Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
48
Kommenttia
3058
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ole saanut ahvenkukkoa sitten nuoruuden päivien. Se oli hyvää kun ruodot pehmeni hauduttaessa.
Suurensin kuvan, ihan missiluokkaa on kasvosi nuorena Hilla.
Minäkin olin nätimpi nuorena, mutta vielä tutut tunnistaa kun vastaan tulevat.
En ole kovin ryppyinen, mutta jalka ei ole vieläkään kunnossa nilkuttava mummeli.
Äiti oli aika rypytön kuolemaansa asti 94v.
Mutta ei rypyttömyys paljon auta kun kremppoja on senkin edestä.
05.05.2025 15:37
Tämä on niin totta.
05.05.2025 14:59
Nämä lapset ja nuoret skuuttaajat ovat vaarallisia pyöräilijöillekin.
Monta kertaa on ollut hyvin lähellä paha kolari jossa olisi käynyt pahasti.
Ajavat niin kuin ei muita olisi liikkeellä, ei väistetä keskellä tietä posotetaan.
En uskalla enää lähteä keskustaan pyörällä näiden takia.
04.05.2025 13:51
Minäkin saatan olla mökilläni viikonkin että puhun vain kissani kanssa.
En oikein tykkää puhua puhelimessa, soitan vain jos on asiaa.
Kyllä puhelin soi joka päivä, joten puhun sentään puhelimeen. Kumma miten riippuvaiseksi siitä on tullut.
Ei meillä ollut puhelinta kun olin lapsi, ei ollut naapureillakaan.
Kirjeitä kirjoiteltiin.
02.05.2025 19:35
"Joutenolon voittaa vain joutenolo ilman tunnontuksia siitä."
Alan oppia elämään juuri noin.
02.05.2025 16:40
Facessa olen tavannut entisiä koulukavereita. Mutta heitäkin on aina vain vähemmän, joko viikatemies tai sairaus karsii ikäluokkaani.
30.04.2025 13:34
Aika hyvin olen sisäistänyt erään päätökseni.
En tee mitään mistä en tykkää, paitsi pakolliset hommat.
28.04.2025 12:56
En tykkää talvesta, ulkona olen talvisin vain pakon edessä. Kesällä olen ulkona kaiket päivät.
Nyt olen jo nauttinut auringosta mökin pihalla ja kylillä parvekkeella, työnnän lasit syrjään jos aurinko paistaa.
Akillesjänteen katkeamisen takia on kävely ollut muutenkin huonoa, nyt alkaa jo jotenkin sujua.
Epäilyttää pystynkö enää ajamaan pyörällä kun tasapaino meni huonoksi jalan takia.
Kuntopyörää poljen joka päivä ja kuntoilen fysioterapeutin ohjeiden mukaan.
Harmittaa kun ostin uuden sähköpyörän viime kesänä, tiedä uskallanko kokeilla ajamista.
80-vuotta tuli täyteen Elokuussa, tiedän että aikaa on rajallisesti mutta en mieti sitä. Kuoleman pelko haihtui kokonaan kun menetin poikani syövälle. Äskettäin veljeni kuoli syöpään, minua 4-vuotta nuorempi.
Paljon nuorempien kuolinilmoituksia saa lukea vähän väliä. Sanon monesti aamuisin, " Kiitos että saan elää", saan nähdä vielä kesän.
Elämänhalua on vielä, välillä meinasi masentaa jalan takia, monta viikkoa kipsissä ja pyörätuolissa, sitten hirveä saapas jota oli pidettävä yötä päivää useamman viikon ajan. Silloin opin että minäkin tarvitsen apua, sain sitä onneksi läheisiltä.
Voi kun pääsisi lähtemään täältä niin että ei joutuisi käänneltäväksi laitokseen.
Aika heittelehtivä on viestini, kirjoittelin mitä mieleen tuli.
24.04.2025 18:47
Älkää tehkö kuten me temme, vaan kuten me sanotaan.
Vähän outoa räpistelyä oli Sofian esiintyminen.
Kun eilen puhui luonnon puolesta telkkarissa niin tuli kiusaantunut olo.
Minun puolestani voi jakainen tehdä metsilleen mitä haluaa lain puitteissa.
Mutta joskus vihreät sitovat itsensä ketjuilla puihin hakkuiden estämiseksi.
Suomi on hyvin metsäinen maa jos vertaa muihin euroopan maihin, En ole perehtynyt asioihin tarpeeksi miksi silti metsiä ei saisi hakata maltillisesti. Metsä on uusiutuva luonnonvara joten sitä tulee koko ajan myös lisää.
Turpeen alasajossa olivat mielestäni liian hätäisiä.
24.04.2025 11:46
Jos Jumala on olemassa niin hän on kaikkea ymmärrystä ylempi.
Jotain voi olla mistä emme tiedä.
On niin paljon asioita joita emme voi ymmärtää emmekä tule koskaan tietämään.
Ihminen kuvittelee itsestään liikoja, vaikka on olemattoman pieni kaikkeuden mittapuussa ja aikamme täällä silmän räpäys.
24.04.2025 09:43
Toivon että jatkat Hilla.
Viime aikoina olen käynyt harvoin kun en viitsi kirjoitaa puhelimella.
Avaan sivut aina kun otan läppärin käyttöön.
Akillesjänne on parantunut sen verran että voin kävellä lyhyitä matkoja.
Mikä lie kun jalka herättää joka yö kolmelta, on kipua. Onneksi sentään nukahdan noin yhdentoista aikaan illalla aika hyvin.
Ollaan kissan kanssa oltu mökillä jo muutama viikko. Mikäpä täällä on ollessa.
Huomenna fysioterapeutille, katsovat kuinka olen jalan kanssa edeistynyt.
En juuri välitä juhlapyhistä. Eläkeläisellä on kaikki päivät melkein samanlaisia.
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille <3
21.04.2025 18:07
Älä aloittaja kysele joutavia.
Ihan kuin ei olisi ollut seksiä ennen sinun tultuasi siihen ikään.
Kai tiedät että ihmiset ja muut nisäkkäät loppuisivat ilman seksiä.
Seksiä harrastettiin siksi että se oli haluttavaa, luonto kutsui, kuten toivottavasti vieläkin.
Lue jotain vanhoja kirjoja tai historiaa, seksi on niin mahtava voima että aina ei voinut vastustaa kiusausta.
Seksi on oikeastaan elämämme tarkoitus, että lisäännymme.
Näenhän kissastani, sitä luonto kutsuu. Olosuhteista viis. Paitsi nyt, kun käytiin eäinlääkärillä.
E-pilleri ja muut hyvät kierukat... on vapauttaneet harrastamaan seksiä ilman raskauden pelkoa. Mutta turha luulla että raskauden pelkokaan aina kävi ehkäisystä kun luonto kutsui.
19.04.2025 21:18
Näkee että aihe kiinnostaa minua.
Johtuu lapsuuden kovistakin kokemuksista uskonnon takia.
Katselen ja kuuntelen usein You Tubesta asiaa koskevia esityksiä. Tässä on yksi hyvin monien joukosta.
https://www.youtube.com/watch?v=EwFgGm8PpQw&t=530s
19.04.2025 19:32
Olen kirjoittanut tähän aiheeseen kolme vuotta sitten. Ei paljon ole ajatuskanta muuttunut. Poikamme kuoleman jälkeen toivoin, ja toivon vieläkin että joskus nähdään. Suru tekee sen.
Tässä on kolme vuotta sitten kirjoittamani.
"Sieluni on paljon hitaampi kuin nuorena.
Olen ajatellut niin, kun olen saanut elään työntäyteisen ja vaikeuksien keskellä hyvänkin elämän niin nyt elän just kuten sieluni halajaa.
Teen pakolliset kotihommat, paljon olisi tekemättömiä töitä, mutta ei ne lopu ikinä.
On paljon sellaista mitä emme ymmärrä tai tiedä.
Siksi ei kannata olla kovin jyrkkä ja tietäväinen missään asiassa.
Kun rakas ihminen kuolee, saa lohtua siitä että voisi vielä nähdä jossain....
Mutta tuonpuoleisessa saattaa olla myös sellaisia joita ei välittäisi nähdä? Kyllä heillä on samat oikeudet kun minullakin.
En ajattele uskonko sieluun tai kuoleman jälkeiseen elämään.
En ainakaan helvettiin soisi kenenkään uskovan."
19.04.2025 18:42
Syke oli alkuun ihan katsottava, saattaisi olla vieläkin mutta en vain jaksa enää.
Salkkareita olen yrittänyt katsoa useampaan otteeseen mutta en vain pysty katsomaan edes yhtä jaksoa kokonaan. En edes siksi että siinä on livenäkin tuttu näyttelijä.
Sohvapreunat eivät myöskään ole minua varten.
Avaan yleensä telkkarin uutisten aikaan, sitten A-studio. Lyön vetoa itseni kanssa, mikä on juontajan eka sana, nyt on ollut Trump, Putin, tai Ukrainan sota. Haluaisin että kotimaista asiaa tulisi enemmän.
Jos tulee hyvä elokuva voin katsoa mikäli ei ala nukuttamaan.
19.04.2025 17:48
Sielusta en tiedä. Mutta koska tulee tietoisuus?
Ja jatkuuko se kuoleman jälkeen jotenkin.
Tiedän että olen olemassa, kun lamppu sammuu ja nukun ikiuneen niin kiinnostaa lähteekö tietoitoisuus saman tien. Kukaan ei ole tullut todistettavasti kertomaan onko enää mitään.
En halua olla epäkunnioittava, mutta ihmen oudon tavan on Jumala antanut syntiemme sovittamiseen. Uskon että kaikkivaltias ei näin hankalaan asiaan ryhdy.
Jumala voi olla niin suurta että me emme tule sitä ikinä ymmärtämään. Sen tajuaa jo siitä kun miettii avaruutta, me emme siitäkään tiedä kuin pienen murto-osan.
Ihmisillä on käsitys omasta tärkeydestään maailmankaikeudessa. Syntikin on vain sana, väärät pahat teot ovat tuomittavia jo lain silmissä.
En ole tehnyt syntiä, mutta monesti sellaista jota kadun.
19.04.2025 17:07
Tietoisuus, häviääkö se kuollessa?
Milloin lapsi saa tietoisuuden?
Ei ainakaan hedelmöityksen hetkellä.
19.04.2025 16:26
Aamulla herätessä räpyttelin silmiäni, onko talvi tullut takaisin, lunta on tullut paljon, ihan kuin talvikeli.
11.04.2025 12:50
Muistan juhannustanssit tanssilavalla.
Tapasin tulevan mieheni. Istuttiin penkillä järven rannalla ja kokko paloi jonkin matkan päässä. Olin ihastunut hänen komeaan ulkonäköönsä. Olin 15v. hän oli vanhempi.
Tyyntä ja myrskyä oli, nyt olen leski 12-vuotta kestäneen omaishoidon jälkeen.
06.04.2025 20:56
Muistele tätä, on sinullakin varmaan ollut tuollaisia hetkiä.
https://www.youtube.com/watch?v=yHGuHnBhZHk
06.04.2025 20:05
3 / 153