Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eip ole spotifyä mulla. Kuuntelen musaa tuubista.
08.01.2026 17:18
Pakkasta seisemisentoista astetta. Känny sanoo, että tuntuu kuin -25. Varmaankin kosteuden takia. Päivällä ilmankosteus kävi jopa 100 prossassa. Nyt ilman kosteus on vain 86 %.
Oli kaunis pakkaspäivä.. airinkokin paistoi ja näyttävä auringonlasku.
Jos jäit pirttiin vangiksi, voisit vaikka ihan sellaista, kuin syventyä ajatelmiisi. Lämmin peitto korville ja simmut kiinni. Sit kuuntelet ajatuksiasi. Vaarana on, että siihen saattaa jopa nukahtaakin, mutta parhaimmillaan voit yllättyä itsestäsi.
Olet hyvin tekeväinen ihminen, joka harvemmin pysähtyy. Ny kun sun on pakko, ni ota hyöty irti ja anna aikaa itsellesi. Syvenny mietteisiisi, suunittele tai anna mielikuvituksesi laukata villinä. Ihan sama .. sitä mitä mieleen juolahtaa...
08.01.2026 17:15
Minä näen asian toisin.. aloitus oli lesoilua. Toinen oli niin tyytyväinen kun oli päässyt lomalle. Onnellinen, eikä osannut ehkä asiaa muuten tuoda esiin kuin leveillen.
Mikä hitto siinä sit on, että kaikki pitää ottaa vastaan veetuiluna? Onko korvienvälissä vastaanottajalla jotakin häikkää jos kaikki pitää vetää negan kautta? Tai sit mun synapsit on vaan niin erilaisia.
07.01.2026 20:18
Sori, mä olen Vilman tulkitsemisen lopettanut jo aikapäiviä sitten. En halua nähdä vaivaa ymmärtääkseni häntä, kun hän haluaa ilmeisemmin olla kryptinen. Sattunut hänen kanssaan niin paljon väärinkäsityksiä, etten oikeasti halua sekoittaa lusikkaani siihen soppaan. Pysyttelen etäällä.
Nähdäkseni eri mieltä asioista oleminen on monen antoisan keskustelun ydin, mutta ihan mielipiteenäni en pysty tai kykene keskustelemaan rightfighterin kanssa. Se ei johda kuin umpikujaan.
Itse myönnän kykenemättömyyteni ymmärtää Vilmaa ja en edes näe vaivaa sen eteen, sillä hänkään ei näe vaivaa sen eteen, että olisi selkeästi ymmärrettavä. Joten;
Asiaan.. kritiikki on mielestäni hyvä asia, se kannustaa kehittämään ja kehittymään. Mutta itseriittoinen kaiken kiritisointi, kuten itsekin sanoit, ei ole rakentavaa.
Sanoisin että paras saanto kritiikillä on kun se annetaan positiivisessa mielessä.
07.01.2026 20:11
Tuo on hyvä esimerkki taas ihmisten negaatioista, nuo Thaimaa aloituksen viestit.
En koko ketjusta löytänyt yhtään rakentavaa kritiikkiä sisältävää viestiä.
Ja sekin on suhteellista, mitä kukakin pitää rakentavana.
Se, että kritisoi, ei automaattisesti tarkoita, että se olisi rakentavaa kritiikkiä. Se, että omalähtöisesti ajattelee olevansa rakentava, ei se eroa itsepetoksesta mihinkään.
Rakentavaa on vasta se, että kritisoija pystyy näkemään asian molemmat puolet. Jos ei pysty, silloin "rakentava" kritiikki on vain valittamista. Negatiivistä shaissea.
Jos aina näkee vaan kritisoitavaa, on viheliäs valittaja. Negatiivinen.
07.01.2026 19:18
Minua harmittaa ihmisten negatiivisyys. Harvoin, jos koskaan sekään ärsyttää, sillä ärsyynnyn aika harvoin.
Ehkäpä oikeammin sanoisin että olen kyllästynyt ihmisten negatiivisyyteen.
07.01.2026 18:46
No onhan noita tullut pidettyäkin.. :) pienellä porukalla tosin.
Tohon puistoon tulee kesäisin konsertteja ja tapahtumia, silloin yleensä porukkaa lappaa sisään enemmän ja vähemmän. :)
07.01.2026 18:15
Kyllähän tämä on iso yksiöksi, pikkasen päälle nelkytä neliötä ja kämpän levyinen piha. Oma pesäkoloni.
Koska asun tässä yksin, poistatin makkarin ja tupakeittiön väliltä kokonaan oven, oli aina tiellä. Tosin sängystä tiskialtaaseen ja roskiksille on matkaa reilu pari metriä, niin joutuu valitsemaan laittaako tiskit suoraan koneeseen vai haisteleeko niitä sitten koko yön. Ja roskiakin joutuu viemään tieheään, ettei ala haisemaan.
Roskien vienti on tosiaan kyllä helppoa, kun menee oman pihan läpi niin matkaa ei ole paljoakaan taloyhtiön jätekatokselle. Parikymmentä metriä ehkä.
Ja mullahan on vielä sekin etu, että sijainti on aivan taivaallinen. Asun kaupungin keskustassa, puistossa ja järvikin on lähellä. Tämä on ihan lottovoitto sijainniltaan. Dösä menee ihan vierestä, silti tässä on ihan oma rauha pihallakin oleillessa.
Pihaa sen verran, että kasvatan pensasmustikkaa, valkosipulia ja raparperia omiin tarpeisiini. Oisko pihaa joku kolkytä neliötä. Ja kämppä antaa etelään, niin pihalla voi ottaa aurinkoa kesäisin.
Exä asuu seinänaapurina, ja meillä toimii yya- sopimus. Ei paremmin voisi olla.
07.01.2026 17:48
Oih.. rakastan pientä pesäkoloani.. yli kaiken. En luopuisi mistään hinnasta. Keittiö pitäisi uusia, kylppäri laittaa ja lattiakin on siinä ja siinä.
Mutta pärjään näillä mitä nyt on. Vuosi sitten sain pihan mieleisekseni, laatoituksen ehkä maalaan joku päivä.. keittiöön olen laittanut ilmettä laattatarroilla,väreillä ja maalaamalla, mutta se ei poista sitä, että pinnat pitäisi uusia.
Mulla on vielä 26 000 egeä tästä velkaa ja sit voin alkaa säästämään keittiö- ja/tai kylppäriremonttia varten. Saunan lauteet pitäisi kanssa uusia, mutta luulen että tyydyn vain hiomaan ne koneella. En sauno kuin pari kolme kertaa vuodessa, niin en viittisi sijottaa vähiä varojani siihen.
Kaiken kaikkiaan olen kotiini oikein tyytyväinen. Ja tosiaan nytkin istun sängyssä untuvatäkin alla ja minun on hyvä olla. Kotini on linnani.
07.01.2026 17:29
Hyvät sulle.. :) täällä pakkasessa ja pimeässä pakerretaan arkea. Nauti lomastasi meidän kaikkien puolesta.
07.01.2026 17:13
Ai että kyllästymiseen asti kysellään.. no voipi olla, etten si enää kysele jatkossa..
Tännään on mun lomani viimeinen päivä ja tarkoitus on tehdä ihan muuta kuin palstailla. Huomenna töihin, niin vietän päiväni muulla tavalla. Eli heips vaan sinullekin.
06.01.2026 10:03
😂🤣😂
06.01.2026 09:58
Tarkoitin siis, että täällä etelässä lauhtuu, en tiedä mitä on kvm: n mökille luvattu.
05.01.2026 23:03
No mitäpä tuohon muuta kuin että totean;
Kaksin aina kaunihimpi.
Kokeillaan seuraavalla kerralla, sä voit tehdä pirtissä helikopteria ja minä hyppyytellä tissejäni. Tekemistä tuokin. :D
05.01.2026 23:01
Sukellukselle..? Tuossa pakkasessa..?
05.01.2026 22:46
Heh.. eihän tässä voinut jättää asiaa siihen, että jäisi keskeneräinen olo. 😊
05.01.2026 22:28
No kerkeäähän tuon lattian laittamaan sitten kun sen laittaa. Ei se karkaa mihinkään.
Ja se sun ammeesi, se on iso, niin siihen mahtuisi hyvin kaksi aikuista.. tai onhan siinä fasiliteetit sellaiselle rentouttavalle spa-illalle..
Kynttiloitä niin maan perkuleesti, kylpy, rentouttavaa musaa kajarista ja kurkut silmille.
Noh.. ymmärrän kyllä miksi sen ammeen pitää lähteä. Turhanpanttina seisoo.
Niin toi sun rytmisi on tiedossa ja lomasydeemisi myös. Sattuneista syistä. Siksi kyselinkin.
05.01.2026 22:13
Tuolla kvm sanoi, että yli 32 astetta pakkasta. SE on jo paljon. Huomiseksi kuulemma lahtuu jo.
05.01.2026 22:05
Palstan kiinnostavin nainen on Lady E.
Istuisin hänen kanssaan illan ja yön. Juttelisimme asioita, nauraa rätkättäisimme, itkisimme ja kiroilisimme. Ehkä siinä tulisi vähän juopoteltuakin. Sellainen elämänmakuinen kohtaaminen.
05.01.2026 22:00
Eli alat käymään kuumana, vai onko se tapasi saada minut riisuuntumaan..? 27 astetta saa minut jo hillumaan alastomana pirtissäsi.. :)
05.01.2026 21:51
43 / 806