Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja pujis on kuin onkin mehtien mies.
24.09.2023 19:27
No nyt myöhästyit.. tuo on jo suunitteilla. Laavulle makkaranpaistoon..
24.09.2023 19:26
Unet on hassuja siinä mielessä..
24.09.2023 19:13
No kaikkeen tottuu aikaa myöten. Meteliin ja palstapirkkojen mölyämiseen.
24.09.2023 19:12
Niin.. ehkäpä minä voisin muuttua metsähiireksi.. ?
24.09.2023 19:10
Oih.. mä olen niin kade. Mulla kun ei ole autoilumahdollisuutta niin en pääse metsään .. ellei joku vie.
Pentuna juoksin läpi metsien päivittäun.. nyt muistaakseni en ole käynyt kotosuomessa kunnon metsässä aikoihin.
Randen kanssa rämmittiin metsässä Fiskarssissa, mutta sielläkin oli enimmälti luontopolkua.. eikä oikeaa metsää.
24.09.2023 19:08
Tanks.
24.09.2023 19:04
Kokeiltu. Ei tehonnut tunteisiin vetoaminen.
Lapsena hän pahoinpiteli minua monin tavoin. Mutta se oli hänen tapansa kommunikoida. Jos jokin harmitti, han mottasi ja kun kaikki oli hyvin hän halitteli.
Hän ymmärtää asioita paremmin englanniksi kuin suomeksi ja minun kielipääni ei riitä taas siihen. Kommunikaatio on parantunut vuosien varrella huomattavasti ja väkivaltainen hän ei ole ollut minua kohtaan 12 ikävuoden jälkeen.
Itseään hän kyllä vielä lyö ja siitä opettelemme pikkuhiljaa pois. Ottaa aikansa. Pari vuosikymmentä. Kyllä se siitä. Asia kerrallaan.
Elämää autistin kanssa .. kärsivällisyyttähän se vaatii. Mutta rajat ovat rakkautta, se pitänee muistaa.
24.09.2023 18:51
Olet oikeassa. Minä olen lähin ja turvallisin hänelle.
24.09.2023 18:42
Minä en oikein osaa sieniä kerätä tai käyttää. Olen ihan citykani. Ja iso kauppa on 50 m päässä, mistä saa ihan kaikkea tarvitsemaansa.
Mutta olisi ihanaa päästä metsään. Jonkun kanssa, ettei tarvitsisi pelätä eksymistä. Metsä on taianomainen paikka minulle.
Sit kun sä saat sen piilopirtin itsellesi, mä muutun pikkuiseksi hiireksi sun katon alle.. :)
24.09.2023 18:41
Hienoa. Kiva, lievät tapaukset voivat saada jopa ihan normaalin elämän.
Meillä siitä ei ole toivoa alkuunkaan.
No, näillä mennään.
24.09.2023 18:36
Hyvä olisi tuo vuorokauden tauko .. mut ei toimi meillä. Pitää tuota poitsun diabetesta ja masista hoitaa päivittäin. Tai lähes päivittäin. On mulla vapaapäiviäkin silloin tällöin.
Yhteistyössä exän kanssa hoidetaan. Ymmärryksessä ja yhteistyössä. Vetovastuu on kylläkin exällä nykyään.
Katsooko Mimmi luontevasti silmiin kun hän puhuttelee tai tulee puhutelluksi? Se on varhaislapsuudessa selvä merkki autismista jos ei katso.
Ei se jääräpäisyys välttis ole kirjon merkki, mutta sosiaaliset epäselvyydet kylläkin.
Mutta toivotan hyvää lenkkiä ja illanjatkoja teille. Poju nauttii varmasti metsälenkistä.
24.09.2023 18:33
Noin se on. Poitsullakin huono päivä, kun ei ole saanut nukutuksi kunnolla. Sekin vaikuttaa.
Huonoja päiviä sattuu kaikille aina välistä. Poitsulla on nyt sellainen. Ja minä saan kärsiä. Noin se aina menee.
24.09.2023 18:24
Jeps.. ❤️
24.09.2023 18:21
Juu, burgerit ovat hitaanlaisia. Ja työläitä.
Silti niin ihania ja aivan ainutlaatuisia.
Tein sen virheen hänen varhaisessa lapsuudessaan, etten osoittanut rajoja itseni ja hänen suhteelle kovin hyvin.
Saatiin diagnoosi niin myöhään, että minua oli jo johdettu harhaan ammattilaisten toimesta. Hoitomuotona 2-12 ikävuoden välillä oli turvaistaminen. Joten jätin itseni sivuun ja olin vakaa aikuinen hänelle. Poitsulla oli tapana pahoinpidellä minua lapsuudessaan ja olen edelleen se sylkykuppi.
Olen se ainoa ihminen joka on kestänyt hänen rinnallaan kaikki nämä vuodet, mutta nyt alkaa munkin mitta olemaan täynnä. Jaksan toki, mut kuohahtelen nykyään hänelle.
Jännä tunne kun toista rakastaa niin paljon, että on valmis sietämään melkein mitä vain.
24.09.2023 18:20
Pujis on ihana, se on totta.
24.09.2023 18:10
Kiitos kultaseni. Vajaan viikon päästä pussaillaan sitten oikein huolella. Olet ihana.
24.09.2023 18:09
Niin.. lapseni ei ole iältään lapsi, mutta toiminnaltaan kylläkin. Se muuttaa asioita kinkkiseksi..
Aikuinen ihminen joka käyttäytyy kuin teini. Haastaa riitaa ja sosiaalisesti kykenemätön asialliseen vuorovaikutukseen. Aikuismaisuus .. hän ei tiedä mitä se on.
Luulee olevansa kovastikin aikuinen, mutta ei ole. Tyypillinen teinidraama. Se turhauttaa minua.
24.09.2023 18:07
Pujis?? Mun merkki???
Ha haa! Nyt murjasit..
24.09.2023 17:58
Jaa.. no ei kaikki jää noin mieleen. Ja mistä hitosta mä voin sen sanoa, mistä sanomisistani olet mennyt wokeilemaan?
24.09.2023 17:56
346 / 799