Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
119
Kommenttia
15817
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkäpä häntä ei kiinnosta. Mistäpä minä tuon tietäisin. Kysy häneltä.
24.04.2023 17:14
Niin.. yhteen mennään pakosta. Tarpeesta selviytyä elämästä. Siitä on rakkaus kaukana.
Ajatuksenani oli kuitenkin tämä länsimainen yhteytyminen, jossa puolisonsa saa valita.
24.04.2023 17:13
No.. mä en pidä sinua lapsellisena, mutta meillä vaan on erilaiset taustat ja ajatukset asiasta.
Ja esitin mielipiteeni, mikä ei ole sen lähempänä totuutta kuin sinun mielipiteesikään.
Sun taustoilla mäkin ajattelisin ehkä toisin. Se, on selvä. Mutta kaikesta huolimatta sä jaksat uskoa hyvään ja kiinteään parisuhteeseen. Se on hyvä se. Multa uskoa ei siihen löydy.
24.04.2023 17:10
Tämä omistaminen parisuhteessa on monitahoinen käsite ja kukin ymmärtää sen kovin omista lähtökohdistaan käsin.
Yleismaailmallisesti olen käsittänyt että omistaudutaan vapaaehtoisesti toiselle ja sen myötä oletetaan toisen tekevän samoin. Syntyy ennakkoasetelma siitä, että luonnollisesti toinen tuntee samoin.
Tästä syntyy mielestäni se omistaminen. Ollaan osa tiimiä, me ja minun puolisoni, kumppanini ajattelu.
Kun esittelet kumppanisi uudelle ihmiselle, niin esitteletkö hänet pelkällä nimellä .. että tässä on Jouko/Jaana vai vai lisäätkö esim siihen suhteenne. Jouko.. minun puolisoni tai Jaana, naisystäväni.
Tuo jo kertoo mielestäni suhteen reviiritietoisuudesta ja siitä että onko päässyt syntymään "omistussuhde". Ilmoitetaan jo ensikättelyssä että tämä si on mun.. näpit irti. Tai se, että olen varattu, älä vaivaudu. Ilmaistaan, että me ollaan me.
Mutta oma katsantokanta onkin hieman poikkeava. Mutta vain hieman. Uskon siihen, että toiselle voi omistautua, mutta pidän sitä harhana, että syntyisi vastavuoroinen tilanne ilman perinpohjaisia keskusteluja. Ja senkin jälkeen, me ollaan kaikki vain ihmisiä.
Toinen pitää pullottaa jos haluaa sellaisen suhteen kuin itse toivoo. Ja se jos mikä on omistamista. Siis että olettaa toisella olevan yhtäläiset tuntemukset ajasta ikuisuuteen ilman pienintäkään hairahdusta. Lapsellista ajatellakkaan moista.
24.04.2023 10:16
En ole luvannut.. minulla kun on tapana olla sanani mittainen.. vaikka pätkä olenkin.
24.04.2023 09:55
Ihmiset ovat tyhmiä.. minä mukaan lukien.
Suureen suunitelmaan tai jumalaan minulla ei ole juurikaan mitään sanottavaa.
24.04.2023 09:46
Jos olisin tämän maailman fiksuin ihminen, olisin todennäköisesti myös ainoa joka olisi jäljellä tästä maailmasta. Eli ei hyvin menisi.. minulla tai tällä maailmalla.
23.04.2023 20:12
Nimenomaan. Oikean matkakumppanin kanssa.
21.04.2023 20:42
Kyllä, kultaseni. Jonakin kauniina päivänä sinulla on autoosi kahdet avaimet..
Ny pitää lopettaa ja alkaa valmistautumaan huomiseen reissuun. Moro.
21.04.2023 20:41
Jaa, olet sinä joskus voittanutkin.
Pitääkö minun alkaa jäkäti, jäkäti jäkättämään ja nalkuttamaan sinulle siitä avaimesta?
En ala. En helevatussa. Ole si tulematta treffeille kun on avaimet kateissa seuraavalla kerralla. Oma on valintasi.
21.04.2023 20:28
Kylpyläreissut ovat yleensä ihan virkistäviä. Tosin epäilen vshvasti, että minun huominen reissuni on myös sisäisesti kostea reissu. Jos perinteisiin on luottaminen ..
Ja se vaatii jo palautumisaikaa.
21.04.2023 20:23
Keski-ikäisiä. Eipä tuokaan ole mikään salaisuus.
21.04.2023 20:20
Kröhöm.. pistetäänkö treffit panokseksi.. lyödään vetoa.
Minä lyön vetoa sen puolesta, ettet saa ensi viikollakaan teetettyä sitä avainta.
21.04.2023 20:16
Sen voin kertoa, minkä olemme kertoneet jo aiemmin. Pujis asustelee Kouvolan seudulla ja minä pääkaupunkiseudulla. Tuon tarkemmaksi en voi mennä.
21.04.2023 20:12
Tai jos on jotakin kateissa..? Auton avaimet?
Joko kävit teettämässä vara-avaimen?
21.04.2023 20:10
Palsta saattaa sekoittaa pään. Ei todellakaan minulla ole pienintäkään havaintoa kuka sinä olet. Siis emme tunne toisiamme.
21.04.2023 20:06
Meillä on ollut pujottelijan kanssa tapailusuhde jo yli kaksi vuotta. Se alkoi täältä palstalta ja ei ole mikään salaisuus.
21.04.2023 20:04
Ei. Ei ole tarkoitus sinua kiusata. Jos näin asian ymmärsit, olen pyyteettömästi pahoillani.
Tämä on keskustelupalsta ja me pujottelijan kanssa aina välillä innostutaan, mutta kiusaamuseksi sitä ei ole tarkoitettu.
Me heitetään tätä läppää puolitosissamme. Toisillemme.
21.04.2023 20:01
Kunhan hillitset himosi ja kahlitset kalusi.. eiku kaasujalkasi kun tänne ajelet. Kaahaamattakin pääsee perille ja jos joskus myöhästyy vartin.. ei maailma siihen kaadu. :D
21.04.2023 19:58
Joku .. eli sinä teit aloituksen kriittisistä mitoista.. eli kestä kuin mies, kun niistä nyt sitten oikeasti keskustellaan.
21.04.2023 19:54
401 / 791