Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mä aloin katsomaan nyt sellaista sarjaa kuin Romulus.. vaikuttaa.. hmm.. vähän erilaiselta.
20.09.2023 18:51
Vain alfanaaras lisääntyy laumassa ymmärtääkseni. Ja sinä olet kuin luotu äidiksi. Sillä sanoin sinua alfaksi.
Se miten susien kesken mielletään alfaksi ja miten ihmisten kesken, on aika eri juttu.
Susille alfa on äitihahmo, emo, ja ihmisille joku hiton jännäjenna..
Joten naiselta naiselle ja sudelta sudelle. Olet mielestäni alfa. Ja mielipidettäni en muuta.
Susilla on hyvin selkeä kuva sosiaalisesta järjestyksestä laumassa. Noin niinkuin luonnossa. Se on aika mielenkiintoinen järjestelmä. Jopa ihmisapinoihin ja delffiineihin verrattavissa olevaa sosiaalista käyttäytymistä.
Minä olen ehdottomasti yksinäinen susi. Heitteille jätetty ja pärjäävä. Pahimman luokan peto, joka ei kaihda keinoja selviytyäkseen. Ja laumaeläjää minusta ei saa tekemälläkään.
20.09.2023 18:49
Niin .. töllö on sellainen ajan haaskuu kone.
Mä katson vain minua kiinnostavialeffoja ja sarjoja. Voin valita vapaasti parista suoratoistopalvelusta. Mutta tämä suomalainen hömppä ei iske.
19.09.2023 21:09
Mitäpä sitä suotta sitä töllötintä tuijottamaan, jos ei nappaa. Mä ite mesmeroidun televisiosta kun menen käymään vieraisilla, missä televisio on auki. Se onihan outoa. Ite en kyllä tveetä hommaa. Pärjään ilmankin.
19.09.2023 21:02
Oletko sinäkin yksinäinen susi vai laumasusi?
Veikkaisin että olet laumasusi ja alfanaaras..
19.09.2023 20:50
Yllättävän hyvä sohvaperuna musta kehkeytyi, vaikka en omista televisiota ja sohvakin on niin pieni, ettei siinä mahdu edes köllöttämään.
Että sillain..
19.09.2023 20:45
Sopii. Olen valmis menemään äärimmäisyyksiin läheisteni vuoksi.
Mutta olen yksinäinen susi. En sopeudu laumaelämään.
Kuljen omia polkujani.
Niin olen tehnyt koko elämäni.
Minua on monesti kuvailtu yksinäisenä sutena. Olen sitkeä ja peräänantamaton. Mutta en jääräpää.
19.09.2023 20:42
7/12
Aika hiton hyvä, kun en edes omista televisiota. Noin kolmeen vuoteen en ole katsonut televisiota. Jotakin suoratoistopalvelusta olen katsonut jenkkisarjoja ja leffoja. Harvemmin noitakaan. Ja nekin kännyllä.
Kotimaista viihdettä en katso ollenkaan. Joten 7/12 on loisosuoritus. Perustuu tupakkapaikalla kuultuun juttuun ja loput arvalla.
19.09.2023 20:38
Mulle tuli tämä.
Olet kuin susi!
Muistutat luonteeltasi sutta. Susi on sitkeä ja sisukas laumaeläin, josta ihmisen paras ystävä koira on polveutunut. Susi herättää monissa voimakkaita tunteita niin hyvässä kuin pahassa.
Olet suden tapaan luonteeltasi uuttera ja sitkeä. Halutessasi kykenet venymään äärimmäisiin suorituksiin – etkä todellakaan anna helposti periksi. Olet juuri se tyyppi, joka näkee vaivaa ja menee läpi vaikka harmaan kiven saavuttaakseen tavoitteensa. Et ole kuitenkaan turhan jääräpäinen: tiedät, milloin kannattaa suunnata katse kohti uusia tuulia. Olet todella perhekeskeinen ja uskollinen läheisillesi ja tekisit heidän vuokseen mitä tahansa. Viihdytkin parhaiten rakkaimpiesi seurassa. Suuria väkijoukkoja välttelet.
19.09.2023 20:26
Olen samaa mieltä, ei täällä ole kakaroita, vain joitakin kakara-asteelle jääneitä. Suurin osa on viidenkympin hujakoilla.. osa vähän nuorempia ja osa vähän vanhempia.
Kakaroille tämä on oikeasti liian vanhaa..
17.09.2023 11:33
Sen uskon.
17.09.2023 11:29
Ja sinua olisi myös mukava nähdä ja oikeasti haluaisin halata oikein kunnolla.
17.09.2023 11:05
Oih.. sulla tosiaan on vilinää ja hulinaa.
Luulen oikeasti, että tarvitset palautumislomaa. Lapsesi ovat sinun aarteitasi ja rakkaimpiasi. Mutta ovat vielä niin nuoria.. tarvitsevat sinua koko ajan.
Onko sinulla läheisiä jotka auttavat?
On se hienoa, että jaksaa yrittää ja pärjää omillaan. Mutta pitää tajuta ajoissa milloin on aika pyytää apua.
Minä poltin itseni aikanaan loppuun ja sanonkin niitä aikoja elämäni mustiksi vuosiksi. Oli erityislapsi, koulua, työtä ja kotia. Taistelua tuulimyllyjä vastaan. Jatkuvaa suorittamista.
Ihmettelen näin jälkikäteen, miten selvisin.
Olen aina kärsinyt univaikeuksista ja tunnen univajeen ja väsymyksen skaalan alusta loppuun. Ihan omakohtaisesti.
Unohteleminen ja se, ettei pää pysy mukana, on jo itsessään vakava merkki. Ymmärräthän sen. Nyt, otat itseäsi niskasta kiinni ja menet nukkumaan samaan aikaan kuin lapset.
Ymmärrän, että omaa aikaa ei siten jää yhtään, mutta jo pari viikkoa unta palloon 8-10 tuntia yössä helpottaa oloasi. Kokemusta on.
Et kykene huolehtimaan itsestäsi tai lapsistasi jos et nuku riittävästi. Ota itsellesi unikuuri.
Tiedän, etten ole mikään, enkä kukaan neuvomaan sinua. Mutta kokeile piruuttasi. Viikko tai kaksi. Tekee ihmeitä.
17.09.2023 01:10
Se, millainen olen vieraammassa porukassa riippuu ihan porukasta. Jos en halua olla siinä porukassa, olen hieman sulkeutuneempi mutta osaan olla hyvinkin sosiaalinen myös ihan ventovieraille.
Olen se höpsö joka juttelee ihmisille dösiksillä ja sanoo huomenta joka aamu bussikuskille.
Sinusta voin vaikuttaa ehkä kipakalta, mutta olen lempeä ja lauhkea. Kuin lammas joka sanoo bää, jopa teuraalle mennessään. Heh...
Minä vielä muodostan käsitystäni sinusta, joten en voi paljon siitä sanoa. Mutta positiivinen kuva minulla on sinusta. Tosin vaikutelmani on, että olet aika väsynyt usein.
En sit tiedä mistä tuo vaikutelma tulee..
16.09.2023 22:21
No ehkä sit pikkujouluissa. Se vain, kuka niitä alkaa järkkäämään ja minne..
Mutta voin jo nyt sanoa, ettei minussa ole mitään tapaamisen arvoista. Olen kuin avoin kirja täällä palstalla.
Tapaamalla näkee vain ulkokuoren, sisin näkyy täällä paremmin.
Mutta juu.. olisihan mukava tavata sinutkin. Eiku niitä pikkujouluja järjestämään. Korkea aika, jos niitä oikeasti meinaa saada aikaiseksi.
16.09.2023 21:57
Niin.. tuohon asuun kun ei kuulu pikkuhousut. Ei tainnut olla vielä keksittynä tuohon aikaan vielä.
Ymmärtääkseni AV on kookas kaveri. Sen pitäisi olla kontallaan maassa, että ylettyisin kalauttelemaan hänen ottalohkoaan.
Ja tuossa asussa pyörtyisin jo pelkästä yrityksestä. En siksi, että olisin heikko, vaan kun happi ei kulje juuri ollenkaan kun pallea ja keuhkot litistettynä korsettiin ..
:)
16.09.2023 21:43
Jumankekka..!
Kai sä tajuat minkälaisia kidutusvälineitä nuo tuon ajan naisten vaatteet olivat.
Korsetit ja kengät olivat ihan liian pieniä ja vanteet sekä kangas painoivat kuin synti.
Haluat siis alistaa palstan naisoletetut liikkumattomiksi patsaiksi jotka eivät voi hengittää...
16.09.2023 21:30
Miksi ihmeessä? Mä olen ihan just samanlainen livessä kuin tällä palstallakin. Jos on yhtään lukenut juttujani koskaan, tuntee minut jo. Joten ei siihen miittejä tarvita.
16.09.2023 21:26
Juu.. jää minulla pukeutumatta tuollaiseen..
Mutta kukapa minua haluaisikaan tavata ..
Pikkujoulut hieman kyllä kiinnostaisi. Firma tuskin tänä vuonna järjestää, kun on taas irtisanomisia tuloillaan.
Perinteisesti oldn käynyt ammattiosaston pikkujouluissa, nyt niitäkään ei ole tänä vuonna.. eli palstan pikkujoulut lienee ainoat sitten..
16.09.2023 20:27
No. Minä en ole terve. Sairastan parantumatonta ja etenevää sairautta.
Tällä hetkellä sairauteni on remissiossa ja kaikki tutkimukset ovat antaneet lupaavia näyttöjä siitä, että sairauteni ei ole enää aktiivinen.
Silti en voi olla satavarma että saan elää terveenä lopun elämäni. Ei paljon tarvita, kun sairauteni voi aktivoitua.
Siinäkin syy, miksi en pariudu. Plus .. en halua pariutua. Haluan nauttia kaikesta mitä vielä voin tehdä. Niin kauan kuin pysyn terveenä.
Ja mitä tuohon fitnes-kulttuuriin tulee..
En esimerkiksi saa rasittaa itseäni liikaa, sillä se saattaa aktivoida sairauteni. Joten on hyvä, etten ole hurahtanut mihinkään fitnessiin.
Ja olen liuan vanhakin moiseen .. jo kohta viisikymppinen.
Käytkö sinä salilla?
16.09.2023 20:06
352 / 799