Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Voi+hyvinkin+olla,+miksi+muuten+haluaisi+vapautta?+Luulen,+että+suurimmalle+osalle+riittää+se+yksi+rakas?+Tai+sitten+olen+itse+kummajainen,+kun+valitsen+mielummin+yhden+hyvän+kuin+monta+huonoa.+😆
  2. Lapset+kasvaa,+mutta+eivät+he+häviä+silti+elämästä.+Murrosiässä+ja+nuoressa+aikuisuudessa+irtiotto+kuuluu+asiaan,+mutta+he+palaavat+kun+ovat+löytäneet+itsensä.+Sinua+tullaan+tarvitsemaan+vielä,+vaikka+sitten+isovanhempana.+Elämä+muuttuu+ja+kehittyy.Pikkulapsivaihe+on+lyhyt.+Koululainen+vielä+tarvitsee+isää+ja+äitiä+paljon,+mutta+myös+alkaa+harjoitella+omia+siipiään.+Kumpaakin+pitää+olla,+että+lapsi+kasva+onnelliseksi+aikuiseksi+ja+pystyy+tekemään+elämästään+oman+näköisen.+Kellonajasta+päätellen+pohdit+omaa+elämääsi+(tai+sitten+olet+vuorotyöläinen).+Pidän+kovasti+tuosta+tavasta,+jolla+itseäsi+tuot+ilmi.+Se+käy+näkyy,+että+olet+kovasti+tunteva+ihminen+ja+uskallat+ilmaista+sen.+Toivottavasti+tunne+on+sinkulle+voimavara+ja+itsetuntemuksen+perusta,+eikä+tuulen+armoilla+pyörivä+viiri.+Tunne+on+hyvä+renki,+mutta+holtittomana++isäntänä+kova+rasti.+Kirjoituksesi+perustella,+myös+niiden+aiempien,+tunnut+olevan+tunteen+herra.+Etänä+el+tietenkään+voi+kuin+arvailla.+Elämää+on+välillä+hyvä+pohtia.+Hyvän+elämän+vaikeus+on+pitää+läheisistä+hyvin+huolta,+se+lisää+omaakin+hyvinvointia.+Silti+omaa+itseään+ei+saisi+unohtaa,+omia+tarpeita,+omaa+aikaa+ja+aikuisten+asioita.+Tasapaino+-+se+on+hyvän+elämän+ydin.+Onnellinen,+tasapainoinen+ja+elämäänsä+tyytyväinen+vanhempi,+on+parasta+mitä+lapsi+voi+saada.+Niin+luulisin.Pikkulapsivaiheessa+on+aika+helppo+unohtaa+itsensä+(ainakin+äitinä,+isät+keskimäärin+on+parempia+ottamaan+omaa+aikaa).+Elämä+menee+vuosia++autotunella.+Jossain+kohtaa+on+kuitenkin+hyvä+herätä,+muuten+oma+elämä+jää+elämättä+ja+herää+siihen,+että+lapsien+lähtiessä+aikuisuuteen+jää+jäljelle++tyhjiö.+Lapselle+on+iso+rasti+lähteä,+kun+näkee+tyhjiön+reunalla+(salaa)+itkevän+vanhemman.+Silloin+voi+tarvita+riuhtaista+itsensä+paljon+kovempaa+irti+päästäkseen+omaan+lentoonsa.+Itse+sain+lähteä+aikanaan+niin,+että+tiesin+vanhempien+pärjäävän+ja+tiesin+olevani+tervetullut+takaisin+heti+kun+haluan+tulla.+Se+oli+hyvä+pohja+ponnistaa.+Vaikeita+asioita.+Kirjoituksesi+on+jollain+tavalla+henkilökohtaisen+oloinen,+että+mietin+voiko+siihen+edes+vastata.+Astunko+liian+henkilökohtaiselle+alueelle+(josta+et+halua+edes+keskustella+vaan+haluat+vain+päästää+tunteen+ulos).+Samat+asiat,+vähän+eri+kantilta,+on+omassakin+päässä+pyörinyt+ja+päätin+vastata+henkilökohtaisuudesta+huolimatta.+Tarkoitukseni+ei+ole+mennä+ihon+alle,+vaikka+näissä+vaikeissa+asioissa+sekin+voi+vahingossa+käydä.+Laitan+varovaisen+halauksen+tulemaan,+jotenkin+kuvittelen+rivien+välistä,+että+sen+juuri+nyt+tarvitset.+Elämää+kannattaa+miettiä,+mutta+pitää+myös+muistaa+elää.+Tasapaino+tuossakin!
  3. Valitsen+vaihtoehdon+4:+molemmat+älykkäitä.+Lihakset+ei+este,+muttei+myöskään+välttämättömyys.