Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
105
Kommenttia
14324
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juu. Tuo nukkuminen on tärkeää. Paljon tärkeämpää kuin moni arvaakaan.
Kyllä kaikki selkenee, sä olet vain liian fiksu ja pelkään että ylianalysoit asioita. Joskus tekee ihan hyvää olla tyhjäpäinen.. ja vaikka vaan palstailla.. :)
19.07.2025 16:17
Kyllä. Voi ja on niin käynytkin, mutta harvinaisempaahan tuo on.
19.07.2025 15:42
Tuo on kuule ihan faktaa. Varmasti nyt löytyi ketjun aliarvostetuin työ. Ainakin minun mielestäni.
19.07.2025 15:34
Ymmärrän toki, että kirjoitit nk. kieli keskellä suuta. Ei minua kiinnosta tuo homma joka on päällä. Vain sinun hyvinvointisi.
19.07.2025 15:31
Minäpä tiedän kun minusta piti tulla sellainen. Peruskoulun jälkeen lähdin maatalousoppilaitokseen.. eli emäntäkouluun, kuten paikalliset sen nimeksi ilmoittivat.
Eipä ollut mun juttuni si olleskaan.
19.07.2025 11:03
Ei valiteta siellä.. kohta on jo syksy.
19.07.2025 07:31
No oli tuo uutta minullekin. Toivon kuitenkin, etten koskaan joudu tuota tietoa soveltamaan käytännössä.
19.07.2025 07:30
Heipsistä.. en oikeasti ymmärtänyt tekstiäsi..tai sen verran, että kovaa menee.
Muistuttaisinkin sinua, että se on vain vaihe. Voipi olla, että vaihe tosiaan kestää vaikkapa sen kolme vuotta. Mutta elämänvaiheessakin on se lohduttava tieto, että ae loppuu aikanaan.
Pidä nyt välistä kuitenkin itsesihuoltopäiviä jotta saat edes hengähdettyä välillä. Jos pystyt.
Voimia toivotan sinulle tähän vaiheeseen jota elät. Ja lähetän halin. Jaxuhalin :)
19.07.2025 07:25
Paitsi jo torstaina.. perjantain aion olla kokonaan riesanasi.
18.07.2025 17:31
Ei pääse.. olen Kouvolassa.
18.07.2025 13:06
Niin.. lääkkeet ja alko ri juurikaan sovi yhteen. Harvemmin.
Mut posittivisena huomiona mun on pakko sinusta sanoa, että olet iha itse huomannut toimineesi asiassa väärin ja todella hienoa sinulta, että pystyt tuon myöntämään, ei vain itsellesi vaan myös täällä.
Hatunnoston arvoista.
Jokainen tekee elämässään virheitä. Varsinkin loukattuna.
Harvempi ottaa opikseen tekemistään virheistä ja vielä harvempi pystyy myöntämään mokanneensa sekä ottamaan opikseen.
Mä olen kämmännyt elämässäni monta monituista asiaa ja tulen kämmäämään jatkossakin. Olen vain ihminen .. ja inhimillistä se vain on.
Ei virheen tekeminen ole elämässä se mikä pilaa elämän. Se, että jää kiinni siihen virheeseen .. se pilaa elämän. Asioiden myöntäminen on ensimmäinen askel jotta pääsee eteenpäin.
Faktahan on, ettei nallekarkit mene tasan.
Hittoako siitä, jos elämä menee välillä persiilleen ja siitä on sanontakin; jos elämä tarjoaa vain sitruunoita, pitää tehdä limonadia..
Karkea ja ruma käännös lontoonkielestä, mutta tajunnet pointin.
Kaikilla, siis ihan kaikilla on sitruunainen vaihe jossakin vaiheessa elämää. Ja se päättyy kun oppii tekemään sitä sitruunalimonadia..
Elämä on pohjimmiltaan asennekysymys.
17.07.2025 18:57
Arvostan todella paljon ihmistä joka uskaltaa olla ihan oma itsensä. Moni uskottelee sitä, mutta heistä ei välity sellainen aitous joka sinusta välittyy.
En tunne sinua, mutta tiedän, ettei sinulla ole ollut helppoa. Mutta olet päässyt siitä eteenpäin ja se tekee minut hyvin onnelliseksi. Enkä tarkoita, että olisin puolestasi onnellinen vaan ihan aidosti pakahtumaisillani siitä että hyville tyypeille, kuten sinä olet, tapahtuu hyviä asioita.
Sä olet mieletäni ansainnut moninkertaisesti sen kaiken hyvän joka on sinut kohdannut. Ja jopa enemmänkin.
Ja nyt muuten on pakko sanoa, että olen otettu jos minusta oikeasti pidät. Poikani on aspergeri ja tiedän ettei heitä voi huijata pitämään itsestään. Heille useimmiten kelpaa vain suora ja aito. Siksipä olenkin ehkä tälläinen kuin olen.
Vuosikausia olen muokannut itseäni ja käytöstäni toimiakseni autismin kirjon kanssa päivittäisessä elämässäni. Mikään ei ole tässä maailmassa minulle niin tärkeää kuin poikani. Ja se näkyy olemisessani.
En kaipaa kenenkään hyväksyntää, mutta sanasi minusta lämmittävät. Sinulta, ne tuntuvat minusta aidoilta. Aspergeriläinen harvemmin pyrkii mielistelemään vaan täräyttää kaiken suorana tuutista ulos.
Tuohon kuvaukseen minäkin sopisin, mutta minulla käytös on tietoisesti opeteltua ja myös opetettua. Minua on koulineet useat lastenpsykiatrit poitsun ollessa lapsukainen.
Normi-ihmiset ja normaalit käytöstavat tuntuvat jotenkin vaikeilta, turhilta ja monimutkaisilta, kun on oppinut autismin käytöstavat.
Mutta jokainen tyylillään. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa olla oma ja aito itsensä.
Ja kiitos että olet suonut minulle sen erityislaatuisen kunnian, että olet ollut minulle ihan oma, ihana itsesi. Kunnioitan sitä suuresti.
Ja taas lähetän sellaisen höyhenen kevyen, kuivan suukon poskellesi. Se on vaain kuin aavistus suukosta. Kuin lämmin kesäinen tuuli joka hipaisee ihoasi. Oli ihan pakko. Koska tykkään sinusta niin kovin.
17.07.2025 18:39
Minä olen toista mieltä sinusta.
Olit ennen aika paska tyyppi ymmärtääkseni. En ollut palstalainen silloin, mutta juttujen perusteella. Huorittelit ja sen sellaista.
Siis kuulopuheiden perusteella.
Minulle olet aina ollut asiallinen. Ja kiltti ja kunnollinen. Siksipä arvostan sinua aikasta paljon. Olet ollut oma itsesi ja siitä tykkään.
16.07.2025 19:03
Eipä tässä ryöpäivän päälle jaksa minnekään lähteä. Syö ja tekee kotityöt, sittenhän se onkin aika aloittaa uuden työpäivän valmistelut. Eväät ja muut valmiiksi seuraavaan päivään. Se siitä, oli helle taihi ei.
16.07.2025 18:27
Voi Jasu, kiteytit mielipiteeni piin kovaan kuoreen. Kiitos siitä.
16.07.2025 18:20
Heh.. on sullakin oltavat. Ollaan kiitollisia, että tähänkin kesään saatiin lämpöä. Oli jo ikävää palelka koko ajan.. :)
16.07.2025 18:11
Tänne on lupailtu yöksi vain 16°, joten tuuletan koko yön. Saas nähdä pitäneekö paikkaansa. Nyt sisällä on liian lämmin. Eip ole mittaria minulla, muuta kuin oma tukala oloni. Ja se sanoo, että lämpöä on ihan tarpeeksi ja pikkuisen liikaa...
15.07.2025 19:59
Mä sain kanssa tänään Helsingin käräjäoikeudesta käskyn kirjautua suomi. fi palveluun koskien käsiteltävääni asiaa..
Poistin sen roskapostina. Olenhan k&k.
15.07.2025 19:52
Et tosiaankaan ole millään tavalla osallinen menneeseen elämääni. En tarvitse syntipukkia. Syntipukki tarvitaan vain tilanteessa jossa on mennyt homma jotenkin vikaan.
Fakta on, etten ole päässyt helpolla elämässäni. Ja olen tyytyväinen siihen. Olen minä, vahva, kaunis ja rehellinen oma itseni juurikin siksi, kun olen elänyt tämän ei-niin-helpon elämäni.
Ei minusta tarvitse kenenkään pitää. En ole täällä miellyttämässä. En sinua tai ketään muutakaan. En tunne tarvetta olla tykätty.
Minä pidän itsestäni. Minä tykkään itsestäni. Se riittää minulle. En tarvitse nostatusta, en tykkäyksiä tai suosionosoituksia ja samoin mulle on aivan yksi hailee jos joku ei minusta pidä. Tai kritisoi.. ihan vapaasti.
Se, mitä oikeutta en kenellekään anna, on vääristellä minua. Mielipiteitäni.
En todelläkaan ole oikeassa .. aika harvoin olen. Mutta mielipiteeni on minun mielipiteeni ja siihen minulla on yhtäläinen oikeus kaikkien kanssa. Ja niiden vääristeleminen .. en salli sitä.
Voin hyvinkin keskustella asiallisesti mielipiteistäni ja olen myös valmis muokkaamaan mielipiteitäni sen myötä.
En ole kaikkitietäväinen.
Sinulla taas on selkeästi tarve leimata ihmisiä. Lokeroida mielesi mukaan. Oman näkemyksesi mukaan. Mutta sinullakin on toki oikeus mielipiteeseesi.
Se, että tulkitset kirjoitukseni katkerana, kertonee sinusta aika paljon.
En ole eläissäni ollut katkera, en vaikka minua on hakattu, haukuttu, raiskattu ja alistettu. En vaikka sairastuin parantumattomaan invalidisoivaan sairauteen. En vaikka lapseni on autistinen. En perheeni hylätessä minut lapsena. En koskaan ole alistunut minkään vaikeuden edessä elämässäni. Päin vastoin.. olen jopa tänä päivänä kiitollinen kaikesta vastoinkäymisestä mitä olen kokenut elämässäni.
Minä en ruikuta, minä selviydyn. Elämällä ja käsittelemällä asiat. Tekemällä töitä ihan itse. En tarvitse syntipukkia. Lähtökohtaisesti olen määritellyt ihan itse itseni. Sitä sanotaan itsetuntemukseksi.
Suosittelisin sinullekin.
15.07.2025 19:42
Mielestäni tuollainen ei ole aitoa k&k mentaliteettia. Mielipiteettömyys on rasittavaa. Se ettei osaa sanoa juuta tai jaata yksinkertaisiin asioihin. Mutta tuollainen vässykkämäisyys ei ole aitoa kilttiä ja kunnollista .. minä itse en voi sietää vässyköitä ja vaadin vastauksen asiaan joka on käsitteillä.
Tunnen paljon kilttejä ja kunnollisia miehiä. Jännät eivät juurikaan ole koskaan kiinnostaneet minua ja noista k&k miehistä vain pieni osa on vässyköitä. Eikä yksikään ole inceli.
Arvostan ihmisessä yhtä piirrettä yli kaiken ja se on piirre jonka harvempi taitaa. Uskallusta olla oma itsensä. Rohkeutta. Rehellisyyttä.
Aito kiltti ja kunnollinen mies on oma itsensä eikä esitä mitään.
15.07.2025 19:14
17 / 717