Vapaa kuvaus

Varhaiskeski-ikäinen ikinuori puujalkahuumoristi. Siviilisääty leski.

Aloituksia

0

Kommenttia

18

  1. No ei oo kauaa. Tänään menin kaks kertaa ohi. Purkutyöt jo aika pitkällä.
  2. ...ymmärtää tätä ainasta palkkaitkua. Mä oon vajaan viistoista vuotta tehny kuljetusalanhommia. Viimeset kymmenkunta vuotta ajanu linja-autoo. Ajettu on myös jäteautoo yms muuta jokaisen "kotisnobin" unelmahommaa. Meillä ei tunneta ylitöitä jaksoissa vaan työt on 80 tunnin pintaan kahessa viikossa. Kuitenkin niin että jos meinaa mennä yli jakso loppuu siihen että todellisuudessa aina alle 80 tuntia muutaman tunnin. Brutto inan reilu pari tonttua kuussa johon kuuluu yleensä parit pyhät ja kaikki ilta/yölisät päivärahat yms yms.

    Vastuukysymyksistä ei viitti edes jauhaa koska jokaiselle täyslatvaselle on selvää ilman erityistä selvittelyä että jos kyydissä 100 hengen seisomakuorma tai kuuskyttonninen rikkihappoputki niin silloin työssä on vastuu melko eritasolla kuin monessa muussa hommassa. Jokainen voi Konginkangasta muistellessaan miettiä monellako on työssään koko ajan riski olla kuolemantuottamuksesta käräjillä. Ja yleensä siinä vaiheessa kun noita "juridisia" sanktioita ulosmitataan se kuljettaja on ainoa joka on tosissaan vastaamassa. Konginkankaallakin suurimmat vastuulliset pesi asiasta kätensä.

    Lopettakaa se jatkuva itkeminen ja vikuminen palkoista ja hakekaa johkin lukuisista kuljetusalan koulutusmestoista ja tulkaa työskentelemään ittenne miljonääreiksi kuljetusalalle.

    Tää vinkuminen eri alan palkoista on tolkuttoman turhaa. Mä esmes en ole pätkääkään kade paperimiehille koska mä voin huomenna halutessani irtisanoutua nykysestä työstä ja mennä opiskeleen itteni prosessinhoitajaks. Toki en tee sitä koska kyseinen homma ei kiinnosta pätkääkään, mutta pidän sitten toki turpani kii kyseisten ammattilaisten palkoista koska kukaan ei estä mua kyseistä alaa opiskella. Kuten myös vois opiskella itteni siivoustyönjohtajaksi jonka jätän vieläkin vähemmän kiinnostavana väliin.

    Mitä tulee minkäkin alan arvostukseen mua ei myöskään kiinnosta juurikaan kuljetusalasta mitään tietämättömien henkilöitten suitsutus autonajamisen helppoudesta. Jokainen joka on parikyttonnisella tahi isommalla autolla talvella liukastellu hoitamattomilla teillä ja hallinnu työnantajan antaman +300000 € maksaneen työkalun ja vieneen sen ja matkustajat/rahdin ehjänä perille, ei varmaankaan anna paljon itseään hetkauttaa tai loukata jonkun micrakuskin hehkuttaminen asiasta josta ei ole mitään käsittämistä. Ajokortin saa kuka tahansa ja auton voi ostaa kuka tahansa mutta ne jotka osaa autonsa hallita koosta, massasta, ja kelistä riippumatta on vähemmässä.

    Ne joiden oikeasti tarviikin tietää millaisia ammattilaisia on ne kaverit jotka turvallisesti klaaraa kaluston, ihmiset ja materian, tietää sen. Vielä kun ALT palkkaneuvottelijat sen ymmärtäs ois kaikki jees. ;)

    Mitäpä tästä keuliin. Näihinkään hommiin ei ihan joka jamppa pääse vaikka micrakuskien käsityksissä tää ala on tyhmien kouluttamattomien tollukoitten viimenen mahdollisuus. Ammattilaisista on alalla jo huutava pula kiitos jälkeenjääneen palkkauksen.

    Mutta kuten sanottua ei muuta kuin kaikki siivoustyönjohtajat, inssit yms yms palkkakuoppalaiset äkkiä kurssihakemusta vetään. Jos teistä oikeesti on tosiammattilaisten hommiin niin töitä varmasti löytyy. Pääsette sitten nautiin myös näistä huippupalkoista. 8)
  3. Kissin tsätti rulaa
  4. Scanialla merkintöjen selvennykset on kutakuinkin seuraavat.

    Ensimmäinen kirjain määrittelee moottorin "mallin" ensimmäinen/esnsimmäiset numerot määrittää koneen "tilavuuden" ja viimonen mitä sarjaa alusta on.

    Esmes L94 markkeeraa seuraavaa L= kallistettu kone pitkittäin 9= ysilitranen ja 4 tarkoittaa nelossarjan alustaa.

    Etukirjaimia on mm. L K N ja F. Äffät on kuten aikasemmin on jo mainittu etumoottorisia. L K ja N moottorit on "tuuppareita". L = kallistettu kone pitkittäin N = kallistettu kone poikittain ja K = pystykone pitkittäin.

    Konetilavuuksia on nykyään markkinoilla olevassa 4-sarjassa 9/11/12 litraset. Eli 124 on siis kaksitoistalitrainen nelossarjalainen 113 ykstoistalitranen kolmossarjalainen yms yms.

    Nelossarjassa on myös mallimerkinnässä numeroitten jälkeen kirjaimia jotka kertovat alustan "käyttötarkoituksen".

    Seuraavat on lainattu suoraan Scanian nettisivuilta.

    U=urban kaupunki- ja lähiöliikenteeseen, joko matalalla tai normaalikorkuisella lattialla.

    I=intercity lähi- ja turistiliikenteeseen

    E=exclusive vaativaan turistiliikenteeseen


    Volvoissa ensimmäinen B tarkoittaa bussia numerot tarkoittavat Volvossa konetilavuutta 10 = litranen 12 = litranen 7 = litranen yms. Jälkimmäinen B tarkoittaa takamoottorista alustaa ja M keskimoottorialustaa elikkäs mahuria. Muut kirjaimet B/M:n perässä markkeeraavat sitten muita alusta ominaisuuksia. BLE on esim takamoottorinen lowentry alusta eli etuovelta matalalattianen. Kirjaimia on muitakin hurumykket joiden kaikkien tarkoitusta on vaikea edes hahmottaa.

    Eiks noilla jo alkuun pääse? ;)
  5. Okei olet jo todistanut toki olevasi tyhmempi kuin saapas mutta toistetaan nyt vielä kerran (vaikkakin turhaan) että minä en todellekaan ole rekisteröitynyt kyseiselle Kuusakoskiromuvoorumille enkä sitä aio tehdä. Kyseinen aihealue kiinnostaa allekirjoittanutta kokolailla 0%.

    Muistuttaisin että aiheettomista syyttämisestä voidaan nostaa oikeuskanne.
  6. Markus M. Allekirjotanut on ehkä hiukan kauemmin kirjottanu kyseiseen voorumiin kuin Markus M. Viestimääräkommentti tarkoitti lähinnä BF:ää johon olet täysin turhaa Kuusakoskiromuhäiriköintiä kirjottanut todella nopealla tahdilla.

    Bussit com:issa toki et ole kerinnyt samaan viestimäärään koska olet ollut pitkiä aikoja bännittynä keskusteluhäiriköinnin takia. Muistuttaisin myös että kyseiset pännit eivät ole kokonaisuudessaan modeporukasta lähtöisin vaan kyseisiä banneja on toivottu muiden foorumikirjoittajien toimesta niin julkisesti foorumissa kuin yksityisviesteillä.


    Mitä tulee mun pänneihin Bussit Forumilla kyseessä on sarjassamme pännit jotka perustuu siihen että kyseisen foorumin omistajan johtuen siitä ettei ole onnistunut tilaamaan Netanttilasta itselleen elämää pännii mielentilastaan riippuen kaikkea mikä liikkuu. Välillä varmaan liikkumatontakin.

    JLF on tuotosta viimeisimmistä aiheettomista pänneistä.


    Ja arvoisa tai vähän vähemmän ihan miten vaan Markus M. mulle on k202-voorumille pääsemisellä yhtä paljon painoarvoo kuin kullilla nunnaluostarin abedissalle.

    Kannattaa kuitenkin muistaa että ip-pännistä ei kauheesti ole iloo ja mikäli harrastat laajempaa pännimistä saattaa äkkiä olla puoli kaupunginosaa pännissä. Ihan vahingossa.

    Ja mikäli mulla ei muusta hauskaa riitä ja tarvii päästä lukemaan naurut saadakseen k202-foorumia eiköhän siiehn keinot löydy.

    Ja lopuksi joudun tuottamaan pettymyksen, mulla ei kyseiseen foorumiin ole edes tunnuksia ja lukenukki oon sitä vissii viimeks joskus viime kuun alkupuolella.

    Että se siitä pännimisen ilosta. Anna palaa francesca.