Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Kun+odottaa+aina+pahinta,+menettää+paljon+mahdollisuuksia+onneen….Kaikki+muutos+eikä+riskinotto+ole+pahasta.+Ilman+riskiä+ei+voi+elää+parisuhteessa,+koska+turvallisenkin+suhteeseen+liittyy+aina+suhteen+päättymisen+ja+kuoleman+riski.+Kyse+on+siitä,+että+löytää+itselleen+sopivan+riskitason+eikä+anna+omien+tunnelukkojen+ja+vanhojen+kokemusten+määrittää+uskaltaako+elää.
  2. Kauneus+on+katsojan+silmässä,+aina.+Joku+viehättyy+söpöstä+pullukasta+tai+yleisesti+rumasta+pidetystä+vaikka+karisman+takia.+Jokaisessa+meissä+on+jotain+kaunista+ja+melkein+kaikissa+jotain+ei+niin+täydellistä.+Pieni+osa+keski-ikäisistä+enää+vaatii+puolisolta+60cm+missivyötäröä+tai+sixpack-vatsaa+ja+erottuvia+lihaksia+hauiksia+vaan+muut+asiat+on+tärkeämpiä.+Toiset,+kuten+itse,+eivät+edes+nuorena+ole+pistäneet+ulkoisille+asioille+painoarvoa.+Kauneus+on+aina+katoavaista!+Jos+perimmäinen+päämäärä+ja+haave+on+löytää+pitkäaikainen+suhde,+miksi+kiinnittää+huomionsa+asioihin,+jotka+eivät+lisää+onnea+ja+ovat+joka+tapauksessa+väliaikaisia!+Jos+parin+älykkyysero+on+liian+suuri,+ei+se+ennusta+hyvää+tulevaisuutta+ja+aiheuttaa+turhautumista.+Asialla+on+selkeä+vaikutus+parin+vuorovaikutukseen,+samaan+aaltopituuteen,+toisen+ymmärtämiseen+ja+kuulluksi+tulemisen+kokemiseen+(perustarve).+Silti+vain+idiootti+sanoo+naamakkain+ääneen,+että+olet+liian+tyhmä+(tai+ruma).+Fiksu+ihminen+(ihminen+voi+olla+hyvin+fiksu,+vaikkei+olisi+älykkö)+osaa+sanoa+kauniisti+ja+jopa+ihmisen+hyviä+puolia+korostavasti+ettei+kiinnosta.+Tätä+fiksuutta+voisi+kutsua+myös+käytöstavoiksi+ja+sosiaaliseksi+taidoiksi.+Samat+taidot+myös+ennustaa+parisuhteen+onnea.+Pariutumiseen+vaikuttaa+ennen+kaikkea+kokonaisuus:+älykkyys,+ulkonäkö,+status,+sosiaaliset+taidot,+käytöstaidot,+kyky+olla+läsnä,+luoda+kontaktia,+geneettinen+sopivuus+(ihon+tuoksu),+eletty+elämä,+isojen+elämänhaasteiden+puuttuminen+ja+ennen+kaikkea+TUNTEET.+On+yksilökohtaista+mitä+asiaa+kukin+painottaa+ja+mikä+on+toissijaista.+Voi+olla,+että+joku+asia+mitä+on+pitänyt+tärkeänä+tippuu+merkityksettömäksi+kun+kohtaa+sen+oikean.+Tälläinen+asia+voi+olla+vaikka+ikä-,+koulutus-+tai+kansallisuuskriteeri,+jos+sellaisia+on+ollut.+Olen+itse+tullut+aina+tehnyt+vaikutuksen+päällä+ja+silmillä+enkä+kropalla.+😁+Ei+minun+tarvitse+kelvata+koko+Suomen+miessukupuolelle,+kunhan+kelpaan+sille+oikealle.
  3. Olen+joskus+tehnyt+töissä+aloitteen+ja+saanut+pakit,+mutta+hyvin+kohteliaat+ja+arvostavat+pakit.+Koska+itse+jätin+aloittaessa+tilaa+ei:lle,+en+alkanut+ahdistelemaan,+ja+sanoin+suoraan+etten+ala+mihinkään+nolosteluun+(mitä+noloa+tunteissa+edes+on?),+ei+syntynyt+mitään+vaikeaa+tilannetta+eikä+väistelyn+tarvetta.+Näissä+tapauksissa+mies+on+aina+pitänyt+minusta+selkeästi+ihmisenä+ja+arvostanut+kollegana,+vaikka+eivät+ole+suhteeseen+halunneet.+Olen+saanut+myös+pakit+ja+samaan+aikaan+tunnustuksen,+että+tunteita+on/on+ollut,+vaikkei+voi+suhteeseen+ryhtyä.+Olen+saanut+itse+töissä+useamman+aloitteen+historiassa.+On+ollut+lähdetkö+kahville+kysymyksiä+tai+20v+sitten+yksi+kollega+vain+sanoi,+että+tekee+kieli+suudella+ja+sitten+vain+aloitti+(bussissa+keskellä+muita+kollegoja).+😂+Nykyaikana+olisi+aika+rohkea+ilman,+että+kysyisi+lupaa.+😁+Flirttiä+ja+pitkiä+keskusteluja+oli+tosin+ollut+muutama+kuukausi+takana+eli+ihan+kylmiltään+ei+aloitetta+tietenkään++tehnyt.+Jos+vastapuoli+on+henkisesti+stabiili,+fiksu+ja+aikuinen,+miksi+työsuhde+olisi+huono+asiaa?+Aikuinen+tasapainoinen+ihminen+ymmärtää,+että+tunteita+ei+voi+valita:+on+sitten+ihastunut+vai+ei.+Vaikka+pakit+olisi+pettymys,+silti,+ei+se+koko+elämää+kaada.+Aikuinen+ihminen+ymmärtää,+että+kummankin+oma+tahto+tarvitaan,+jotta+olisi+tulevaisuus.+En+lähtisi+kokeilemaan+työsuhdettaan,+jos+omat+tunteet+seilaa+kuin+tuuliviiri.+Kuitenkin,+jos+tietää,+että+on+kiinnostunut+oikeasti,++ja+vieläpä+tuntee+toista+jo+etukäteen+jonkin+verran,+niin+en+ymmärrä+mikä+estää.+Jos+miettii+työssä+tutustumista,+voi+tutustua+muuten+kuin+pariutumista+miettien+ennen+kuin+tunteet+herää.+Luultavasti+ennen+ihastumista,+on+jo+joku+kuva+toisen+arvomaailmasta,+aaltopituudesta,+kehumista+ja+luonteen+piirteistä.+Ja+kun+työpaikalla+ei+viitsi+joka+sällin+kanssa+säätää,+niin+tilanne+on+jo+edennyt+pidemmän+harkinnan+yli+ennen+kuin+mitään+tapahtuu.+Itsekin+arvelet+molemminpuolisuutta.+Sehän+on+ihannealusta+suhteen+alkuun!+Anna+vaan+kamu+mennä!+Usein+elämässä+jää+katumaan+sitä+ettei+uskaltanut+ja+elänyt.+Harvoin+harkittu+rohkeus+jää+pidemmäksi+aikaa+harmittamaan.
  4. Kiitos+samoin!
  5. En+ole+Tinderissä+ollut,+mutta+eiköhän+siellä+ole+ihan+tavallisia+ihmisiä+seuranhaussa.+Joku+voi+olla+mainitsemaasi+ryhmää,+mutta+vain+marginaalinen+osuus.+Nuo+puheet+on+kokemattattoman+hömpötyksiä.