Kumpi voittaa

Anonyymi-ap

Kurpat vs. ätmit ?

59

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ei inceleistä ja pulleista kamupojista ole vastusta kurpille :/

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🍑 ­­N­y­­­m­­f­­o­­m­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177606955

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Tää on kompa...

Kurpat on oikeita lintuja, mutta ätmit setien satuhahmoja.

Eli kurpat. 😊👌

• Anonyymi

Kyllä ätmit ovat totta.

Laasanen

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ätmit ovat totta.

Laasanen

Höpöhöpö... ihan yhtä totta kuin saunatontut...🤣

• Ei ole olemassa ätmejä.. joten kurpat johtaa tätä äänestystä...

• Ootko vapailla? Lomilla?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ootko vapailla? Lomilla?

Yritätkö huijata pirpanan mukaan tepsin matsiin?? :O

• Anonyymi

onhan, tää palsta on siitä elävä todiste

• Anonyymi kirjoitti:

Yritätkö huijata pirpanan mukaan tepsin matsiin?? :O

En. Kunhan olisin muuten vaan kysellyt, kuiz viipottaa. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Ootko vapailla? Lomilla?

Saikulla. Räkätaudissa.

• Disseisback kirjoitti:

Ootko vapailla? Lomilla?

Olin talvilomalla jo syksyllä, kun luulin ettei tänä talvena tulisi tarvetta lomailuun. Piti saada vuorotteluvapaa mut en sitten saanutkaan.

Parin viikon päästä olisi lomautus edessä, niin jotakin vapaata saan. Muutosneuvottelut on vielä kesken,mutta ehkä saan kolmen kuukauden lomautuksen. Jääp nähtäväksi.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Olin talvilomalla jo syksyllä, kun luulin ettei tänä talvena tulisi tarvetta lomailuun. Piti saada vuorotteluvapaa mut en sitten saanutkaan.

Parin viikon päästä olisi lomautus edessä, niin jotakin vapaata saan. Muutosneuvottelut on vielä kesken,mutta ehkä saan kolmen kuukauden lomautuksen. Jääp nähtäväksi.

No voihan räkä...🙄

Niin, mä luulin, että oot sillä vuorotteluvapaalla jo. Mullakin ois vielä parisen viikkoa lomaa, mutta sitten pitäis jotain työnkskkaa alkaa touhuumaan. Taitaa siellä jotain pari koulutuspäivääkin tulla vastaan, mutta ne lienee etäkoulutuksia kotoa käsin....

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ooh, mulle kelpaisi 3 kk lomautus, ai että...

Sittenhän se on eri juttu, jos talous kyykkää sen vuoksi tai ei itse haluais lomautetuksi.

Olen saanut nyt alkuvuodesta pidettyä vapaata päivän silloin, pari tällöin. Tarpeeseen tulee 😅, huh, todellakin!

xLiner

• Disseisback kirjoitti:

No voihan räkä...🙄

Niin, mä luulin, että oot sillä vuorotteluvapaalla jo. Mullakin ois vielä parisen viikkoa lomaa, mutta sitten pitäis jotain työnkskkaa alkaa touhuumaan. Taitaa siellä jotain pari koulutuspäivääkin tulla vastaan, mutta ne lienee etäkoulutuksia kotoa käsin....

No en ny saanut sitä vuorotteluvapaata just niiden muutosneuvottelujen takia. Kun irtisanotaan ja lomautetaan, niin ei voi palkata tuuraajia.. mikä on edellytys sille vuorotteluvapaalle..

Ois ne voinu ilmottaa siitä jo viimevuoden puolella,mut kun niin munaton HR meillä, etteivät saa mitään aikaiseksi.

Joo nyt viidettä päivää lenssussa. Onneksi se ei tartu näin etänä..heh.

No jos ei arpaonni osu kohdilleen ja pääse irtisanotuksi, nii ainakin lomautus edessä. Laiha lohtu, kun valmistauduin puolen vuoden lomaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Tulee lisää aikaa palstailla 💥🍾✌️

• Anonyymi kirjoitti:

Sittenhän se on eri juttu, jos talous kyykkää sen vuoksi tai ei itse haluais lomautetuksi.

Olen saanut nyt alkuvuodesta pidettyä vapaata päivän silloin, pari tällöin. Tarpeeseen tulee 😅, huh, todellakin!

xLiner

Niin.. mä toivon että lomautukseni kestäisi sen kolme kuukautta ja siihen päälle kesäloma. Se olisi jo sellainen aika, että pääsisi vähän irti kaikesta.

Eikös sun pitänyt miettiä noita työkuvioita uusiksi? Olit jo aika kypsä viime syksynä muistaakseni, vai oliko peräti kesää.

• Anonyymi kirjoitti:

Tulee lisää aikaa palstailla 💥🍾✌️

Sekin. Ja mikä parasta.. ei tarvii herätä joka aamu klo 5.10.. saa nukkua ja tehdä mitä huvittaa.

No en ny saanut sitä vuorotteluvapaata just niiden muutosneuvottelujen takia. Kun irtisanotaan ja lomautetaan, niin ei voi palkata tuuraajia.. mikä on edellytys sille vuorotteluvapaalle..

Ois ne voinu ilmottaa siitä jo viimevuoden puolella,mut kun niin munaton HR meillä, etteivät saa mitään aikaiseksi.

Joo nyt viidettä päivää lenssussa. Onneksi se ei tartu näin etänä..heh.

No jos ei arpaonni osu kohdilleen ja pääse irtisanotuksi, nii ainakin lomautus edessä. Laiha lohtu, kun valmistauduin puolen vuoden lomaan.

No lomautuskin kiva ja kesälomat, vaikka taitaa se vähän puraista seuraavia lomia ja tietenkin palkkaa pienemmäksi? 🤔

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Mitenkäs mökkiprojekti etenee? 😊

• Disseisback kirjoitti:

No lomautuskin kiva ja kesälomat, vaikka taitaa se vähän puraista seuraavia lomia ja tietenkin palkkaa pienemmäksi? 🤔

Ei raha ratkaise. Pienelläkin tulee toimeen.
        Kuis sulla hörisee? Pari viikkoa vielä lomilla, niin sanoit. Olekko päässyt kelkalla päristelemään vai onko se jo menneen talven lumia?
        Muistaakseni ajoit sillä kinokseen ja jäi sit sinne männätalvena..

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin.. mä toivon että lomautukseni kestäisi sen kolme kuukautta ja siihen päälle kesäloma. Se olisi jo sellainen aika, että pääsisi vähän irti kaikesta.

Eikös sun pitänyt miettiä noita työkuvioita uusiksi? Olit jo aika kypsä viime syksynä muistaakseni, vai oliko peräti kesää.

Laitoin työkuvioita uusiksi, kyllä vaan. En vaan ole ehtinyt palautumaan oikein missään välissä vielä kunnolla. Onneksi nyt on ollut rauhallisempaa ja olen pystynyt pitämään vapaata vähän enemmän.

Muutaman kuukauden täyslepo omilla hommilla olis kyllä kova sana. Mutta mun täytyy nyt vielä malttaa. Pidän sitten lomaa, kun saan hankittua survival-mökin. Jollei työelämä kyykkää oikein kunnolla ja loppuu työt jo aikaisemmin.

Tää päivä on menny haaveillessa... 😄

xLiner

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mitenkäs mökkiprojekti etenee? 😊

Ei ole nyt edennyt. Suunnitelmat ei ole muuttuneet. Ihan toiveikkailla fiiliksillä, kyllä se sopiva sieltä vielä vastaan tulee 😊.

xLiner

Ei raha ratkaise. Pienelläkin tulee toimeen.
        Kuis sulla hörisee? Pari viikkoa vielä lomilla, niin sanoit. Olekko päässyt kelkalla päristelemään vai onko se jo menneen talven lumia?
        Muistaakseni ajoit sillä kinokseen ja jäi sit sinne männätalvena..

No pärjäähän sitä pienemmälläkin, kun vähän katselee, mitä ostaa ja mistä. 😊

No en mä nyt oo kauheesti kelkalla päryytellyt. Tässä kotosalla lähinnä lämmitellyt tätä kattilaa ja varaajaa. Kattila on alitehoinen, niin joutuu lämmittämään pitkään. Pitää ens syksynä laittaa modernimpi ja parempi kattila tilalle. Mut tää talvi mennään tuolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Laitoin työkuvioita uusiksi, kyllä vaan. En vaan ole ehtinyt palautumaan oikein missään välissä vielä kunnolla. Onneksi nyt on ollut rauhallisempaa ja olen pystynyt pitämään vapaata vähän enemmän.

Muutaman kuukauden täyslepo omilla hommilla olis kyllä kova sana. Mutta mun täytyy nyt vielä malttaa. Pidän sitten lomaa, kun saan hankittua survival-mökin. Jollei työelämä kyykkää oikein kunnolla ja loppuu työt jo aikaisemmin.

Tää päivä on menny haaveillessa... 😄

xLiner

Niin, sä siis vakaasti olet hommaamassa sitä mökkiä? Ajattelin et se olisi jokin haihatus, mutta lienen sit ihan väärässä.

Aika moinen jos siihen möksäproggikseen oikeasti päädyt. Enkä sano pahalla. Ehkäpä hieman hölmistynyttä kunnioitusta tuntien..
        Mut jokainen tyylillään.

Hyvä sinällään,et sait niitä työkuvioita fiksattua. Sä olit jo ihan burn out .. tai viittävaille.

Mulla piti olla puolen vuoden vuorotteluvapaa, ihan palautumista varten. Olisi tullut tarpeeseen. Mut en sit saanukkaan sitä. Nyt työmotivaatio on ollutkin aika alhainen siitä syystä. Ei vaan hotsita ja työpaikalla oleminen vituttaa.

No. Ehkä se siitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole nyt edennyt. Suunnitelmat ei ole muuttuneet. Ihan toiveikkailla fiiliksillä, kyllä se sopiva sieltä vielä vastaan tulee 😊.

xLiner

No hyvä, että idea vielä elää. 😊

• Disseisback kirjoitti:

No pärjäähän sitä pienemmälläkin, kun vähän katselee, mitä ostaa ja mistä. 😊

No en mä nyt oo kauheesti kelkalla päryytellyt. Tässä kotosalla lähinnä lämmitellyt tätä kattilaa ja varaajaa. Kattila on alitehoinen, niin joutuu lämmittämään pitkään. Pitää ens syksynä laittaa modernimpi ja parempi kattila tilalle. Mut tää talvi mennään tuolla.

Ja kun on oppinut pärjäämään pienellä muutoinkin, niin se on helppoa.

Olet pitänyt tupaa lämpöisenä.. vai niin..
        Kattilan vaihtotalkoot edessä ensi kesänä..
        Alä jätä sitä nyt syssylle, ettei talvi pääse yllättämään.

Onko se kattilan vaihtaminen isokin projekti?
        En uskoisi että ihan niin iso kuin tämä edellinen projektisi.

Muista nyt sit lomaillakin välillä. Vahän jotakin iloakin elämään, eix je?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin, sä siis vakaasti olet hommaamassa sitä mökkiä? Ajattelin et se olisi jokin haihatus, mutta lienen sit ihan väärässä.

Aika moinen jos siihen möksäproggikseen oikeasti päädyt. Enkä sano pahalla. Ehkäpä hieman hölmistynyttä kunnioitusta tuntien..
        Mut jokainen tyylillään.

Hyvä sinällään,et sait niitä työkuvioita fiksattua. Sä olit jo ihan burn out .. tai viittävaille.

Mulla piti olla puolen vuoden vuorotteluvapaa, ihan palautumista varten. Olisi tullut tarpeeseen. Mut en sit saanukkaan sitä. Nyt työmotivaatio on ollutkin aika alhainen siitä syystä. Ei vaan hotsita ja työpaikalla oleminen vituttaa.

No. Ehkä se siitä.

Mä olen haaveillut sellaisesta maapaikasta hurjan kauan. Voihan olla, ettei se haave koskaan toteudu, mutta kyllä siihen suuntaan olen energioitani suunnannut vieläkin. Silleen peukut pystyssä vahvalla toiveella, hyvällä uskolla, löydän sen sopivan 🤗

Hurjan moni haaveilee lepolomasta. Tai kokonaan töiden lopettamisesta. Mulla on tuttuja jotka olleet pitkillä saikuilla työn vuoksi, osa ei ole palannut työelämään. Joku mättää...

xLiner

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mut jokainen tyylillään.

No. Ehkä se siitä.

Jos tulee vastaan jossain muutaman hehtaarin tontilla halpa pilaamaton hirsitorppa (saa olla pehmeääkin) ja mielellään talousrakennuksia, saa vinkata tänne. Ei itärajan läheisyydestä 😂

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mä olen haaveillut sellaisesta maapaikasta hurjan kauan. Voihan olla, ettei se haave koskaan toteudu, mutta kyllä siihen suuntaan olen energioitani suunnannut vieläkin. Silleen peukut pystyssä vahvalla toiveella, hyvällä uskolla, löydän sen sopivan 🤗

Hurjan moni haaveilee lepolomasta. Tai kokonaan töiden lopettamisesta. Mulla on tuttuja jotka olleet pitkillä saikuilla työn vuoksi, osa ei ole palannut työelämään. Joku mättää...

xLiner

Niin.. joku todellakin mättää. Tämä on suoritusyhteiskunta.

Mutta hei.. saat kunnioitukseni omaperäisestä haaveesta ja toivon, että se toteutuu haluamallasi tavalla. Eihän tuo nyt niin tavaton haave ole. Ja toteutettavissakin. Varsinkin kun olet jo asian puinu mielessäsi.

Mikäs tuossa, jos se on sinulle fine. Ite olen liian mukavuudenhaluinen ja suoraan sanottuna laiska tuommoiseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos tulee vastaan jossain muutaman hehtaarin tontilla halpa pilaamaton hirsitorppa (saa olla pehmeääkin) ja mielellään talousrakennuksia, saa vinkata tänne. Ei itärajan läheisyydestä 😂

xLiner

No just noita on itärajan susivyöhykkeellä pilvin pimein. Sä voisit katsella länsisuomesta jotakin pikkutilaa joka on lopettanut toimintansa. Niitä luulisi löytyvän. Ja perikunnat saattavat myydä halvallakin..

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No just noita on itärajan susivyöhykkeellä pilvin pimein. Sä voisit katsella länsisuomesta jotakin pikkutilaa joka on lopettanut toimintansa. Niitä luulisi löytyvän. Ja perikunnat saattavat myydä halvallakin..

👍 Seurannassa on 😄

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

👍 Seurannassa on 😄

xLiner

Miksiköhän en yllättynyt..?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No hyvä, että idea vielä elää. 😊

Saatan sitten mainita palstalla jos pääsen eteenpäin.

Tiedäthän, täähän on niin kannustava paikka 🤣.. 😈

xLiner

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin.. joku todellakin mättää. Tämä on suoritusyhteiskunta.

Mutta hei.. saat kunnioitukseni omaperäisestä haaveesta ja toivon, että se toteutuu haluamallasi tavalla. Eihän tuo nyt niin tavaton haave ole. Ja toteutettavissakin. Varsinkin kun olet jo asian puinu mielessäsi.

Mikäs tuossa, jos se on sinulle fine. Ite olen liian mukavuudenhaluinen ja suoraan sanottuna laiska tuommoiseen.

Kiitos!

Toivottavasti pääset lomailemaan ja palauttelemaan!

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Saatan sitten mainita palstalla jos pääsen eteenpäin.

Tiedäthän, täähän on niin kannustava paikka 🤣.. 😈

xLiner

Joo. Varmaan joku ätmi repee henkseleistään, kun kerrot mökistä. 🤣

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Varmaan joku ätmi repee henkseleistään, kun kerrot mökistä. 🤣

Kateellisia vai, miks olisi?

• Anonyymi kirjoitti:

Kateellisia vai, miks olisi?

No en tiedä aina syitä, miks täällä porukka repee. Jos joku löytää toisen ihmisen, porukka repee, jos joku saa jotain muuta, porukka repee....

Tää mesta on vaan ihan uskomaton...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Paimiossa lähellä Alvar Aallon suunnittelemaa sairaalaa on silmämääräisesti
        hehtaarin -1½ h santamaa tontti, ja pienihirsimökki laudoitettu ulkoa. Pieni ulkosauna, ulkorakennuksia kaksi, koko tontti villiintynyt. Viinimarjapensaita ollut varmaan lähemmäs sata, ei ehkä puoliakaan enää hengissä. 2-3 metrisiä koivuja ja suurempiakin kasvaa niiden joukossa. Tien vieressä istutettua mäntyä, ehkä 20cm paksuista kymmenittäin ja liian tiheässä. Syreenipensasaita mökin toisella puolen missä kulkee tie muutamille lähitaloille. Tie aurataan lumisateiden jälkeen, milloin ehditään, kuitenkin
        1vrk. sisään.
        Tontilla on myös lampi, jota tosin ei ole hoidettu varmaan, viimeisen 20 vuoden aikana,
        eli on uimakelvottomassa kunnossa. Alapellolla on viljelty joskus luomumansikoita, avomaankukkua ja varhaisperunaa, entinen naapuri kertoi. Tosin sielläkin kasvaa nykyään puustoa, koivun taimia, leppää ja haapaa.

Siinä sitä olisi työmaata, kun tuonkin kuntoon laittaisi, eikä sitä tuskin yksi ihminen jaksaisi raataa itsenäisesti. Mutt puuta ainakin riittäisi lämmitys tarpeisiin vuosikausiksi, kun on ensin kaatanut ne, sahannut pilkkonut. Mutt peruna pellon varmaan saa ja hyvän, hiekkamaasta.

• Anonyymi

Kurpat, haahkat ja vanhat varikset voittaa. N50.

• Anonyymi

Hyvä asenne.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä asenne.

- Sheena

Eikö. Ei täällä muuten selviä. 😁✌️😌N50

• Anonyymi

Lerpat häviää.

• Anonyymi

Vihreäsilmäiset naiset voittavat, näin 2 sellaista tänään ja juttelin sekä tuijotin silmiin :D

• Punaset hiukset ja vihreät silmät on aika kuuma yhdistelmä naisella mun mielestä.🙂.

• Ai 😲 Onko me tänään tavattu? 🤔

• Anonyymi

Kumpi voittaa: Numero vs Raha?

• Anonyymi
    • Joulupukki voittaa.

• Anonyymi

Pistä kaikki säkkiinsä ja räkii sinne päälle.

• Anonyymi

Ätmit ja incelit käy sotaa naisia vastaan. Ilman heitä ei olisi kurppia. Olisi ainoastaan naisia. Katkeruus on niin luotaantyöntävää että oksettaa.Jokainen järjenhivenenkin omistava näkee,että olette kateellisia ja katkeria lusmuja,ja tahdotte siitäkin syyn muille sälyttää. Eipä mene läpi. Aivan hukkaan menee vikinä. Se vaan lisää meidän naisten tärkeyttä ja arvokkuutta. Siitäkun puhe mistä puute💩

• Anonyymi

Kärpät vs. KTM vai mikä KHL:llä se on pitemminkin!!!!?!?!

• Anonyymi

Jos otetaan kaikki numerot pois kaikista rahoista ja korteista, millä sitten maksamme, kun palaamme realiitteihin?

• Anonyymi

Järki yleensä voittaa, molemmista löytyy valitettavaa järjettömyyttä. Sitä voi kutsua myös myrkyllisyydeksi, sitä saa mitä itse luo ja viljelee?

• Anonyymi

Luottamus toiseen, on tavoittelemisen arvoista, kaikki ei ole sen arvoisia.

• Anonyymi

Kurpat voittaa niin kurppa tulee ja pussaa niin kurppa on voittanut tai ainakin hyvin voitolla

• Anonyymi

Kärpät voittaa ei tuu tasapeliä

• Anonyymi

kurppa-ätmi taitaa voittaa kaikki

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1828
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      887
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      717
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      695
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe