Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
124
Kommenttia
1613
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Paitsi+että+kävi+sodassa+kuin+vaan+niin+häviäjä+on+venäjä.+Se+on+hävinnyt+tässä+maailmassa+niin+paljon+ettei+ikinä+takaisin+saa.
25.05.2022 22:55
Siellähän+on+ollut+ruuhkaa+kaiken+aikaa,+ei+asia+ole+uusi.
21.05.2022 21:32
Niin+mullekin+se+tuli+mieleen.+Mutta+sehän+tapahtui+Helsingissä.+Mikkeliläiset+eivät+ehkä+tiedä+koko+asiasta.+
Joka+tapauksessa+Jammu-setä+kuoli+vakilassa+mutta+itse+läheltä+seurannut+tuo+mieleen+juuri+tuon.+
Näköjään+sellainen+ei+unohdu+edes+pian+70+vuotiaalta+ihmiseltä+ja+aikaahan+siitä+on+jo+paljon.
14.05.2022 23:38
Eihän+voinut+sotaa+julistaa+kun+ko.+juttu+"sotilaallinen+erikoisoperaatio".+Länsi+ei+näe+tuossa+muuta+kuin+sodan+joka+se+oikeasti+on.
Venäjä+tuhlaa+joka+päivä+tankkejaan,+sotilaitaan+ja+kaikkea+mahdollista.
Venäläisäidit+eivät+tiedä+missä+poikansa+ovat.+Vielä+tulee++aika+kun+putlerin+on+pakko+se+selittää.
Siis+jos+uskaltaa.+Korvauksia+on+luvattu+jo+mutta+mikään+raha+ei+korvaa+omaa+lasta.+Joo+ja+tiedän+kun+itse+olen+menttänyt+poikani,+en+sodassa+vaan+sairauden+vuoksi.
Sairaudelle+ei+kukaan+voinut+mitään+mutta+sota+onkin+jo+toinen+juttu.
14.05.2022 23:31
Juuri+sitä.+putin+on+säätänyt+ja+tehnyt+asiat+niin+kuin+ne+oovat+nyt.++
Hän+on+tehnyt+sen+omasta+näkökulmastaan+ja+vielä+enemmän+oman+tahtonsa+lujittamiseksi.
Näin+voi+tehdä+vain+diktaattori+jonka+sana+on+laki.+Minä+säädän+että+nyt+toimitaan+näin+ja+ehdolla+että+(nykyinen+venäjän+laki)+.+
Muuten+tilee+15+vuotta+vankilaa.
14.05.2022 23:24
Niinhän+nuo+venäjän+oligarkit+heittävät+henkiään+oikein+urakalla.+Miksi.+Enpä+usko+sitäkään+että+asia+on+ihan+noin.+Taustalla+vaikuttaa+tämä+sama+putini+josta+nyt+tiedetään+aika+paljon.+
Ei+he+ole+ennen+riistäneet+henkiään+jopa+perheidensä+kanssa+ja+oikein+urakalla.
Meillä+kun+rupeaisi+tappamaan+itsensä+ja+perheensä+johtavien+firmojen+omistajat/pomot+niin+kyllä+se+herättäisi+paljon+huomiota+ja+kysymyksen+että+MIKSI.
14.05.2022 23:17
Hyvä+että+et+päässyt+äänestämään.
14.05.2022 23:00
Ei+venäläinen+voi+mennä+huutamaan+mihinkään+oli+asia+mikä+tahansa.+Jos+sitten+sanot+että+en+
minä+noin+sanonut+niin+kyllä+tutkitaan,+tulos+ihan+mikä+vaan+ja+seuraus+ilman+muuta+linnaa,+putkaa+vankilaa.+Ja+tämän+uuden+lain+mukaan+väärin+sanominen+naksaa+ihmisille+15+vuotta+vankeutta.
Onhan+noita+esimerkkejä.
Ja+tämäkö+demokratiaa.+Suomessa+vangitaan+syystä+ja+hyvä+niin.+Mutta+15+vuotta+meillä+ei+lähes+koskaan+ole+15+vuotta.
14.05.2022 22:59
Niin+totta.
14.05.2022 22:53
Joo+putler+sanoo+että+ylilennot+eivät+nyt+onnistu+huonon+sään+vuoksi.+Ja+kuvassa+samanlainen+puolipilvinen+sää+kuin+meilläkin+ollut+pitkän+aikaa.
Hieman+ihmettelivät+itse+venäläiset+sitä+kun+kun+kaiken+aikaa+matkustajakoneet+lentää.+Mutta+tänä+tärkeänä+päivänä+ylilento+ei+onnistunut+"huonon+sään+vuoksi).+
Eli+putleri+valehtelee+kansalleen+edelleen+jopa+niin+tökerösti+että+jopa+kansakin+sitä+kummeksuu.+
Minkäs+kansa+sille+voi+että+heidän+johtajansa+on+putleri+joka+ei+pysy+totuudessa+edes+säästä+puhuttaessa.+Saati+sitten+niistä+tärkeimmistä+asioista.
14.05.2022 22:52
Samat+sanat.+Minäkin+hänestä+pidin.+Putin+petti+koko+maailam+ja+varsinkin+tämän+maailman+johtajat+eli+presidentit+Niinistö+mukaan+luettuna.+
Niinistö+sentään+soitti+ko+herralle+ja+kertoi+että+meidän+asiamme+ovat+näin.+Reilusti+ja+suoraan.
Jos+kaikki+toimisivat+samoin+ei+sotia+edes+tarvittaisi.
Vähän+käy+sääliksi+venäjän+tavallisia+ihmisiä.+Tämä+kaikki+jättää+jälkensä+kyllä+heidän+elintasoonsa+ja+kyllä+se+esim.+meidänkin+hintoja+nostaa.+
Siinä+kohtaa+kannattaa+muistaa+miltä+tuntuu+nyt+ja+varsinkin+tuntui+Ukrainan+kansasta+ja+sotahan+siellä+jatkuu.
Nato+on+oikea+ratkaisu+kun+iso+naapurimaamme+rupeaa+antamaan+lupia+tai+paremminkin+kieltämään+Suomea+juuri+tässä+Nato-asiassa.
Olemme+itsenäinen+maa+ja+venäjältä+ei+kysellä+mitä+voimme+tehdä+tai+mitä+ei.
Putin+on+justeerannut+aiemmat+päättäjät+mutta+silloin+ei+tarvinnut+kyseenalaistaa+Suomen+itsenäisyyttä.
Nyt+tuli+kohta+jossa+venäjä+käytti+ilmaisuja+joita+Niinistökään+ei+voinut+hyväksyä.+Eikä+varsinkaan+Suomen+kansa.
Valitettavaa+mutta+totta.
14.05.2022 22:31
No+kovassa+näyttää+Ukrainan+sotakin+olevan.
14.05.2022 16:19
Asutko+Helsingissä+vai+maaseudulla?++
Itse+kuljen+koiran+kanssa+jalkakäytävää+ja+omakotitalojen+ja+jalkakäytävien+välissä+on+yleensä+jonkin+sortin+aita+jonka+kadunpuolelle+on+ruoho+levinnyt+pienen+matkan.+
En+tiedä+miten+saisin+koirani+olemaan+paskantamatta+ko+ruohoalueen+reunaan,++jos+se+hätä+sillä+on+siinä+niin+sitten+se+sontii+siihen.+
No+siinä+on+omakotitaloista+matkaa+ja+olimmehan+yleisellä+alueella.
Korjaan+sen+pois+ja+asia+pihvi.+Mieluummin+tekee+metsäiselle+alueelle+mutta+hätä+ei+lue+lakia.
Nyt+puhun+siis+jalkakäytävistä+Helsingin+Kumpulassa.
12.05.2022 00:02
Mene+venäjälle+nuolemaan+sitä+putlerin+persettä.++Ei+ole+ainoastaan+vassarit+vaan+koko+hallitus+samaa+mieltä.+Etkö+lue+lehtiä+tai+katso+uutisia.
Olet+pudonnut+junasta.
11.05.2022 23:32
Olisi+kyllä+kiva+kuulla+mikä+olisi+sinun+RATKAISUSI+tähän+ongelmaan.+Miten+hoitaisit+homman+kotiin.
Jos+et+osaa+sanoa+mitään+olet+taas+vaan+yksi+näistä+poskensoittajista+etkä+oikeasti+mitään+mieltä+mistään.+Anna+kuulua.
11.05.2022 23:28
Se+on+taito+joka+kannattaisi+kyllä+opetella.+Kyllä+ihmiset+availevat+ko.+tölkkejä+kaiken+aikaa.+itsekin+syön+välillä+säilykkeitä+vaikka+pakkoa+ei+ole.
Nykysin+osan+purkeista+saa+auki+ilman+ns.+varsinaista+purkin+avaajaa.++Osaan+se+tarvitaan+edellen+eikä+ole+vaikeata.
11.05.2022 23:12
Pelkästään+siihen+et+voi+luottaa.+Sinulla+täytyisi+olla+joku+turvapaikka+(kellari)+jos+toisin+kävisi.
Lähinnä+vaarmaan+eka+olisi+Helsinki+jossa+asun.+Meillä+on+kyllä+kivijalassa+kellari+mutta+en+jaksa+olla+itsestäni+kauhean+huolissaan.+
Olen+varautunut+muutenkin+siihen+että+jokainen+päivä+voi+olla+viimeinen.
Aamuisin+kiitän+uudesta+päivästä+ja+sitten+eletään+niin+kuin+tähänkin+asti.
Mutta+nuorien+vanhempien+ja+heidän+lapsensa+täytyy+tietää+mitä+he+tekevät+jos+se+sota++oikeasti+Suomen+maaperällä+alkaa.+Mitä+tehdä+ja+mihin+mennä.
11.05.2022 23:09
Nniin+tai+näin+niin+venäjän+resurssit+Natoa+vastaan+ovat+olemattomat.++Natolla+on+ydinaseita+myös+ja+muillakin+omilla+ystävillämme.+
Venäjähän+voi+syyllistyä+ydinaseisiin+siksi+että+ei+enää+pärjää+muuten+niin+kuin+nyt+näyttää+pelkän+Ukrainan+kanssa.+Ei+tule+isoa+voittoa+vaikka+olisivat+siellä+puoli+vuotta.+
Venäjänkin+aserahat+ovat+myös+asia+jota+kannattaa+miettiä.+
Niin+kuin+sanottu+Putin+kertoo+voitonpäivänä+että+hyvin+menee+ja+parempaa+luvassa,+kansalaiset+katsovat+jääkaappiaan+kun+heillä+vielä+sellainen+on+eikä+sieelä+ole+mitään+niin+kuin+ennen.+
Ei+ulkomaisia+tuotteita+kuten+esim.+juusto.+Sehän+oli+menestyvä+tuote+aikanaan+Valiolle+ja+monet+muutkin.+Mutta+nyt+ei+ole+enää,+ainakaan+jos+vielä+niin+pian+eivät+saa+edes+Fazerin+sinistä+josta+itsekin+pidän.+
Pian+rupeaa+kansa+kummaksumaan+kun+ei+mittän+enää+saa+ja+putnini+lipasi+parempaa+ja+aina+vaan+parempaa.
Valveutuneet+ihmiset+venäjällä+muuttavat+pois+kun+ja+jos+pääsevät.+
Heidän+varaansa+ei+putleri+voi+paljonkaan+laskea.
11.05.2022 23:00
Niin+ja+se+riippuu+mitä+muita+menoja+ihmisen+on+pakko+maksaa.
Nuorempana+muistan+että+tehtiin+tonnikalasta+kastike+eikö+siitä+huonoa+tullut.
Nyt+eläkeläisenä+kahden+henkilön+tulot+ovat+noin+2500+ja+kun+vuokraon+halpa+niin+pärjäämme+hyvin.
Nyt+on+tullut+tavaksi+laittaa+ruokaa+niin+että+syödään+sitä+vähintään+2+päivää.+Juuri+söimme+kaalilaatikkoa+3+päivää+ja+olisin+voinut+syödä+sitä+vieläkin.+Mutta+se+loppui.
Nyt+ei+juuri+tarjoukset+ole+niitä+mitä+ennen.++Hinnat++nousee.
Suurin+kustannus+lienee+meidän+koira+jonka+hammaskiven+poisto+maksoi+180+euroa+ja+8+hampaan+poisto+470+euroa.+Nyt+siltä+on+liika+hampaat+poistettu+ja+olen+ostanut+koiran+hammastahnan+ja+lasten+hammasharjan+joka+ei+ole+liian+kova+.
Olemme+harjoitelleet+tota+hammasjuttua+siten+että+rapsuttelen+hampaita+kynsillä.+Näyttää+että+sillä+ei+ole+mitään+sitä'+vastaaan.
Olin+aiemmin+ajatellut+että+koirien+omaputsaus+on+jotenkin+hullu+juttu+mutta+sillä'+onnistuessaan+voidaan+säästää+isoja+rahoaj.
Nyt+on+koiran+hampaat+kunnossa+mutta+omat+ei.+Aikoja+on+tilattu+ja+hyvä+tästä+kait+tulee.
Meillä+on+ollut+pakko+säästää+ruoasta+ja+juuri+koiran+takia.
Itse+olen+mieluummin+syömättä+kuin+hoitamatta+koirani+terveyttä.++Se+on+minun+elämäni+suurin+rakkaus,+lohdutus+ja+kaikkea+siltä+väliltä.+
Ja+taas+ärsyttävästi+sanon+että+voittaa+kenet+vaan+uskollisuudellaan.+Ihmisenkin.
08.05.2022 00:27
Ja+vielä+lisäksi.+En+halua+nähdä+heidän+kulkevan+Kymintieltä+pihojemme+läpi+polulle+joka+johtaa+kävelytielle.
Heillä+ei+ole+mitään+asiaa+sanomaani+reittiin.++Kiertäköön.+Omani+ei+halua+törmätä+siihen+paskakoiraan+enää+koskaan.
07.05.2022 23:49
11 / 81