Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ole vähän fiksumpi mitä tavallisesti oot ja nouse asian yläpuolelle. Ole itseäsi suurempi ihminen ja anna olla. Yksäri elää tynnyrissänsä, missä kasvanut. Ei sitä voi laskea paheeksi.
Elä ja anna toistenkin elää.
28.12.2025 21:11
Olen sellainen huithapeli, että välillä menetän sydämeni toiselle ja välillä toiselle. :)
28.12.2025 21:08
Höh nyt repesin.. puolet maailman lapsista ovat ei toivottuja, vähintäänkin. Vahinkoja. Kuten itsekin olen. Avioliiton sisällä tapahtunut vahinko.
28.12.2025 21:03
Älä viiti olla noin julma .. anna yksärin elää kuplassaan.
28.12.2025 21:00
Juu. Ihan hyvää faktaa. Minua aihe ei kiinnosta sen enempiä kuin mitä olen asiasta omakohtaisesti keskustellut oikeassa elämässä abortin tehneiden kanssa. Jokainen heistä katui tekoaan myöhäisemmällä elämällä. Joten nyt jättäydyn sivuun tästä. Hyvää yötä.
28.12.2025 20:57
Niin.. tarkoitin tuolla sitä, että se on kai määritelty, että jossakin vaiheessa solurykelmä muuttuu alkioksi ja alkiosta sikiöksi.
Sikiön abortoiminen on kielletty ymmärtääkseni laissa ilman painavaa lääketiteellistä syytä. Ja siihenkin tarvitaan useamman lääkärin hyväksyntä.
Tämä nyt on vain tälläistä. Abortti on oikeutettu alle kolme kuukautisille eli 12 vko asti. Poitsun kanssa sain tietää olevani raskaana vasta 11 viikolla, joten en olisi kerennytkään tehdä aborttia. En tosin halunnutkaan.
Uskoisin että nuo aikarajat on määritelty biologisin tekijöin. Voithan sä googlettaa jos se sinua niin kiinnostaa. Mä en niin välitä olla tämän asian asiantuntija. Jaan vain mielipiteitä. En faktoja.
28.12.2025 20:41
Ja sinä ilkeä, joka ei osaa keskustelemisen jaloa taitoa.
28.12.2025 20:30
Minä kannatan myös jokaisen itsemääräämisoikeutta asiassa suuntaan jos toiseen. Ei abortissa ole mitään erikoista jos itse vain kestää sen tosiseikan, että murhaa lapsensa.
En ota kantaa biologiseen näkökantaan ihmisen alkion kehityksestä. En ole sen alan tietäjä.
Kannatan aborttia. Mutta sitä ei pitäisi tehdä jos se ei tunnu oikeasti itsestään oikealle ratkaisulle. Pitää ensin hyväksyä se, että saattaa jälkeenpäin tuntea itsensä lapsenmurhaajaksi.
Moni tekee abortin liian kevein perustein. Ja katuu sitä jälkikäteen. Tunnen sellaisia naisia paljon.
Vaikka puhun lapsenmurhasta niin aidosti kannatan aborttioikeutta. Naisella on valta omasta elämästään ja ruumiistaan. Ja valta päättää siitä lisääntyykö vai ei.
Abortin psykososiaaliset vaikutukset vain mietityttävät.
28.12.2025 20:23
Mä dissaan suosiolla jatkuvat valittajat. Ovat hiton rasittavia. Ei vaan jaksa hetkeä kauemmin.
Valittamalla pääsee asioissa joskus eteenpäin, mutta paremmin olen saanut aikaan sillä, että valittaa vain aiheesta. Ja sellaisista joihin oikeasti itse voi vaikuttaa. Turhaa mun on valittaa töissä esimiehelle resupulasta, kun hän ei resursseista päätä. Voin valittaa siivottoman likaisista huomioliiveistä.. asia johon esimies pystyy vaikuttamaan. Ja sen semmoisista.
Työkaverini on jatkuvasti nariseva marisija. Ja saanut sillä aikaan sen, ettei kukaan jaksa kuunnella häntä. Eikä saa mitään ehdotuksiaan eteenpäin.. ja tietysti narisee tauottomasti siitäkin.
28.12.2025 20:14
Tarkoitan siis pieneliöitä, bakteereita ja viruksia. Kaikilla on niitä.
28.12.2025 20:02
Yksi hedelmöittynyt munasolu ei ole elävä olento. Sulla on enemmän eläviä olentoja kuin se koko kroppa täynnänsä. Muuten et olisi elossa.
28.12.2025 19:59
Minä olen itsessäni hyvin onnellinen, vaikka minulla on vähän suomalaisten mittapuulla. Minä yritän nähdä omassa elämässäni sitä hyvää ja kaunista enkä vaipua valituskierteeseen. Joskus onnistunkin siinä.
Kaikki marisee, myös minä. Ei siinä, se kuuluu osana elämään, mutta ei kuulu olla koko elämä.
28.12.2025 19:55
Höpsis pöpsis. Ei pääsisi.
28.12.2025 19:48
Ei. Ei ole. Jälkiehkäisy tehdään niin aikaisessa vaiheessa, ettei raskaudesta voi olla mitään tietoa.
Kyselijä tietää että on kyse raskaudesta, joten jälkiehkäisy ei ole ratkaisu pulmaan kuitenkaan.
28.12.2025 19:46
Ja mitenhän tämä nyt sitten liittyi tähän keskusteluun?
28.12.2025 19:44
No en. Ikuna!
28.12.2025 19:42
Tuo tekoälyn ääliömäinen kuva miehestä on ällöttävin asia mihin olen törmännyt aikoihin. Tekoälysi on tyhmä. Tai siis parametrit ovat ihan viturallaan.
Hyi hitto sanoisin jos tuommoinen tulisi ehdottelemaan. Ja jälkeenpäin olisi ällöttävän limainen olo ja puistattaisi yökötyksestä!
Siinäpä mielipidettä!
28.12.2025 19:19
Viisaaksi eläinlajeiksi sanoisin merinisäkkäitä. Ja ovat älykkäitäkin. Kekseliäitä.
Mut tarkemmin ajateltuna, mikä on sitten viisautta ja mikä olosuhteiden luomaa sopeutumaa.
No.. en kiellä eläimien älykkyyttä, mutta älykkäin on kai ihminen. Viisain onkin sitten eri juttu.
28.12.2025 19:13
Jaa kun en tarvitse. En omasta mielestäni.
28.12.2025 18:58
Harmi, että Jasu meni poistoon.
28.12.2025 18:57
51 / 806