Vapaa kuvaus

Tämän kesän kukkasia.

Aloituksia

48

Kommenttia

3172

1. Kyllä elämä on muuttunut todella paljon kun lapsuuteni ja nuoruuteni aikoja muistelen.
    Menin kauppaan harjoittelijaksi, oli eka työpaikka.
    Palkka oli mitätön, sillä ei olisi elänyt kissakaan. Mutta töitä piti tehdä joka päivä niin kauan että kaikki oli saatu kuntoon seuraavaa päivää varten, kuusi päivää viikossa, olisivat nauraneet ulos jos olisin alkanut puhua ylityökorvauksista.
    Ei ollut edes lankapuhelinta, kirjeitä kirjoiteltiin.
    Lapsia oli paljon, aika ei käynyt pitkäksi vaikka muuten elämä oli vaatimatonta.
    Meillä oli vain neljä lasta, kolme poikaa, minä ainut tyttö vanhin, joten jouduin paljon hoitamaan nuorempia.
    Paljon hyviä muistoja, mutta myös ikäviä on lapsuudesta. Pahinta oli kun muutimme Etelä-Pohjanmaalta Pohjois-Karjalaan. Ikävöin niin että sydämeen sattui.
    Nyt on ollut aika pitkä rupeama samanlaista elämää.
    Välillä oli muutoksia todella paljon.
    Poikamme kuoli vuonna 2010.
    Sitten äidin ja miehen kuolemat tulivat kolmen kuukauden välein.
    Ostin tämän mökin 27-vuotta sitten, silloisista naapureista ei ole monikaan elossa enää.
    Niin ne vanhat siirtyy tuonpuoleiseen ja nuoremmat tulee tilalle.
    Niinhän se menee, mutta en murehdi näitä asioita, pitää elää täysillä voimiensa mukaan. Mitä se täysillä eläminen sitten tarkoittaakaan, sitäkin olen joutessani miettinyt.
  2. Arvostan suuresti että käyt aikaisin aamulla lenkillä. Aamu-unisena minulle se olisi mahdottomuus. Melkein joka ilta menee yli puolen yön kunnes alan yrittää nukkumista. Olen ajatellut että eläkeläiselle on saman tekevää koska nukkuu. Kun luin aamulenkkelyn iloista aloituksessasi niin alkoi käydä kateeksi.