Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi+hyvinkin+olla,+miksi+muuten+haluaisi+vapautta?+Luulen,+että+suurimmalle+osalle+riittää+se+yksi+rakas?+Tai+sitten+olen+itse+kummajainen,+kun+valitsen+mielummin+yhden+hyvän+kuin+monta+huonoa.+😆
28.01.2022 15:10
Jos+haluaa+avoimen+suhteen+itse,+niin+ei+silloin+ole+varaa+sanoa+kuka+naista+panee,+koska+ja+miten.++Ihan+sama+FWB-suhteet.+Jos+EI+halua+sitoumusta,+sitten+on+vapaus+tehdä+mitä+huvittaa,+molemmin+päin.+
Ja+vastaukseni+koskee+asiaa+asiaa+yleiseltä+kantilta.+Kokemukset+vapaista+suhteista,+FWB+ja+mustista+miehistä+puuttuu+kokonaan.+😂++Periaate+on+kuitenkin:+jos+ei+kiinnosta+sitoutua+parisuhteeseen,+niin+sitten+ei+kummallakaan+ole+mitään+asiaa+määritellä+vastapuolen+seksielämän+rajoja.++Pullasta+ei+voi+syödä+vain+rusinoita.
28.01.2022 14:53
Voi+kiitos+♥️+(punastuu).+Elämää+ei+voi+ennustaa,+voi+vain+toivoa.+Ja+todellakin+pidän+hyvää+huolta+parhaani+mukaan+kun+sen+oikean+kohtaan+ja+olen+varma,+että+hänkin+on+kohdannut+minussa+sen+oikean.+😉
28.01.2022 14:45
Ei+elämässä+koskaan+tiedä+etukäteen+koska+ja+missä+rakastuu.+Sen+ei+näe+kuin+elämällä.+
Jos+rakastun,+haluan+viettää+vähän+vapaa-aikani+miehen+kanssa+kahden+tai+lasten+kanssa+puuhaten+(jälkimmäinen+vasta+sitten+kun+se+on+ajankohtaista).+Keksin+ainakin+itse+monta+paljon+kivempaa+tekemistä+kun+kirjoittelu+palstalla…++Jos+joku+toinen+haluaa+palstasuhteen,+saa+sen+toki+pitää,+mutta+se+ei+minun+juttuni.
28.01.2022 12:44
Entä+sinun?
Itsellä+palsta+on+väiiaikainen+pysähdyspaikka.+Ensimmäinen+visiitti+oli+n.+10v+sitten+ja+kesti+noin+1-1.5v.+Palsta+jäi+melkein+sinä+päivänä+kuin+oikea+elämä+jatkui.+Molempiin+ei+riitä+aikaa+omassa+elämässä,+se+on+varma.
10v+sitten+oli+sama+kuvio:+tunteista-sinkkuuteen-ja+lopuksi+oikeaan+elämään.+Silloinkin+vaihdoin+sinkkupalstaan+päästäkseni+lopullisesti+irti+ja+eroon+loppuun+kelatuista+tunteista.+Ensin+seuraisin+anonyyyminä+ja+sitten+osallistuin+nimimerkillä.+En+tiedä+vielä+miten+pitkä+vierailu+tällä+kertaa+tarvitaan.+Minusta+kuitenkin+jo+tuntuu+nyt,+että+alan+olla+valmis+astumaan+kuplasta+ulos+kevään+kuluessa,+riippumatta+siitä+tuleeko+mahdollisuuksia+treffailla+tai+kohdata+uusia+ihmisiä,+vai+pysynkö+sinkkuna+turvalllisesti+neljän+seinän+sisällä.+
Viimeistään+kun+omikron+käyrät+alkaa+laskemaan+kunnolla+lähden+ulos+ainakin+katsomaan+elämän+menoa.+Elävää+musiikkia+on+ikävä.
28.01.2022 11:15
Lapset+kasvaa,+mutta+eivät+he+häviä+silti+elämästä.+Murrosiässä+ja+nuoressa+aikuisuudessa+irtiotto+kuuluu+asiaan,+mutta+he+palaavat+kun+ovat+löytäneet+itsensä.+Sinua+tullaan+tarvitsemaan+vielä,+vaikka+sitten+isovanhempana.+Elämä+muuttuu+ja+kehittyy.
Pikkulapsivaihe+on+lyhyt.+Koululainen+vielä+tarvitsee+isää+ja+äitiä+paljon,+mutta+myös+alkaa+harjoitella+omia+siipiään.+Kumpaakin+pitää+olla,+että+lapsi+kasva+onnelliseksi+aikuiseksi+ja+pystyy+tekemään+elämästään+oman+näköisen.+
Kellonajasta+päätellen+pohdit+omaa+elämääsi+(tai+sitten+olet+vuorotyöläinen).+Pidän+kovasti+tuosta+tavasta,+jolla+itseäsi+tuot+ilmi.+Se+käy+näkyy,+että+olet+kovasti+tunteva+ihminen+ja+uskallat+ilmaista+sen.+Toivottavasti+tunne+on+sinkulle+voimavara+ja+itsetuntemuksen+perusta,+eikä+tuulen+armoilla+pyörivä+viiri.+Tunne+on+hyvä+renki,+mutta+holtittomana++isäntänä+kova+rasti.+Kirjoituksesi+perustella,+myös+niiden+aiempien,+tunnut+olevan+tunteen+herra.+Etänä+el+tietenkään+voi+kuin+arvailla.+
Elämää+on+välillä+hyvä+pohtia.+Hyvän+elämän+vaikeus+on+pitää+läheisistä+hyvin+huolta,+se+lisää+omaakin+hyvinvointia.+Silti+omaa+itseään+ei+saisi+unohtaa,+omia+tarpeita,+omaa+aikaa+ja+aikuisten+asioita.+Tasapaino+-+se+on+hyvän+elämän+ydin.+Onnellinen,+tasapainoinen+ja+elämäänsä+tyytyväinen+vanhempi,+on+parasta+mitä+lapsi+voi+saada.+Niin+luulisin.
Pikkulapsivaiheessa+on+aika+helppo+unohtaa+itsensä+(ainakin+äitinä,+isät+keskimäärin+on+parempia+ottamaan+omaa+aikaa).+Elämä+menee+vuosia++autotunella.+Jossain+kohtaa+on+kuitenkin+hyvä+herätä,+muuten+oma+elämä+jää+elämättä+ja+herää+siihen,+että+lapsien+lähtiessä+aikuisuuteen+jää+jäljelle++tyhjiö.+Lapselle+on+iso+rasti+lähteä,+kun+näkee+tyhjiön+reunalla+(salaa)+itkevän+vanhemman.+Silloin+voi+tarvita+riuhtaista+itsensä+paljon+kovempaa+irti+päästäkseen+omaan+lentoonsa.+Itse+sain+lähteä+aikanaan+niin,+että+tiesin+vanhempien+pärjäävän+ja+tiesin+olevani+tervetullut+takaisin+heti+kun+haluan+tulla.+Se+oli+hyvä+pohja+ponnistaa.+Vaikeita+asioita.+
Kirjoituksesi+on+jollain+tavalla+henkilökohtaisen+oloinen,+että+mietin+voiko+siihen+edes+vastata.+Astunko+liian+henkilökohtaiselle+alueelle+(josta+et+halua+edes+keskustella+vaan+haluat+vain+päästää+tunteen+ulos).+Samat+asiat,+vähän+eri+kantilta,+on+omassakin+päässä+pyörinyt+ja+päätin+vastata+henkilökohtaisuudesta+huolimatta.+Tarkoitukseni+ei+ole+mennä+ihon+alle,+vaikka+näissä+vaikeissa+asioissa+sekin+voi+vahingossa+käydä.+Laitan+varovaisen+halauksen+tulemaan,+jotenkin+kuvittelen+rivien+välistä,+että+sen+juuri+nyt+tarvitset.+
Elämää+kannattaa+miettiä,+mutta+pitää+myös+muistaa+elää.+Tasapaino+tuossakin!
28.01.2022 08:57
Arvaan+lehmien+tuskan.+Jos+on+iso+tila,+voi+olla+hyvin+haastavaa+olla+ilman+sähköä.+Luulisi,+että+aggregaatti+noissa+oloissa+löytyy.
27.01.2022 23:19
Pahalta+kuulostaa,+varsinkin+jos+on+kaivo…+ja+täysi+pakastin.
27.01.2022 23:07
Voin+tehdä+tarvittaessa+etätöitä,+lapsilla+koulut+ja+päiväkoti+5-20min+kävelymatkan+päässä,+kauppaan+on+800m+ja+myrskyn+voi+ennakoida+kauppakäynnillä.+Vähän+voi+joutua+lumitöitä+tekemään,+ja+auton+voi+joutua+kaivamaan+kinoksesta+ja+voi+olla+ettei+ulkoilu+onnistu.+Taajamassa+sähkökatkot+tuskin+on+paria+tunti+pidempiä,+jos+niitä+edes+tulee.+Kovin+isoa+uhkaa+en+myrskyssä+näen.+
Vähän+enemmän+metsän+keskellä+asuessa,+myrsky+tarkoitti,+että+sähköt+voi+pois+puolikin+vuorokautta,+vesi+ei+tule+kaivosta+ilman+sähköä++ja+tie+on+katki+kun+puita+kaatuu.+Silloin+piti+miettiä+myrskyä+vähän+erilailla.+Taajamassa+ei+samaa+pelkoa+ole.
27.01.2022 22:17
En+ole+veneasiantuntija,+enkä+siksi+osaa+arvioida+miten+harrastus+vie+mukanaan.+Muistan+vain+lapsuudesta,+että+veneperheet+oli+aina+joko+puunaamassa+venettä+tai+merellä.+Sinänsä+ymmärrän+ehkä+miksi,+meren+kauneus+on+vaikuttava.+
Kapteenin+ihon+tuoksu+on+oleellinen+asia.+😉+Hassu+juttu,+jolle+ei+voi+vaan+mitään.+Se+tuoksun+tuntee+iholla+tai+halatessa+ja+vie+ajatuksen+rakkauden+meren+äärelle.+Ja+tuoksuu+puhtaalla+iholla+parhaiten.++Mitäs+parempi+olisi+kuin+rakkausvene,+rakkausmeri+ja+rakkauskapu.+😊+
Se+on+hyvä,+jos+kapu+on+empaattinen+ja+huomioiva.+Myös+maalla+oloa+tarvitaan+merellä+olon+rinnalle.
27.01.2022 21:16
Hah+hah,+no+eipä+tännekään+tule.
27.01.2022 19:49
En+ole+kahta+rinnakkaista+rakkautta+fyysisessä+muodossa+kokenut.+Uskollisuus+on+aina+pitänyt.+Rakastunut+suhteessa+ollessani+olen+kerran.+Vaikka+en+pettänyt+ja+vaikka+suhde+oli+silloin+jo+korjauskelvoton,+silti+se+aiheutti+juuri+kognitiivista+dissonanssia+ja+aimo+annoksen+syyllisyyttä.+
En+usko,+että+kahden+miehen+loukku+olisi+minun+juttuni.+Yksi+hyvä+riittää,+en+tarvitse+kahta,+ja+tilanne+olisi+hyvin+kuluttava,+nimeen+omaan+kognitiivista+dissonanssia+ja+aimo+annos+syyllisyyttä.+Kun+elää+omien+arvojen+mukaan,+on+parempi+olla.+Uskollisuus+ja+lojaalisuus+kuuluvat+omiin+arvoihin.
27.01.2022 18:56
Kuvalla+ei+ole+niin+väliä+kuin+sisin+osuus.
27.01.2022 18:32
Meri+on+kaunis,+järvellä+viihtyy,+luonnossa+nauttii.+Isoja+asioita.+Veneissä+on+kuitenkin+sellainen+haaste,+että+sitten+ei+paljon+muuta+ehdi+tehdä+kuin+venettä+huoltaa+ja+olla+vartiovuorossa.+Ja+kohtuullisen+hyvää+ekonomiaa+se+myös+vaatii.+Omalla+perheellä+ei+venettä+ole+koskaan+ollut,+mutta+jollain+yksittäisellä+kaverin+vanhemmilla+on+ollut.+Jos+veneily+olisi+puolison+ykkösjuttu,+olisin+innolla+mukana,+mutten+kyllä+ihan+kaikkea+vapaa-aikaa+olisi+valmis+siihen+sitomaan.+Jos+miehellä+olisi+vene,+se+olisi+hänen+valitsema,+sellainen+kuin+itse+haluaisi.+
Rakkauslaiva+olisi+mieluisampi,+sinne+lähden+koska+vaan!+Osaan+nauttia+rauhallisesta+tyynestä+hetkestä+merellä+kapun+kainalossa.+Rakkauden+meri+on+kaunis+ja+yltää+silmän+kantamattomiin.+Ei+tarvita+sen+ihmeempiä.+En+pelästy+myrskyjä+ja+olen+valmis+tekemään+yhdessä+töitä+Kapun+rinnalla,+jos+myrsky+yllättää.+Yhdessä+selvitään,+jos+kumpikin+on+valmis+yhteistyöhön.+Ennen+kuin+laiva+kannattaa+päästää+avomerelle+toki+täytyy+laivaa+yhdessä+opetella+ohjaamaan.+Kipparille+minulla+on+isompia+toiveita+😉:++älykäs,+empaattinen+ja++oikean+tuoksuinen.+Lisätoiveena+tunneyhteyden,+saman+aaltopituuden+ja+saman+suuntaisen+arvomaailman+kohtaaminen.+Että+sellainen+laiva+ja+kippari,+kiitos.+♥️+Vaikkei+noita+nyt+taida+ihan+pelkällä+tuuleen+huuhtelulla+ovelle+tulla+hakemaan.
27.01.2022 18:31
Mikä+sopii+kenellekin+parhaiten.+Pääasia,+että+itse+on+tyytyväinen+ja+ymmärtää,+ettei+ala+tavoittelemaan+jotain+missä+ei+kuitenkaan+itse+viihtyisi.+
Moni+ihminen+on+ärsykeherkkä+ja+lasten+kovaäänisyys,+sotku+ja+kaaos+on+vaan+liikaa.+Hyvällä+tuurilla,+jos+löytää+hiljaisen,+rauhallisen+ja+hitaan+naisen+ja+hankkii+vain+yhden+lapsen,+voi+lapsiarki+olla+rauhallistakin.+Tietysti+omat+geenit+vaikuttaa+lapsen+perimään+ja+lapsia+hankkii+pitää+olla+valmis+pitämään+huolta+ja+rakastamaan+heitä+ehdotta+olivat+he+minkälaisia+vaan.
27.01.2022 08:28
Valitsen+vaihtoehdon+4:+molemmat+älykkäitä.+Lihakset+ei+este,+muttei+myöskään+välttämättömyys.
26.01.2022 23:14
Itselleni+on+erilainen+strategia.+Pohdin+itseäni+hetken+ja+sitten+häviän.+Hetken+pituuden+määrittelee+se+missä+kohtaa+pajatso+on+tyhjä.+Kaikki+on+sanottu+(mitä+tähän+elämänvaiheeseen+liittyy).+Tai+sitten+vaihtoehtoisesti+kun+en+enää+ole+sinkku.
26.01.2022 22:55
Sopu+hyväksytty.+En+itse+kiehu+palstan+viesteistä+eikä+herneet+vaella+nenään.
26.01.2022 22:34
No+hyvä,+että+on+nyt+parempi+mieli.
26.01.2022 22:31
Se+kun+uskaltaa+sanoa+asioita,+voi+olla+vapauttavaakin.
26.01.2022 22:30
74 / 89