Vapaa kuvaus

Tämän kesän kukkasia.

Aloituksia

48

Kommenttia

3172

1. Olin nuorena kaupassa töissä, vanhainkodilta kävi mummoja kävelemällä ostoksilla.
    Eipä onnistuisi nyt, vuodepotilaatkaan eivät saa hoitopaikkoja.
    Kävin 12-vuotta kestäneen omaishoidon jälkeen vielä vuosia syöttämässä miestäni vuodeosastolla.
    Sanon sydämeni pohjasta, että sinne ei missään tapauksessa, pitääkö jemmata lääkkeitä sen verran että pääsee pois jos voimat loppuu.
    Olen eutanasian kannalla jos mitään toivoa ei paremmsat elämästä enää ole.
  2. Minusta on tullut äreä mummo. Kaverin kanssa tulee sananharkkaa ihan tyhjästä.
    Hän on aika temperamenttinen myös. Saatetaan huutaa aika kovasti kun kumpikaan ei tunnu saavan ääntään kuuluviin kun toinen huutaa kovemmin.
    Sitten alkaa molempia naurattamaan, kaveri ottaa halaukseen ja sanoo: "anteeksi."
    Viiden minuutin kuluttua asia on unohdettu.
    Samanlainen huumorintaju meitä yhdistää. Sivullinen saattaisi luulla meitä kuunnellessaan että onko nuo ihan ok.
    Toisessa ketjussa puhuttiin omaisuudesta ja asumisesta.
    Minäkin saisin tilanteeni näyttämään oikein hyvältä jos kerron totuuden, mutta totuuden takana on muutakin.
    Asun velattomassa saunallisessa kolmiossa, on mökki ja auto..Eläkekin on kohtalainen.
    Nyt kerron totuuden toisen puolen, Kolmio on velattomassa taloyhtiössä ja ihan siisti, mutta kukaan ei täällä osta asuntoa, hyvä jos ilmaiseksi huolisivat.
    Mökki on vaatimaton mummonmökki, oli tässä uudempikin mökki joka myytiin.
    Autokin on yli kymmen vuotta vanha Pösö.
    En enää säästä, eläke riittää jos ei isompia osta.
    Aikoinaan sain vähän säästettyä, on hyvä olla jonkilainen puskuri jos tulee isompia hankintoja.
    Siitä olen vähän ylpeä että sain 80-vuotta täytettyäni vielä ajaoikeuden viideksi vuodeksi. Ja autokin tuli katsastettua.
    Pitää lopettaa tämä ripittäytyminen. Mistä ihmeestä nyt tuulee?
    Luulisin että johtuu siitä kun lueskelin noita ketjuja, mietin minäkin että mitähän kehumista minulla olisi, monen mielestä ei mitään, joidenkin mielestä on.
    Siksi kerroin riitelystä kun ihmettelen eikä kukaan muu 80+ koskaan riitele muualla kuin näillä palstoilla.
    Pitää lähettää äkkiä että en tule katumapäälle.
  3. Minua harmittaa kun en enää jaksa tehdä kaikkea mitä haluaisin.
    Nytkin olisi paljon ulkohommia, mökin ympäristö pitäisi saada talvikuntoon. Ensi oli koivun siementä niin paljon että en ole moista ennen nähnyt, kun niistä päästiin niin alkaa lehtiä varisemaan.
    Kyllähän kaikki laiminlyönnit peittyy lumen alle jos ei jaksa kaikkea tehdä.
    Keväällä sitten näkyy mitä on taakseen jättänyt jos vielä on elossa. Jos en ole, niin tyttären perheen huolena sitten.
    Katselen ikkunasta kirjoittaessani. Ostin jo linnuille rasvapalloja, kaveri teki sellaisen syöttöpaikan että Närhi ei pääse sinne, se ahmatti hotkii hetkessä lintujen tarjoilut.. Närhet yrittävät vaikka minkälaista konstia, mutta tipahtavat alas. Nälkähän se on Närhelläkin.
    Kyllä nämä virikkeet ovat aika vaatimattomia, mutta riittävät hyvin minulle ja kissalle.
    Kaveri tulee illalla, jos vaikka viikonloppuna saataisiin yhdessä pihaa kuntoon.