Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+ei+koe+saavansa+parisuhteesta+mitään,+miksi+sellaista+kannattaisi+edes+harkita?+Ei+parisuhde+ole+pakko.
Elämässä+kannattaa+tehdä+asioita,+jotka+tekee+onnelliseksi+tai+jotka+saa+läheiset+ihmiset+onnelliseksi.+Yleensä+paras+lopputulos+on+kun+löytää+sopivan+tasapainon+noiden+kahden+tarpeen+välillä.
22.05.2022 23:00
Kun+odottaa+aina+pahinta,+menettää+paljon+mahdollisuuksia+onneen….
Kaikki+muutos+eikä+riskinotto+ole+pahasta.+Ilman+riskiä+ei+voi+elää+parisuhteessa,+koska+turvallisenkin+suhteeseen+liittyy+aina+suhteen+päättymisen+ja+kuoleman+riski.+Kyse+on+siitä,+että+löytää+itselleen+sopivan+riskitason+eikä+anna+omien+tunnelukkojen+ja+vanhojen+kokemusten+määrittää+uskaltaako+elää.
21.05.2022 14:11
Kauneus+on+katsojan+silmässä,+aina.+Joku+viehättyy+söpöstä+pullukasta+tai+yleisesti+rumasta+pidetystä+vaikka+karisman+takia.+Jokaisessa+meissä+on+jotain+kaunista+ja+melkein+kaikissa+jotain+ei+niin+täydellistä.+Pieni+osa+keski-ikäisistä+enää+vaatii+puolisolta+60cm+missivyötäröä+tai+sixpack-vatsaa+ja+erottuvia+lihaksia+hauiksia+vaan+muut+asiat+on+tärkeämpiä.+
Toiset,+kuten+itse,+eivät+edes+nuorena+ole+pistäneet+ulkoisille+asioille+painoarvoa.+Kauneus+on+aina+katoavaista!+Jos+perimmäinen+päämäärä+ja+haave+on+löytää+pitkäaikainen+suhde,+miksi+kiinnittää+huomionsa+asioihin,+jotka+eivät+lisää+onnea+ja+ovat+joka+tapauksessa+väliaikaisia!+
Jos+parin+älykkyysero+on+liian+suuri,+ei+se+ennusta+hyvää+tulevaisuutta+ja+aiheuttaa+turhautumista.+Asialla+on+selkeä+vaikutus+parin+vuorovaikutukseen,+samaan+aaltopituuteen,+toisen+ymmärtämiseen+ja+kuulluksi+tulemisen+kokemiseen+(perustarve).+Silti+vain+idiootti+sanoo+naamakkain+ääneen,+että+olet+liian+tyhmä+(tai+ruma).+Fiksu+ihminen+(ihminen+voi+olla+hyvin+fiksu,+vaikkei+olisi+älykkö)+osaa+sanoa+kauniisti+ja+jopa+ihmisen+hyviä+puolia+korostavasti+ettei+kiinnosta.+Tätä+fiksuutta+voisi+kutsua+myös+käytöstavoiksi+ja+sosiaaliseksi+taidoiksi.+Samat+taidot+myös+ennustaa+parisuhteen+onnea.+
Pariutumiseen+vaikuttaa+ennen+kaikkea+kokonaisuus:+älykkyys,+ulkonäkö,+status,+sosiaaliset+taidot,+käytöstaidot,+kyky+olla+läsnä,+luoda+kontaktia,+geneettinen+sopivuus+(ihon+tuoksu),+eletty+elämä,+isojen+elämänhaasteiden+puuttuminen+ja+ennen+kaikkea+TUNTEET.+On+yksilökohtaista+mitä+asiaa+kukin+painottaa+ja+mikä+on+toissijaista.+
Voi+olla,+että+joku+asia+mitä+on+pitänyt+tärkeänä+tippuu+merkityksettömäksi+kun+kohtaa+sen+oikean.+Tälläinen+asia+voi+olla+vaikka+ikä-,+koulutus-+tai+kansallisuuskriteeri,+jos+sellaisia+on+ollut.+
Olen+itse+tullut+aina+tehnyt+vaikutuksen+päällä+ja+silmillä+enkä+kropalla.+😁+Ei+minun+tarvitse+kelvata+koko+Suomen+miessukupuolelle,+kunhan+kelpaan+sille+oikealle.
21.05.2022 11:26
Ja+kolmas.+Useimmista+muistan+sävelen,+mutten+sanoja.
20.05.2022 22:35
No+höpö+höpö+Välis!+Olen+ollut+kerran+työsuhteessa,+n.+6-7kk+ajan+noin+20v+sitten.+Sekään+ei+ollut+julkinen+suhde+vaan+pelkästään+vapaa-ajalla+tapahtuvaa+eli+ei+julkisessa+tiedossa.++Olen+ihan+jutteluväleissä+vieläkin,+vaikka+emme+tapaa+kuin+ammattiympyröissä+ja+1krt/2-10v+Ja+tuo+henkilö+on+ainoa+kollega,+jonka+kanssa+olen+suudellut+tai+ollut+intiimissä+kanssakäymisessä.+
Voin+olla+flirtti+ja+olenkin,+mutta+etenen+vasta+jos+ihminen+kiinnostaa+oikeasti.
20.05.2022 20:23
Kevät+on+ollut+hyvin+kiireinen+ja+tiivis+erityisesti+töissä+ja+lasten+kanssa.+Onneksi+kohta+on+lomat+ja+strategiset+päätökset+nuijittu+johdon+puolelta,+ja+sitten+saa+hetken+toivottavasti+levähtää+ennen+seuraava+koitosta.+
Huomiota+on+tullut,+itse+asiassa+useammaltakin+taholta+jostain+syystä.+😁+Olen+tehnyt+useamman+kuukauden+töitä+hyvin+tiiviisti+älykkäiden+miesten+kanssa.+Sapioseksuaalin+taivas.+🤣+Tykkään+joka+miehestä+ihmisenä+paljon,+mutta+oma+kiinnostukseni+suunta+on+selvä.+Hän+on+käyttänyt+minusta+nimitystä+läheinen+työkaveri,+on+koskettanut+minua+hartiasta,+etsii+katsekontaktia+isossakin+porukassa+ja+hymyilee+perään,+hänen+silmänsä+loistaa+minulle,+jää+juttelemaan+ja+tänään+iski+silmää.+😊Näen+eleistä,+että+miellytän+häntä+jollain+tasolla+ainakin.+Vaikka+kaikki+nuo+on+hyvin+pieniä+juttuja+eikä+takaa+mitään,+on+ennusmerkit+kohtalaiset.+Kesä+näyttää+jääkö+flirtiksi+vai+eteneekö….+Jos+ei+etene,+ei+voi+mitään+ja+tämäkin+on+ollut+varsin+kivaa+ja+tehnyt+hyvää.
20.05.2022 20:14
Tiedän.+Tiedän+varsin+hyvin.+En+ole++aktiivinen+seuranhakija+enkä+halua+huonoja+yhden+illan+juttuja.+Mielummin+etsin+rauhassa+tavallisessa+elämässä+ja+ajan+kanssa+sopivaa+ihmistä,+kuin+”kokeilen”+summamutikassa+kaikkea+vastaan+tulevaa.+
Vähän+aikaa+sitten+oli+tilanne,+että+yksi+mies+yritti+vaivihkaa+kutsua+itseään+huoneeseeni+”nukkumaan”+tekosyyllä.+En+”ymmärtänyt”+vihjettä,+vaan+lähdin+nukkumaan.+😆+Vaikka+olen+sinkku,+en+ole+kaikelle+avoin.+Miehen+löytäminen+ei+ole+arvo.+Sen+oikean+löytäminen+ja+suuri+rakkaus+sen+sijaan+on!
20.05.2022 19:51
Olen+joskus+tehnyt+töissä+aloitteen+ja+saanut+pakit,+mutta+hyvin+kohteliaat+ja+arvostavat+pakit.+Koska+itse+jätin+aloittaessa+tilaa+ei:lle,+en+alkanut+ahdistelemaan,+ja+sanoin+suoraan+etten+ala+mihinkään+nolosteluun+(mitä+noloa+tunteissa+edes+on?),+ei+syntynyt+mitään+vaikeaa+tilannetta+eikä+väistelyn+tarvetta.+Näissä+tapauksissa+mies+on+aina+pitänyt+minusta+selkeästi+ihmisenä+ja+arvostanut+kollegana,+vaikka+eivät+ole+suhteeseen+halunneet.+Olen+saanut+myös+pakit+ja+samaan+aikaan+tunnustuksen,+että+tunteita+on/on+ollut,+vaikkei+voi+suhteeseen+ryhtyä.+
Olen+saanut+itse+töissä+useamman+aloitteen+historiassa.+On+ollut+lähdetkö+kahville+kysymyksiä+tai+20v+sitten+yksi+kollega+vain+sanoi,+että+tekee+kieli+suudella+ja+sitten+vain+aloitti+(bussissa+keskellä+muita+kollegoja).+😂+Nykyaikana+olisi+aika+rohkea+ilman,+että+kysyisi+lupaa.+😁+Flirttiä+ja+pitkiä+keskusteluja+oli+tosin+ollut+muutama+kuukausi+takana+eli+ihan+kylmiltään+ei+aloitetta+tietenkään++tehnyt.+
Jos+vastapuoli+on+henkisesti+stabiili,+fiksu+ja+aikuinen,+miksi+työsuhde+olisi+huono+asiaa?+Aikuinen+tasapainoinen+ihminen+ymmärtää,+että+tunteita+ei+voi+valita:+on+sitten+ihastunut+vai+ei.+Vaikka+pakit+olisi+pettymys,+silti,+ei+se+koko+elämää+kaada.+Aikuinen+ihminen+ymmärtää,+että+kummankin+oma+tahto+tarvitaan,+jotta+olisi+tulevaisuus.+
En+lähtisi+kokeilemaan+työsuhdettaan,+jos+omat+tunteet+seilaa+kuin+tuuliviiri.+Kuitenkin,+jos+tietää,+että+on+kiinnostunut+oikeasti,++ja+vieläpä+tuntee+toista+jo+etukäteen+jonkin+verran,+niin+en+ymmärrä+mikä+estää.+Jos+miettii+työssä+tutustumista,+voi+tutustua+muuten+kuin+pariutumista+miettien+ennen+kuin+tunteet+herää.+Luultavasti+ennen+ihastumista,+on+jo+joku+kuva+toisen+arvomaailmasta,+aaltopituudesta,+kehumista+ja+luonteen+piirteistä.+Ja+kun+työpaikalla+ei+viitsi+joka+sällin+kanssa+säätää,+niin+tilanne+on+jo+edennyt+pidemmän+harkinnan+yli+ennen+kuin+mitään+tapahtuu.+Itsekin+arvelet+molemminpuolisuutta.+Sehän+on+ihannealusta+suhteen+alkuun!+
Anna+vaan+kamu+mennä!+Usein+elämässä+jää+katumaan+sitä+ettei+uskaltanut+ja+elänyt.+Harvoin+harkittu+rohkeus+jää+pidemmäksi+aikaa+harmittamaan.
20.05.2022 19:32
Kiitos+samoin!
20.05.2022 18:27
Pohjaton?+Pärjään+kyllä+ilman+miestäkin,+miksi+en+pärjäisi+tavallisessa+parisuhteessa+tai+tapailusuhteessa?+Yleensä+naisen+seksuaalisuus+on+uhka+ja+ahdistava+asia+vain+miehille,+joiden+lipido+on+matala…+tai+jolla+on+potenssiongelmia+tai+esim.+ahdas+uskonnollinen+kasvatus.+
Iso+osa+miehistä+pitää+seksistä,+muuten.+Ja+pari,+joista+kumpikin+pitää+seksistä,+pärjää+yleensä+paremmin+kuin+pari,+joissa+toinen+torjuu+kumppania+säännöllisesti.+
En+ole+siis+päässyt+purkamaan+”pohjatonta”+haluani+miesseurassa.+😆+Jos+mitä+vaan+hakisi,+ja+kuka+vaan+kelpaisi,+ei+sellaisen+järjestyminen+ole+ongelma,+mutta+kun+mielummin+odotan+jotain+parempaa.+Silti+pientä+molemminpuolista+oikean+elämän+flirttiä+ja+silmäpeliä+on+käynnissä+yhden++miehen+kanssa+(nautin+jo+tästäkin!).+Enkä+suoraan+sanoen+pistäisi+pahakseni,+vaikka+tilanne+kehittyisi+ihan+oikeaksi+suhteen+aluksi.+♥️+Kesää+odotellessa.+😁
20.05.2022 18:25
En+vietä+juhlapyhiä+ex+kanssa.+Ex+on+ex,+vaikka+ihan+hyvissä+ja+asiallisissa+väleissä+olemme.+Juhannuksena,+eikä+muutenkaan+ole+yksinäistä.+Siitä+pitää+3+lasta+ja+suku+huolta.+😁+
Jos+minulla+ei+olisi+lapsia+juhannuksena+saattaisin+osallistua+sinkkujuhannukseen+tai+sitten+nauttia+siitä,+että+kerrankin+saa+omaa+rauhaa.+Kavereilla+on+myös+lapsia+ja+kaikilla+paitsi+kahdella+lapset+on+samanikäisiä+kuin+itsellä+ja+juhlapyhät+menee+perhepiirissä.
20.05.2022 17:51
Alkoholistimies+kelpaa+toiselle+alkoholistille,+aina+on+seuraa+baariin,+tai+sitten+alkoholistin+lapsille,+joka+yrittää+epätoivoisesti+parantaa+lapsuuden+traumaansa+(alkoholisti+ei+parannu,+yleensä,+eli+surullinen+tarina+on+todennäköisempi).+Joku+ei-alkoholisti+voi+haksahtaa,+koska+alkoholistista+ei+näe+humalaisuutta+ennen+isoja+promilleja.+Pari+promillea+on+normitaso+ja+elimistön+arki.+Kuitenkin+totuuden+havaitsemiseen+riittää+luultavasti+yhdet+treffit.
Aika+moni+meistä+juo+(useimmat+kohtuudella)+seuranhaussa+baarissa,+firman+juhlissa+tai+keikalla.+Kuiteenkaan+tällöin+viinanjuonnista+ei+voi+puhua+sanana.+Nuoremmat+ikäluokat+harvemmin+enää+kännää,+eikä+kännäämistä+ihannoi+kuin+keski-ikäinen+alempi+sosiaaliluokka+(jos+nyt+Suomessa+sellaista+enää+on)+ja+viinamieseläkeläiset,+jos+ovat+viinan+juonnista+enää+hengissä.+Moni+alkoholisti+kuolee+50-65v,+terveys+ei+kestä+harrastusta.+Muistan+yhden+paatuneen++alkoholistin+harrastuspiireistä,+hänen
20.05.2022 08:24
Tietysti+on!+Mutta+miksi+rakastelu+ei+voi+ja+saa+olla+tärkeä+osa+rakkautta+niillä+ketkä+tuntee+toisiaan+kohtaan+intohimoa.
13.05.2022 22:28
Olen+perso+rakkaudelle,+mutten+mille+tahansa+pikkuihastukselle,+enkä+millä+tahansa+hinnalla.+Rakkaus+ei+saa+olla+esimerkiksi+vahingoittavaa+tai+yksipuolista.+Onhan+romanttinen+rakkaus+suuri+ja+arvokas+asia,+jos+sen+saisi.+Äidin+ralkautta+ja+lähimmäisen+rakkautta+minulla+jo+on.
12.05.2022 22:44
Jostain+syystä,+olen+joutunut+kertaamaan+peruskoulun+asiaa+(lasten+kokeiden+kuulusteleminen)+ja+sitten+taas+matematiikka+ja+luonnontieteet+oli+muuten+hyvin+helppoja.
12.05.2022 18:43
En+ole+Tinderissä+ollut,+mutta+eiköhän+siellä+ole+ihan+tavallisia+ihmisiä+seuranhaussa.+Joku+voi+olla+mainitsemaasi+ryhmää,+mutta+vain+marginaalinen+osuus.+Nuo+puheet+on+kokemattattoman+hömpötyksiä.
12.05.2022 18:41
Joskus+tällä+palstalla+tuntuu,+että+on+jännä+ja+vähintään+rikollinen,+jos+on+harrastanut+seksiä+tai+pussannut+ennen+35v.+🙄
12.05.2022 18:19
Olen+joskus+leikannut+paloja+suklaasta,+kun+ei+halua+syödä+kaikkea+(itsensä+huijaamista).+
Peruskouluosuudessa+ei+yhtään+mennyt+tuurilla+oikein.+Jos+olin+pihalla,+olin+ihan+kunnolla+pihalla.+😉+Taisi+väärissä+olla+historiaa+ja+ablatiivi.
12.05.2022 18:16
Minäkin+olen+jännä+20+vuotta,+vaikka+nyt++jännittyvyys+onkin+ollut+aika+huonolla+tolalla+jo+kohta+3v.+Kun+olen+ollut+vapaaehtoisesti+pois+suhteista+tai+suhteiden+aluista+tuon+ajan,+mietin+mitenköhän+jännittävyyteni+on+tuossa+ajassa+kehittynyt.
11.05.2022 22:39
Hah…+Joskus+pärjää+hyvin+vähän+vähemmälläkin+tiedolla+kun+on+hyvä+arvaamaan.+😉
Taitaa+molemmilla+olla+peruskoulun+tiedot+paremmin+hallussa+kuin+suklaat.+Se+mikä+ihmetytti+testissä+oli:+itsellä+on+hyvä+näkömuisti,+mutta+ei+tainnut+kovin+montaa+halkaistua+suklaata+mennä+oikein.+😁+Oli+monta,+josta+ei+ollut+mitään+hajua.
11.05.2022 22:27
34 / 89