Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sä alat kuulostamaan välikselle.
Nooh.. ollakseen rakastavaiset tulisi ensinnäkin rakastua. En ole koskaan rakastunut, vaikka rakastankin.
Miksi hitossa minä haluaisin parisuhteen, kun en oikeasti halua?
En unelmoi parisuhteesta ja viihdyn oikein hyvin näin kuin olen. Joten olkoon niin.
27.02.2023 11:46
Ei raha ratkaise. Pienelläkin tulee toimeen.
Kuis sulla hörisee? Pari viikkoa vielä lomilla, niin sanoit. Olekko päässyt kelkalla päristelemään vai onko se jo menneen talven lumia?
Muistaakseni ajoit sillä kinokseen ja jäi sit sinne männätalvena..
27.02.2023 11:40
Sekin. Ja mikä parasta.. ei tarvii herätä joka aamu klo 5.10.. saa nukkua ja tehdä mitä huvittaa.
27.02.2023 11:26
Niin.. mä toivon että lomautukseni kestäisi sen kolme kuukautta ja siihen päälle kesäloma. Se olisi jo sellainen aika, että pääsisi vähän irti kaikesta.
Eikös sun pitänyt miettiä noita työkuvioita uusiksi? Olit jo aika kypsä viime syksynä muistaakseni, vai oliko peräti kesää.
27.02.2023 11:24
Noh.. minulla on rakastaja, joka on kylläkin rakas. Mutta ei hänkään halua kiinteää parisuhdetta, joten olemme kuin luodut toisillemme.
Ihastuttavan naiivi ja yksinkertainen näkemys sinulla.
Minulla on jo kaikki mitä tarvitsen elääkseni ja ollakseni onnellinen. Se riittää. En tavoittele muuta kuin itsellisyyttä ja siihen ei tarvita toista. Edes sitä rakasta.
Ja vähiten siihen tarvitaan parisuhdetta.
27.02.2023 11:20
No en ny saanut sitä vuorotteluvapaata just niiden muutosneuvottelujen takia. Kun irtisanotaan ja lomautetaan, niin ei voi palkata tuuraajia.. mikä on edellytys sille vuorotteluvapaalle..
Ois ne voinu ilmottaa siitä jo viimevuoden puolella,mut kun niin munaton HR meillä, etteivät saa mitään aikaiseksi.
Joo nyt viidettä päivää lenssussa. Onneksi se ei tartu näin etänä..heh.
No jos ei arpaonni osu kohdilleen ja pääse irtisanotuksi, nii ainakin lomautus edessä. Laiha lohtu, kun valmistauduin puolen vuoden lomaan.
27.02.2023 11:14
Olin talvilomalla jo syksyllä, kun luulin ettei tänä talvena tulisi tarvetta lomailuun. Piti saada vuorotteluvapaa mut en sitten saanutkaan.
Parin viikon päästä olisi lomautus edessä, niin jotakin vapaata saan. Muutosneuvottelut on vielä kesken,mutta ehkä saan kolmen kuukauden lomautuksen. Jääp nähtäväksi.
27.02.2023 11:00
Saikulla. Räkätaudissa.
27.02.2023 10:46
Ei ole olemassa ätmejä.. joten kurpat johtaa tätä äänestystä...
27.02.2023 10:29
No sepä se.. ei kaikki halua olla parisuhteessa noin tiiviisti. Vaikka kuinka rakastaisin, en haluaisi tuntea olevani jonkun yhtälön puolikas. Minä haluan ja tarvitsen enemmän tilaa itselleni. Omaa aikaa ja yksinoloa.
Siksipä parisuhde ei ole oikein minun juttuni.
27.02.2023 10:16
Niin.. se on kovin subjektiivistä se käsite siitä oikeasta parisuhteesta. Mitä se nyt kenellekin kulloinkin sattuu tarkoittamaan.
Itse uskon kommunikaatioon ja yhdessä sopimiseen. Sellaiseen aikuismaiseen toisen hyväksymiseen. En niinkään siihen keskinäiseen kaikenkattavaan rakkauteen. Eli siihen ainoaan ja oikeaan. Ikuiseen rakkauteen.
Rakkaus sinällään on hieno asia, mutta rakastamisestakin pitäisi tehdä luvanvaraista. Niin paljon on satutettu ihmisiä rakkauden nimissä ja rakkauden vuoksi. Pitäisikin itseltään kysyä sitä, onko oikeasti valmis rakastamaan toista, siten kuten hän haluaa tulla rakastetuksi ja olla vastauksessaan rehellinen itselleen.
Ei ole standardia miten toista tulisi rakastaa.. se on yhdessä sovittu ja keskusteltu asia. Ainakin pitäisi olla.
Minä myönnän jo heti kättelyssä, etten itse kykene sinun mieleiseen rakkauteen. En osaa, en pysty, enkä oikeastaan halua. Se on mielestäni illuusio oikeasta rakkaudesta. Mutta kuten sanoin, arvostan, jos jaksaa uskoa vielä rakkauteen. Ainakin sinun tavallasi.
27.02.2023 09:36
Exä on toisia hyväksikäyttävä ihminen. Ja minä olen ihmisenä mahdollistaja. Hyväksyn ihmisen sellaisenaan kuin hän on. Eli en syytä exää, sillä minä itse mahdollistin hyväksikäytön. Olen itse aivan yhtä syyllinen tilanteeseen.
Myös tuo mahdollistaja puoleni estää minua edes ajattelemasta parisuhdetta. Eräällä tavalla tiedän alistuvani parisuhteessa toisen valtaan jo ennakolta, siksi pysyttelen poissa sen parisuhteen vaikutuspiiristä. Tunnen itseni ja tiedän, että menettäisin osan itsestäni jos alkaisin parisuhteeseen ja sitä en halua.
Juuri murheet ja velvollisuus piti minut niinkin kauan parisuhteessa. Se oli minua kantava voima. Piti siirtää omat tarpeeni sivuun ja hoitaa homma himaan. Vasta kun koin, ettei minua tarvita niin välttämättömästi, erosin itsekkäistä syistä. Syynä oli juurikin löytää itselleni rakkautta. Tai edes antaa mahdollisuus siihen. Ja kyllä, etsin sitä rakkautta itsestäni. Onnekseni se alkaa löytymään.
Niin.. jos rakastuisin.. se muuttaisi kaiken. Luultavasti. Kaikki on mahdollista ja mikään ei ole mahdotonta. Elämä on.
En ole jääräpää ja väitä, ettei se olisi mahdollista. Tosin kovin epätodennäköistä.
Sinun kuvasi rakkaudesta on oikein herkullinen. Se maistuu hyvälle,mutta taitaa olla vain hattaraa. Sekin rupeaa oklöttämään liiassa määrin annosteltuna. Mutta hienoa, että jaksat uskoa tuollaiseen rakkauteen. Arvostan.
Kaunista ja niin idyllistä.
27.02.2023 09:05
En sanoisi huonoja kokemuksia.. tai pettymyksiä. En itse koe niin. Ollenkaan.
Olen kiitollinen exälleni, sain kasvaa suhteessamme.
Kuvauksesi rakkaudesta on ihan ideaali, mutta jotakin mitä en ymmärtääkseni kaipaa. Enemmän se jo ajatuksen tasolla ahdistaa.
No meitä on joka lähtöön ja tässä asiassa mä jään vapaaehtoisesti lähtöruutuun. Se onko kyse sitoutumiskammosta vai siitä seikasta, etten osaa rakastumista, on ihan sama.
Minä voisin sitoutua vain jos rakastuisin silmittömästi, mutta en usko niin käyvän. Ei oikein sovi minun luonteelleni.
Mutta mistäpä sitä tulevaa tietää.
26.02.2023 23:16
No.. mielipide tuokin.
Onpas.
26.02.2023 22:16
Minä joudun myöntämään, etten ole mikään parisuhteiden fani. Niskavillat nousee pystyyn ajatuksesta olla jonkun oma kulta.. ikioma rakas. Ihan karmaiseva ajatuksenaankin.
Joten joo parisuhde on minulle kahle, ellei ole sovittu toisin. Aikuiset ihmiset päättäväi itse keskinäisen suhteensa muodosta ja rajoista.
Perinteisimmillään parisuhde on hyvin rajoittavaa, sillä joutuu sopeutumaan toisen elämään. Tein sitä 25 vuotta ja sain tarpeekseni. Pitkälle omaa syytäni. Oletin että joustaminen parisuhteessa olisi ollut molemminpuolista ja olikin suhteen alkupuolella, mutta lopulta tulin vain hyväksikäytetyksi. Toki sain paljon siltä suhteelta ja olen kiitollinen siitä, mutta olen onnellisempi näin.
Ja kyllä, minulla on seksisuhde vakikumppanin kanssa ja hän on minulle rakas. Mutta en suurin surminkaan lähtisi parisuhteeseen hänen kanssaan.
Juuri omistamista moni parisuhteeltaan haluaa. Sitä, että on ihka oma kulta, oma höpönassu, joka ei koskaan ole petollinen. Luotettava, joka ei petä..ei edes ajattele muita ihmisiä. Ihan oma kulta.. minun puolisoni, partnerini ja kaikkeuteni maan päällä.. että hän on ihan hulluna minusta jne..
Kypsä ja tasa-arvoinen suhde ymmärtää yksilöllisyyden ja sen tuomat erot ihmisissä. Ja inhimilliset virheet. Parisuhteesta minulla on sellainen kuva, että se on jotakin ihmeellistä vaaleanpunaista höttöä monien mielestä.
Lähinnä tulee mieleen Klonkku valtasormuksen kanssa. " Minun aarteeni".
Ihmiset pönkittävät itseään parisuhteilla .. että maailmassa on joku joka oikeasti rakastaa minua - kun oikeastaan ihmisen tulisi rakastaa itse itseään ensin. Ja sitä minä teen.. opettelen rakastamaan itseäni. Ja siinä parisuhde on minulle haitta. Rasite.
26.02.2023 22:13
Jaha.. puhu vain omasta puolestasi.
26.02.2023 21:29
Epäilen, sillä pidän vain kilteistä ja kunnollisista miehistä.
26.02.2023 21:19
Jaa.. se ei liene asia joka sinulle kuuluu...
26.02.2023 21:17
Mitäs kummallista tuossa nyt on. Jos toista haluaa miellyttää..
26.02.2023 21:11
No kun on päähän potkittu pienestä pitäen, kasvaa itselliseksi. Sitä pärjää ilman sosiaalisia verkostoja ja oppii nauttimaan omasta seurastaan..
Jos on oppiakseen.. ei kaikki opi.
Ja olin parisuhteessa 25 vuotta joka päättyi siihen että itsekkäästi halusin elää omaa elämääni itseni näköisesti.
Eli ei pettymyksiä, ei suurta draamaa, ei trendejä.. ihan oma halu olla oman itseni kanssa ja tuntea itseni vapaaksi. Olla oman elämäni kultamitalisti.
Tietystikään luopumatta säännöllisestä seksistä, mitä rakastajani niin auliisti tarjoaa.
Jos kaipaamasi nainen on kuin minä, hän ei halua tulla omistetuksi tai omistaa toista. Perinteinen parisuhde ei siis tulisi kuvioon sitten millään.
26.02.2023 20:52
444 / 806