Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

125

Kommenttia

16105

1. Ei raha ratkaise. Pienelläkin tulee toimeen.
    Kuis sulla hörisee? Pari viikkoa vielä lomilla, niin sanoit. Olekko päässyt kelkalla päristelemään vai onko se jo menneen talven lumia?
    Muistaakseni ajoit sillä kinokseen ja jäi sit sinne männätalvena..
  2. Minä joudun myöntämään, etten ole mikään parisuhteiden fani. Niskavillat nousee pystyyn ajatuksesta olla jonkun oma kulta.. ikioma rakas. Ihan karmaiseva ajatuksenaankin.

Joten joo parisuhde on minulle kahle, ellei ole sovittu toisin. Aikuiset ihmiset päättäväi itse keskinäisen suhteensa muodosta ja rajoista.

Perinteisimmillään parisuhde on hyvin rajoittavaa, sillä joutuu sopeutumaan toisen elämään. Tein sitä 25 vuotta ja sain tarpeekseni. Pitkälle omaa syytäni. Oletin että joustaminen parisuhteessa olisi ollut molemminpuolista ja olikin suhteen alkupuolella, mutta lopulta tulin vain hyväksikäytetyksi. Toki sain paljon siltä suhteelta ja olen kiitollinen siitä, mutta olen onnellisempi näin.

Ja kyllä, minulla on seksisuhde vakikumppanin kanssa ja hän on minulle rakas. Mutta en suurin surminkaan lähtisi parisuhteeseen hänen kanssaan.

Juuri omistamista moni parisuhteeltaan haluaa. Sitä, että on ihka oma kulta, oma höpönassu, joka ei koskaan ole petollinen. Luotettava, joka ei petä..ei edes ajattele muita ihmisiä. Ihan oma kulta.. minun puolisoni, partnerini ja kaikkeuteni maan päällä.. että hän on ihan hulluna minusta jne..

Kypsä ja tasa-arvoinen suhde ymmärtää yksilöllisyyden ja sen tuomat erot ihmisissä. Ja inhimilliset virheet. Parisuhteesta minulla on sellainen kuva, että se on jotakin ihmeellistä vaaleanpunaista höttöä monien mielestä.
    Lähinnä tulee mieleen Klonkku valtasormuksen kanssa. " Minun aarteeni".

Ihmiset pönkittävät itseään parisuhteilla .. että maailmassa on joku joka oikeasti rakastaa minua - kun oikeastaan ihmisen tulisi rakastaa itse itseään ensin. Ja sitä minä teen.. opettelen rakastamaan itseäni. Ja siinä parisuhde on minulle haitta. Rasite.
  3. No kun on päähän potkittu pienestä pitäen, kasvaa itselliseksi. Sitä pärjää ilman sosiaalisia verkostoja ja oppii nauttimaan omasta seurastaan..

Jos on oppiakseen.. ei kaikki opi.

Ja olin parisuhteessa 25 vuotta joka päättyi siihen että itsekkäästi halusin elää omaa elämääni itseni näköisesti.

Eli ei pettymyksiä, ei suurta draamaa, ei trendejä.. ihan oma halu olla oman itseni kanssa ja tuntea itseni vapaaksi. Olla oman elämäni kultamitalisti.

Tietystikään luopumatta säännöllisestä seksistä, mitä rakastajani niin auliisti tarjoaa.

Jos kaipaamasi nainen on kuin minä, hän ei halua tulla omistetuksi tai omistaa toista. Perinteinen parisuhde ei siis tulisi kuvioon sitten millään.