Oletko pätevä palstapsykologi? Edes...

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009545057.html

Kerrankin ei pisteitä, vain epämääräinen sanallinen arvio (arvaus), tässähän ei siis voi voittaa. Eikä edes hävitä.


Olet todellinen keittiöpsykologi

Olet varsinainen keittiöpsykologisoinnin mestari! Ei ole ainuttakaan pulmaa, johon sinulta ei löytyisi viiltävää analyysia. Kartutat tietämystäsi ahmimalla ahkerasti itseapuoppaita ja tutustumalla tunnelukkoihin.

Muistathan, että tietämyksesi on ainakin toistaiseksi vielä maallikon tasolla – ja että joskus on hyvä keskittyä ihan vain omaan elämään. Ei ammatin vaihto silti ole koskaan liian myöhäistä!

124

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet keskiverto keittiöpsykologi
      Uskot tunnistavasi narsistit, maanikot ja tunnekylmät tyypit, mutta aivan aukoton psykologinen tietämyksesi ei ole. Muistathan, että diagnooseja voi tehdä vain ammattilaiset. Tunneälysi vaikuttaa silti olevan kohdillaan – ja kenties voit ystävänä joskus olla avuksi ihmissuhdepulmissa.



      Cool❄️

      • Mä vielä odotan kuka saa ekana sanalliseksi arvioinniksi "Olet oiva keittiönarsisti" tai jotain muuta raflaavaa 🤣


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mä vielä odotan kuka saa ekana sanalliseksi arvioinniksi "Olet oiva keittiönarsisti" tai jotain muuta raflaavaa 🤣

        Heh, tuo oli kysely kohon olisi osannut vasta "oikein" saadakseen täydet niin sanotusti. Mutta valitsin rehellisen tyylini todeta. Eli varmaan tokaisen tilanteissa sen kaunistellun version kaverille, vaikka miettisin toisinkin. 😜

        Olenko mä sitten palstanarraaja, sä narsisti? 😂

        Hyvät yöt.

        Cool❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, tuo oli kysely kohon olisi osannut vasta "oikein" saadakseen täydet niin sanotusti. Mutta valitsin rehellisen tyylini todeta. Eli varmaan tokaisen tilanteissa sen kaunistellun version kaverille, vaikka miettisin toisinkin. 😜

        Olenko mä sitten palstanarraaja, sä narsisti? 😂

        Hyvät yöt.

        Cool❄️

        Niinkun näin.

        Olet todellinen keittiöpsykologi
        Olet varsinainen keittiöpsykologisoinnin mestari! Ei ole ainuttakaan pulmaa, johon sinulta ei löytyisi viiltävää analyysia. Kartutat tietämystäsi ahmimalla ahkerasti itseapuoppaita ja tutustumalla tunnelukkoihin.

        Muistathan, että tietämyksesi on ainakin toistaiseksi vielä maallikon tasolla – ja että joskus on hyvä keskittyä ihan vain omaan elämään. Ei ammatin vaihto silti ole koskaan liian myöhäistä!

        Tee seuraavaksi Me Naisten ammatinvalintatesti, ja saat tietää, olisiko sinussa oikean psykologin ainesta. Pääset testiin tästä.

        TOISTA UUDESTAAN

        Cool❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, tuo oli kysely kohon olisi osannut vasta "oikein" saadakseen täydet niin sanotusti. Mutta valitsin rehellisen tyylini todeta. Eli varmaan tokaisen tilanteissa sen kaunistellun version kaverille, vaikka miettisin toisinkin. 😜

        Olenko mä sitten palstanarraaja, sä narsisti? 😂

        Hyvät yöt.

        Cool❄️

        Ehkäpä, ehkäpä 🤣

        Hyvät yöt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinkun näin.

        Olet todellinen keittiöpsykologi
        Olet varsinainen keittiöpsykologisoinnin mestari! Ei ole ainuttakaan pulmaa, johon sinulta ei löytyisi viiltävää analyysia. Kartutat tietämystäsi ahmimalla ahkerasti itseapuoppaita ja tutustumalla tunnelukkoihin.

        Muistathan, että tietämyksesi on ainakin toistaiseksi vielä maallikon tasolla – ja että joskus on hyvä keskittyä ihan vain omaan elämään. Ei ammatin vaihto silti ole koskaan liian myöhäistä!

        Tee seuraavaksi Me Naisten ammatinvalintatesti, ja saat tietää, olisiko sinussa oikean psykologin ainesta. Pääset testiin tästä.

        TOISTA UUDESTAAN

        Cool❄️

        Häivy! 🤣


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Häivy! 🤣

        Noi testit on ihan "valehdeltavissa", kun tiedostaa mitä kannattaa vastata saadakseen ns. mukavan näköisimmän lausunnon. 😄

        Cool❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noi testit on ihan "valehdeltavissa", kun tiedostaa mitä kannattaa vastata saadakseen ns. mukavan näköisimmän lausunnon. 😄

        Cool❄️

        No kukin tekee testit/visailut kuten tekee, palstalla vain tuloksella on väliä. Ja jos testissä tietoisesti kusettaa, niin sen kyllä itse tietää ja samalla ymmärtää että kusetti itseään koska itsetunto ei kestäisi totuutta. Mutta silläkään ei ole väliä palstalla, vain tulos merkitsee 😉


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No kukin tekee testit/visailut kuten tekee, palstalla vain tuloksella on väliä. Ja jos testissä tietoisesti kusettaa, niin sen kyllä itse tietää ja samalla ymmärtää että kusetti itseään koska itsetunto ei kestäisi totuutta. Mutta silläkään ei ole väliä palstalla, vain tulos merkitsee 😉

        Nojuu, mutten siksi kovin usein näihin vastaile, kun ne on usein niin ihan sama. Aina voi vetää rehellisesti taikka taktikoiden.

        Niin itellä menee hohto heti, kun huomaan että voi taktikoida. Jotenkin epäuskottava testi.

        Cool❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nojuu, mutten siksi kovin usein näihin vastaile, kun ne on usein niin ihan sama. Aina voi vetää rehellisesti taikka taktikoiden.

        Niin itellä menee hohto heti, kun huomaan että voi taktikoida. Jotenkin epäuskottava testi.

        Cool❄️

        Asennekysymys. Sitä voi kaikesta huolimatta silti pyrkiä vastaamaan mahdollisimman rehellisesti ja katsoa millainen tulos tuli. Ja samalla tietää, että pikkaisen puliveivaamalla saisi mahdollisesti erilaisen tuloksen. Ei mulla mene noista hohto, kun osaan asennoitua em. tavalla, vaikka tuon kyökkipsykotestin osaltakin oli ilmiselvää mitkä vastaukset ovat varmasti"vääriä".


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Asennekysymys. Sitä voi kaikesta huolimatta silti pyrkiä vastaamaan mahdollisimman rehellisesti ja katsoa millainen tulos tuli. Ja samalla tietää, että pikkaisen puliveivaamalla saisi mahdollisesti erilaisen tuloksen. Ei mulla mene noista hohto, kun osaan asennoitua em. tavalla, vaikka tuon kyökkipsykotestin osaltakin oli ilmiselvää mitkä vastaukset ovat varmasti"vääriä".

        Mulla on varmaan testejä kohtaan muutenkin kompleksinen asenne. Teen parhaan analyysin itse itsestäni. 😂

        Cool❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on varmaan testejä kohtaan muutenkin kompleksinen asenne. Teen parhaan analyysin itse itsestäni. 😂

        Cool❄️

        Varmaankin. Niin on itsellänikin, jos joku toinen, siis ns. ammattilainen teetättää testejä, mutta sen syyt tiedän, on vaan vaikeampi ruuvata päänsä sopivalle taajuudelle silloin, raskasta.

        Etkä tee, vaan minä teen sen, tuosta vain 🤣


    • Anonyymi

      Olet todellinen keittiöpsykologi
      Olet varsinainen keittiöpsykologisoinnin mestari! Ei ole ainuttakaan pulmaa, johon sinulta ei löytyisi viiltävää analyysia. Kartutat tietämystäsi ahmimalla ahkerasti itseapuoppaita ja tutustumalla tunnelukkoihin.

      Muistathan, että tietämyksesi on ainakin toistaiseksi vielä maallikon tasolla – ja että joskus on hyvä keskittyä ihan vain omaan elämään. Ei ammatin vaihto silti ole koskaan liian myöhäistä!

      - Sheena

    • Anonyymi

      Et ole pätevin keittiöpsykologi
      Et liiemmin vatvo ihmissuhdekiemuroita, vaikka hädän ja murheen keskellä osaat kyllä olla kuuntelevana korvana ystävälle. Pääsääntöisesti jätät tunnelukko- ja kiintymyssuhdespekulaatiot ja muut psykoanalyysit ammattilaisten kontolle

    • Hhmmm...luottaisko tähän nyt sitten. Ehkä testin tuloksessa jotain perääkin saattaa olla😄.

      Olet todellinen keittiöpsykologi
      Olet varsinainen keittiöpsykologisoinnin mestari! Ei ole ainuttakaan pulmaa, johon sinulta ei löytyisi viiltävää analyysia. Kartutat tietämystäsi ahmimalla ahkerasti itseapuoppaita ja tutustumalla tunnelukkoihin.

      Muistathan, että tietämyksesi on ainakin toistaiseksi vielä maallikon tasolla – ja että joskus on hyvä keskittyä ihan vain omaan elämään. Ei ammatin vaihto silti ole koskaan liian myöhäistä!

      • On siinä, älä yhtään epäröi! Sitä paitsi siinä on vähintään puolet oikein, koska keittiö on miehen paikka, sinne ei ole naisella asiaa kuin eri luvalla tai tiskaamaan. Ainakin jos multa kysytään, eli ei kysytä, enkä uskaltaisi tätä naiselle sanoakaan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        On siinä, älä yhtään epäröi! Sitä paitsi siinä on vähintään puolet oikein, koska keittiö on miehen paikka, sinne ei ole naisella asiaa kuin eri luvalla tai tiskaamaan. Ainakin jos multa kysytään, eli ei kysytä, enkä uskaltaisi tätä naiselle sanoakaan 😁

        No ehkä mä sitten siihen luotan. Ja keittiö hommat kyllä hoituu ja kyllä mä sinne naisenkin päästäisin hommat jakamaan jos lupaisi että sopu pysyy yllä.😁.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No ehkä mä sitten siihen luotan. Ja keittiö hommat kyllä hoituu ja kyllä mä sinne naisenkin päästäisin hommat jakamaan jos lupaisi että sopu pysyy yllä.😁.

        No minen päästä, ellei pysy poissa jaloista. Niinpä on parempi, että rouva Rando menee vaikkapa sivummalle pilkkomaan juureksia tms. jos haluaa osallistua, mikä onkin ihanaa ja suotavaa, mutta samaan looshiin ei ole hyvä loikata, tulee vaan sanomista 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No minen päästä, ellei pysy poissa jaloista. Niinpä on parempi, että rouva Rando menee vaikkapa sivummalle pilkkomaan juureksia tms. jos haluaa osallistua, mikä onkin ihanaa ja suotavaa, mutta samaan looshiin ei ole hyvä loikata, tulee vaan sanomista 😁

        No mulla on sen verran pitkä pinna ja koulutustakin on niin keittiö kuin sosiaalialoiltakin niin luulen että mä saisin yhteispelin kyllä pelaamaan oman armaani kanssa myös keittiössä muista huoneista puhumattakaan.😂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No mulla on sen verran pitkä pinna ja koulutustakin on niin keittiö kuin sosiaalialoiltakin niin luulen että mä saisin yhteispelin kyllä pelaamaan oman armaani kanssa myös keittiössä muista huoneista puhumattakaan.😂.

        Saahan sen, kun haluaa ja jos on riittävästi neliöitä. Tosin tullut havaittua, että aina neliötkään ei riitä, kun apukokki loikkii sinne tänne, oli se apari sitten minä tahi kumppani. Niin parempi kun apari pysyy sen tietyn rajan tuolla puolen ja kuuntelee ohjeita, siis keittiössä, paremmpin pysyy sopu kun on vain yksi kokki hämmentämässä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Saahan sen, kun haluaa ja jos on riittävästi neliöitä. Tosin tullut havaittua, että aina neliötkään ei riitä, kun apukokki loikkii sinne tänne, oli se apari sitten minä tahi kumppani. Niin parempi kun apari pysyy sen tietyn rajan tuolla puolen ja kuuntelee ohjeita, siis keittiössä, paremmpin pysyy sopu kun on vain yksi kokki hämmentämässä 😂

        Sopu sijaa antaa ja joo voihan sitä headcheffin paikkaa aina vaihdella vuorotellen.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Sopu sijaa antaa ja joo voihan sitä headcheffin paikkaa aina vaihdella vuorotellen.🙂.

        Voi vuorotella, se sopii kyllä, mutta vain yksi kokki strategisilla neliöillä, niin ei tule kaulinta kupoliin 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No minen päästä, ellei pysy poissa jaloista. Niinpä on parempi, että rouva Rando menee vaikkapa sivummalle pilkkomaan juureksia tms. jos haluaa osallistua, mikä onkin ihanaa ja suotavaa, mutta samaan looshiin ei ole hyvä loikata, tulee vaan sanomista 😁

        Varmaan sun keitoksista saa ruokamyrkytyksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sun keitoksista saa ruokamyrkytyksen.

        Nolla kuollutta 30 vuodessa, niin ihan ok tilanne.


    • Tulokseni

      Olet keskiverto keittiöpsykologi

      Uskot tunnistavasi narsistit, maanikot ja tunnekylmät tyypit, mutta aivan aukoton psykologinen tietämyksesi ei ole. Muistathan, että diagnooseja voi tehdä vain ammattilaiset. Tunneälysi vaikuttaa silti olevan kohdillaan – ja kenties voit ystävänä joskus olla avuksi ihmissuhdepulmissa

      • Hyvä hyvä!


      • randombypasser kirjoitti:

        Hyvä hyvä!

        Kyllä sitä on tullut usein apuna oltua...


      • randombypasser
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä sitä on tullut usein apuna oltua...

        Melkein kaikki kaipaa toisinaan hyvää kuuntelijaa 🤗


      • randombypasser kirjoitti:

        Melkein kaikki kaipaa toisinaan hyvää kuuntelijaa 🤗

        Niin. Myös itse olen tarvinnut.


      • mustasusi kirjoitti:

        Niin. Myös itse olen tarvinnut.

        Kaikki tarvitsee, toisinaan. Tai sitten ei ole ihminen.


    • Ylsin peräti keskivertosuoritukseen. No ei tullut kuitenkaan sitä keittiönarsistia tai mikä lie mistä Jasu kanssa ylempänä manailitte.

      Aasinsiltana tälle miksi ollaan niin heikkoja psykologeja kai se on se, kun valitsemme joka tiedostettuina tai tiedostamatta puolemme. Puhujahan haluaa useimmiten, mieluiten sen kuuntelijan, ehkei välttis neuvoja ollenkaan.

      Ja mitä palstapsykologeihin tulee, niin antakaamme vain sen oman elämän ja -kokemuksen kaikua, sieltä omasta keittiöstähän ne "viisaudet" tulevat. :)

      • Höh, olisit nyt vaikka piruuttasi poiminut sieltä keittiönarskun tittelin 😂

        Tottahan se on, oma ennakkoasenne ratkaisee kuuntelutilanteen. Osaako purkaa tiedostamattomia asenteitaan vain kuullakseen toista vai ei, on se juttu. Kaipa ne sitäkin siellä opistoilla kouluttavat...

        Omasta keittiöstäni tulee kyllä ruokaa... 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Höh, olisit nyt vaikka piruuttasi poiminut sieltä keittiönarskun tittelin 😂

        Tottahan se on, oma ennakkoasenne ratkaisee kuuntelutilanteen. Osaako purkaa tiedostamattomia asenteitaan vain kuullakseen toista vai ei, on se juttu. Kaipa ne sitäkin siellä opistoilla kouluttavat...

        Omasta keittiöstäni tulee kyllä ruokaa... 🤣

        Kävi hetken mielessä että kirjoitan ihan sopivan häijyn analyysin itselleni :-D

        Ei vaan pää toimi.

        Etkö koskaan ole miettinyt mitä muuta olet siellä keittiössä saanut aikaiseksi? Unelmia, keksintöjä, ideoita, yhteenvetoja..... what ever..

        Musta on kiva pulista kun tehdään ruokaa yhdessä. Ajatukset lentelee aika päättömästi, kaksi narskua kun ollaan. Mutta toisinaan on aika kiva vaan ajatella omia ajatuksia.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kävi hetken mielessä että kirjoitan ihan sopivan häijyn analyysin itselleni :-D

        Ei vaan pää toimi.

        Etkö koskaan ole miettinyt mitä muuta olet siellä keittiössä saanut aikaiseksi? Unelmia, keksintöjä, ideoita, yhteenvetoja..... what ever..

        Musta on kiva pulista kun tehdään ruokaa yhdessä. Ajatukset lentelee aika päättömästi, kaksi narskua kun ollaan. Mutta toisinaan on aika kiva vaan ajatella omia ajatuksia.

        Se oli ollu kivaa luettavaa 😂 Ja joku olis totta hitossa oyttanut sen tosissaankin...

        Ainahan keittiössä syntyy muutakin kuin ruokaa, jos jättää tilaa sille. Mun kokkaus on usein sitä tai siis oli, että kumppanuus istuu keittiön pöydän ääressä kattomassa sitä hösellystä, ehkä pilkkoo jotain mulle ja hölistään. Herja lentää, etenkin kokilta, lanne vatkaa kuin Elviksellä siinä välissä, hihitystä, sellasta... Kivaa.

        Ideoitakin, oivalluksia, juttuja mitä voitais tehdä yhdessä ja kaikkea pientä hassua, hulluakin. Se on kivaa, sellasta arkihömppää, osa siitä 13+13 minuutista. Tai ehkä oikeammin 13min sen päälle, eikä edes riitä, kun en kokkaa ikinä kiireessä, pitää olla aikaa kokkailulle ja muulle samalla kertaa, muuten ei kannata vaivautua, kaupasta saa roiskeläppiä hätäsille.

        Yhteisöllisyyttä, tavallaan, yhdessäoloa, kunhan ei tanssita samalla neliöllä. 🤗


      • randombypasser kirjoitti:

        Se oli ollu kivaa luettavaa 😂 Ja joku olis totta hitossa oyttanut sen tosissaankin...

        Ainahan keittiössä syntyy muutakin kuin ruokaa, jos jättää tilaa sille. Mun kokkaus on usein sitä tai siis oli, että kumppanuus istuu keittiön pöydän ääressä kattomassa sitä hösellystä, ehkä pilkkoo jotain mulle ja hölistään. Herja lentää, etenkin kokilta, lanne vatkaa kuin Elviksellä siinä välissä, hihitystä, sellasta... Kivaa.

        Ideoitakin, oivalluksia, juttuja mitä voitais tehdä yhdessä ja kaikkea pientä hassua, hulluakin. Se on kivaa, sellasta arkihömppää, osa siitä 13 13 minuutista. Tai ehkä oikeammin 13min sen päälle, eikä edes riitä, kun en kokkaa ikinä kiireessä, pitää olla aikaa kokkailulle ja muulle samalla kertaa, muuten ei kannata vaivautua, kaupasta saa roiskeläppiä hätäsille.

        Yhteisöllisyyttä, tavallaan, yhdessäoloa, kunhan ei tanssita samalla neliöllä. 🤗

        Sä ymmärrät tän keittiökeissin, jeps :)

        Meillon sille aika ehdoton rauha että antaa toisen tehdä omalla tavallaan mitä onkaan tekemässä. Autetaan toki toisiamme jos tarvitaan, mut ei puututa siihen pääkokin juttuun. Joskushan me saatetaan tehdä hiki hatussa kahdeksankin ruokajuttua samalla. Joo, elä kysy mitä tai keitä me ollaan, mutta meillä on rakas ja iso suku :)

        Yksi asia muuten. Huomasin tuossa, että olette Dissen kanssa jotenkin sielultaan samanlaisia. Mä diggaan Dissestä ihan simona. Mutta se johtuu monista jutuista. Välillä morkkaankin, myös yksityisesti, mutta mun brother hän on aina. Ehkä sinäkin?

        Ja mitä muihin tulee, mä diggaan ihan hullu puurosta monia Ihmisiä täällä. En kaikille edes sitä kerrokaan. Mutta nyt olisi sopiva hetki sanoa vaikkapa Linukalle terveisiä :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Sä ymmärrät tän keittiökeissin, jeps :)

        Meillon sille aika ehdoton rauha että antaa toisen tehdä omalla tavallaan mitä onkaan tekemässä. Autetaan toki toisiamme jos tarvitaan, mut ei puututa siihen pääkokin juttuun. Joskushan me saatetaan tehdä hiki hatussa kahdeksankin ruokajuttua samalla. Joo, elä kysy mitä tai keitä me ollaan, mutta meillä on rakas ja iso suku :)

        Yksi asia muuten. Huomasin tuossa, että olette Dissen kanssa jotenkin sielultaan samanlaisia. Mä diggaan Dissestä ihan simona. Mutta se johtuu monista jutuista. Välillä morkkaankin, myös yksityisesti, mutta mun brother hän on aina. Ehkä sinäkin?

        Ja mitä muihin tulee, mä diggaan ihan hullu puurosta monia Ihmisiä täällä. En kaikille edes sitä kerrokaan. Mutta nyt olisi sopiva hetki sanoa vaikkapa Linukalle terveisiä :)

        No siis... Mä määrään keittiössä, koska nyrkin ja hellan välissä on turvallista olla 😂

        No me Dissen kanssa ymmärretään toisiamme ja osin ajatukset on samansuuntaisia. Osin sitten ihan erilaisia ja se on hyvä just niin. Samasta puusta, mutta eri kohdasta runkoa, ehkä jompikumpi on jopa oksan kohdalta 😉

        Täällä on pirusti loistavia ihmisiä, ihanan erilaisia ja omanlaisiaan, mahtavaa jengiä. Tälläkin stintillä olen saanut jo pari hyvää uutta ystävää IRL ja lisää tullenee. Viime stintillä löytyi muutama, niin pakko se saavutus on ylittää 😁

        Voin hyvin olla sun palstaveli, olet aina ollut loistava mun mielestä täällä palstalla, niin todellakin sopii. Eli sain siis toisen palstasiskon, ei todellakaan huono Wappu 🥳👍😘


      • randombypasser kirjoitti:

        No siis... Mä määrään keittiössä, koska nyrkin ja hellan välissä on turvallista olla 😂

        No me Dissen kanssa ymmärretään toisiamme ja osin ajatukset on samansuuntaisia. Osin sitten ihan erilaisia ja se on hyvä just niin. Samasta puusta, mutta eri kohdasta runkoa, ehkä jompikumpi on jopa oksan kohdalta 😉

        Täällä on pirusti loistavia ihmisiä, ihanan erilaisia ja omanlaisiaan, mahtavaa jengiä. Tälläkin stintillä olen saanut jo pari hyvää uutta ystävää IRL ja lisää tullenee. Viime stintillä löytyi muutama, niin pakko se saavutus on ylittää 😁

        Voin hyvin olla sun palstaveli, olet aina ollut loistava mun mielestä täällä palstalla, niin todellakin sopii. Eli sain siis toisen palstasiskon, ei todellakaan huono Wappu 🥳👍😘

        *Ranttu-veli*

        :) Ja PP on mun sisko. Siis ihan lähes oikee sisko :)

        Jos et ole koskaan tavannut YB:tä, niin suosittelen. Hitto että mä kunnioitan sitä ihmistä. Huh!


      • elisakettu kirjoitti:

        *Ranttu-veli*

        :) Ja PP on mun sisko. Siis ihan lähes oikee sisko :)

        Jos et ole koskaan tavannut YB:tä, niin suosittelen. Hitto että mä kunnioitan sitä ihmistä. Huh!

        No niin, jes! Wappu vaan paranee, taitaa olla jo nyt elämäni paras wappu ❤️

        Et ole tosissas PP:stä? No hupsistakeikkaa...

        YB tapaan taatusti kun ehdin, oli jo aiemmin sovittuna "deitit", mutta meni puihin ja nyt YB:llä on hiukan liikaa muuta mietittävää. Mutta ehkä kesällä, katsotaan, oli muutenkin ajatuksissa suunnata sille suunnalle piipahtamaan.

        Ja kuittaan tuon kunnioituksen, ihan vain palstatuntemisella, YB on uskomaton. Kihlaisin varmaan heti, mutta hitto kun olen myöhässä, aika montakin vuotta 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No niin, jes! Wappu vaan paranee, taitaa olla jo nyt elämäni paras wappu ❤️

        Et ole tosissas PP:stä? No hupsistakeikkaa...

        YB tapaan taatusti kun ehdin, oli jo aiemmin sovittuna "deitit", mutta meni puihin ja nyt YB:llä on hiukan liikaa muuta mietittävää. Mutta ehkä kesällä, katsotaan, oli muutenkin ajatuksissa suunnata sille suunnalle piipahtamaan.

        Ja kuittaan tuon kunnioituksen, ihan vain palstatuntemisella, YB on uskomaton. Kihlaisin varmaan heti, mutta hitto kun olen myöhässä, aika montakin vuotta 😂

        Tää on vika kommentti, mun huhuillaan jo. YB on ihana, mulla on oikeus sanoa se. Keero terveisiä, hän on harvoja jotka tietää kuka on ek:n takana. Mutta tavallaan "rakastan" no ehkä arvostan monia muita myös. Se 12 v historia niin mahtuu onta, joita ei unohda. Ikinä.

        Terveisiä MB, A, Modelli ja monet monet muut :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Tää on vika kommentti, mun huhuillaan jo. YB on ihana, mulla on oikeus sanoa se. Keero terveisiä, hän on harvoja jotka tietää kuka on ek:n takana. Mutta tavallaan "rakastan" no ehkä arvostan monia muita myös. Se 12 v historia niin mahtuu onta, joita ei unohda. Ikinä.

        Terveisiä MB, A, Modelli ja monet monet muut :)

        Olipas siinä kirotusta kerrakseen. Musta on tullut huolimaton :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Tää on vika kommentti, mun huhuillaan jo. YB on ihana, mulla on oikeus sanoa se. Keero terveisiä, hän on harvoja jotka tietää kuka on ek:n takana. Mutta tavallaan "rakastan" no ehkä arvostan monia muita myös. Se 12 v historia niin mahtuu onta, joita ei unohda. Ikinä.

        Terveisiä MB, A, Modelli ja monet monet muut :)

        Jep, singahda menoksi, hassu. Kerron YB:lle terkut varmasti, häntä on kovin kaipailtu palstalle, mutta on tosiaan hänellä IRL muuta mikä pitää poissa palstalta nyt.

        On täällä paljon loistavia hahmoja, aikamoinen rikkaus tämä paikka on.

        Laitan sulle meiliä, niin saat siitä suoran linjan.


    • Anonyymi

      Olet keittiö- ja kaikenlaisen muunkin psykologioinnin jumala!

      Pyyhit lattiaa niin Sigmund Freudilla kuin Ivan Pavlovillakin, noiden harrastelijoiden puuhastelut joutuvat noloon valoon logiikkasi rinnalla! Maailmankaikkeudesta ei löydy sellaista ongelmaa joka voisi jäädä ratkaisematta kylmän loogisen suurennuslasisi alle jouduttuaan, pilkot ongelmat palasiksi ja palautat ne ehjänä takaisin. Sinun ei tarvitse enää opiskella aiheesta kun tiedät jo kaiken tarpeellisen.

      Koska olet jo syvälle luotaavan psykologioinnin ylimmällä tasolla ei sinulle voida enää opettaa mitään uutta, älä kuitenkaan ylpisty vaan jatka nöyrästi omaksumallasi tiellä. Laaja tietämyksesi on korvaamaton apu S24 sinkut palstan heikompilahjaisille jäsenille jotka usein olettavat tietävänsä vaikkeivat ymmärrä oikeastaan yhtään mitään, tällaisten eksyneiden sielujen opastaminen on lahjakkaampien taakka joka vain täytyy kantaa.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Pöhhöh. Itse tarjoat testissä heikoimmin menestyvälle, jota ihmisten oman pään hakkaaminen kiveen ei useinkaan kiinnosta neuvonnan mielessä aivan erinomaisen alustan.

        Olet yhtä viehättävä kuin taivaalta tippuva kilon punnus, josta mielellään ei ota koppia, vaikka se putoaa varpaille. Siitä huolimatta kuitenkin mielenkiintoinen.
        Sitä pilkkoakseen on tehtävä silmänkääntötemppu, pysäytettävä sen liike, kelattava taaksepäin ja skannattava sitä useammasta kulmasta.

        Mutta maksaako vaivan ja mikä se sellainen vaiva on josta kokee saavansa tyydytyksen. Sellaisia tässä pohdin ja itsestään ihmisenä tiedän, että se on itsekäs ja henkisesti laiska.


      • No sehän meni nappiin ja kertoi täyden totuuden samalla 👍😁


      • Palstan kyökkipsykologian narsistimustohtori..

        Mut kuitennii hyvä veto.. rämähdin nauramaan kirjoituksellesi.. hyväntahtoisesti tietenniin..


      • Saatanan itserakas ja -tyytyväinen heroidisti :-D

        Pölkkypää, mutta niin rakastettava :-D


    • Anonyymi

      No tuota

    • Anonyymi

      Olet keskiverto keittiöpsykologi

      Uskot tunnistavasi narsistit, maanikot ja tunnekylmät tyypit, mutta aivan aukoton psykologinen tietämyksesi ei ole. Muistathan, että diagnooseja voi tehdä vain ammattilaiset. Tunneälysi vaikuttaa silti olevan kohdillaan – ja kenties voit ystävänä joskus olla avuksi ihmissuhdepulmissa.

    • Kovin olin keskinkertainen tämänkin suhteen.

      Mulla taitaa olla sellainen ongelma, etten arvosta naistenlehtien psykologiaa lainkaan.

      • Keskinkertaisuus on aliarvostettua, tiesithän sen?


      • randombypasser kirjoitti:

        Keskinkertaisuus on aliarvostettua, tiesithän sen?

        Tiesin kyllä, enkä aina ole keskinkertainen, osaan olla myös äärettömän laiska.


      • Gattino kirjoitti:

        Tiesin kyllä, enkä aina ole keskinkertainen, osaan olla myös äärettömän laiska.

        Laiskuus, joutenolo on myös aliarvostettua. Riippuu tietysti hieman siitä, onko sitä aina vai vain toisinaan...


      • randombypasser kirjoitti:

        Laiskuus, joutenolo on myös aliarvostettua. Riippuu tietysti hieman siitä, onko sitä aina vai vain toisinaan...

        Sitten menee jo huonosti, jos pytyllle istahtaa, eikä viitsi housuja vetää kinttuihin.
        Että sellaisia elämänviisauksia mulla. :)


      • Gattino kirjoitti:

        Sitten menee jo huonosti, jos pytyllle istahtaa, eikä viitsi housuja vetää kinttuihin.
        Että sellaisia elämänviisauksia mulla. :)

        No nuohan on niitä parhaita elämänviisauksia, idioottivarmoja ja helposti perusteltavissa, jos joku väittää vastaan 😁


      • Gattiksessa on tyyliä. En tiijä miten on tun palstapsykologin viran kanssa, mutta tykkään ihan hurjana tuosta kuvasta. Ja jutuista. Tekisi mieli rutisella ja mutistella sitä yhtenään. Sama vika kettukaverin kanssa. Missähän sekin luuraa? Tarkoitan siis Palstakamua. Mulla on ikävä sitä koinsyömää rakkia.


      • elisakettu kirjoitti:

        Gattiksessa on tyyliä. En tiijä miten on tun palstapsykologin viran kanssa, mutta tykkään ihan hurjana tuosta kuvasta. Ja jutuista. Tekisi mieli rutisella ja mutistella sitä yhtenään. Sama vika kettukaverin kanssa. Missähän sekin luuraa? Tarkoitan siis Palstakamua. Mulla on ikävä sitä koinsyömää rakkia.

        Gattis a.k.a Carl Gustaf ja oliko muitakin, on ihan oma tapauksensa. Lienee varttunut, kun vaikuttaa aika elämää nähneeltä vesseliltä.

        Palstamamua (😂) kosin jo viime syksynä aktivoitumaan ja vähän aktivoituikin, piipahtelee palstalla lyhyesti ehkä noin parin viikon välein. Varmaan tulee nyt wappuviikonloppuna vilahtamaan täällä jossain välissä, arvaisin su-ma.


      • randombypasser kirjoitti:

        Gattis a.k.a Carl Gustaf ja oliko muitakin, on ihan oma tapauksensa. Lienee varttunut, kun vaikuttaa aika elämää nähneeltä vesseliltä.

        Palstamamua (😂) kosin jo viime syksynä aktivoitumaan ja vähän aktivoituikin, piipahtelee palstalla lyhyesti ehkä noin parin viikon välein. Varmaan tulee nyt wappuviikonloppuna vilahtamaan täällä jossain välissä, arvaisin su-ma.

        Kerro Kamulle terveisiä. Mä tiijän että se osaa olla aika "kettumainen" (en sano mitä se tarkoittaa) mutta tykkään siitä valtavasti. Ja tiedän että on kirjoittanutkin mulle, tosin ei omalla nimellään eikä rekillään.

        CG:ssä on kaksi puolta. Ne hämmentää mua. Pitää joskus ottaa selvää :-D


      • elisakettu kirjoitti:

        Kerro Kamulle terveisiä. Mä tiijän että se osaa olla aika "kettumainen" (en sano mitä se tarkoittaa) mutta tykkään siitä valtavasti. Ja tiedän että on kirjoittanutkin mulle, tosin ei omalla nimellään eikä rekillään.

        CG:ssä on kaksi puolta. Ne hämmentää mua. Pitää joskus ottaa selvää :-D

        Kerron kun nään ens kerran 👍 Voisin vinkata että laittaa meiliäkin suoraan, ei siitä kukaan rikki mene ainakaan.

        Se on kiva veijari, siksi kosinkin aktivoitumaan, mutta taitaa sillä elämä viedä ja parempi niin, palsta ja kamut on täällä sitten jos tarve muodostuu.


      • elisakettu kirjoitti:

        Gattiksessa on tyyliä. En tiijä miten on tun palstapsykologin viran kanssa, mutta tykkään ihan hurjana tuosta kuvasta. Ja jutuista. Tekisi mieli rutisella ja mutistella sitä yhtenään. Sama vika kettukaverin kanssa. Missähän sekin luuraa? Tarkoitan siis Palstakamua. Mulla on ikävä sitä koinsyömää rakkia.

        "Tekisi mieli rutisella ja mutistella sitä yhtenään. "

        💓Olethan sitten hellä?
        On se kiva saada tuollaista palautetta. Välillä tuntuu että kukaan ei lue, kun kukaan ei kommentoi. 😀


      • Gattino kirjoitti:

        "Tekisi mieli rutisella ja mutistella sitä yhtenään. "

        💓Olethan sitten hellä?
        On se kiva saada tuollaista palautetta. Välillä tuntuu että kukaan ei lue, kun kukaan ei kommentoi. 😀

        Anteeksi söpöliini. Kuten ehkä tiedät, kirjoitan nykyisin vähemmän. Luen silti vielä joskus ja aina olet herättänyt huomioni. Ihan oikeasti, todella arvostan sua, vaikka kaikessa en olekaan smaa mieltä kanssasi. Esimerkki? Et ui järvivesissä. Et vissiin tiedä että olen pyöräillyt pitkin Suomea ja uinut aika monessa mutalätäkössä. Ja joskus juonutkin niistä. :-D


      • elisakettu kirjoitti:

        Anteeksi söpöliini. Kuten ehkä tiedät, kirjoitan nykyisin vähemmän. Luen silti vielä joskus ja aina olet herättänyt huomioni. Ihan oikeasti, todella arvostan sua, vaikka kaikessa en olekaan smaa mieltä kanssasi. Esimerkki? Et ui järvivesissä. Et vissiin tiedä että olen pyöräillyt pitkin Suomea ja uinut aika monessa mutalätäkössä. Ja joskus juonutkin niistä. :-D

        Hurjia paljastuksia!
        Mutta tämä kommentti:
        "CG:ssä on kaksi puolta. Ne hämmentää mua"
        Tutki vain rohkeasti, en vastusta lainkaan. 😀


      • Gattino kirjoitti:

        Hurjia paljastuksia!
        Mutta tämä kommentti:
        "CG:ssä on kaksi puolta. Ne hämmentää mua"
        Tutki vain rohkeasti, en vastusta lainkaan. 😀

        Palaan asiaan :)


    • Anonyymi

      minun sanontana tuo diasgnoosina: "muistathan että diagnooseja voiva tehdä vain ammattilaiset", eli elämää kokemat ihmisolennot, minä ajattelin että pahin puutteeni olisi empatian puute joitain ihmisiä kohtaan :D

    • Anonyymi

      "Et ole paras keittiöpsykologi". En ihmettele yhtään. Sen verran omassa elämässä on ihmeteltävää, ettei enää jää intoa pohtia suuremmin muiden toilailuja.

      • No parempihan se muutenkin on keskittyä omaan elämäänsä, muiden elämiin on vähän paha mennä vaikuttamaan, ainakaan isommin.


    • Olet todellinen keittiöpsykologi
      Olet varsinainen keittiöpsykologisoinnin mestari! Ei ole ainuttakaan pulmaa, johon sinulta ei löytyisi viiltävää analyysia. Kartutat tietämystäsi ahmimalla ahkerasti itseapuoppaita ja tutustumalla tunnelukkoihin.

      Muistathan, että tietämyksesi on ainakin toistaiseksi vielä maallikon tasolla – ja että joskus on hyvä keskittyä ihan vain omaan elämään. Ei ammatin vaihto silti ole koskaan liian myöhäistä!

      No en kyllä nyt sanoisi 😂

      • Ehkä se on piilossa oleva kykysi? Jos et vaan ole vielä hyödyntänyt sitä sen kummemmin, kun ei ole ollut tarpeen eikä välttämättä aikaakaan? Niin kokeilepa hyödyntää sitä jatkossa 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        Ehkä se on piilossa oleva kykysi? Jos et vaan ole vielä hyödyntänyt sitä sen kummemmin, kun ei ole ollut tarpeen eikä välttämättä aikaakaan? Niin kokeilepa hyödyntää sitä jatkossa 😊

        Niin, kykyjä joo. 😄 Ehkä 😂


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Niin, kykyjä joo. 😄 Ehkä 😂

        Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, palsta kaipaakin lisää kyökkipsykoja 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, palsta kaipaakin lisää kyökkipsykoja 😂

        Varmasti 😄


    • Keskiverto tapaus. Ihan ok. Tämä voi johtua myös siitä, ettei minulla riitä kärsivällisyys, jos kaverit nillittää viikosta toiseen samaa asiaa, eikä neuvoista huolimatta tee ongelmakohdille mitään. Siinä vaiheessa itsellä iskee välinpitämättömyysvaihde päälle. Kaikkea ei jaksa ottaa vatsaan. Turhan kuormittavaa.

      "Olet keskiverto keittiöpsykologi

      Uskot tunnistavasi narsistit, maanikot ja tunnekylmät tyypit, mutta aivan aukoton psykologinen tietämyksesi ei ole. Muistathan, että diagnooseja voi tehdä vain ammattilaiset. Tunneälysi vaikuttaa silti olevan kohdillaan – ja kenties voit ystävänä joskus olla avuksi ihmissuhdepulmissa."

      • Aaaaa, olet siinä samanlainen kuin minä. Ratkaisuvaihtoehtoja pöytään heti myötäelävän kuuntelun ja myötätunnon jälkeen, mutta jos ei ota onkeensa ja tartu toimeen, niin pitäköön tunkkinsa, sääliä ei täältä tipu.


      • randombypasser kirjoitti:

        Aaaaa, olet siinä samanlainen kuin minä. Ratkaisuvaihtoehtoja pöytään heti myötäelävän kuuntelun ja myötätunnon jälkeen, mutta jos ei ota onkeensa ja tartu toimeen, niin pitäköön tunkkinsa, sääliä ei täältä tipu.

        Joo, näin se menee. Toki autan ja kuuntelen, olen kannustava ja tuen, mutta rajansa kaikella. Minulla ei ole pitkäjännitteisyyttä vatvoa asioita loputtomasti. Mikäli minua ei kuunnella, eikä neuvoja haluta ottaa vastaan, menkööt muualle valittamaan. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        Joo, näin se menee. Toki autan ja kuuntelen, olen kannustava ja tuen, mutta rajansa kaikella. Minulla ei ole pitkäjännitteisyyttä vatvoa asioita loputtomasti. Mikäli minua ei kuunnella, eikä neuvoja haluta ottaa vastaan, menkööt muualle valittamaan. 😊

        Check. Olemme tuossa asiassa samanlaisia 👍


      • tosi.typy kirjoitti:

        Joo, näin se menee. Toki autan ja kuuntelen, olen kannustava ja tuen, mutta rajansa kaikella. Minulla ei ole pitkäjännitteisyyttä vatvoa asioita loputtomasti. Mikäli minua ei kuunnella, eikä neuvoja haluta ottaa vastaan, menkööt muualle valittamaan. 😊

        Mun mielestä TT on YB:n kanssa luotetuimpia palstakirjoittajia ever koskaan. Ja olen ollut itte aika pitkällä marssilla jo.

        Jos tulen joskus Varsinais-Suomeen, niin tehdäänkö Typsy joskus treffit?

        Vai asuitko sittenkin pk-seudulla? Ei tarvii kertoa, mutta siellähän majailen kuitenkin kuukausittain


      • elisakettu kirjoitti:

        Mun mielestä TT on YB:n kanssa luotetuimpia palstakirjoittajia ever koskaan. Ja olen ollut itte aika pitkällä marssilla jo.

        Jos tulen joskus Varsinais-Suomeen, niin tehdäänkö Typsy joskus treffit?

        Vai asuitko sittenkin pk-seudulla? Ei tarvii kertoa, mutta siellähän majailen kuitenkin kuukausittain

        Olen samaa mieltä, mun luottoleidit palstalla since 2009.


      • randombypasser kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, mun luottoleidit palstalla since 2009.

        Mä tulin sitten vasta kaksi vuotta myöhemmin. Olenpa teinityttö :-D

        (oonks mä luotto? Vai arvellutanko vielä? Et tiijä miusta mittään :) )


      • elisakettu kirjoitti:

        Mä tulin sitten vasta kaksi vuotta myöhemmin. Olenpa teinityttö :-D

        (oonks mä luotto? Vai arvellutanko vielä? Et tiijä miusta mittään :) )

        Kyllä mä muistan sut ML:n ajoilta, se stintti kesti mulla aktiivisena noin 2009-2011, vähemmän aktiivisena 2013 asti, sitten siirryin takas "elämään". Nyt palasin, olikohan 2021 lopussa sotkemaan palstat 😁

        Mulle sä oot luotto, ei kahta sanaa siitä. Ja mimmi joka nakkaa teräviä tikkuja seinään sekä hakkaa pitkällä kepillä palloja pöydällä ei ikinä voi olla arveluttava 😂


      • elisakettu kirjoitti:

        Mun mielestä TT on YB:n kanssa luotetuimpia palstakirjoittajia ever koskaan. Ja olen ollut itte aika pitkällä marssilla jo.

        Jos tulen joskus Varsinais-Suomeen, niin tehdäänkö Typsy joskus treffit?

        Vai asuitko sittenkin pk-seudulla? Ei tarvii kertoa, mutta siellähän majailen kuitenkin kuukausittain

        Kiitos ellukettu. Mielestäni sinä ja YB olette aina olleet todella hyviä kirjoittajia. Jo ML-palstalta muistan kuinka teidän tekstejä oli kiva lukea, Selkeää ja verbaalista kerrontaa. 😊

        Pk-seutu on minulle tuttua ympäristöä. YB muistaakseni vaikuttaa Varsinais-Suomessa, jos en nyt ihan väärin muista?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kiitos ellukettu. Mielestäni sinä ja YB olette aina olleet todella hyviä kirjoittajia. Jo ML-palstalta muistan kuinka teidän tekstejä oli kiva lukea, Selkeää ja verbaalista kerrontaa. 😊

        Pk-seutu on minulle tuttua ympäristöä. YB muistaakseni vaikuttaa Varsinais-Suomessa, jos en nyt ihan väärin muista?

        Seudut ovat oikein, sanoo sivusta Nöyrin Palvelijanne, oi Valtiatar


      • randombypasser kirjoitti:

        Seudut ovat oikein, sanoo sivusta Nöyrin Palvelijanne, oi Valtiatar

        Heh! Kiitos avustajalle ja tukijoukoille! 😁👍


    • Noh..

      Ylpeänä voin esittää..

      "Et ole pätevin keittiöpsykologi
      Et liiemmin vatvo ihmissuhdekiemuroita, vaikka hädän ja murheen keskellä osaat kyllä olla kuuntelevana korvana ystävälle. Pääsääntöisesti jätät tunnelukko- ja kiintymyssuhdespekulaatiot ja muut psykoanalyysit ammattilaisten kontolle. "

      Ei voisi vähempää kiinnostaa kyökkistely. Analysointi ei ole vahvin puoleni .. enka vatvo omiakaan asioitani,miksi siis muidenkaan.
      Sitä saa mitä tilaa.

      • Exäni sanoin, tätä saa tällä rahalla 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Exäni sanoin, tätä saa tällä rahalla 😂

        Niin.. mä olen mitä olen ja sillä hyvä. Kelpoo jos on kelvatakseen. Jos ei, se siitä. En jää murehtimaan.

        Mutta hyvä sanonta tuo exäsi tokaisukin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. mä olen mitä olen ja sillä hyvä. Kelpoo jos on kelvatakseen. Jos ei, se siitä. En jää murehtimaan.

        Mutta hyvä sanonta tuo exäsi tokaisukin.

        Niin, turha sitä vinkua jos ei kelpaa, jokainen tekee omat valintansa ja ronkelit runkkaa, helppoa.

        On se hyvä, tuntuu toimivan varsin monessa asiassa 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, turha sitä vinkua jos ei kelpaa, jokainen tekee omat valintansa ja ronkelit runkkaa, helppoa.

        On se hyvä, tuntuu toimivan varsin monessa asiassa 👍

        Todennut, että se ei ole mualiman napa se oma napa. Jos en täytä jonkun kriteereitä, ei se ole mikään harmi. En minä tarvitse sellaista ihmistä elämääni.

        Ihmisiä piisaa.. meitä on yli 8 miljardia.. jollekin olen täydellinen tälläisenään. Ja niitä tuntuu olevan kuitenniin ihan riittävästi jotka minusta pitää näin kuin olen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Todennut, että se ei ole mualiman napa se oma napa. Jos en täytä jonkun kriteereitä, ei se ole mikään harmi. En minä tarvitse sellaista ihmistä elämääni.

        Ihmisiä piisaa.. meitä on yli 8 miljardia.. jollekin olen täydellinen tälläisenään. Ja niitä tuntuu olevan kuitenniin ihan riittävästi jotka minusta pitää näin kuin olen.

        Niinhän se on. Kyllä ottajia löytyy, kun jaksaa kotvan varttoa. Ja lopuksi saa jopa itse valita, osan ottajista voi ohjata seuraavalle rastille 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Niinhän se on. Kyllä ottajia löytyy, kun jaksaa kotvan varttoa. Ja lopuksi saa jopa itse valita, osan ottajista voi ohjata seuraavalle rastille 😁

        No en nyt puhunut oikeastaan ottajista..
        Ihmissuhteista yleisesti. Tulen toimeen hyvin monenlaisten ihmisten kanssa ja yleisesti ottaen luulen, että minusta pidetään.

        Omasta mielestäni olen ihan miellyttävä ihmisenä, vaikkakin töksäyttelevän suora. Joskus tökerökin. Mutta ne kuuluvat viehätysvoimaani. Heh..

        En katso itse pintaa ihmisestä, joten ihminen joka ajattelee toisesta ulkokuoren kautta, ei ole minun ihmiseni. Minulle se ihminen on tärkein. Välittömyys ja se että viihtyy itse omissa nahoissaan. On sitä mitä on. Sellaisenaan.

        En koskaan ajattele ihmisestä ensikättelyssä romanttisesti. Ajattelen aina, että katsotaan, mitä karvoissansa piilee ja jos ihastun, ihastun siihen persoonaan.

        Hyvä esimerkki on ystäväni jonka tapasit sunnuntaina. Ihanin ihminen joka maa päällänsä kantaa. Olen kestoihastunut hänen persoonaansa. Mutta en romanttisessa mielessä.

        Erotan ihastumisen ja romanttisen ihastumisen toisistaan. Se ihminen on tärkein.


      • randombypasser
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No en nyt puhunut oikeastaan ottajista..
        Ihmissuhteista yleisesti. Tulen toimeen hyvin monenlaisten ihmisten kanssa ja yleisesti ottaen luulen, että minusta pidetään.

        Omasta mielestäni olen ihan miellyttävä ihmisenä, vaikkakin töksäyttelevän suora. Joskus tökerökin. Mutta ne kuuluvat viehätysvoimaani. Heh..

        En katso itse pintaa ihmisestä, joten ihminen joka ajattelee toisesta ulkokuoren kautta, ei ole minun ihmiseni. Minulle se ihminen on tärkein. Välittömyys ja se että viihtyy itse omissa nahoissaan. On sitä mitä on. Sellaisenaan.

        En koskaan ajattele ihmisestä ensikättelyssä romanttisesti. Ajattelen aina, että katsotaan, mitä karvoissansa piilee ja jos ihastun, ihastun siihen persoonaan.

        Hyvä esimerkki on ystäväni jonka tapasit sunnuntaina. Ihanin ihminen joka maa päällänsä kantaa. Olen kestoihastunut hänen persoonaansa. Mutta en romanttisessa mielessä.

        Erotan ihastumisen ja romanttisen ihastumisen toisistaan. Se ihminen on tärkein.

        Niin, itse taas viittasin edellä ottajista ottajiin yleisesti, niihinkin joilla ei ole mitään tekemistä romanttisessa mielessä, kuten vaikkapa minä 😁
        Meitä löytyy, paljonkin, saat ihan itse lopuksi valita meistä kaikista ja ohjata loput seuraavalle rastille 😉
        Mutta sanailua vain se.

        Sekin meissä näyttää olevan yhtäläistä, että se ihminen kiinnostaa, ei niinkään muu. Romanttinen löytökin alkaa siitä persoonasta ja se kuori on toissijainen. Vaikka tottakai senkin pitää olla tyydyttävä, mutta sillä kriteerillä valikoima onkin jo riittävän lavea.

        Mmmm, kyllä, jo se lyhyt kohtaaminen kertoi henkilön välittömyydestä paljon. En laisinkaan ole yllättynyt että olet "ottanut" hänet omaksesi ja sama toisinpäin. Lultavasti itsekin nauttisin seurastaan, olen melko varma siitä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, itse taas viittasin edellä ottajista ottajiin yleisesti, niihinkin joilla ei ole mitään tekemistä romanttisessa mielessä, kuten vaikkapa minä 😁
        Meitä löytyy, paljonkin, saat ihan itse lopuksi valita meistä kaikista ja ohjata loput seuraavalle rastille 😉
        Mutta sanailua vain se.

        Sekin meissä näyttää olevan yhtäläistä, että se ihminen kiinnostaa, ei niinkään muu. Romanttinen löytökin alkaa siitä persoonasta ja se kuori on toissijainen. Vaikka tottakai senkin pitää olla tyydyttävä, mutta sillä kriteerillä valikoima onkin jo riittävän lavea.

        Mmmm, kyllä, jo se lyhyt kohtaaminen kertoi henkilön välittömyydestä paljon. En laisinkaan ole yllättynyt että olet "ottanut" hänet omaksesi ja sama toisinpäin. Lultavasti itsekin nauttisin seurastaan, olen melko varma siitä.

        Vaikka ollaankin erilaisia, meissä on.. siis sinussa ja minussa jokin taianomainen samankaltaisuus.

        Se on hyvinkin hämmentävää joskus.

        Olemmehan kuitenkin vielä aika vieraita toisillemme, mutta se ei minusta tunnu siltä.
        Mutta joo.. odotan ja katson vielä millä korteilla pelaat. Ja näytän omatkin korttini..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Vaikka ollaankin erilaisia, meissä on.. siis sinussa ja minussa jokin taianomainen samankaltaisuus.

        Se on hyvinkin hämmentävää joskus.

        Olemmehan kuitenkin vielä aika vieraita toisillemme, mutta se ei minusta tunnu siltä.
        Mutta joo.. odotan ja katson vielä millä korteilla pelaat. Ja näytän omatkin korttini..

        Minusta se on hauskaa, että ollaan varsin erilaisia ja silti monissa asioissa samanlaisia. Se on kiehtovaa.

        Ja kuten sanoit, se ei tunnu siltä, sinun kanssasi on helppoa olla kotonaan, ainakin minulle ja muista en välitäkään, se on heidän asiansa.

        No katsellaan kortteja, se on mukava peli ja aikaahan on. Semminkin kun oli niitä ulkoiluretkiä tässä kesälle suunnitteilla, niin ehtii turisemaan hyvin, parit kortit tulee varmasti katsottua.


      • randombypasser kirjoitti:

        Minusta se on hauskaa, että ollaan varsin erilaisia ja silti monissa asioissa samanlaisia. Se on kiehtovaa.

        Ja kuten sanoit, se ei tunnu siltä, sinun kanssasi on helppoa olla kotonaan, ainakin minulle ja muista en välitäkään, se on heidän asiansa.

        No katsellaan kortteja, se on mukava peli ja aikaahan on. Semminkin kun oli niitä ulkoiluretkiä tässä kesälle suunnitteilla, niin ehtii turisemaan hyvin, parit kortit tulee varmasti katsottua.

        Tässä yksi kortti jonka käännän sinulle.

        Kyllä. Olen ihastunut sinuun ihmisenä. Pidän sinusta. Viihdyn seurassasi.

        Mutta tuo ei lieneen ollut sinullekaan mikään yllätys.


        Juu.. katsellaan niitä retkiä ..
        Jaksamisen ja työolosuhteiden mukaan. Mulla toi työ on nykyään niin hitsin raskasta. Aina ihan poikki.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tässä yksi kortti jonka käännän sinulle.

        Kyllä. Olen ihastunut sinuun ihmisenä. Pidän sinusta. Viihdyn seurassasi.

        Mutta tuo ei lieneen ollut sinullekaan mikään yllätys.


        Juu.. katsellaan niitä retkiä ..
        Jaksamisen ja työolosuhteiden mukaan. Mulla toi työ on nykyään niin hitsin raskasta. Aina ihan poikki.

        Kappas, ei liene yllätä että mulla on sama kortti 😉
        Ja sen sinä olet varmaan jo arvannutkin...

        Musta on kiva lähteä sun kanssa retkille, se vaan toimii. Pitkälti siksi, että otat ne retkeilyt niin innostuneesti ja olet mahtavaa juttuseuraa. Hirveän helppoa ja nautinnollista.

        Joo, katellaan, täytyy ajoissa koittaa sumplia niitä, ainakin niitä joissa kalenterilla on merkitystä. Levätä kuitenkin täytyy ehtiä, niin pitkiä retkiä ei voi noin vain tehdä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kappas, ei liene yllätä että mulla on sama kortti 😉
        Ja sen sinä olet varmaan jo arvannutkin...

        Musta on kiva lähteä sun kanssa retkille, se vaan toimii. Pitkälti siksi, että otat ne retkeilyt niin innostuneesti ja olet mahtavaa juttuseuraa. Hirveän helppoa ja nautinnollista.

        Joo, katellaan, täytyy ajoissa koittaa sumplia niitä, ainakin niitä joissa kalenterilla on merkitystä. Levätä kuitenkin täytyy ehtiä, niin pitkiä retkiä ei voi noin vain tehdä.

        Sinun retkesi ovat kivoja. Elämä on liian lyhyt ein sanomiselle. On ihanaa ja innostavaa rikkoa normikuvioitani.

        Kai mun sisälläni kasvaa sellainen pieni viaton lapsonen, joka vielä kummastelee maailman ihmeitä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sinun retkesi ovat kivoja. Elämä on liian lyhyt ein sanomiselle. On ihanaa ja innostavaa rikkoa normikuvioitani.

        Kai mun sisälläni kasvaa sellainen pieni viaton lapsonen, joka vielä kummastelee maailman ihmeitä.

        Aaaa, no mutta sitten olet tosiaan löytänyt mukavan veljen, tällaisen hupsun ja vähän pöhkön. Uteliaan penteleen 😁

        No meillä on paljon nähtävää vielä, sekin yksi kesäretki mistä mainitsin, kukkien pariin, se on uutta molemmille.


      • randombypasser kirjoitti:

        Aaaa, no mutta sitten olet tosiaan löytänyt mukavan veljen, tällaisen hupsun ja vähän pöhkön. Uteliaan penteleen 😁

        No meillä on paljon nähtävää vielä, sekin yksi kesäretki mistä mainitsin, kukkien pariin, se on uutta molemmille.

        Se houkuttelee, tosiaan. Mutta siitä tarkemmin sit viikolla sovittu. Eli siis kun tapaamme, niin voidaan katsoa asiaa.

        Olen joo löytänyt varsinaisen sielunveljen.. 😄


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se houkuttelee, tosiaan. Mutta siitä tarkemmin sit viikolla sovittu. Eli siis kun tapaamme, niin voidaan katsoa asiaa.

        Olen joo löytänyt varsinaisen sielunveljen.. 😄

        Katsellaan juu, aikaa on, jopa useita kesiä.

        Hyvä heitto 😂
        Taidetaankin pian kuunnella yhdessä Peltirumpu 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Katsellaan juu, aikaa on, jopa useita kesiä.

        Hyvä heitto 😂
        Taidetaankin pian kuunnella yhdessä Peltirumpu 😉

        Just kuuntelin.. kumpi sä olet peltirumpu vai lelurobotti?

        Mutta kiitos hetkestä jonka jaoit palstalla kanssani.. nyt hyvää yötä. Kauniita unia.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Just kuuntelin.. kumpi sä olet peltirumpu vai lelurobotti?

        Mutta kiitos hetkestä jonka jaoit palstalla kanssani.. nyt hyvää yötä. Kauniita unia.

        Kauniita unia siskous!

        ps. Se lelurobotti 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Kauniita unia siskous!

        ps. Se lelurobotti 😁

        No mulle jäi sit se peltirumpu.. joo .. näillä mennään. Öit veliseni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mulle jäi sit se peltirumpu.. joo .. näillä mennään. Öit veliseni.

        Öitä siskous!


    • Anonyymi

      Mikä olisi musiikki kappale mikä tulisi vappupalloakin mieleen, ja ehkä myöskin jostain vakoilupalloistakin... tämä... nena, saksalaisten: balloons:...


    • Anonyymi

      nena pallot kuin vsppupsllot: https://www.youtube.com/watch?v=hiwgOWo7mDc

      Itse kun ajattelin harmi kun ei ole vahvaa suolahappoa niin olisi voinut tehdä poksahtavia leijailevia vetykaasulla täytettyjä palloja, mutta tuollaiset eivätole vaarallisas, tottavat vain vesihöyyryä kun poksahtavat... mutta leijaavat paremmin kuin helium-pallot.

    • Anonyymi

      Joku tuollainen että joku tyttä että: kokeile painaa sormellakin minun kasvoja johonkin, tuntuu aika hassulle pehmoiselle noniiin haahha.

    • Anonyymi

      "Olet keskiverto keittiöpsykologi
      Uskot tunnistavasi narsistit, maanikot ja tunnekylmät tyypit, mutta aivan aukoton psykologinen tietämyksesi ei ole. Muistathan, että diagnooseja voi tehdä vain ammattilaiset. Tunneälysi vaikuttaa silti olevan kohdillaan – ja kenties voit ystävänä joskus olla avuksi ihmissuhdepulmissa.2

      Testi, josta oli hyvin helppo päätellä mitä tulee lopputulokseksi. Vastasin rehellisesti sen mukaan miten reagoisin, eli lähes kaikkeen sen ns. puolivälin version.

      • Kiitos että olit rehellinen! Se on pääasia, olla rehellinen ainakin itselleen. Ja siihen nähden hyvä tuloskin, eikö?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kiitos että olit rehellinen! Se on pääasia, olla rehellinen ainakin itselleen. Ja siihen nähden hyvä tuloskin, eikö?

        Rehellisyys on hyvä, vaikkakaan en kyllä koe tunnistavani mitään noista tuloksessa mainituista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisyys on hyvä, vaikkakaan en kyllä koe tunnistavani mitään noista tuloksessa mainituista.

        Ehkä se on piilevää, et ole tiedostanut sitä vielä, koska asia ei ole ollut sinulle olennainen? Aika usein hyvät kuuntelijat havaitsevat "kykynsä" vasta ajan kanssa, kun elämää ja kokemusta karttuu.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ehkä se on piilevää, et ole tiedostanut sitä vielä, koska asia ei ole ollut sinulle olennainen? Aika usein hyvät kuuntelijat havaitsevat "kykynsä" vasta ajan kanssa, kun elämää ja kokemusta karttuu.

        Mä tarkoitin nyt diagnooseja. En tiedä diagnooseista mitään tai ole edes lukenut tyyliin "millainen on narsisti" tai "tunnista psykopaatti".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä tarkoitin nyt diagnooseja. En tiedä diagnooseista mitään tai ole edes lukenut tyyliin "millainen on narsisti" tai "tunnista psykopaatti".

        Aaaa, ok. No siis eihän kyökkipsykkakaan varsinasesti diagnosoi, vaan kuuntelee ja koittaa auttaa toista purkamaan ongelmansa palasiksi, jolloin ratkaisut löytyvät helpommin. Niin ehkä se on sun maastoa?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Aaaa, ok. No siis eihän kyökkipsykkakaan varsinasesti diagnosoi, vaan kuuntelee ja koittaa auttaa toista purkamaan ongelmansa palasiksi, jolloin ratkaisut löytyvät helpommin. Niin ehkä se on sun maastoa?

        Oikeastaan en. Mä olen enemmän sitä tyyppiä, että "okei no kuulostaa ikävältä, mutta onneksi ihminen voi oppia, jos haluaa" tai "kuulostaa vähän epäilyttävältä, mutta en mä lähde yrittämään toisen puolesta päättää".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan en. Mä olen enemmän sitä tyyppiä, että "okei no kuulostaa ikävältä, mutta onneksi ihminen voi oppia, jos haluaa" tai "kuulostaa vähän epäilyttävältä, mutta en mä lähde yrittämään toisen puolesta päättää".

        Mahdollisesti silti hyvä ja uskollinen kuuntelija? Siis sellainen, jolle on helppo purkaa tuntojaan? Et välttämättä sitäkään, onhan tuo testi varsinainen kyökkipsykologian helmi eli vähän sinnepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan en. Mä olen enemmän sitä tyyppiä, että "okei no kuulostaa ikävältä, mutta onneksi ihminen voi oppia, jos haluaa" tai "kuulostaa vähän epäilyttävältä, mutta en mä lähde yrittämään toisen puolesta päättää".

        Kuullostat välttelevältä tyypiltä.


    • Vasta nyt oli aikaa tehdä tämä ajatuksen kanssa, mutta eipä tässä onneksi tarvitse enää uutta ammatinvalintaa pohtia 😄

      Olet keskiverto keittiöpsykologi
      Uskot tunnistavasi narsistit, maanikot ja tunnekylmät tyypit, mutta aivan aukoton psykologinen tietämyksesi ei ole. Muistathan, että diagnooseja voi tehdä vain ammattilaiset. Tunneälysi vaikuttaa silti olevan kohdillaan – ja kenties voit ystävänä joskus olla avuksi ihmissuhdepulmissa.

    • Anonyymi

      Nämä on niin huvittavia, nämä kyselyt ja testit; toivottavasti kukaan ei ota niitä tosissaan. Tunnen toimittajan, jonka tehtävänä oli keksiä kaikenlaisia testejä ja hän sitten hatusta tempaisi aina nämä tulkinnat.

      Mutta joo, keittiöpsykologeja riittää ja niin kauan kuin "luulee tietävänsä" sen sijaan, että "tietää luulevansa" ollaan vielä täysin maallikkoja.

      Ja vielä kun ollaan usein niin varmoja, miten toisten pitäisi elää, niin siinä vaiheessa ollaan jo pahasti pielessä. Kuka aikuinen haluaa neuvoja pyytämättä, luultavasti ei kukaan.

      • Melkoiset ennakkoluulot sinulla. Viihdettähän nämä testit ovat ja ainakin viihteenä ne tänne jaan. Enä todellakaan usko, että kukaan täällä ottaisi niitä vähimmissäkään määrin tosisaan.


      • Anonyymi

        Testissä ei kehotettu ihmisiä tietämään miten toisten pitäisi elää, vaan pyydettiin omia reaktioita, huom ei välttämättä neuvoja, eri asioihin.

        Vuorovaikutus on välillä neuvojakin, vaikkei niitä pyydetä. Annatko sinä ystäväsi elämän mennä rauhassa ojaan puuttumatta siihen mitenkään? Jos näin, olet epäkelpo ystävä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Melkoiset ennakkoluulot sinulla. Viihdettähän nämä testit ovat ja ainakin viihteenä ne tänne jaan. Enä todellakaan usko, että kukaan täällä ottaisi niitä vähimmissäkään määrin tosisaan.

        Luulo ei ole tiedon väärti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulo ei ole tiedon väärti!

        Niinhän se on. Luulot tai ennakkoluulot eivät toimi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testissä ei kehotettu ihmisiä tietämään miten toisten pitäisi elää, vaan pyydettiin omia reaktioita, huom ei välttämättä neuvoja, eri asioihin.

        Vuorovaikutus on välillä neuvojakin, vaikkei niitä pyydetä. Annatko sinä ystäväsi elämän mennä rauhassa ojaan puuttumatta siihen mitenkään? Jos näin, olet epäkelpo ystävä.

        "Vuorovaikutus on välillä neuvojakin, vaikkei niitä pyydetä. Annatko sinä ystäväsi elämän mennä rauhassa ojaan puuttumatta siihen mitenkään? Jos näin, olet epäkelpo ystävä."

        Voi Luoja taas näitä tulkintoja - keittiöpsykologiaa parhaimmillaan!!

        JOs ystävän elämä menee ojaan, on monta tapaa tukea sitä, ettei näin tapahtuisi. Ja jos oikeasti puhutaan hyvästä ja toimivasta vuorovaikutuksesta, neuvoja ei jaeta ellei niitä pyydetä. Nyt siis puhun kahden aikuisen vuorovaikutuksesta. Tutustu transaktioanalyysiin, niin tiedät hieman enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe