Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
👍👍👍
25.06.2022 11:48
Ei+kai+nyt+3h+15min+mikään+paha+rasti+ole,+jos+lapsia+ei+kotona+ja+on+koko+päivä+tai+yö+aikaa?+Tietysti,+jos+3min+satseissa+kerää+sitten+on+aikamoinen+ehkä+jopa+mahdoton+urakka.+🙃+Kalorimäärä+on+aika+julmettu,+pitikö+tuohon+juoda+paljonkin?+
Tietysti+ihan+joka+Jampan/Jennan+kanssa+ei+edes+3+min+innosta+ja+tuollainen+vähän+pidempi+setti+vaatii+jo+intimiteetin,+läsnäolon+ja+läheisyyden+löytymistä.+Parisuhteessa+sellainen+löytyy+helpommin,+tuntemattoman+kanssa+aika+harvoin.
25.06.2022 11:39
Ei+kai+se+aikuisviihde+kuluta+samalla+tavalla+kuin+kahden+ihmisen+välinen+toiminta.
25.06.2022 11:28
Puhuin+näkemyksistä+koskien+esim.+lasten+16v+juottamisesta+humalaan+seksin+saamiseksi+(ja+sen+hyväksyttävyys)+tai+valta-aseman+käyttämisestä+alaikäiseen+seksin+saamiseksi.+Kun+olit+nuori,+tuo+taisi+olla+aika+normi+toimintatapa,+nykyisin+se+on+rangaistavaa.
25.06.2022 11:13
En+sano+20v+++60v+paria+moraalittomaksi.+Kumpikin+on+aikuisia.+
Jos+toinen+on+lapsi+16v+ja+toinen+on+selkeästi+vanhempi+(26-100v),+varsinkin+jos+toisen+kokemattomuutta+käyttää+hyväksi+esim.+painostuksella,+mennään+jo+moraalin+väärälle+puolelle.
25.06.2022 10:56
Olen+samaa+mieltä+(Yritetään+elää+siten+että+kaikilla+on+mukavaa,+niin+entisillä,+nykyisillä+ja+mahdollisilla+tulevilla).+Toivoin+myös+ex+hyvää+elämää+ja+onnea.+En+ole+vihainen+tai+katkera.+Silti+en+näe++yhtään+syytä+viettää+vapaa-aikaani+ex+kanssa+enkä+näe+heitä+elämäni+tärkeimpinä+ihmisinä+enää.+Mielummin+annan+vähän+aikani+nykyisyydelle+ja+sen+tärkeille+ihmisille+(lapset,+perhe,+ystävät)+enkä+menneisyydelle.+
En+kuitenkaan+arvostele+sinun+valintasi.+Se+on+täysin+ok+myös.+Saat+selkeästi+itsekin+suhteesta+ex+jotain+merkittävää+ja+silloin+yhteinen+vapaa-aika+on+palkitsevaa.+Itse+en+saisi.+
Itse+koen+eri+tavalla+kuin+sinä,+vaikka+kumpikin+tapa+on+täysin+ok+sinänsä.
25.06.2022 10:41
Rydmanissa+ei+ole+kyse+suojaiän+rikkomisesta,+vaan+ala-ikäisten+juottamisesta+humalaan+(on+laissa+muuten+kielletty),+jotta+nuori+olisi+helpompi+uhri+hyväksikäytölle+(sitähän+se+on+kun+pari+ei+ole+yhdenvertainen).+Tapaus+Rydman+on+kyse+myös+valta-aseman+hyväksikäyttämisestä+nuoreen+(jolloin+laki+suojaa+alle+18v,+jossain+tapauksissa).+Tapaus+Rydman+on+kyse+selkeistä+seksipuheista+alle+14v+(joka+on+muuten+laissa+kielletty).+Tapaus+Rydman+on+kyse+seksiin+painostamista,+joka+on+nykyisen+lain+mukana+kielletty+minkä+ikäiselle+vaan.+
Te+eläkepappa-ikäiset+näette+maailman+aika+erilailla+kuin+mikä+on+nykyisen+lain+henki.+Se+maailma+mitä+elät+on+mennyttä+aikaa.
25.06.2022 10:29
Ymmärrän+tuon+hyvin,+ettei+halua+paljastaa+itseään.+Tuli+vain+mieleen,+kun+yövuoroja+ei+ihan+joka+ammatissa+ole.+Tehtaatkaan+ei+taida+olla+kovin+usein+3-vuorossa+(ellei+se+ole+teknisesti+välttämätöntä).
25.06.2022 00:48
Ystävät+voi+hyvin+olla+nuorempia+ja+tosiaan+sitten+kun+ollaan+aikuisia+ja+keski-ikäisiä,+iän+merkitys+vähenee+ja+ihmisen+merkitys+kasvaa.+Omat+ystävät+on+lapsuuden+ja+nuoruuden+kavereita+ja+opiskelukavereita,+siksi+ikähaitari+on+niin+kapea.
Oletko+töissä+sairaalassa+tai+ympärivuotisessa+hoitokodissa+tai+poliisi/palolaitos+kun+teet+yövuoroja?
25.06.2022 00:30
Niin+unohdin+sanoa…+en+ole+ihminen,+joka+tarvitsee+rohkaisua+palstalta+tai+edes+ystäviltä.+Jos+olisi+tilanne,+jossa+olisin+rakastunut+ja+nuorempi+mies+olisi+vastavuoroisesti+rakastunut,+ajattelisin+lähinnä,+että+tiedän+mitä+haluan+ja+läheiseni+hyväksyy+ratkaisuni+eikä+muilla+ole+oikeastaan+väliä.+Kun+on+joutunut+elämässä+kelaamaan+mikä+on+rakkaudessa+tärkeää+ja+mikä+toisisijaista,+ei+asia+ole+kynnys.+Käytännössä+olen+huomannut,+että+kohtuullisen+moni+jopa+vajaa+40v+nainen+ja+mies+elää+aika+samaa+elämäntilannetta+ja+aaltopituuskin+on+sama+(johtuu+tosin+ehkä+samasta+ammatista+eikä+iästä).+
Kuitenkaan+tuollaista+tilannetta+ei+ole+aktiivisena,+joten+tämä+on+lähinnä+pohdintaa+elämänmenosta.
25.06.2022 00:24
Niin+noi+mun+vuodet+oli+ystävyyden+kestoja,+ei+ystävän+ikiä.+😂+Itse+asiassa+kaikki+nykyiset+ystävät+on+++-5v+sisällä+omasta+iästä.+Nyt+työkavereista+on+tullut+monta+kohtuullisen+läheistä+(työkaveriksi)+8-18v+ikäerolla,+mutta+joita+en+tietenkään+laske+ystäviksi+(ainakaan+vielä).+
Läheisimmät+ystävät+on+varhaislapsuudesta,+lapsuudesta+ja+nuoruudesta.
25.06.2022 00:06
Tämä+aloitus+tuli+mieleen+palstalla+ja+julkisuudessa+pyörivästä+keskustelusta,+ja+siitä+kun+teinejä+ahdistelevat+sedät+vetävät+heti+selkeästi+aikuisten+ja+jopa+keski-ikäisten+suhteet+vasta-argumentiksi+(mikä+ei+ole+omasta+mielestä+millään+tavalla+loogista).+
Olen+aina+seurustellut+samana+vuonna+syntyneen+tai+maks.+6v+vanhemman++kanssa.+Syy+on+olut+juuri+se+mainitsemaani+sama+elämän+tilanne+ja+sama+ajatusmaailma.+Nyt+on+ensimmäistä+kertaa+tilanne,+että+sama+ajatusmaailma+voi+kohdat+myös+nuoremman+kanssa+(kolmenkympin+kriisin+tasaannuttua+keski-ikäisyyteen).+Kun+oma+nuorin+on+6v,+olen+itse+vielä+kaukana+eläke-ajatuksista.+
Jollekin+vapaa-aika++ex+kanssa+onnistuu+ja+on+molemmille+laatuaikaa.+Pystyn+hoitamaan+hyvin+lasten+juhlatilaisuudet+yms.+pakolliset+asiat,+mutta+en+kyllä+vapaaehtoisesti+lähtisi+lomalle+yhdenkään+ex+kanssa.+Sinänsä+en+arvostele+teitä,+kenelle+se+sopii.
24.06.2022 23:53
Se+on+kyllä+totta+omassakin+elämässä,+että+aika+on+kortilla.+Tosin+kun+lapset+kasvaa,+aikaa+jää+koko+ajan+enemmän.+
Omat+parhaimmat+ystävät+on+45v,+36v,+32v+ja+useampi+20-15v+takaa.+Sellaisen+ajan+jälkeen+ihmiset+harvemmin+enää+häviää,+vaikka+tapahtuisi+mitä+ja+yhteyden+pito+voi+olla+välillä+tiuhempaa+ja+välillä+löysempää.+Olen+itse+samaa+mieltä,+että+mielummin+pidän+olemassa+olevista+ihmisistä+kiinni+kuin+otan+uusia+hetkeksi.+Ystävyydessä+pitäisi+olla+jotain+hyvin+intiimiä+(henkisellä+tasolla)+tai+tarjota+jotain+muuta.+Minulla+ei+ole+tällä+hetkellä+(joskus+on+ollut)+yhtään+miespuolista+ystävää+ja+miespuolinen+ystävä+voi+antaa+ihan+uusia+näkökulmia+elämään,+jos+muuten+aaltopituus+kolahtaa.
24.06.2022 23:15
Nuorena+olin+ehdoton+ei-linjalla.+Kaikki+suhteet+katki+ja+sillä+hyvä.+
Nyt+vanhempana,+en+edelleenkään+vietä+vapaa-aikaa+yhdenkään+ex+kansaa.+Lasten+asiat+hoidetaan+asiallisesti+ja+samalla+puhutaan+pari+lausetta+(lyhyesti)+jotain+helppoa.+Ex+on+päässyt+joskus+liian+lähelle,+jotta+ystävyys+onnistuu.+Silti,+jos+kyseessä+on+ihastus+tai+alkava+rakastuminen,+uskoisin+nykyään+pystyväni+ystävyyteen+(jos+toinen+on+niin+samaa+aaltopituutta,+että+hänet+halua+lähentää+ystäväksi).
24.06.2022 23:00
On+keski-ikäinen+tai+hyvin+lähelle,+halusi+tai+ei.
24.06.2022 21:59
Onko+40v+sinusta+nuori+nainen?+😁
24.06.2022 21:54
Hah+hah…+😁+Koskaan+viha+ei+ole+näkynyt+fyysisinä+tekoina,+ei+lennä+astiat+eikä+auton+renkaat+”mene”+rikki.+En+ala+edes+huutamaan+,+ainakaan+yleensä…+Lähinnä+kiroan+sisäänpäin.+
Tämä+nyt+ei+liity+suhteisiin+vaan+työhön,+mutta+kuvaa+ehkä+tapaani+olla+raivoissani.+Joskus+kun+olen+ollut+töissä+sisäisesti+ihan+raivona+ja+vastapuoli+vauhkoaa+(tempperamenttinen+ulkomainen+kollega+kohtuullisen+korkealla+jakkaralla)+kunnolla,+niin+että+joutuu+jälkikäteen+ylimmän+HR-johdon+puhutteluun….+Pari+kollegaa+jälkikäteen+totesi,+että+pysyit+vaan+niin+rauhallisena,+perustelut+kantasi+järkevästi,+etkä+antanut+yhtään+kuitenkaan+asiassa+periksi+(aiheesta).+Ja+itse+tietysti+pidin+tietoisesti+itseni+rauhallisena,+mutta+silti+olin+sisäisesti+tuohtunut.+😁
24.06.2022 21:53
Tämä+riippuu+täysin+omista+tunteistani+ja+niiden+syvyydestä+sekä+millainen+se+toinen+ihminen+on+ja+miten+hän+on+asian+ilmoittanut.+
Jos+toinen+on+samalla+aaltopituudella+ja+selkeästi+oman+tyylinen+ihminen+(ne+kenestä+tietää+melkein+ekalla+tai+tokalla+tapaamisella,+että+yhteistä+löytyy+vaikka+lopuksi+elämäksi)+ja+jos+pystyn+omat+tunteeni+käsittelemään:+A)+Otat+ystävyyden+vastaan+ilman+ajatuksia+enemmästä+
Jos+tilanne+on+kuten+kohdassa+A,+mutta+henkilön+käytös+on+hyvin+ristiriitaista+saatan+ajautua+myös+
B)+Otat+ystävyyden+vastaan,+mutta+elättelet+salaa+toiveita+että+hän+muuttaisi+mielensä
Jos+en+koe+suurta+yhteyttä,+tai+toinen+on+loukannut+suuresti+tai+en+pysty+tunteita+käsittelemään+niin,+että+ystävyys+onnistuu:+C)+Kiität+ja+jatkat+matkaasi
Jossain+erikoistapauksessa+on+mahdollista+myös++D)+Jokin+muu,+mikä?+Kiroan+ihmisen+alimpaan+helvettiin+ja+käsittelen+tunteeni+vihan+kautta.
24.06.2022 21:23
Kesäkaverisi+on+Olavi+Uusivirta!+
Ollaanko+tämä+kesä+näin?+Sinulle+täydellinen+kesäkaveri+on+muusikko-näyttelijä+Olavi+Uusivirta.+Olavi+tunnetaan+energisenä+taiteilijasieluna+ja+taitavana+sanoittajana.+Keikoillaan+joka+suuntaan+ilman+paitaa+pomppiva+Olavi+on+sielunkumppanisi,+löytyyhän+sinustakin+roimasti+rock-henkeä,+rakkautta+ja+filosofisuutta.+
Heh,+vähän+liian+nuori,+muuten+kyllä+karismaattinen+tapaus.+Oikein+passeli+mielikuvitusjuhannusheila.+😂
24.06.2022 15:13
Ai+niin+joo,+kysymys+koski+haaveilua.+Ainahan+sitä+haaveilee+romantiikasta,+ei+juhannus+sitä+miuta.+😁
24.06.2022 00:22
28 / 89