Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen saanut jumppa ja kuntoutusohjeita. Ei jalka vieläkään ole läheskään kunnossa, mutta pystyn kuitenkin kävelemään. Väsyy ja kipeytyy nopeasti että ei pitkät kävelyt tule kysymykseen.
23.03.2025 17:00
Kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut. Synnyinseutu, se on elämäni pituinen ikävöinnin kohde.
Ikävöin moniakin asioita, tunteita mitä olen tuntenut, ystäviä ovat jääneet matkan varrelle....
15.03.2025 23:07
23.3 tulee 15-vuotta poikamme kuolemasta.
Suru kulkee mukana koko ajan. Nyt taas vuosipäivän lähestyessä hän on elävänä mielessäni.
15.03.2025 20:51
Jos joku näkee vaivaa ylläpitää keskustelua joka on tullut monelle tärkeäksi niin pitäisi suoda rauha kirjoitella.
Jos on kateellinen huomiosta ym.. niin ainahan on mahdollisuus tehdä itse sama, mutta se vaatii aikaa ja vaivaa.
Minä olen liian laiska ja tykkään olla olla omissa oloissani. Mutta pidän siitä että on tällainen paikka mihin voi erakkokin osallistua ilman sitoumuksia.
Olen kirjautunut siksi että ei siitä ole mitään harmiakaan ollut.
15.03.2025 19:17
Minä tykkäsin Yle puhe radiosta. Sekin tietysti lopetettiin.
En halua kuunnella sellaista musiikkia jota en ole itse valinnut. Ärsyynnyn jos hyvien puheohjelmien väliin tulee jotain renkutusta.
Tämä on vain minun mielipiteeni.
14.03.2025 18:10
Minäkin katsoin aamu tv.n ohjelmaa Talvisodan hengestä.
Monenlaisia ajatuksia tuli mieleen.
Me sodan loppupuolella tai heti sodan jälkeen syntyneet kärsimme myös sodasta.
Olen parannellut flunssaa mökillä hankien keskellä, en ole tehnyt koko viikolla lumitöitä, varmaan ohi kulkijat luulevat että miten voin kun autokin on lumihangessa.
Lumi on kevyttä pakkaslunta joten tarpeen tullen saan tietä avattua sen verran että pääsen pihasta pois. Huomenna illalla kaveri tulee, jos säästän hänelle lumityöt.
Aurinko näyttäytyy aina välillä, kyllä sillä on ihme voima mielialaankin.
Tintti törmäsi vauhdilla ikkunaan, voi kun ei olisi kovin pahasti käynyt.
Teeen vain pakolliset hommat kotona, muun ajan virkkaan ja kuuntelen äänikirjoja tai makailen toivoen kunnon kohentuvan. On se kohentunutkin pahimmasta.
13.03.2025 11:42
Minä arvostan Hillaa ja kaikkia jotka jaksavat ylläpitää ketjuja jotka ovat monelle yksinäiselle tärkeä henkireikä.
Ei ole mukavaa kun saa kuraa niskaansa vaikka ei ole tehnyt mitään ansaitakseen sellaista.
Ihmettelen miksi ei anneta ketjun olla ja ihmisten kertoilla asioistaan. Jos ei tykkää niin Suomi24 löytyy hirveä määrä vaihtoehtoja joista voi löytyä itselle sopiva.
Minä ainakin pysyttelen poissa paikoista joissa tunnen oloni häiriintyneeksi.
En tarkoita että aina pitää olla samaa mieltä kaikesta, sellainen ei olisi aitoa.
Voi kertoa eriävän mielipiteensäkin ihan nätisti ja loukkaamatta.
Minäkin tässä neuvon muita vaikka en taatusti ole täydellinen , en edes hyvä.
Mutta tuollaisia ajatuksia tuli mileen kun lueskelin ketjua.
12.03.2025 17:23
En säästynyt minäkään flunssalta.
Nenä vuotaa kuin olis hana aukaistu ja kurkku on kipeä. Neneä ei ole tukossa mutta kirkasta vetistä eritettä tulee hirveästi.
Mutta pitää pätkötellä sängyssä kissa kainalossa, ei ole mihinkään kiirettä.
Keskiviikkona pitäisi menää näyttämään jalkaa fysioterapeutille. En ole ollut tyytyväinen jalan hoitamiseen. Vaikuttaa että lääkäreitä ei kiinnosta mummon jalat, kunhan saavat äkkiä käsistään pois.
NS terve jalka kärsi siitä kun joutui kovalle rasitukselle toisen jalan akillesjänteen revettyä.
Siinä on tekonivel ja nyt on nyt paljon kipeämpi kun viottunut toinen jalka.
Katsotaan nyt miten jatkossa fysioterapeutin kanssa.
Vietetään hiljaista mökkielämää, mökki on lämmin kuin linnunpesä kun muistaa lämmittää.
Kaveri tuo puita käydessään sisälle niin ei tarvitse kantaa.
Lunta satelee ja mökkitie on peilikirkkaassa jäässä. Pelottaa ajella terkkarille keskiviikkona. Tie on ikeasti vaarallinen, saisivat lanata tai edes hiekottaa.
Tien varrella on useita asuintaloja missä on vakituiset asukkaat heidän on ajeltava töhin joka päivä.
10.03.2025 12:35
Samaa mieltä Eliaana.
Tämä palsta on hyvä paikka kertoa mikä mieltä painaa. Anonyymisti tai nikillä. Ei nikkikään ole oikea nimi, voi vain tunnistaa kirjoittajan.
Jos on ilkeilyjä niin ainakin minä olen oppinut sivuuttamaan. Palsta kasvattaa myös sietokykyä.
Muistan aikoinaan kun sain ilkeää palutetta 60+ sivulla eräältä kirjoittajalta niin oli päivä pilalla. Nykyisin korkeintaan poistuisin vähäksi aikaa jos noin kävisi. Tai sitten jättäisin huomioimatta.
Kirjoitan nikillä koska haluan vastata kirjoittjille niin että keskustelussa ymmärtää kuka vastaa mihinkin kommenttiin.
04.03.2025 19:48
Minäkin yleensä kirjoitan vain itsestäni. Joskus maailman tapahtumista.
Ollaan oltu kissan kans mökillä jo kolmatta viikkoa yhtä soittoa.
Kaveri käy viikonloppuna, tuo puita sisälle että ei tarvitse kantaa kipeällä jalalla.
Kissakin odottaa kaveria, kai sillä on kalenteri korviensa välissä kun alkaa seurata Perjantaisin ikkunasta joko tulee.
Esittää välinpitämätöntä kun saapuu, johtuu siitä kun aina välillä lähtee kissan luota.
Kun viettää paljon aikaa yksin niin muodostuu kupla joka on ikioma maaima.
Onneksi tykkään olla yksin, lähtisin ihmisten ilmoille jos alkakisi liikaa masentamaan. Olen kokeillut kaikenlaisia harrastuksia, mutta eivät ole minun juttuni.
Vieläkin pähkäilen sitä millaista on elää täysillä, tähän ikään en ole sitä selvittänyt itselleni.
Aina vain harvempi asia kiinnostaa, johtuu varmaan siitäkin kun en ole ollut kunnossa pitkään aikaan.
En ole ennen nukkunut päikkäreitä, nyt sekin on tullut tavaksi. Näen kummia selkounia kun olen unen ja valveen rajamailla.
Kyllä kaikki muuttuu kun alkaa lumet sulaa mökin nurkilta ja päästään istumaan ulos kissa sylissä ja virkkaus kädessä.
Tämä talvi on ollut rankka, mutta odotan että paremmaksi kaikki muuttuu...
04.03.2025 15:54
Just noin. Minä olen ajatellut että en tule yhtään paremmaksi sillä että painan jotain ihmistä alas siksi että en oikein pidä hänestä.
04.03.2025 15:34
Minulla oli sapikivet hyvin nuorena, leikattiin parikymppisenä, sukuvika.
Kävin lääkärissä, vatsahermot kuulemma reistailivat ja sain jotain rauhoittavia.
Ihmettelin kuinka vatsahermot voi aiheuttaa noin kamalat kivut.
Naisilla voi sydänoireet tuntua närästyksenä ja epämääräisinä ylävatsan kipuina.
04.03.2025 15:28
Pitääkin katsoa on Kellokosken prinsessa äänikirjana, saattaisi olla mielenkiintoinen.
04.03.2025 15:25
Eipä ole juuri salattavaa, jos on, en niistä puhu enkä kirjoita.
Jokaisella on jotain mitä haluaa pitää omana tietonaan. Ainakin minulle on sattunut kömmähdyksiä joita häpesin nykyisin olen enemmän huvittunut.
Sairaalassa ollessa tulee puhuttua asioistaan, mitä se haittaa kun ei kerro nimillä.
Kun pääsee 80+ kunnioitettavaan ikään, huomaa että hyvin harva asia on kovin tärkeä. Varsinkin sellainen mitä ihmiset minusta ajattelee.
Tärkeintä on perhe ja terveys.
Jalka antaa jo kävellä, mutta ei kestä paljonkaan rasitusta. Kysyin lääkäriltä että miten kauan menee parantuessa niin ainakin vuosi kuulemma menee.
Onhan tämä pyörätuolin jälkeen jo edistystä.
Tämä on keskustelupalsta jossa kerrotaan omasta elämästä tai maailman tapahtumista ym...
Jokainen ymmärtää että ei kannata kertoa kenestäkään tunnistettavasti.
04.03.2025 15:22
Kun mietin miten moni ikäiseni on jo mennyt tuonpuoleiseen olen onnellinen että saan elää ja toivottavasti nähdä taas yhden kesän.
03.03.2025 08:22
Ikuinen ikävä synnyinseudulle.
02.03.2025 07:26
Teen makkarakastiketta silloin tällöin. Ruskistan makkaranpalaset uunissa ja lisään ruskeaan kastikkeeseen.
Maustan kastikkeen sipulilla, valkosipulilla, vähän ciliä ja mustapippuria.Lihaliemikuutio lisäksi.
27.02.2025 14:18
Eivät muuten perustelleet kun nopeampi hoitaa ruokailu. Ei hänellä ollut vaikeuksia pureskelussa kun syötin normaalia ruokaa.
Sanoin sata kertaa että hampaat suuhun, ei auttanut.
24.02.2025 10:09
Eivät muuten perustelleet kun nopeampi hoitaa ruokailu. Ei hänellä ollut vaikeuksia pureskelussa kun syötin normaalia ruokaa.
Sanoin sata kertaa että hampaat suuhun, ei auttanut.
24.02.2025 10:07
En osaa nukkua kenenkään vieressä.
Avioliiton alussa nukuttiin hetekalla vierekkäin.
Miehen kanssa oli vuosikymmeniä eri makuuhuoneet. Lppuaikana oli hoitosuhde, kun mies oli vuodepotilas.
Minulla on ollut hyvä kaveri, onneksi minulla on kaksi makuuhuonetta, harvoin viitsin lähteä keverin luo. käymään Meillä on aika pitkä välimatka joten hän ajaa mieluummin minun luokseni kun on parempi kuski. On vielä työelämässä joten vain viikonlaoput ja lomat on hänelle vapaata.
Meillä on kaverin kanssa 100% yhtesymmärrys ja luottamus. Rakkauttakin on, mutta ei se vaadi yhteistä makuuhuonetta.
Me ollaan erilaisia , suodaan kaikille sellainen elämä mikä kullekin on parasta.
Kirjoitinkohan liian avoimesti? Mitäpä tuosta :)
22.02.2025 20:50
3 / 152