Fiksuus vs. kauneus

Anonyymi

On todettava, että itse tunsin suurempaa mielihyvää siitä, kun eräs mies kutsui minua "tyhmäksi, mutta kauniiksi" kuin kun eräs toinen mies kutsui "fiksuksi, mutta ei minua fyysisesti viehättäväksi". Luulisi, että nyky-yhteiskunnassa "fiksuus" olisi se suurempi hyve, mutta kai meille naisille on sitten niin kovaa iskostettu se, että meidän pitää olla nimenomaan fyysisesti eikä niinkään henkisesti viehättäviä...

Kirjautumaton palstalutka

96

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joillekin miehille, ei onneksi kaikille, on täysin mahdoton ajatus, että kauneutta ja fiksuutta voisi olla samassa henkilössä.

      En ymmärrä, miksi joku haluaisi ehdoin tahdoin elämäänsä joko kauniin tai fiksun ihmisen mutta ei sellaista, joka olisi molempia. 😂😂😂

      Minun mielestäni ainakin paras yhdistelmä on fiksu ja hyvännäköinen mies.

      🦄

      • Anonyymi

        Älykkäät ihmiset voivat olla myös rasittavia ja vaikeita ja kyllästyä nopeasti.

        Sellainen hyväluonteinen perusälyllä ja ripeällä otteella varustettu on minun mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykkäät ihmiset voivat olla myös rasittavia ja vaikeita ja kyllästyä nopeasti.

        Sellainen hyväluonteinen perusälyllä ja ripeällä otteella varustettu on minun mieleen.

        Älä huolehdi turhaan. Älykkäät eivät kiinnostu perusälyllä varustetuista.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huolehdi turhaan. Älykkäät eivät kiinnostu perusälyllä varustetuista.

        🦄

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huolehdi turhaan. Älykkäät eivät kiinnostu perusälyllä varustetuista.

        🦄

        Normaali painoiset tai hoikat voivat olla kauniita, mutta ihmisen tulee olla kuitenkin vain vähän ylpeä itsestään, muutoin kauneus ei ole uskottavaa.
        Narsistit ovat vain pellejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huolehdi turhaan. Älykkäät eivät kiinnostu perusälyllä varustetuista.

        🦄

        Nyt on kovaa leijanlennätystä🤭 Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali painoiset tai hoikat voivat olla kauniita, mutta ihmisen tulee olla kuitenkin vain vähän ylpeä itsestään, muutoin kauneus ei ole uskottavaa.
        Narsistit ovat vain pellejä.

        ” mutta ihmisen tulee olla kuitenkin vain vähän ylpeä itsestään, muutoin kauneus ei ole uskottavaa.
        Narsistit ovat vain pellejä.” Se että on tyytyväinen ulkonäköönsä ei ole kylläkään narsismia edes naisten kohdalla paitsi jotain pikkujulkkiksia netissä vainoavien ja heistä herjakirjoittelevien elämänkoulumimmien mielestä( puhu ihan näkyvästä ilmiöstä). Eikä sekään muuten ole sitä kun tyytyy siihen naamaan ja ruhoon jonka on sattunut saamaan ja tekee ikäänkuin rauhan tämän asian kanssa, sekään ei ole itseriittoisuutta


    • Anonyymi

      Naisten ongelmia. Minua ei kukaan sano fiksuksi eikä komeaksi joten mitäpä näitä hyväosaisten murheita miettimään.

      • Anonyymi

        No, juuri mietit kirjallisesti


    • Anonyymi

      Pelkkää viheliäistä tarvetta miellyttää kaikkia, niin kuin se määrittelisi sinua mitenkään. Enemmän merkitsee se, mitä itse haluat. Ja sitähän sinä voit:)
      t.sxth

    • Anonyymi

      Minä taidan olla noita molempia, ihan vain itseäni kehumatta totean.

    • Anonyymi
    • Koskaan en ole päin naamaa ketään haukkunut. Kuulun niihin kusipäihin, jotka kommentoivat toisia selän takana.

      • Anonyymi

        Yleensähän miehet tekevät kumpaakin. Vieläpä oikeuttavat selän takana haukkumisen sillä, että on tullut päin naamaakin haukuttua.


    • Anonyymi

      Mitä on fiksuus? Olisiko se ennen kaikkea toisten huomioonottamista? Siten kaikille tavoiteltava ominaisuuus. Puhut hyveestä. Ihminen voi tulla arvojensa mittaiseksi, arvot voivat olla yksilölle mitä vaan. Taustalla jyllää motivaatio ja ajattelu. Kuinka moni muistaa ajatella? Ajattelu edellyttää toisen huomioimista, etenkin kun ajatukset tulevat lihaksi niistä puhuessa, keskustellessa ja kirjoittaessa.

      Mikä olikaan aloittajan pointti? Olet kaunis nainen?

      • Anonyymi

        Aloittaja on rasistinen palstasetä. Täällä on muutama nettitransnainen. Keksin uuden termin.


      • Anonyymi

        "Mikä olikaan aloittajan pointti? Olet kaunis nainen?"

        Itseasiassa en, vaan vielä normaalipainoisena ja hoikkanakin ollessani olin miesten mielestä lähes poikkeuksetta ruma. Pointtini vain oli, että syystä tai toisesta kehuna ulkonäkö tuntuu mieluisemmalta kuin älyyn liittyvä kehu. Ja aprikoin, että se tahaton mielihyvä taitaa tulla alitajuntaisesta naissukupuoleen liittyvästä vietistä ja/tai odotuksista.

        Kirjautumaton palstalutka


    • Anonyymi

      Miten arvioisit miehiä, jotka kysymättä arvioivat persoonallisuuttasi ja ulkonäköäsi?

      Mietin kenelle miehelle ja missä tilanteessa voisin sanoa, että et ole fyysisesti puoleensavetävä. Ehkä silloin kun joku vonkaa seksiä? Niinkö sulle kävi?

      Ja sit toi 'kaunis, mutta tyhmä' sopis läpällä tilanteeseen jossa olet töpeksinyt pahasti.

      Eihän me kaikki toisistamme olla sillai kiinnostuneita, mutta harvapa tuomioitaan toisille jakelee. Se on hyvien tapojen vastaista.

      • Anonyymi

        "Tuomioita" ja huomioitakin joskus jaetaan, kun joudutaan ahtaalle, kuten kuvasit. Painostuksen tai vaatimuksen alla, ellei muita keinoja enää ole. Joutuu töksäyttämään, mikä ei ole fiksua. Vastapuoli ei myöskään ole, ellei ymmärrä kehonkieltä lukea. Nettisuhteissa, en tiedä kuinka tai missä kohtaa ihmiset tekevät lopulta arvionsa (itselleen) toisen puoleensavetävyydestä tai viehättävyydestä.


      • Anonyymi

        "Mietin kenelle miehelle ja missä tilanteessa voisin sanoa, että et ole fyysisesti puoleensavetävä. Ehkä silloin kun joku vonkaa seksiä? Niinkö sulle kävi?"

        Tapasin siis kyseisen miehen, oltiin netissä hetki kirjoiteltu ja sovittiin sitten tapaaminen julkisella paikalla. Treffien päätteeksi mies kysyi multa, halusinko nähdä uudelleen. Koska mies oli liian, huomattavan paljon minua itseäni vanhempi, totesin: "Mun täytyy vähän miettiä." "Niin munkin täytyy miettiä", mies vastasi.

        Sitten päivä-pari tapaamisen jälkeenhän oli lähettänyt netin kautta viestin, joka kuului suunnilleen "Vaikutat ihan fiksulta naiselta, mutta en koe sinua fyysisesti viehättäväksi." (itse en ollut tuossa välissä ottanut lainkaan yhteyttä enää tapaamisen jälkeen, joten ei ollut siis tarkoitettuna vastineeksi mahdolliseen omaan mielenkiintooni) Tuolloin vastasin vain, että "En näe itsekään meitä toisilleen sopivina, ennen kaikkea ikäeron vuoksi."

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi

        Hyvillä tavoilla ei voi pyyhkiä edes persettä, ovat hyödyttömiä


    • Anonyymi

      Ikkunasta voi arvioida hyvin toisen älykkyyden alle millisekunnissakin.

      Itelläni on huvittavaa kun monestikin näen alapuolella jotain tyttöjä,kun avaa keittiön tuuletusikkunan ja kurkkaan alapuolelle, moikkaan ja jotain juttua, toki muutenkin jos näen, mutta, niin monesti ikkunasta näen.

      viinamies-viininainen-ikkunanainen....

    • Anonyymi

      Naiset on fiksuja koska panevat jännämiehiä ja sitten moni nainen kuolee nuorena. Sama se onko kaunis jos päässä ei ole järkeä.

      • Anonyymi

        Miehet na vasta fiksuja on, kun tappavat seksiä haluavia naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet na vasta fiksuja on, kun tappavat seksiä haluavia naisia.

        Jep ja sotten valittavat, kun ne loput naiset eivät anna. Pettämätöntä logiikkaa.


    • No itse en kovin vähällä tuumaile kenestäkään mitään, jos ei kysytä, jos silloinkaan.

      Joillekin kuitenkin joku kauneus tai fiksuus olisi itselleen suotavaa kuulla, tai joku muu hyvä huomio.

      Mutta itseäni mietitytti joskus sellainen tilanne, kun oltiin jo seurusteltu naisen kanssa jo pidemmän aikaa ja sanoin häntä kauniiksi, hän tuumasi, että minäkin olen ihana.... Ehkä olisin halunnut kuulla olevani komea, mutta hän koki sen niin...
      Mitäs menin kommentoimaan.... ja kuvittelemaan, että toinen vastaisi jotain samantyyppistä....

      Meitä ihmisiä on niin monenlaisia ja sanat, sekä tunteet on niin erilaisia, että vaikeaa sitä on koettaa toisen päähän ja ajatuksiin päästä kiinni. Ehkä teot kertoo sitten enemmän ja paremmin kuitenkin...

      • Anonyymi

        No tuossa naisen itsetunto puhui... Ei nainen koe 24/7 itseään kauniiksi kuin muutamana päivänä kuukaudessa. Yleensä se on sitä laittautumista itseä ja muita varten, itsetunnon sparraamista ja uskomista siihen, että ns. sisäinen kauneus riittää, että minä riitän.

        Meneekö se miehellä suunnilleen samoin, en tiedä. Toista "ihanaksi" kehuminen on paljon enemmän, kuin ulkoisen viehättävyyden kommentointi. Ihana sisältää sen upean jutun, että sinä riität juuri sellaisena kuin minulle itsesi näytät. Uskon, että tarkoitit samaa lausuessasi naisellesi sen "olet kaunis" -jutun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuossa naisen itsetunto puhui... Ei nainen koe 24/7 itseään kauniiksi kuin muutamana päivänä kuukaudessa. Yleensä se on sitä laittautumista itseä ja muita varten, itsetunnon sparraamista ja uskomista siihen, että ns. sisäinen kauneus riittää, että minä riitän.

        Meneekö se miehellä suunnilleen samoin, en tiedä. Toista "ihanaksi" kehuminen on paljon enemmän, kuin ulkoisen viehättävyyden kommentointi. Ihana sisältää sen upean jutun, että sinä riität juuri sellaisena kuin minulle itsesi näytät. Uskon, että tarkoitit samaa lausuessasi naisellesi sen "olet kaunis" -jutun.

        Hmm, minusta ihanaksi kehuminen on kauniimpi kehu kuin kauniiksi sanominen. Suorastaan ihana kehu :)
        Tämä sosiaalisesti hyväksyttävä kehumissäännöstö on niin monimutkainen himmeli, että jätän väliin. Voin sanoa, että ruoka oli hyvää, kiitos. Siinä se.

        Aloittajaprovon kehun nollaaminen haukkumisella ei ole edes kehumista, vaan paskamaista käytöstä "mieheltä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm, minusta ihanaksi kehuminen on kauniimpi kehu kuin kauniiksi sanominen. Suorastaan ihana kehu :)
        Tämä sosiaalisesti hyväksyttävä kehumissäännöstö on niin monimutkainen himmeli, että jätän väliin. Voin sanoa, että ruoka oli hyvää, kiitos. Siinä se.

        Aloittajaprovon kehun nollaaminen haukkumisella ei ole edes kehumista, vaan paskamaista käytöstä "mieheltä".

        Minustakin ihanaksi sanominen voittaa kaikki muut kehut. Sehän on valtavasti, jos olet jonkun mielestä ihana. 💙


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tuossa naisen itsetunto puhui... Ei nainen koe 24/7 itseään kauniiksi kuin muutamana päivänä kuukaudessa. Yleensä se on sitä laittautumista itseä ja muita varten, itsetunnon sparraamista ja uskomista siihen, että ns. sisäinen kauneus riittää, että minä riitän.

        Meneekö se miehellä suunnilleen samoin, en tiedä. Toista "ihanaksi" kehuminen on paljon enemmän, kuin ulkoisen viehättävyyden kommentointi. Ihana sisältää sen upean jutun, että sinä riität juuri sellaisena kuin minulle itsesi näytät. Uskon, että tarkoitit samaa lausuessasi naisellesi sen "olet kaunis" -jutun.

        No tilannetta siinä on vaikea kuvata, mutta joo, siis kyllä ihanaksi sanominen on tietenkin kokonaisvaltaisempaa, mutta pointti olikin siinä, että mitä kuvittelin kuulevani vastaan.

        Ihmisillä on vaikeaa päästä toistensa ajatuksiin ja tuntemuksiin noin vaan mukaan. Ja tapauskohtaisesti sieltä suusta välillä hyppää vaikka mitä ulos. Varsinkin jos yllättää toisen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm, minusta ihanaksi kehuminen on kauniimpi kehu kuin kauniiksi sanominen. Suorastaan ihana kehu :)
        Tämä sosiaalisesti hyväksyttävä kehumissäännöstö on niin monimutkainen himmeli, että jätän väliin. Voin sanoa, että ruoka oli hyvää, kiitos. Siinä se.

        Aloittajaprovon kehun nollaaminen haukkumisella ei ole edes kehumista, vaan paskamaista käytöstä "mieheltä".

        No arvostelu negastiivisesti, ilman että sitä edes kysytään, on aika pohjanoteeraus...
        Ehkä tulkkaisin jopa alistamiseksi...

        Joo, ja samaa mieltä, että ennemmin ihana kuin kaunis/komea....Toinen on aktiivista....toinen vaan sitä, että on passiivisesti kaunis...
        Tosin minusta joku rakas vaan kaunistuu, mitä ihanempi hän on...


      • Bätääs kirjoitti:

        Minustakin ihanaksi sanominen voittaa kaikki muut kehut. Sehän on valtavasti, jos olet jonkun mielestä ihana. 💙

        Totta. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No arvostelu negastiivisesti, ilman että sitä edes kysytään, on aika pohjanoteeraus...
        Ehkä tulkkaisin jopa alistamiseksi...

        Joo, ja samaa mieltä, että ennemmin ihana kuin kaunis/komea....Toinen on aktiivista....toinen vaan sitä, että on passiivisesti kaunis...
        Tosin minusta joku rakas vaan kaunistuu, mitä ihanempi hän on...

        "Tosin minusta joku rakas vaan kaunistuu, mitä ihanempi hän on..."

        Samaa mieltä. 👍


      • Bätääs kirjoitti:

        "Tosin minusta joku rakas vaan kaunistuu, mitä ihanempi hän on..."

        Samaa mieltä. 👍

        Jännä juttu. Mutta niin se vaan menee...


      • Disseisback kirjoitti:

        Jännä juttu. Mutta niin se vaan menee...

        Joo. Mutta aika luontevaakin noin päin minusta. :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Joo. Mutta aika luontevaakin noin päin minusta. :)

        Niin, mielenkiinto säilyy. :o)


      • Anonyymi

        "Ehkä olisin halunnut kuulla olevani komea"

        Rehellinen ja suorapuheinen nainen oli.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jännä juttu. Mutta niin se vaan menee...

        Onko sama toisinpäin? Ruman eron jälkeen entinen rakasihanakulta muuttuu rumaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä olisin halunnut kuulla olevani komea"

        Rehellinen ja suorapuheinen nainen oli.

        Onko sua kehuttu komeaksi? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sama toisinpäin? Ruman eron jälkeen entinen rakasihanakulta muuttuu rumaksi?

        No itseasiassa jos miettii, niin kyllä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sua kehuttu komeaksi? :)

        Jos multa kysyt, niin joku on pitänyt komeenakin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä olisin halunnut kuulla olevani komea"

        Rehellinen ja suorapuheinen nainen oli.

        No niin pitääkin olla.


      • Disseisback kirjoitti:

        Jos multa kysyt, niin joku on pitänyt komeenakin...

        Palstaneidolle tiedoksi: Että ihan hyvin menee. Kevätkiireitä ja lakkiaisjärjestelyjä. 😁👌

        Ens viikolla koitetaan saada pojan kanssa kämppä ja tontti minttiin. Sit kekkerit ja kohti kesää...

        Kuiz sinne?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Totta. :o)

        Mua on sanottu sekundaksi, Olikohan se hyvä uutinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mua on sanottu sekundaksi, Olikohan se hyvä uutinen.

        Riippuu kuka ssnoi? Jos se oli nobody, sen tietää pitää sellaisena. 😊


    • Anonyymi

      Nyt on kyllä niin selkee miehen aivoitus kun vain olla ja voi.

    • Anonyymi

      Tuo kauneus on niin kovin subjektiivinen käsite. Se, ettei viehätä jotakuta tiettyä yksilöä, ei vielä tee kenestäkään ei-hyvännäköistä. Yksikään kaunotar tai komistuskaan ei kelpaisi kaikille.

      Fiksuuskin on tietyllä tavalla subjektiivista, vaikkakin hieman ulkonäköä vähemmän. Älyäkin on monenlaista, mutta se on sentään jossain määrin objektiivisesti mitattavissa oleva asia. Vaikka äly on mitattavissa niin kaikenlainen äly ei kuitenkaan viehätä kaikkia.

      Lopputulemana ... valtaosa ihmisistä etsii seuraa, joka on sekä fiksu, että hyvännäköinen. Onneksi nuo molemmat kuitenkin tarkoittavat meille kaikille hieman eri asioita. Itse pidän ulkonäön kehumista latteuksina ja älyn köyhyytenä, jos ei juuri muuta sanottavaa keksi. Sekin tosin on omasta kokemusmaailmasti kiinni, että kokeeko joutuvansa kärsimään ulkonäkökehuista, vain ilahduttavatko ne. Itse koen niiden vastaanottamisen pääosin kärsimykseksi.

    • Mä taas olen aina ilahtunut eniten persoonani arvostamisesta, kun ulkonäköni kehumisesta. Ulkonäköni kehuminen ei tunnu oikeen miltään ja siivutankin sen mielessäni siinä samassa, kun se on mulle sanottu. Niin vähän se merkkaa.

      Mutta jos joku kehasee kivaksi, niin se jo tuntuu hyvälle.

      • Toki kiitän kehuista, mutta kohteliaisuussyistä. Käytöstavat on aikoinaan omaksuttu niin, että kun joku tervehtii tai kehuu, siihen vastataan kohteliaasti.


      • Anonyymi

        "Sä oot ihan kiva"

        Riittääkö se?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sä oot ihan kiva"

        Riittääkö se?

        Sekin on kivasti sanottu ja tuntuu hyvälle. :)

        Oon mielummin ihmisenä pidetty, kun häikäisevän hyvännäköinen.


      • Bätääs kirjoitti:

        Sekin on kivasti sanottu ja tuntuu hyvälle. :)

        Oon mielummin ihmisenä pidetty, kun häikäisevän hyvännäköinen.

        Kun sitä kukin on saanut sen ulkokuoren minkä on saanut, mutta henkistä itseään voi kehittää, kuten käytöstä voi opetella ja omaksua asioita joilla ihmisten kanssa pärjää ja yhteistyö sujuu. Niin mielummin sitä panostaa niihin ominaisuuksin jos itsestä löytyy hyviä inhimillisiä puolia luonteesta.

        Loppujen lopuksi se miten sovussa osaa elää ja muiden elämääkin kunnioittaa merkkaa ulkoisia puitteita enemmän.


    • Anonyymi

      >"kauneus, fiksuus"<

      kauneus on se,, että sen LAHJAKSI, fiksuus ja sivistys on kaikkien ihmisten
      hankittavissa, kauneus on LAHJA, sitä ei voi ostaa, hankkia.

      • Anonyymi

        Pikemmin päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikemmin päinvastoin.

        "päinvastoin"

        tekokauneutta voi ostaa rahalla, muokkaamisella, leikkauksilla, vaan se ei ole
        syntymässä saatu luonnollinen kauneus.

        "kauneus on lahja"


    • Anonyymi

      Fiksu voi olla toisen mielestä myös kaunis, yhtä lailla tyhmempi hyvinkin fiksu. Nykyaikana ulkokuori ei ole mikään "must". Fiksuus ilmenee vähän pidemmän oivalluksen saattelemana.

      Itselle annettu kohteliaisuus toistaiseksi mielihyvän saattelemana ja ylitse muiden on vertaus "taivasosuuteen". Huumorilla tokaistu sanonta on jäänyt ikimuistoisesti mieleen!

    • Anonyymi

      Enemmän tuo kyllä loukkaus on jos sanooo tyhmäksi mutta kauniiksi. Mä nyt en oikeastaan tarvitse miestä kertomaan millainen olen ja miltä näytän.

      • Anonyymi

        Entä naista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä naista?

        Olen hetero. Mutten kyllä naistakaa tarvitse.


    • Anonyymi

      Idiootti heiluttaa ättä a tevehsii ikkunan avaa, näkee jonkin tn, tehvehtii kohteliaasti :D

      Mutta sittten tyttö ei tiedä että käden heiluttaja on massauraaja-varrallisuuden poi9staja, erittäin kohtelias KKK-järjestön Draon eli Controller, oka piostaa koko elämäsi jos ähän haluaa..

    • Kauneus on katsojan silmässä, aina. Joku viehättyy söpöstä pullukasta tai yleisesti rumasta pidetystä vaikka karisman takia. Jokaisessa meissä on jotain kaunista ja melkein kaikissa jotain ei niin täydellistä. Pieni osa keski-ikäisistä enää vaatii puolisolta 60cm missivyötäröä tai sixpack-vatsaa ja erottuvia lihaksia hauiksia vaan muut asiat on tärkeämpiä.

      Toiset, kuten itse, eivät edes nuorena ole pistäneet ulkoisille asioille painoarvoa. Kauneus on aina katoavaista! Jos perimmäinen päämäärä ja haave on löytää pitkäaikainen suhde, miksi kiinnittää huomionsa asioihin, jotka eivät lisää onnea ja ovat joka tapauksessa väliaikaisia!

      Jos parin älykkyysero on liian suuri, ei se ennusta hyvää tulevaisuutta ja aiheuttaa turhautumista. Asialla on selkeä vaikutus parin vuorovaikutukseen, samaan aaltopituuteen, toisen ymmärtämiseen ja kuulluksi tulemisen kokemiseen (perustarve). Silti vain idiootti sanoo naamakkain ääneen, että olet liian tyhmä (tai ruma). Fiksu ihminen (ihminen voi olla hyvin fiksu, vaikkei olisi älykkö) osaa sanoa kauniisti ja jopa ihmisen hyviä puolia korostavasti ettei kiinnosta. Tätä fiksuutta voisi kutsua myös käytöstavoiksi ja sosiaaliseksi taidoiksi. Samat taidot myös ennustaa parisuhteen onnea.

      Pariutumiseen vaikuttaa ennen kaikkea kokonaisuus: älykkyys, ulkonäkö, status, sosiaaliset taidot, käytöstaidot, kyky olla läsnä, luoda kontaktia, geneettinen sopivuus (ihon tuoksu), eletty elämä, isojen elämänhaasteiden puuttuminen ja ennen kaikkea TUNTEET. On yksilökohtaista mitä asiaa kukin painottaa ja mikä on toissijaista.

      Voi olla, että joku asia mitä on pitänyt tärkeänä tippuu merkityksettömäksi kun kohtaa sen oikean. Tälläinen asia voi olla vaikka ikä-, koulutus- tai kansallisuuskriteeri, jos sellaisia on ollut.

      Olen itse tullut aina tehnyt vaikutuksen päällä ja silmillä enkä kropalla. 😁 Ei minun tarvitse kelvata koko Suomen miessukupuolelle, kunhan kelpaan sille oikealle.

      • Anonyymi

        ” Pieni osa keski-ikäisistä enää vaatii puolisolta 60cm missivyötäröä tai sixpack-vatsaa ja erottuvia lihaksia hauiksia vaan muut asiat on tärkeämpiä. ” Asiasta aiheeseen ätmi- sellaiset miehet on kyllä hieman huvittavia jotka arvostelee naisia mutta oma naama näyttää tyyliin savikiekosta osumaa saaneelta ja vatsa siltä, että kohta tulee ulos kärsä näkyy jo. Näitä miehiä yhdistää usein sellainen konsensus tiettyjen ns elämänarvojen kanssa🙃


    • Anonyymi

      En tiedä mitä kirjoittaisin, aloitus on puistattava. En naisena halua olla mikään tyhjäpää. En ole kaunis mutta söpöksi haukuttu - tyhmäksi ei koskaan.

      • Anonyymi

        ”En naisena halua”, jotenkin tämä ylikorostaminen puhuu sen puolesta, että olet tämä sama naista leikkivä aloittaja. Voin tietysti olla väärässä, mutta antaako sekään nyt välttämättä hyvää kuvaa jos nostaa osakkeitaan trollien kautta


    • Anonyymi

      jännä ja henenvaarllinenkin juttu, kun itse, olin Ku Klux klaanin komentaja dragon eli controller joskus, ja vqaoisoimme, nyt ein tiedä kuka on mutt vain henkilökohtaisella kättelyllä vaidoimme tittelyn...

    • Anonyymi

      Kevvään paidoissa, hyvä itselläni jotain virkeän värisiä pukupaitoja tyyliin nato terävät kaulukset... oikeasti keränkin eri värijätuollaisia.

      Hsudks juttu sinänsä kun Suomen päämisterillä on aina pissin tuoksuiset punk-puleutumiset :D

    • Anonyymi

      Niin jos pelaa unessa jotain autopeliä ja puyöii sängyssä ja tipahtaa kurvissa sängystä...

      Voi loukkaantua.

      Mutta itselläni, on aika komeita noita jenkki-nato-paitoja, ... oma harrasteeni tuollaiset paidat hengareissa.

      • Anonyymi

        Matti Vanhanen on EUn seksikkäin, mutta tuskin älykkäin, koska hän on kepuli.


    • Kenellä nyt yleensäkään on lihaksia arvioida kenenkään fiksuutta? Sellaisella joka on mielestään vielä vähän fiksumpi kuin arvioinnin kohde. Joten fiksuksi arviointi on aika arvotonta.

      Joten minuakin saisi mieluummin kehua komeaksi, hyvännäköiseksi ja fyysisesti hyvin puoleensavetäväksi. Kyllä tulisi parempi mieli sellaisesta.

      • Anonyymi

        Fiksuus taitaa tarkoittaa useimmiten vain sitä että sattuu olemaan samanmielinen kuin arvioija.


      • Anonyymi

        Oletpas komea, mutta tyhmä kuin saapas.

        Ole hyvä.


      • Anonyymi

        Minä olen nainen ja olen kuullut miesten suusta sekä olevani kaunis (nuorempana... 😅) että olevani fiksu ja älykäs.

        'Kaunis' meni aina, poikkeuksetta, yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Sanoin vain "kiitos kohteliaisuudesta" ja jatkoin elämääni. Joskus en vastannut edes tuota, jos kyseessä oli vain joku randomi, joka huuteli huvikseen.

        'Fiksu' ja 'älykäs' taas jäivät mieleen positiivisessa mielessä, ja niin jäivät miehetkin, jotka jomman kumman tai molemmat noista sanoivat.

        Siinä varmaan painaa se, että a) itse viehätyn älykkäistä ja fiksuista miehistä ja b) en pidä ulkonäköä merkityksellisenä, koska se ei ole pysyvää, ja c) se, että sinun on täytynyt jossain määrin jo tutustua ihmiseen tunnistaaksesi hänessä fiksuutta ja älyä - jonkinlainen yhteys on kahden ihmisen välillä jo olemassa, mistä on hyvä lähteä liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen nainen ja olen kuullut miesten suusta sekä olevani kaunis (nuorempana... 😅) että olevani fiksu ja älykäs.

        'Kaunis' meni aina, poikkeuksetta, yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Sanoin vain "kiitos kohteliaisuudesta" ja jatkoin elämääni. Joskus en vastannut edes tuota, jos kyseessä oli vain joku randomi, joka huuteli huvikseen.

        'Fiksu' ja 'älykäs' taas jäivät mieleen positiivisessa mielessä, ja niin jäivät miehetkin, jotka jomman kumman tai molemmat noista sanoivat.

        Siinä varmaan painaa se, että a) itse viehätyn älykkäistä ja fiksuista miehistä ja b) en pidä ulkonäköä merkityksellisenä, koska se ei ole pysyvää, ja c) se, että sinun on täytynyt jossain määrin jo tutustua ihmiseen tunnistaaksesi hänessä fiksuutta ja älyä - jonkinlainen yhteys on kahden ihmisen välillä jo olemassa, mistä on hyvä lähteä liikkeelle.

        ” Minä olen nainen ja olen kuullut miesten suusta sekä olevani kaunis (nuorempana... 😅) että olevani fiksu ja älykäs.” Ihanks tosi ”nainen” olet ihan tällaisen miesvahvistuksen saanut siitä, että olet älykäs kyllä sun ny ätmi kelpaa


    • Anonyymi

      Minkä ikäisenä tunsit suurempaa mielihyvää kauneudesta yli fiksuuden, siis jos olet/ajatellaan, että olet nainen. Aikuinen nainen tuskin ilahtuu hoksottimiensa aliarvioinnista ja muutenkin vaikuttaa provolta, koska molemmilla ominaisuuksilla varustetttu ei ole mikään yxsarvinen. - cu-*olutta*

      • Anonyymi

        Ei ole harvinaisuus etenkin kun molemmat on katsojasta kiinni.


      • Anonyymi

        Kyllä tämä aloitus on ihan selvästi miehen kirjoittama provo, sen verran on läpinäkyvää ja tiettyjä aiheita ja ideaaleja korostavaa. Oikeasti tämä ätmel ei taida ymmärtää muusta kuin ulkonäkötasosta tai sen arvostelusta, että nyt osui ihan sinne ytimeen ai sattuu


    • Anonyymi

      Hyvännäköiseks kehuminen on ehkä laimeinta mitä on. Se kun on sellainen asia josta on turha olla ylpeä.. se kun ei ole oma saavutus vaan täysin geeneistä kiinni.

      • Anonyymi

        Kannattaa ilman muuta haukkua kehuja pystyyn


      • Anonyymi

        Sehän on myös katsojasta kiinni. Kukaan ei voi olla hyvännäköinen kaikkien mielestä.


    • Anonyymi

      Kaiken ikäisenä olen tuntenut mielihyvää. Mitään ei tarvitse kertoa sanoin. Oikeasti vasta myöhemmällä iällä opin miesten strategiaa. Sen opetti minulle mies, jolla oli silmää yksinkertaisille.

      • Anonyymi

        Sinä taidat olla se yksinkertainen mies tässä, mutta mitä tulee miesten strategiaan jos ei nyt tässä aloituksen teemassa, niin sitä voi oppia kyllä ja varsinkin siinä vaiheessa kun se alkaa kunnolla kulahtaa ja toistaa samaa


    • Anonyymi

      Minä mietin ja ajattelenkin välillä. Mutta joku uusi tyttö jälleen siis nainen, heilutin kättä ja moikkasin, mitähän pitäisi tehdä sitten taaskin.

      Mutta niin joku kala-elokuva; Tintorera - Tiikerihai: https://en.wikipedia.org/wiki/Tintorera

      AhvenHai.

    • Anonyymi

      Naisilla on usein tarve saada tuntea itsensä kauniiksi. Ei kaikilla, vahvimmat meistä ovat onnistuneet irtautumaan naisiin kohdistetuista ulkonäkövaatimuksista. Itse joudun tunnustamaan, että kyllä se kivalta tuntuu, kun mies sanoo kauniiksi. Koen jonkinlaista epävarmuutta ulkonäköni suhteen, mikä kumpuaa todennäköisesti siitä, että minua kiusattiin koulussa ulkonäöstäni. Minun on siis hyvin vaikea uskoa olevani kaunis jonkun silmissä ja olen tehnyt paljon työtä sen eteen, että ylipäätään osaan ottaa kehuja vastaan. Parhaimmalta silti tuntuvat luonteeseeni kohdistuvat kehut. Eräs viimeaikaisista kehuista, mikä todella lämmitti sydäntä oli kun eräs mies sanoi, että persoonallisuuteni teki häneen vaikutuksen ja että olen täydellinen juuri tällaisena kuin olen. Se oli aika suloista..

      • Anonyymi

        ” Parhaimmalta silti tuntuvat luonteeseeni kohdistuvat kehut. Eräs viimeaikaisista kehuista, mikä todella lämmitti sydäntä oli kun eräs mies sanoi, että persoonallisuuteni teki häneen vaikutuksen ja että olen täydellinen juuri tällaisena kuin olen. Se oli aika suloista..” Sellaista sanottavaa kuitenkin miestrolli tähän kliseesikermään, että tuo ”olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet” pitää sisällään negatiivisen klangin ja kyllä- naisilla on olemassa myös sellainen mieli ja luonne, kovasti olet tätä yrittänyt imitoida. Kelle menee läpi kelle ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Parhaimmalta silti tuntuvat luonteeseeni kohdistuvat kehut. Eräs viimeaikaisista kehuista, mikä todella lämmitti sydäntä oli kun eräs mies sanoi, että persoonallisuuteni teki häneen vaikutuksen ja että olen täydellinen juuri tällaisena kuin olen. Se oli aika suloista..” Sellaista sanottavaa kuitenkin miestrolli tähän kliseesikermään, että tuo ”olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet” pitää sisällään negatiivisen klangin ja kyllä- naisilla on olemassa myös sellainen mieli ja luonne, kovasti olet tätä yrittänyt imitoida. Kelle menee läpi kelle ei

        En kyllä ymmärtänyt, mitä yritän imitoida. Vai oletko se, joka käy monille naisoletetuille inttämässä, että nämä ovat miehiä? Eli yritän mielestäsi imitoida naista?

        itselleni tuossa "olet täydellinen sellaisena kuin olet" ei kyllä ollut mielestäni mitään negatiivista. Toki on aina mahdollista, että mies valehteli, mutta sen perusteella mitä miestä tunnen ja tilannekin huomioiden, hänellä ei ollut syytä valehdella.


    • Anonyymi

      No, enpä kykene keksimään miksi ottaisin kummankaan noista kohteliaisuutena tai miksi kumpikaan saisi mut kokemaan mielihyvää. Ulkonäkööni kohdistuvia kohteliaisuuksia en kaipaa. Ne ovat kaikki niin latteita. Toisaalta ei mun älyänikään kannata kehua. Turpoaa vaan ego entistä enemmän.

      • Anonyymi

        ” Toisaalta ei mun älyänikään kannata kehua. Turpoaa vaan ego entistä enemmän.” Tämä kommentti on niin selvää miehistä piilovihaa. Naisten älykkyys taitaa olka sinulle(kin) hyvin kova pala? Toisekseen esim miehet ei ojenna naisille tällaisia positioita ainakaan miten sinä asian ymmärrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Toisaalta ei mun älyänikään kannata kehua. Turpoaa vaan ego entistä enemmän.” Tämä kommentti on niin selvää miehistä piilovihaa. Naisten älykkyys taitaa olka sinulle(kin) hyvin kova pala? Toisekseen esim miehet ei ojenna naisille tällaisia positioita ainakaan miten sinä asian ymmärrät.

        Minä olen nainen, mutta sinä saat tietenkin tulkita miten haluat. Mun huumorini on mustaa ja sarkastista, eikä sitä moni tajua. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Toisaalta ei mun älyänikään kannata kehua. Turpoaa vaan ego entistä enemmän.” Tämä kommentti on niin selvää miehistä piilovihaa. Naisten älykkyys taitaa olka sinulle(kin) hyvin kova pala? Toisekseen esim miehet ei ojenna naisille tällaisia positioita ainakaan miten sinä asian ymmärrät.

        Koetna nyt tulkita tuota sinulle mieheksikuvittelijalle. Mä tiedostan älyni ihan itse ja olen ihan itse tietoinen, siitä että kuulun hieman keskivertoa korkeamman älyn omaavaan joukkoon. Sitä ei tarvitse kenenkään tulla minulle osoittamaan ja toisaalta mulle on aivan turha yrittää väittää, etteikö näin olisi. Älyni kehuminen tai mollaaminen on täysin turhaa, kun olen itse tilanteesta totaalisen tietoinen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Toisaalta ei mun älyänikään kannata kehua. Turpoaa vaan ego entistä enemmän.” Tämä kommentti on niin selvää miehistä piilovihaa. Naisten älykkyys taitaa olka sinulle(kin) hyvin kova pala? Toisekseen esim miehet ei ojenna naisille tällaisia positioita ainakaan miten sinä asian ymmärrät.

        Sama muuten kauneuden kanssa. Olen täysin tietoinen tilanteesta, eikä aianstilan toteaminen ole mitenkään tarpeen. Voi yritää kehua, voi yrittää vähätellä, aivan sama minulle.


    • Anonyymi

      Vain mies voi kirjoittaa jotain noin typerää.

    • Vaikka kauneutta aiheuttavat ja älykkyyttä aiheuttavat geenialleelit lienevät erillisiä, ne kertyvät samoihin yksilöihin parinvalinnan kautta. Koska ne ovat hyvin tavoiteltuja ominaisuuksia, parhailla yksilöillä, esimerkiksi aatelistolla, on paras menekki. Sillä on etuoikeus valita sekä kauniita että älykkäitä, ja siten nämä ominaisuudet usein kohtaavat jälkeläisissä.

      Kun lapset nousevat ruotsinkielisen koulun pysäkillä linja-autoon, on selvästi havaittavissa, että he ovat keskimäärin kauniimpia, kuin lapset suomenkielisen koulun pysäkillä. Syy on parhaiden geenien valikoituminen ja kasautuminen monessa polvessa. 🌹👀

      • Anonyymi

        Kauneus on katsojan silmissä, itse en näe niissä kauneutta sen enempää.


    • Anonyymi

      Kummatkaan miehet eivät olleet fiksuja. Onneksi en ole noin sosiaalisesti dorkiin ikinä törmännyt.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe