Vapaa kuvaus

uusi vuosi ja uudet kujeet

Aloituksia

58

Kommenttia

2332

  1. Nyt olen aivan varma,
    että maraskuu on jo alkanut.
    Marraskuun kaktukset puhkesivat kukkaan.
    Valkoinen on jo täynnä kukkia,
    lohenpunainen vielä vähän aikailee nupuissaan.

    Ave Maria panhuilulla

    https://youtu.be/PpjBOmJUahs
  2. En oikein tiedä, mitä noi romskut ovat.
    Luen tai siis kuuntelen romantiikkaa ja rakkausromaaneja, jos kohalle sattuvat. Mutta tämä chick lit jutut eivät oikein innosta, olen toki monia aloittanut ja kesken lopettanut. Tarinat kertooat yleensä nuorista naisista miljoonääen kanssa seikkailuista metropoleissa ja muusta varsinaisesta hömpästä, Yleensä kirjan päähenkilö on nuori nainen.
    Pirjo Tuomiset olen kuunnellut kaikki, jotka on julkaistu yhtiössä, jonka kautta kuuntelen.
    Hän kirjoittaa mielestäni ihan hyvää ihmiskuvausta ja paikalliskuvaustakin. Hänellä on sarjoja niin Satakunnasta kuin Viipurista. Historia on yleensä läsnä.
    Samoin Enni Mustosen kirjoissa on paljon ajankuvasta ja ennenkaikkea historiaa. Niissä näkee, että Manninen on historioitsija, palaset siltä osin osuvat kohdilleen, tai ainakin kuvittelen niin, eli kirjassa pitää olla jotain aidolta tuntuvaa, jos se osuu.

    katajamäki -sarjankin olen kuunnellut, se viehätti siksi, että siinä tapahtumat sijouttuvat pieneen kylään. Sijoitin tuon pienen kylän oman historiaani kun muinoin asuin pienessä kylässä. Kovin tutuilta asiat tuntuivat niissä kirjoissa.

    Erilaisia sarjoja on hauska lukea, ensin tutustun kirjailijaan vikipediassa ja sitten siitä vaan, järjestyksessä kuuntelemaan.

    Tuolla on aloitus , mitä olet lukenut viimeksi,
    on niin pitkä ketju, etten kehtoo avata,
    mutta kerronpa tässä, että viimeksi kuunteli Esko Ahon kaksi viimeisintä.
    Niissä selkiää paljon Esko Ahon aikaisten hallitusten ihmissuhteita ja tekemisiä ja paljon muutakin historiaa tulee niissä esiin.
    Esko Aho itse lukee ne, se lisää jännästi uskottavuutta.
  3. Osaa ne hyvin palkatutkin tunaroida!!!
    Joskus ihmettelen tuota "vastuuta".
    Mikä on palkkajohtajan vastuu, kun tekee mokan,
    hyvässä lykyssä saakorkeintaan potkut persauksille
    kultaisen kädenpuristuksen
    ja vuoden palkan tekemättömästä työstä.

    Vastuu tässä yhteydessä lienee melko lepsua puhetta.
    Ei ne kanna rahallista vastuuta mistään,
    veronmaksajilla on kaikki vastuu.