Heipat porukalle!
Punnituspäivä taas!
Mulla on nyt pudonnut 3.6 kiloa ja kuudes viikko laihdutusta alkaa. Pitänee olla tyytyväinen.
Siitä oon kyllä tyytyväinen, että tällä laihdutuskerralla tuntuu, että oikeasti oon tosissani. Kun näitä laihdutusyrityksiä on ollut vaikka kuinka monta, mutta aina lässähtänyt.
Kuntoilukärpäsen puremaa odotan. Mutta vielä on niin tuhti olo, että kävelykin on työlästä.
Mitenkä muilla on mennyt?
LAIHDUTUSSESSIO
9
622
Vastaukset
- Nunn
.. sun mitat on?
- Liinu
No niin.. Puntari näytti äsken 70 kg, eli kilo vähemmän kuin viimeksi..:) En kyllä usko, että tässä ajassa kiloa läskiä olisi lähtenyt, nestettä varmaan paljon, mutta alaspäin kuitenkin..:)
Tälläviikolla ajattelin opetella jättämään juustot pois, niitäkun tulee syötyä aivan huomaamatta.. Ja eihän niissä muutakuin rasvaa ole..:) Hyvässä alussa täällä kuitenkin ollaan.. Nyt ajattelin lähteä vähän shoppailemaan ja illalla sitten salille.. Vapaapäivää vietän..:)
Tsempit kaikille! - Lilulei
Moikka!
Fiilis on nyt todella korkealla ja puhkun intoa. Valittelin tänne eilen miten taas syöpötyttää ja syötyähän sitä sitten tuli vaikka mitä, suklaalevyt yms. mukaanlukien ja kalorit ylitty varmaan 1000-2000:lla. Tästä tilanteesta ahdistuneena päätin että nyt nämä ahmimispäivät loppuvat ja rupean nyt oikeasti pudottamaan painoa. Ensimmäinen laihdutusvaihe on nyt takana (helmi-toukokuu) ja paljon hyvää olen saavuttanut vaikkei paino ole tippunut juurikaan, mm.
-paino 70kg->67kg
-n.4cm kaventumista
-liikuntaa säännöllisesti ja ilolla 3-5krt/vko
-terveellinen ja tarkka arkisyöminen
-paljon tietoa laihduttamisesta
Nyt kakkosvaiheen aloitan puhtaalta pöydältä. Kirjauduin kalorilaskuriin uudella nimimerkillä ja aloitin uuden vastaavanlaisen excel-taulukon, johon kirjaan painoni, mittani, tavoitteeni, palkinot, kalorivajeen jne. Synttärilahjaksi saamallani lahjakortilla käyn ostamassa tänään sykemittarin ja otan käyttöön kuivaharjauksen ja vatsalihastreenin kotona. Tärkkeintä on kuitenkin että kohtuuton koko päivän syöpöttely on loppu nyt.
Niin ja painoa on nyt vko23 68kg ja suunta on vain alaspäin. Nyt kaikki itseä niskasta kiinni ja pistetään hihat heilumaan. Muutosta saamme varmasti kun on riittävästi tahtoa ja päättäväisyyttä. Tsemppiä kaikille! Noniin. Viikonloppureissu vanhempien luo tuli tehtyä. Vaikka yritin olla syöpöttelemättä, niin en siinä täysin onnistunut. Ja eilen illalla vielä kotona hieman jatkoin sitä..Jos en olisi jatkanut olisi vaaka voinut tänään näyttää 74,5kg, mutta toisin kävi. Eli vaaka näytti lukemaa...n. 74.750 (mulla on ihan tommonen normi vaaka, ei digi, joten aika vaikee sanoo tarkkaa lukemaa). Mutta 16kg on kuitenkin takana päin, joten eiköhän se tästä, hiljaa hyvä tulee.. :)
Ja kuntoilukärpänen on purrut muhun jo aikaa, eikä purema meinaa hellittää millään :) Joka päivä pitäisi päästä lenkille, mutta yritän pitää viikossa edes yhden "vapaa päivän" :)- Lilulei
Moi!
Hienoo Kirsikka että oot innostunu lenkkeilystä! Mä en käy ihan noin usein mutta täytyy sanoo että se on kyllä tosi ihanaa puuhaa kun on niin paljon puita, kukkia, tuoksuja ja kaikkee. Huomenna pääsen kokeileen uutta sykemittariani, jee...
Mitä metodeja täällä ryhmäläiset käyttää?
Itse käytän kalorilaskuria ja tykkään Kutrin sivuista paljon. Ruokavaliossa mulla on paljon proteiinia ja hyviä hiilareiita. Kasviksia syön todella paljon, nam! Liikuntaa 3-5krt/vko: kävelylenkkejä ja jumppia lähinnä. Nyt kokeilen sallivani jonkun isomman herkun kerran viikossa, esim. leivoksen tms. jos siten pysyis totaalirepsahdukset poissa. Mites muut? Mitä hyväksihavaittuja keinoja teillä on?Eli mulla ei ole mitään metodia käytössä. Ihan omalla järjellä ajattelemalla olen laihdutellut. Toki nyt n. 3kk olen käyttänyt kalorilaskuria kaloreitten laskemisessa apuna. Ja mullahan tämä laihduttaminen on alkanut siten, että en edes ajatellut laihduttavani. Se vain jotenki alkoi..aloin lenkkeilemään ja sit yhtäkkiä huomasin laihduttavani :) Jos silloin aluksi olisin heti kunnolla laihduttanut, niin ehkä nyt olisi jo enemmän kiloja tippunut, mutta edelleen hiljaa hyvä tulee :)
Paino on nyt n. 74.5-74.75kg. Eli vaaka ei hirveesti enää heilahtele, mutta pienentymistä on tapahtunut. Äitinikin viikonloppuna sanoi, että mulla on reidet pienentyneet ihan hirveesti. Omasta mielestäni ne on vieläkin aivan liian isot...vihaan reisiäni. Joskus ne oli sellaset kivat pienet, nyt ne on isot, raskausarvelliset :/
Niin siis vaikka vaa'alla ei muutosta suuremmin tapahdu niin mittanauha on kyl näyttänyt huomattavasti pienempiä tuloksia :)
Olen tässä vähän ajatellut..että hiljaa hyvä tulee..Kunhan painaisin sen 68kg vaikka ens jouluna niin ihan sama..kunhan sen verran jossain vaiheessa painan. Mutta siis tarkoituksena olisi painaa ensi tammikuussa 65kg. Ja siihen sitten lopettaa tämä laihduttaminen..ja yrittää miten painon ylläpitäminen onnistuu :)
Sillon tammikuussa lähdetään porukalla etelään ja olis kiva olla "pikkunen" sillon. Kun ajattelee, että 65kg..eli KYMMENEN kiloa vielä..Olisin sitten yhteensä 26kg tiputtanut..Hurja määrä. Mutta tosiaan, kunhan siihen 68kg pääsen niin katellaan sitte vieläkö tippuu.
Mutta tällästä tänne kuuluu aurinkoisena keskiviikkopäivänä :) Täytyis lähteä lenkille, mutta jos antais ruoan ensi hieman sulaa. Palailemisiin :)Kirsikk.a kirjoitti:
Eli mulla ei ole mitään metodia käytössä. Ihan omalla järjellä ajattelemalla olen laihdutellut. Toki nyt n. 3kk olen käyttänyt kalorilaskuria kaloreitten laskemisessa apuna. Ja mullahan tämä laihduttaminen on alkanut siten, että en edes ajatellut laihduttavani. Se vain jotenki alkoi..aloin lenkkeilemään ja sit yhtäkkiä huomasin laihduttavani :) Jos silloin aluksi olisin heti kunnolla laihduttanut, niin ehkä nyt olisi jo enemmän kiloja tippunut, mutta edelleen hiljaa hyvä tulee :)
Paino on nyt n. 74.5-74.75kg. Eli vaaka ei hirveesti enää heilahtele, mutta pienentymistä on tapahtunut. Äitinikin viikonloppuna sanoi, että mulla on reidet pienentyneet ihan hirveesti. Omasta mielestäni ne on vieläkin aivan liian isot...vihaan reisiäni. Joskus ne oli sellaset kivat pienet, nyt ne on isot, raskausarvelliset :/
Niin siis vaikka vaa'alla ei muutosta suuremmin tapahdu niin mittanauha on kyl näyttänyt huomattavasti pienempiä tuloksia :)
Olen tässä vähän ajatellut..että hiljaa hyvä tulee..Kunhan painaisin sen 68kg vaikka ens jouluna niin ihan sama..kunhan sen verran jossain vaiheessa painan. Mutta siis tarkoituksena olisi painaa ensi tammikuussa 65kg. Ja siihen sitten lopettaa tämä laihduttaminen..ja yrittää miten painon ylläpitäminen onnistuu :)
Sillon tammikuussa lähdetään porukalla etelään ja olis kiva olla "pikkunen" sillon. Kun ajattelee, että 65kg..eli KYMMENEN kiloa vielä..Olisin sitten yhteensä 26kg tiputtanut..Hurja määrä. Mutta tosiaan, kunhan siihen 68kg pääsen niin katellaan sitte vieläkö tippuu.
Mutta tällästä tänne kuuluu aurinkoisena keskiviikkopäivänä :) Täytyis lähteä lenkille, mutta jos antais ruoan ensi hieman sulaa. Palailemisiin :)Eli unohtui se kun kirjotit tosta herkuttelusta. Mä sallin itselleni..esim. 10 karkkia jos avomiehellä sattuu olemaan karkkia tms. Ja kerran viikossa saan ostaa suklaapatukan (mars tms.) ja nyt kesällä sallin itselleni kaksi kertaa viikossa jäätelöä. Toki noi jäätelöt ym. lasketaan kalorilaskurissa jne. eli en mielelläni ylitä kalorimäärääni. Jos haluan jotain herkkua vähän enemmän niin sitten käyn vähän pidemmän lenkin.
Toimii ainakin mulla, kun luvan kanssa saa herkutella. Vaikka aika vähäistä toi herkuttelu on entiseen verrattuna :) Mutta olen ajatellut sen niin, että jos nyt olen syömättä kaikkea hyvää ja sitten kun olen siinä 68 kilossa ja sallin itseni syödä vähän enemmän, herkkujakin, niin kohta olen taas samassa painossa kuin aloittaessanikin. Eli elämäntapamuutoksesta on kyse minun kohdallani.
Ensi lauantaina on kavereiden häät ja ajattelin, että syön mitä syön, en stressaa hirveästi, mutta yritän silti vähän katsoa ettei aivan överiksi mene :)- Lilulei
Kirsikk.a kirjoitti:
Eli unohtui se kun kirjotit tosta herkuttelusta. Mä sallin itselleni..esim. 10 karkkia jos avomiehellä sattuu olemaan karkkia tms. Ja kerran viikossa saan ostaa suklaapatukan (mars tms.) ja nyt kesällä sallin itselleni kaksi kertaa viikossa jäätelöä. Toki noi jäätelöt ym. lasketaan kalorilaskurissa jne. eli en mielelläni ylitä kalorimäärääni. Jos haluan jotain herkkua vähän enemmän niin sitten käyn vähän pidemmän lenkin.
Toimii ainakin mulla, kun luvan kanssa saa herkutella. Vaikka aika vähäistä toi herkuttelu on entiseen verrattuna :) Mutta olen ajatellut sen niin, että jos nyt olen syömättä kaikkea hyvää ja sitten kun olen siinä 68 kilossa ja sallin itseni syödä vähän enemmän, herkkujakin, niin kohta olen taas samassa painossa kuin aloittaessanikin. Eli elämäntapamuutoksesta on kyse minun kohdallani.
Ensi lauantaina on kavereiden häät ja ajattelin, että syön mitä syön, en stressaa hirveästi, mutta yritän silti vähän katsoa ettei aivan överiksi mene :)Moikka!
Fiksulta kuulostaa sun systeemit. Paljonko sulla tulee kalorivajetta päivittäin noin keskimäärin? Itse pyrin -600kcal/vrk ja yhtenä päivänä viikossa tarkoitus syödä suunnilleen kulutuksen mukaan, tai sitten niin että viikon kokonaisvaje olis kuitenkin n.-3500kcal. Näin en ole vielä toiminut mutta tämä on se mihin pyrin. Mä oon ollut tosi tyytyväinen tohon laskuriin mutta kyläsyömisiä on kyllä tosi vaikee merkata...
- sujuu...
Innemonin painonvartija systeemit? Et ole vielä kertonut viikon tulosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3492471Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944222410- 1121381
- 421094
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo66853- 56813
Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26811Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39795Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi117742En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30709