Vapaa kuvaus

Olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että maa jossa elämme, on oikeasti litteä. Pohjoisnavaksi kutsuttu napa on maailmannapa, jonka ympärille maanpiiri levittäytyy. Antarktis muodostaa jäävallit ja maanääriin ei pääse kukaan, koska luonnon karut olot eivät sitä salli. Äärimmäinen kylmyys, railot jäässä yms. korjaavat pois uteliaat. Maan todellisesta muodosta tietoiseksi tulleet, eli ns. valaistuneet aistivat kuitenkin maan todellisen muodon. Emme elä siis missään epämääräisessä pallossa, joka sijaitsisi jossain järjettömässä tyhjiössä, joka vilisee loputtomiin erilaisia palloja, joista osa olisi itsevalaisevia (tähdet) ja osa heijastavia (planeetat) On vain yksi valonlähde, eliaurinko ja sitten himmeämmät taivaan kappaleet, eli kuu, tähdet ja revontulet.

Aloituksia

24

Kommenttia

393

  1. Liittyypäs! Miksi sanotaan sitten, että siltä lähti henki, jos joku kuolee? Ja vielä väität, ettei henkiä olisi 🤦‍♀️
  2. kirjoitusvirhepaholainen, eli pikkupiru pääsi lipsahtamaan kirjoitukseeni.

    <<Miten ihmeessä Betlehemissä jouluyönä kauniisti loistanut tähti pystyi johdattamaan itämaat eri suunnilta maanpiiriä vastasyntyneen Vapahtajan luo, kun tähti ei pallomaisessa maassa voi yhtä aikaa näkyä kaikkialle maankolkkiin?<<

    Piti kirjoittaa, miten se pystyi johdataa itämaan tietäjät kaikista maankolkista Jeesuksen luo.