Vapaa kuvaus

Aloituksia

375

Kommenttia

1317

  1. Ei ole mikään ihme, että autonomian kieltävä lastensuojelun sijaishuoltopaikka ja kyseenalaistamisen...
  2. Nita: "Mua voi tosiaan kysyä lastenvahdiksi tai muutenkin hengailemaan lasten kanssa ❤ Moni ihminen pitää meitä lasuhelvetissä eläviä ö-luokan kansalaisina ja varmaan mielellään kiertävät kaukaa. Mutta tää ei oo mikään rutto mikä tarttuu eikä me kaikki hakata lapsia niinku siellä Joensuussa, vaan monille meistä meidän lapsi/lapset on maailman rakkaimpia. Vaan nimenomaan monien meistä lapsia just siellä sijaishuodolla kohdellaan huonosti.. Tää on toki todella vaikea monille ymmärtää, koska lastensuojelua hehkutetaan niin kovasti ja moni alalla työskentelevä on siellä omine lapsuustraumoineen peilaamassa asioita ja kuvittelemassa omiaan.. Kun saan lisää lapsia, niin valitsen rinnalleni oikean miehen joka puolustaa omaa perhettä ja lapsia, sillä pääsee jo pitkälle. Suojelee ja kaikkea muuta mikä kuuluu miehen tehtäviin. Ja tukiverkostot oltava kunnossa ylipäätään. Hei miks pitää aina selitellä et mä en oo mikään hirviö kelpuuttakaa mut jonnekin? Jos näkisitte mut mun tytön kanssa, niin ymmärtäisitte kyllä.. Elämä on. Voin kertoo että enää ei mitkään pikku jutut mua elämässä kaada ja vastoinkäymisiäkin kestää paljon enemmän. Joka päivä vahvempi 💪

    (Juu oikeesti en kovin helposti vois viettää montaa tuntia joka päivä toisten lasten kanssa, koska ikävä niin suuri omaa tyttöä ja tuntuis jotenkin väärältä sitten se..)"

    Teemu Kun saat uuden lapsen, sosiaalityöntekijä ei välitä siitä. Hän jatkaa teeskentelemistä, että ensimmäisen lapsesi kanssa sinulla oli ongelmia oman auktoriteettinsa suojelemiseksi: "Hänen on hyvä jatkaa vankilassaan". Hän ei tosiasiassa ole varmentanut sinun kuntosi kohenemista. Häntä ei kiinnosta lapsen vointi tai tuki
  3. Teemu
    No jos näitä siis laitetaan exam-tilaan, niin en voi vedota siihen, että se on poikkeuksellista ja minun pitää noudattaa ohjeita. Onko sillä pedagogista tarkoitusta? Pitääkö sivuaineopiskelijoiden miettiä itsenäisemmin kuin muiden? Ovatko sosiaalipedagogian kirjat niin paljon yleisempiä ja väljempiä, että niihin voi odottaa kehittyvän käytännöllisempi ajattelutapa perusopinto-opiskelijalle ja siksi kolmen kirjan ja viiden artikkelin ulkoa muistaminen koetaan käytännölliseksi? Minä en koe huijaavani itseäni käyttämällä kirjoja koevastauksessa. Se on kertausta, jäsennystä ja se silti vaatii kirjojen opiskelija etukäteen ja muistiinpanojen tekemistä. Pääsykoe on yliopiston toiseksi vaikein tehtävä. Siinä pitää amatöörinä muistaa ulkoa yksi kirja ja kyetä vastaamaan laajasti ja yksityiskohtaisesti ulkomuistista. Vaikein tehtävä on Yhteiskunta ja etiikka -kurssin exam-tentti, jossa samalla perustasolla pitää muistaa ulkoa, lukea kolmessa viikossa tavanomaiseen suoritustahtiin, opetella uuden sivuaineen teoriat ensimmäistä kertaa ja kirjoittaa koevastaukset ilman muistiinpanoa. Verkkotentti on opiskelua varten. Exam-tentti on plagioinnin estämistä varten, eikä se sovellu matematiikan ulkopuolelle. Matematiikassa yksi kaava on mahdollista muistaa ja soveltaa sitä tentissä, ja vain läksyjä välttelevät opiskelijat huijaisivat tuomalla kaavan salaa tenttiin. Vai onko exam-tila vahinko, jota ei ole mietitty pedagogiseksi tapahtumaksi eikä sen yleisiä periaatteita suhteessa temaattisiin tieteisiin? En voi käyttää exam-tilaa opiskellessani etänä yhteiskuntatieteitä.

    Opettaja: sosiaalipedagogiikan sivuaine on vapaaehtoinen, samoin siihen kuuluva kurssi Sosiaalipedagogiikan ihmiskäsitykset ja etiikka. Yhdellä kurssilla syvennytään aina yhteen näkökulmaan oppiaineen sisällä, kuten tavanomaista kaikissa oppiaineissa. Tenttiminen on aivan normaali suositustapa, joka on ollut pitkään käytössä ja todettu hyväksi - myös tällä kurssilla - eikä kurssin suoritustapojen (joita on valittavana peräti kolme) muuttamiseen ole aihetta.

    Jos et halua suorittaa kurssia tai sivuainetta, sinun ei ole pakko. Annettuja ohjeistuksia ei kuitenkaan muuteta.

    Teemu
    Tämä on pakollinen toinen perusopintokokonaisuus kandidaatin tutkintoon. Verkkotentti on normaali suoritustapa, jossa saa käyttää muistiinpanoja. Ainoastaan exam-tentti laitetaan tilaan, jossa on ylimääräisiä plagioinnin ehkäiseviä sääntöjä. Ne estävät temaattisiin kysymyksiin vastaamisen, joka on mahdollista verkkotentissä.

    Jos tämä on vapaaehtoinen, niin miksi sitten tutkitte sosiaalipedagogiaa? Tehän voitte mennä vaikka kävelylle.

    Vaadin verkkotenttiä.

    Opettaja
    koulutusjohtosäännössä todetaan kohdassa KJS 18§ Opiskelijan ja opettajan on noudatettava opetussuunnitelmaa seuraavaa:



    30§ Opiskelijat voivat tehdä opintosuorituksia yksin, parityönä tai ryhmissä kirjallisesti, suullisesti tai muilla tavoin opetussuunnitelmassa tai opettajan määräämällä tavoin.



    Ko. opintojaksolla on määritelty kolme vaihtoehtoista suoritustapaa, joista voit valita: Exam-tentti, oppimistehtävä ja lukupiiri. Voit valita näistä itsellesi soveltuvan. Perusteita tehdä Moodlen verkkotenttiä ei ole, sillä se on ainoastaan tarjolla avoimen yliopiston opiskelijoille, kuten aiemmin olen todennut.



    Tämän lukuvuoden osalta toimimme näillä suoritustavoilla, mutta otan esille opetussuunnitelmatyössä esittämäsi perusteet Exam-tentin ja Moodlen verkkotentin osalta.



    Exam-tenttiminen on mahdollista, vaikka suoritat etänä yhteiskuntatieteiden opintoja. Tutustuthan Exam-tenttiohjeisiin ja tenttivierailuun: EXAM: opiskelijan ohjeet - UEF Kamu



    Asia on nyt loppuunkäsitelty. Jatkossa toivon sinun olevan asiallinen yhteydenotoissasi.

    Teemu
    Huomaan myös, että et vastannut kysymykseeni exam-tilan pedagogisesta tarkoituksesta. Vetoat perustelemattomuuteen sillä, ettei minun ole pakko opiskella tätä ainetta. Puhut tenttimisestä normaalina suoritustapana, jolloin jätät tahallaan pois verkkotentin. Esität exam-tentin normaalina ja piilotat sen erot verkkotentiin. Käytät sanaa normaali, joka viittaa sosiaaliseen hierarkiaan eikä tenttaamiseen. Samalla vääristät esittämäni kritiikin haluksi osallistua. " Perusteita tehdä Moodlen verkkotenttiä ei ole, sillä se on ainoastaan tarjolla avoimen yliopiston opiskelijoille, kuten aiemmin olen todennut."

    Kehäpäätelmä. Koska verkkotenttiä ei tarjota, ei sitä pidä tarjota.
  4. Opettaja
    Pepissä on selkeät ohjeet, että Moodle-alustan avaimen saa opettajalta eikä avainta ole tarkoituskaan olla siellä ilmoitettuna. Suoritustavat on määritelty ennalta.

    Ole hyvä ja ole yhteydessä opintotoimistoon, jos tarvitset erillisoikeuksia. Opettajat eivät sellaisia myönnä. Minä en myöskään voi auttaa, jos et halua suorittaa kurssia määritellyllä tavalla.




    Teemu

    Kyse ei ole avaimesta vaan linkistä. Siellä ei sanota, että linkin Moodle-sivuun saa opettajalta. Siellä sanotaan, että kirjallisuus näkyy Moodlessa. Siksi minun on pakko kysyä Moodle-linkkiä erikseen. Se ei ole avoimuutta enkä minä ole kykenemätön ymmärtämään sitä niin kuin sinä vihjaat termillä "selkeät".

    Pepissä myöskään sanota, että "sivuaineopiskelijat suorittavat tentin Exam-tilassa". Minähän sain sen selville erikseen sinulta tässä keskustelussa. Pitäisikö minun pyytää apua salailuun, tyhmäksi vihjaamiseen ja laiskaksi haukkumiseen ylioppilaskunnalta?

    Moodle-ryhmässä sanotaan, että "Toteutustavat
    Kirjallisuuskuulustelu, oppimistehtävä tai opintopiiri. Etäsuoritus mahdollinen"

    Siellä ei sanota, että "sivuaineopiskelijat suorittavat tentin Exam-tilassa".

    Löysin tämän 1. Tutkinto-opiskelijat, jotka suorittavat opintojakson sivuaineopintona, suorittavat tentin exam-tenttiakvaariossa.

    Sitä ei ole mainittu selkeästi Opinto-oppaassa eikä Pepissä.

    Löysin tämän Pepistä Oppimistehtävän ja opintopiirin ohjeet sekä kaikki muut ohjeet löytyvät Moodle-oppimisympäristöstä, jonne pääset olemalla yhteydessä kurssin vastuuopettajaan.

    Haluan suorittaa tentin verkkotenttinä. Exam-tentissä ei saa käyttää muistiinpanoja. Kysymykset ovat samoja exam-tentissä ja verkkotenteissä kaikissa aineissa. Exam on suunniteltu plagioinnin ja huijaamisen estämiseksi matemaattisille aloille ja se ei sovellu temaattisille aloille, joilla kysymykset ovat avoimia ja laajoja. Kolmesta kirjasta ei voi vastata kysymyksiin laajasti ja yksityiskohtaisesti perusopinnoissa ja yhdellä yrittämällä. Yleensä exam on vapaaehtoinen vaihtoehto etänä suorittajille ja sen rinnalla on aina verkkotentti.

    Amanuenssi
    kiitos viestistäsi.

    Tulkitsen, että kyseessä on opintojakso Sosiaalipedagogiikan ihmiskäsitykset ja etiikka, 5 op

    5511155 Sosiaalipedagogiikan ihmiskäsitykset ja etiikka | Opinto-opas 2023-2024 (uef.fi)



    Sivuaineopiskelijoiden suoritustapana on tenttiä kirjallisuus UEFin Exam-tenttijärjestelmässä, oppimistehtävän tekeminen tai osallistuminen lukupiiriin.

    Avoimen opiskelijoiden suoritustapana on kirjallisuuden tenttiminen Moodlen verkkotenttinä, oppimistehtävän tekeminen tai osallistuminen lukupiiriin.



    Tarkistin vielä, miten tuo yllä oleva tieto on kirjattu Pepin opintojaksokuvaukseen. Tässä olisi sen perusteella tarkennuksen varaa, ettei tule tulkintoja:



    ”Opintojakso kuuluu sosiaalipedagogiikan sivuaineopintokokonaisuuteen. Opintojakson kirjallisuus tentitään sähköisessä tenttijärjestelmässä (exam, Avoimessa yliopistossa verkkotenttinä) tai suoritetaan oppimistehtävänä tai opintopiirinä. Oppimistehtävän ja opintopiirin ohjeet sekä kaikki muut ohjeet löytyvät Moodle-oppimisympäristöstä, jonne pääset olemalla yhteydessä kurssin vastuuopettajaan. Opintopiirisuorituksen valitsevat opiskelijat vastaavat itse opintopiirin kokoamisesta (3–5 opiskelijaa).”



    Katsoin Pepistä, että olet ilmoittautunut ko. opintojakson toteutuksen sivuaineopiskelijoiden opetusryhmään.

    Tällöin teet tentin UEFin Exam-tenttijärjestelmässä.



    Opettajan ei opintojaksokuvauksen suoritustapojen kuvauksen perusteella tarvitse myöntää suoritusoikeutta Moodlen verkkotenttiin, sillä se on tarkoitettu avoimen yliopiston opiskelijoille (ko. opetusryhmän ilmoittautumisaika on päättynyt 17.11.2023).



    Välitän vastaukseni samalla tiedoksi myös opintojaksosta vastaavalle opettajalle, jos on tarve vielä keskustella asiasta yhteisesti.
  5. Sinä et voi olettaa, että minä olen tehnyt väärin. Sinulla ei ole näyttöä siitä. Siksi et voi olettaa, että minä teen väärin, vaikka olisit valtion virkamies ja yliopistokoulutettu sosiaalialan ammattilainen ja Suomessa tapettaisiin lapsia kotona.

    Minulla on kuitenkin näyttöä siitä, että

    1 kirjaukset tehdään salaa eikä kasvateta vanhempia. Tuki ja yhteistyö ovat autoritaarisia
    2 lapset kuolevat laajamittaisesta huostaanotosta ja miljardibudjetista huolimatta
    3 on turhia huostaanottoja
    4 lastensuojelu on sosiaalityöntekijäkeskeistä
    5 lastensuojelu pitää kieltäytymistä pakottavana asiana huostaanottoon, vaikka lapsi on terve ja iloinen kotona
    6 huostaanottoja ei koskaan lopeteta, vaikka lain mukaan ne ovat väliaikaisia
    7 Muutkin suvun jäsenet rajoitetaan lapsen elämästä
    8 rajoitukset eivät perustu vakavaan vaaraan

    Miksi teeskentelet, ettei lastensuojeluun liity YHTÄÄN epäkohtaa, ja samalla pidän kritiikkiä "epäloogisena"?

    Koska allport 1954 ennakkoluuloisuuden määritelmä, virheellinen ja joustamaton yleistykseen perustuva vastenmielisyys ihmisryhmää eli lastensuojeluvanhempia kohtaan
    ennakkoluulot koostuvat kognitiivisista, emotionaalisista ja käyttäytymisen (aikomus) osatekijöistä, luku 10, asenne
    korostumisvaikutus, jaoteltaessa asioita ja ihmisiä luokkiin, niiden välisiä eroja liioitellaan, pidetään stereotyyppisinä eikä yksilöinä ja sisäryhmän eroja vähätellään ja jäseniä kohdellaan yksilöllisinä
    se ei yksinään selitä ennakkoluuloisuutta
    billig 1985 partikularisointi
    cuddy 2008 stereotype content model. Lähestyttävä – kompetentti
    kaikkein kielteisimmin suhtaudutaan lämmön ja pätevyyden häntäpäähän jääviin ryhmiin (kerjäläiset, narkkarit, lastensuojeluvanhemmat), s. 293
    koch 2016 konservatiivisuus – edistyksellisyys
    tunteiden lämpömittari, ei kerro syitä
    ryhmien väliset tunteet ovat tunteita sisäryhmän puolesta ulkoryhmää kohtaan
    sosiaalisen konstruktionismin mukaan kiihkoilun tunteet ovat ilmaisutapa tietylle käsitykselle muista ihmisistä vuorovaikutuksessa, ideologia
    alempiarvoiseksi ja pelottavaksi koettu ryhmä dehumanisoidaan suhteessa sisäryhmän jäseniin
    symbolinen tai moderni rasismi. Ennakkoluuloinen ihminen väittää, etteivät hänen ennakkoluuloisiksi tai rasistisiksi tarkoitetut puheensa ole kielteisiä tai sellaiseksi tarkoitettuja. Hänellä on tarve noudattaa suvaitsevaisuusnormeja samalla kun hän ilmaisee ennakkoluuloja (eli tämä ovat ne sosiaalityöntekijöiden attribuutiovirheet ja kiertoilmaukset ja suomalaiset kiusaaminen netissä). He viljelevät stereotypioita lastensuojeluvanhempien ulkoryhmää vastaan, mutta samalla he puhuvat huolesta ja lapsen edusta.