Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ilman seksiä ei meitäkään olisi. Mutta ei sillä näillä kymmenillä ole merkitystä, edes lisääntymisen takia.
En viitsi katsoa telkkaristakaan kovin "rohkeita" juttuja .
11.11.2024 16:48
Joskus mietin että voisi nukkua marraskuusta maaliskuuhun kuin karhu talviuntaan.
Maaliskuussa alan yleensä herätä kunnolla henkiin.
10.11.2024 17:52
Minä arvostan "oikeita" ammatteja. Sähkömies, putkimies, kirvesmies, mies sanojen tilalla voisi olla henkilö. Myös siivoojia postinkantajia, myyjiä ja monia muita tarvitaan, heidän puuttumisensa näkyisi ensimmäisenä jos heidän työnsä lopetettaisiin.
En missään tapauksessa aliarvioi akateemisia ja muita koulutettuja ammatinharjoittajia. Nykyisin vain tuntuu että nämä tarpeellisia taitoja omaavia ihmisiä ei oikein arvosteta.
10.11.2024 17:32
Paikkakunnallamme oli aikoinaan selvä jako työläisten ja herrojen välillä.
Asuivat eri paikoissa ja asunnoissa oli paljon eroa, mukavuuksien ym.. suhteen.
Nykyisin ei ole niin selvää luokkajakoa.
Lompakon paksuus on yksi kriteeri miten ihmisiä luokitellaan.
10.11.2024 14:47
Kuoleman riski on aian olemassa. Söi mitä tahansa.
Eikä hengissä selviä täältä vaikka olisi miten tarkka liikunnan, ruokavalion ym.. suhteen.
Minä ainakin syön kaikkea mistä pidän, olen jo elänyt kahdeksankymppiseksi, moni terveellisesti elävä on lähtenyt minua ennen.
Uskon että Länsisuomalaiset geenit mitkä perin vanhemmiltani on ainakin ehkäisseet verenpaineen, ja kolestroolin.
Ei sielläkään kaikilla ole nämä pois suljettuja.
Ei silti kannata ylpistyä, syöpää on isän suvussa todella monella, siihen poikammekin menehtyi. Myös isäni ja moni muu.
09.11.2024 19:09
Vladimir Nabokov Lolita.
Kuuntelin kirjan kun sen lukemisesta on pitkä aika.
Vastenmielinen niljake päähenkilö on vieläkin mielestäni.
Mutta saatan ehkä suhtautua kirjaan vähän toisin kun nuorempana.
Ei hän nähtävästi voinut itselleen mitään. Ainakin rehellinen kuvaus pikkutyttöjen ahdistelijan sielunelämästä.
Siitä on tehty elokuvia ym...
09.11.2024 18:59
Kyllä Päivi Räsänen oli oikeassa kun ihmetteli tätä tiukkapipoisuutta.
Kuten hän sanoi että Halloweenin kummitukset saattavat olla traumaattisempia lapsille kun Jeesuksen mainitseminen.
Eri asia on se mitä koin lapsena helluntailaisten kokuksissa, niissä oli pakko olla isän ja äidin mukana.
Lueteltiin mistä joutuu helvettiin missä mato ei kuole eikä tuli sammu ja se kestää ikuisesti. En nukkunut öisin kun pelkäsin, eikä ainakaan auttanut kun vanhemmat olivat vihaisia kun halusin viereen peloissani. Sanoivat että minussa on riivaaja joka estää nukkumisen. Pelkäsin kahta kauheammin.
09.11.2024 18:45
Vaikka olen eronnut kirkosta enkä ole uskovainen lapsuuden kokemuksista johtuen.
Mutta en kyllä ymmärrä tuota temppuilua.
Toivottavasti menee ohi kuten muutkin höynäytykset.
Laulettiin suvivirttä kevätjuhlassa. Siitä tuli hyvä olo, tunsi että ihana kesäloma alkaa.
09.11.2024 18:40
Nuorempana saatoin kadehtia monia asioita, jos joku oli kauniimpi, rikkaampi ym....
Se on jäänyt kokonaan, olen tyytyväinen 80v mummeli jolla on kaikkea mitä tarvitsen.
Ulkonäkö on sivuseikka, terveys on ensimmäisellä sijalla.
Haikeana ajattelen entisiä aikoja ja ketteryyttäni, mutta sentään vielä kävelen.
Nuoruuttakaan ei kannata kadehtia, hekin ovat oman aikansa nuoria ja tulevat vanhaksi jos saavat elää pitkän elämän.
07.11.2024 11:56
Eilen kävi kylässä pitkään Bostonissa asunut sukulainen. Ei hänkään tahdo aina ymmärtää vaikka on asunut siellä kauan.
06.11.2024 11:22
Ehti Trumpin voiton nähdä aamullakin. Kahdeksalta avasin puhelimen ja siellähän tieto oli.
Vaikka olisin valvonut koko yön niin asiat ei olisi muuttuneet miksikään. Ihan hyvin ehdin nähdä tuloksen.
En kyllä eilen uskonut näin käyvän.
06.11.2024 10:29
En ole aikaisemmin juuri kiinnittänyt huomiota naäihin asioihin joten tietoni ovat hataria.
Siksi googletin ja sain edellä olevan vastauksen.
Minustakin tuo Amerikkalainen Halloween hömpötys saisi unohtua meiltä suomalaisilta.
Kuten kerroin, anoppi puhui Kekristä, en silloinkaan oikein sisäistänyt mitä se merkitsee.
Haudoilla olen käynyt pyhäinpäivänä, nyt jäi sekin kun olen ollut sairaana.
Sytytin kotona kynttilän läheisten muistolle.
05.11.2024 18:54
Minäkin kiinnitin huomiota samaan asiaan kun aloittaja.
Ei kai sille itse paljonkaan voi.
04.11.2024 16:42
"Onko kekri halloween?
Kekri on suomalainen Halloween, joka huipentuu pyhäinpäivään. Esi-isämme ja -äitimme pistivät loka-marraskuun vaihteessa bileet pystyyn, kun karja oli saatu sisätiloihin, jyvät olivat laarissa, juurekset maakuopassa ja syysteurastukset tehty. Vuoden suurin juhla oli kekri. "
Tarkastin netistä asian.
04.11.2024 16:26
Aloittaja on pidetty kirjoittja, ei halua kenellekään pahaa eikä riitaa.
Anoppi puhui usein Kekristä. Nyt vasta tajusin että on sama kuin Halloween tai vainajien muistopäivä ym ?
Olen ontunut, akillesjänne kai on tulehtunut vaikka en ole jalkoja tavallista enempää rasittanut. Huomenna pääsen terkkarille näyttämään.
On väsyttänyt epänormaalin paljon, pitää valittaa kaikki vaivat kun kerrankin sain ajan terkkarille.
En tykkää syksystä yhtään, enkä talvesta. Mutta jo Maaliskuussa alkaa elämä voittamaan.
Ajattelin jo välillä että kuuluuko siihen kun täyttää 80v automaattisesti väsymys. Mutta oli välillä kuumettakin, lisäksi jostain syystä kaupunkiin muutto ei tee hyvää hengitykselle.
Panin virran pois patterista makuuhuoneesta, siitä oli apua.
03.11.2024 20:46
Näin se on, poikamme olisi jo kuudenkymmenen, tytär on kolme vuotta vanhempi. En osaa ajatella että hekin ovat ikäihmisiä, poikamme ei tarvinnut tulla vanhaksi, hän oli 45-vuotias kuollessaan.
Vieläkin tulee hyvin tuskainen olo poikaamme ajatellessani. Hän oli terveyden perikuva, kookas komea mies. Mutta kavala tauti syöpä vei hänet kahdessa vuodessa toteamisesta.
Mieheni oli vuoteeseen sidottuna toistakymmentä vuotta kotihoidossa. Vielä muutaman vuoden vuodeosastolla.
En enää jaksaisi omaishoitajuutta, en kadu että hoidin, siihenkin tottui, päivät saivat oman rutiininsa.
Kun miestä ei enää voinut hoitaa kotona tuntui tyhjältä, ensin en osannut tarttua mihinkään.
Nyt elän helppoa eläkemummon elämää, toivon että näin jatkuu vielä kauan. Mutta en pelkää kuolemaakaan, se pelko hävisi tyystin poikamme kuoleman jälkeen.
Kaikilla sekin on edessä, sitä kohti mennään ensi henkäyksestä lähtien, onneksi näin ei nuorena ajattele.
30.10.2024 17:36
Luin ketjua läpi, siellä oli puhetta isien pahoista teoista jotka kostetaan sukupolvien ajan. Lasten kasvattamisestakin oli puhetta.
En ole uskovainen, enkä ihan allekirjoita tuota kostoa. Huonot tavat, vääryys ja kasvatus varmasti vaikuttavat seuraaviinkin sukupolviin.
Voin sanoa että en ole kasvattanut lapsiani, kasvoin itsekin heidän kanssaan, olin alle kaksikymppisenä kahden lapsen äiti.
Rakkaudessa en säästellyt, joka ilta olin kiitollinen kun perhe oli koossa ja kaikki hyvin nukkumaan mennessä.
Lapsista tuli prjääjiä. Voin olla heistä ylpeä. Poikamme kuoli syöpään ihan liian varhain, siitä en ole toipunut, enkä toivu.
Tyttären kanssa on lämpimät välit kuten muunkin jälkikasvun.
30.10.2024 13:11
Minjäkään en ota stressiä haravoinnista. Joka vuosi on nurmikko noussut.
Asuessani rivitalossa naapuri haravoi jokaisen lehden joka putosi hänen pihalleen. Minä en haravoinut ollenkaan, minun nurmikkoni kavoi koko kesän elinvoimaisesti, naapurin nurmikko kitui ruskeita pälviä ja heiveröistä
30.10.2024 12:06
Näillä kymmenillä kaveruus on ensisijalla.
Sielunkumppania en ole vielä tavannut, heti on myöhäistä kun ikää tulee joka päivä lisää.
30.10.2024 12:02
Hyvä ystävä on. Sielunkumppani on minulle liian hieno ilmaisu.
28.10.2024 09:16
10 / 152