) (eilen illalla jo vähän suunnittelin meidän ehkä joskus olevia häitä...:)) Ja sit tosiaan eilen aamulla paino olikin jo taas jotain 74 ja 75 välissä. :( Tänään paino oli 74-74.5kg. Toivon, että heinäkuun alkuun mennessä paino olisi 73kg. Sitten olisi yhteensä 18kg lähtenyt. Se toki tietää sitä, että juhannus voi olla aika kaloriton verrattuna edellisiin juhannuksiin.. :/

Lilulei, anteeksi, että en viime viikolla kerinnyt vastaamaan sulle tohon kalorivaje-viestiin.
    Eli siis...käytän sitä kalorilaskuria ja sehän jo itessään laskee sen -500kcal ja pyrin siihen, että sen lisäksi päivässä jäisi ainakin 100 kaloria käyttämättä. Joskus jää ton 500 lisäksi 200..joskus voi jäädä jopa 400..Ja joskus sitten taas just ja just toi 500.
    Eli mulla vaihtelee aikalailla..riippuen päivästä. Mutta pyrin siis herkkupäivinäkin siihen, että kalorit ei ylity..eli että olisin ton 500 miinuksella.
    Ja mulla on ihan sama homma, että kyläsyömisiä on aikas vaikea merkata...miehen kans yleensä yhes pähkäillään mun kyläsyömisiä :)

Tällästä siis tänne..auto-ja talokuumeen lisäksi hääkuumetta :)

Nyt ulos nauttiin aivan upeesta ilmasta! :)

Aurinkoista ja lämmintä viikkoa kaikille! Palailemisiin :)
  5. Eli mulla ei ole mitään metodia käytössä. Ihan omalla järjellä ajattelemalla olen laihdutellut. Toki nyt n. 3kk olen käyttänyt kalorilaskuria kaloreitten laskemisessa apuna. Ja mullahan tämä laihduttaminen on alkanut siten, että en edes ajatellut laihduttavani. Se vain jotenki alkoi..aloin lenkkeilemään ja sit yhtäkkiä huomasin laihduttavani :) Jos silloin aluksi olisin heti kunnolla laihduttanut, niin ehkä nyt olisi jo enemmän kiloja tippunut, mutta edelleen hiljaa hyvä tulee :)

Paino on nyt n. 74.5-74.75kg. Eli vaaka ei hirveesti enää heilahtele, mutta pienentymistä on tapahtunut. Äitinikin viikonloppuna sanoi, että mulla on reidet pienentyneet ihan hirveesti. Omasta mielestäni ne on vieläkin aivan liian isot...vihaan reisiäni. Joskus ne oli sellaset kivat pienet, nyt ne on isot, raskausarvelliset :/

Niin siis vaikka vaa'alla ei muutosta suuremmin tapahdu niin mittanauha on kyl näyttänyt huomattavasti pienempiä tuloksia :)

Olen tässä vähän ajatellut..että hiljaa hyvä tulee..Kunhan painaisin sen 68kg vaikka ens jouluna niin ihan sama..kunhan sen verran jossain vaiheessa painan. Mutta siis tarkoituksena olisi painaa ensi tammikuussa 65kg. Ja siihen sitten lopettaa tämä laihduttaminen..ja yrittää miten painon ylläpitäminen onnistuu :)

Sillon tammikuussa lähdetään porukalla etelään ja olis kiva olla "pikkunen" sillon. Kun ajattelee, että 65kg..eli KYMMENEN kiloa vielä..Olisin sitten yhteensä 26kg tiputtanut..Hurja määrä. Mutta tosiaan, kunhan siihen 68kg pääsen niin katellaan sitte vieläkö tippuu.

Mutta tällästä tänne kuuluu aurinkoisena keskiviikkopäivänä :) Täytyis lähteä lenkille, mutta jos antais ruoan ensi hieman sulaa. Palailemisiin :)