Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Todennut, että se ei ole mualiman napa se oma napa. Jos en täytä jonkun kriteereitä, ei se ole mikään harmi. En minä tarvitse sellaista ihmistä elämääni.
Ihmisiä piisaa.. meitä on yli 8 miljardia.. jollekin olen täydellinen tälläisenään. Ja niitä tuntuu olevan kuitenniin ihan riittävästi jotka minusta pitää näin kuin olen.
28.04.2023 22:50
Höpsis.. todetaan että olemme asioista erimieltä ja annetaan asian olla. Simppeliä.
Sit jatketaan elämää ilman riitelyä.
28.04.2023 22:44
Niin.. mä olen mitä olen ja sillä hyvä. Kelpoo jos on kelvatakseen. Jos ei, se siitä. En jää murehtimaan.
Mutta hyvä sanonta tuo exäsi tokaisukin.
28.04.2023 22:41
Riitely ei voi olla piristävää. Se on eräänlaista kiusantekoa.
Sovinnollinen erimielisyys.. paljon parempi.
28.04.2023 16:19
Nin.. kuka suuttuu mistäkin.. ei voi ennalta tietää. Ja minä tunnen isosiskoni hyvin. Hän on läheisin kaikista sukulaisistani. Paljon läheisempi kuin kumpikaan vanhemmistani.
Ja silti kävi noin..
28.04.2023 16:17
Noh .. isosiskoni suuttui minulle ihan silmittömästi, kun olin ollut hänen luonaan yötä ja he olivat olleet hotellissa.
Pesin aamulla heidän pyykkivuorestaan koneellisen ja en nähnyt siinä mitään väärää. Ajattelin olla avuksi. Mutta loukkasin hänen yksityisyyttään. Olin ihan tyrmistynyt.
Meistä jokaisella on omat tuntemuksensa siitä, mikä on yksityistä ja mikä ei. Tosiaan parisuhteesseen kannattaa lähteä keskustellen, sillä oletukset on pahin virhe. Ei meistä kukaan ole ajatusten lukija.
Jaikki koemme asiat eritavalla ja edesottamukset ovatkin sen mukaisia.
28.04.2023 16:06
Noh..
Ylpeänä voin esittää..
"Et ole pätevin keittiöpsykologi
Et liiemmin vatvo ihmissuhdekiemuroita, vaikka hädän ja murheen keskellä osaat kyllä olla kuuntelevana korvana ystävälle. Pääsääntöisesti jätät tunnelukko- ja kiintymyssuhdespekulaatiot ja muut psykoanalyysit ammattilaisten kontolle. "
Ei voisi vähempää kiinnostaa kyökkistely. Analysointi ei ole vahvin puoleni .. enka vatvo omiakaan asioitani,miksi siis muidenkaan.
Sitä saa mitä tilaa.
28.04.2023 15:57
Palstan kyökkipsykologian narsistimustohtori..
Mut kuitennii hyvä veto.. rämähdin nauramaan kirjoituksellesi.. hyväntahtoisesti tietenniin..
28.04.2023 15:47
Niin.. uteliaisuus on hyve, mutra tässä tapauksessa kai pahe.
Itse en koe tonkivani, mutta oma välittömyyteni ja se, etten ole kovinkaan utelias värittää tätä asiaa minun kohdallani.
Exän kanssa kaikki oli yhteisiä .. laatikot, rahat ja osakesalkku. Meillä ei ollut mitään rajoja mihinkään suuntaan. Asiasta ei todellakaan käyty keskustelua koskaan, vaan kaikki oli vaan yhteistä. Koska minä tein kaikki kotityöt, remontit ja muut lapsenhoidon ja työni ohella, kämpässämme ei ollut tikkuakaan, josta en olisi tiennyt.
Se mikä oli yksityistä, jaettiin omana aikanaan.
Vaikeatkin asiat. Vaikein asia eksälle oli kun hän sai kirjeen.. " Sain juuri tietää, että sinä olet minun isä.." eli hänellä oli lehtolapsi exänsä kanssa.
Kaiken hän kertoi minulle kaikesta. Myös hairahduksistaan. Jaoimme kaiken. Se oli vain luonnollista.
Tuolta pohjalta voinen sanoa, että siinä suhteessa ei ollut mahdollista tonkia tai loukata toisen yksityisyyttä. Ei ollut mitään pyhää niin sanoakseni. Ja todellakaan siitä ei mitenkään sovittu erikseen.
Meillä tosin oli ei nyt -sääntö. Jos oli jotakin hankaluutta ja sitä ei kyennyt heti jakamaan, niin molemmkn puolin riitti kun sanoi ei nyt. Siitä tiesi antaa toiselle tilaa. Vetäytyä. Hemmetin toimiva homma. Selkeä rajanveto, ja jakoi sit sen kun itsestä tuntui siltä. Eli kyllä kunnioitimme toistemme yksityisyyttä.
28.04.2023 15:36
Niin.. soitin sinne ja kaikki "halvat" matkat oli jo menny. Tuplahinnalla olisi päässyt reissuun. Plus muut satunnaiset kuluerät.. vedätystä sanon mä.
Eihän tuossa muuta kuin joku kaveriksi ja äkkilähtö jonnekin..
27.04.2023 19:55
Joku toinenkin oli löytänyt tuon artikkelin. Se olikin liian halpaa ollakseen totta..
27.04.2023 19:51
Luullakseni tuohon pitää ostaa kaikenlaisia ateriapaketteja sun muita.. eli kusetusta kai.
Soitin sknne ja eipä ollut vapaita matkoja tuohon halpaan ajankohtaan.. tuplahinnalla pääsisi syyskuussa.. heh. Valitettavan arvattavaa...
27.04.2023 18:02
On juurikin noin.
27.04.2023 17:59
Niin.. taitaa nuo tarjoukset olla vähän liian hyviä ollakseen totta.
Minulla olisi kova hinku reissuun, mutta kun se reissu olisi itekseen, niin haluaisin jonkun turvallisen vaihtoehdon. Ryhmämatka olisi sellainen.. tosin en tiedä kuinka tuo homma toimii oikeassa elämässä.
Haluaisin oikeasti lähteä jonnekin ulkomaille. Aikaisemmin olen matkustanut perheeni kanssa ja nyt on pikkuisen kova paikka lähteä yksin reissuun.
Kyllä sitä seuraa saisi jos haluaa, ei se siitä ole kiinni. Luulisin ainakin.
27.04.2023 16:49
Näin arvelen minäkin. Tai sit myyvät kalliimmat reissut ensin.. ilmoittaen että halvat paikat jo menneet, mutta pienellä lisämaksulla saisi paikat ..
27.04.2023 16:40
Juu.. varauduin minäkin että ei se matka noin halvalla lähde.. mutta rajansa kaikella. Olisin päässyt syyskuun matkalle, johon tulee sesonkilisää 240,- ja jos siihen lisää ateriapaketit sun muut.. niin hintaa rupeaa jo olemaan..
Lisättynä muilla kuluilla ja yksin matkustavalle lisämaksu 249,-
Joten kyllä alkaa jo olemaan tonnin kieppeillä..
27.04.2023 16:36
Noh, nyt olet sitä matkustuskokemusta rikkaampi ja viisaampi.
27.04.2023 16:27
Juu.. olisin ollut kiinnostunut lähtemään. Mutta ei ollut vapaita paikkoja.
Kai se oli siinä sitten.
27.04.2023 16:25
Kiitos. Arvelinkin että lisämaksuja on tiedossa, en kuvitellutkaan, että eläminen olisi ilmaista reissun päällä. Mutta silti reissu tulisi aika edulliseksi..
Mutra kun soitin sinne, niin matkoja ei ollut enää vapaana.. paitsi niitä kalleimpia. Luonnollisesti. Tuplahinnalla olisi päässyt reissuun...
27.04.2023 16:23
Niin.. mä soitin sinne ja kaikki halvat lähdöt oli jo mennyt ja kalliimmalla olisi päässyt syyskuussa.. eli näin. Pyysi soittamaan kuukauden tai kahden päästä uudestaan, jos joku olisi ehkä peruuttanut.
Eli he myyvät lisämaksulliset paikat ensin ja sitten kun ne on täynnä, niin ne halvat tulevat myyntiin. Jos tulevat..
Tai sit oikeasti ne on menny jo ne halvat paikat. Mistäpä tuota tietää..
27.04.2023 16:11
413 / 806