Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. ## Tee lopullinen pesäero ateismiin ja sen kannattajiin. Jeesus pelastaa! ## -pyh!-

Se toki auttaa asiaa, jos sinä pysyttelet kaukana ateisteista, mutta jos tosiuskovaiset eivät lähesty ateisteja, niin kuka sitten vie Jeesuksen heitä lähelle, niin että voivat tutustua Kristukseen ja hänen seuraajiinsa sekä tehdä valintansa.

2. Kor. 3:3
    Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.

2.Kor.2:
    15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
    16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
    17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.

Jeesus pelastaa varsinkin ne, jotka kaveraavat ateistien kanssa!

1. Kor. 9:23
    Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

1.Kor.9:19
    Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
    20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
    21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;

22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
    23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

antti
  2. Tosi kyselijä:
    ## Onko raamatullisesti tuossa ajatuksessasi ylösottoja kaksi? ##

Ei ole kahta varsinaista ensimmäistä ylösnousemusta, uskovien ylösottoa.
    Pedonemrkistä kieltäytyneiden marttyyreiksi joutuneiden joukko on koostuu niistä valvomattomista jälkijunassa henkensä uhraamalla pelastuneista, JOTAK EIVÄT SIIS EHTINMEET JA PÄÄSSEET MUKAAN KARITSAN HÄIHIN.

Mutta niinkuin on myöhästyneitä, niin oli myös ennakkotapauksia. Muistamme varmasti kaikki pitkäperjantain tapahtumat. Kun Jeesus antoi henkensä, järisi maa ja taivas salamoi ja - monet entisaikojen pyhät, ennustettuun Kristukseen ennalta toivonsa panneita, sai näyttäytyä Jerusalemin kaduilla ikäänkuin todisteeksi ja varmaankin sitten oikeasydämisen ryövärin tavoin paratiisiin menivät, eivätkä takaisin multaan. SITÄ EI KUTSUTA ERIKSEEN MUUKSI YLÖSNOUSEMUKSI NIINKUIN EI SITÄ JÄLJEMPÄÄ MARTTYYRIJOUKKOAKAAN.

Ja kukapa tietää vaikka nuo pitkäperjantaina nousseet olisivat hekin marttyyreja vanhan liiton ajoilta tai Jeesuksen syntymän ja kuoleman väliseltä ajalta. Monihan, tosin pikku lapsia mutta entäs sitten, koki kuoleman Jeesuksen takia, kun Herodes vihastui itämaan tietäjiin.

Matt. 27:50
    Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
    51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
    52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
    53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
    54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".

antti
  3. ARKISTOSTANI löysin tänään Uuden Tien kirjoituksen 29.2.1996, kirjoittanut Erkki A Miettinen Kuopiosta. Hän kertoo saaneensa profetian Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Ylösotto tapahtui vaivanajan alkaessa ja hän kysyi, jääkö tänne uskovia vaivaan. Herran ääneksi tulkittu sisäinen ääni sanoi puolet uskovaisista olevan valvomattomassa tilassa ja jäävän tänne - aivankuin kertomuksessa 10 neitsyestä.

KARITSAN HÄISTÄ jääneet alkavat tuskaisesti rukoilla, ne heistä, "jotka vahvana pysyvät loppuun asti" ja he tulevat surmatuiksi nälänhädällä kun eivät voi ostaa ja myydä tai kidutukseen tahi miekkaan. Niin heistä tulee se valkopukuinen joukko, jota Johannes kummastelee Ilmestyskirjassa.

Ilm. 7:14
    Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat
    päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne
    Karitsan veressä.

Mistä saisi vahvistusta mainitsemalleni tulkinnalle, jonka olen Raamatusta itsekin omaksunut jo vuosia sitten? Tarkkaavaiselle on apua tästä:
    Ilm.6:9-11 kaksi joukkoa marttyyrejä, toinen joukko kaiketi ahdistuksen ajasta.
    Ilm. 20:4 "niiden" JA "niiden"

Ilm. 20:4
    Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Ne jotka eivät kuulu edes valvomattomien neitsyeiden joukkoon, ovat näitä:

Ilm. 9:20
    Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.

JA VOISIKO JUMALA OLLA NIIN JULMAN EPÄOIKEUDENMUKAINEN, ETTÄ HYLKÄISI PUOLET USKOVAISISTA VAIN SIKSI, ETTÄ HÄNEN TULLESSAAN SATTUIVAT OLEMAAN VÄSYNEITÄ JA VALVOMATTOMIA? Eri asia ovat ne, jotka ovat sanoneet ei Jumalan kutsulle, eivätkä siis edes tahdo hänen seuraansa.

antti
  4. RAAMATUN ALKEITA ALEX-KASILLE

## hän ei koskaan luopunut AADAMIN TAVOIN Jumalan tahdosta - siis Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta - oli SYY siihen että hänet tapettiin. ##

Totuus ja todellisuus kuitenkin on se, että Jeesus tuli syytetyksi, tuomituksi ja ristille naulituksi siitä syystä, että jjuutalaiseen lakiin oli kirjattu, ettei ole Jumalan vertaista, eikä Jumalan vertaiseksi saa itseään tehdä ja että vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi.

Kun Jeesus antoi syntejä anteeksi, hänen todettiin tekevän itsensä Jumalan vertaiseksi. Kun hän nimenomaan sapattinakin paransi mm. 38 vuotta rampana olleen miehen, tuli lainoppineiden mitta täyteen. He eivät käsittäneet, että Jeesus todella oli Messias ja hän on sapatin Herra ja itse JHVH,
    ( 1. Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.)

Jeesus sanoi, että Minä ja Isä olemme täydellisesti yhtä. Vaikka Jeesus sanoi Mooseksen laissa kirjoittaneen juuri hänestä, eivät papit tietenkään sitä voineet käsittää - Jumala oli niin säätänyt pelastussuunnitelmansa Kristuksessa.
    JOS olisi tajuttu kuka Jeesus on, ei olisi tuomittu vaan kiitetty ja luovutettu valta hänelle. Silloin hänelle ei olisi tullut tialisuutta uhrata henkeään puolestamme.

Kristus jonka synneilläni uhrasin, on tullut minulle kulmakiveksi ja elämäksi!
    Kuinka enää synnissä eläisin? Vaan rakkauden velkaa nyt iloiten maksan.

antti
  5. ale-X8 pilailee; Aabraham ei muka uhrasikin vain leikkimielellä:
    ## Oikeastaan asia "Hepr. 11:17":ssä kuuluu näin :
    "Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle.
    Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa ##

Maailmankaikkeuden vakavimmalla asialla ei saisi pelleillä, kuten alex tekee.
    Aabraham uhrasi Iisakin, mutta sai hänet takaisin - niinkuin Isä uhrasi Pojan ja sai hänet takaisin. Aabraham oli enemmän kuin valmis - hän sisimmässään jo luopui Iisakistaan. Se oli sitten pienempi juttu se, ettei Iisakia tarvinnutkaan lähettää sinne, mistä alex kaiketi käyttäisin nimitystä "unten maille".

RAAMATTU ihan tarkoituksella kirjoittaa, että todella uhrasi, sillä pääpointti EI suinkaan siinä ole kuolon uneen nukahtaminen, vaan LUOPUMINEN RAKKAIMMASTAAN SO. KALLEIMMASTAAN. Aabraham luopui yhteydestä Iisakkiinsa - hylkäsi hänet teurastuspuukolle ja Iisak hyväksyi sen kuin lammas.

SAMOIN Isä Jumala hylkäsi Jeesuksen teuraaksi ja Jeesus hyväksyi sen kuin lammas. Kuolemaakin pahempaa on yhteydestä erotetuksi tuleminen. Raamattu puhuu paljon siitä, että Kristuksesta osattomat iankaikkisuuden puolella hyljätään ulos. Siellä itketään ja hampaita kiristellään, mutta ikuinen laki on armoton - armo olisi pitänyt saada omaksi jo täällä ajassa, katoavaisuudessa. Meidän on omaksuttava Raamatun syvä hengellinen totuus, että Aabraham (sydämessään) uhrasi Iisakin, jotta voimme käsittää, että Jumala uhrasi Jeesuksen puolestamme.

Hepr. 11:17
    Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin,
    uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut.

ISÄ JA POIKA TÄYDELLISESTI YHTÄ PELASTUSSUUNNITELMASSA

Hepr. 9:14
    kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen
    kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän
    omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

Room. 8:32
    Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

MUTTA alokitukseni koski VAIMOA Ilm. 12. luvussa. Todistin, että vaimolla siinä tarkoitetaan Mariaa, Jeesuksen synnyttäjää ja pääpaino on vamon "muissa jälkeläisissä". Johanneksen Ilmestyksen 12. luku ja kaikki luvut - ne eivät ole vaimolle vaan vaimon jälkeläisille, kristikunnalle.

TOKI Vanhassa Testamentissa profeetoissa vaimolla tarkoitetaan Israelia. ja uudessakin liitossa juutalaiskansalla sekä Israelin maalla on näyttävä osa.

JEREMIA 33.

20 "Näin sanoo Herra: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
    21 niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.
    --

24 "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
    25 Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,
    26 niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."

Antti
  6. Siis kyse oli Ilm. 12. luvun ilmaisemasta VAIMOSTA.

iLM. 12:17 Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Jos vaimo, uuden käännöksen mukaan "nainen" olisi seurakunta, olisi hassun epäloogista, että lohikäärme muka lähtisi jahtaamaan seurakunnan jälkeen ilmaantuvaa jotain kummaa porukkaa, kun ei onnistukaan seurakuntaa vainoamaan, (Ilm.12:13-16). Eikä vaimo tässä tapauksessa taida Israeliakaan tarkoittaa, sillä vaimon jälkeläisillä tietenkin tarkoitetaan erityisesti Kristuksen seuraajia ts. uudem liiton uskovaisia. Se on jännää, että meitä kutsutaan Ju,malan lapsiksi - "vaimon muiksi lapsiksi" - ja olemme Kristuksen jälkeläisiä, perillisiä, josta syystä on tärkeää, että Herran suku kauttamme pärjäilee maan päällä.

Jes. 53:10
    Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

JESAJA 53. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes.+53:1&rnd=1343684079138

antti
  7. ## Raamatun totuus Antille ja muille epäilijöille.
    Uskon vahvasti, että Antti ei enää vänkää kidutusopin puolesta. ##
    (tuntematon kirj.)

Niinhän se on; Antti ei enää epäile joutuvansa kidutettavaksi iäisyyden puolella.

Kallioniemessä tuli useimmille meistä selväksi, että helvetti on maan päällä
    sitten, kun ssaatanaa ensin on maan päällä kidutettu tyhjyyden ja autiuden
    kahleilla - se ei ole voinut ihmisiä viekoitella, kun ihmiset ovat kaikki kuolleet,
    ne joita Kristus ei noutanut Ylös. Tuon 1000 vuoden ihan lopussa ssaatana
    päästetään irti ja se villitsee tuomiolle herätetyt pahantekijät saartamaan Pyhän
    kaupungin ja siinä rytäkässä sataa Maahan taivaasta (tulivuoret?) tulta ja
    tulikiveä ja rikinkatkun keskellä ihmiset kuolevat synteihinsä - lopullinen tuomio
    toteutuu. Meille muistutettiin, että jokainen saa tekojensa mukaan. "Hellvetin
    tuli laskeutuu, Ilm. 20:9, 14 mukaan."

Senjälkeen Maa on puhdas ja iäti kristittyjen asuinsija; näin meille opetettiin Kallioniemessä. Isä ja Poika ovat läsnä ja saamme loput vastauksetkin, todettiin meille.

Mutta mitä tulee ikuiseen kidutukseen, niin eihän selkärangattomat pahantekijät ikuisesti kidutusta kestäisikään,
    vaikka Herran ilmestyksestä Johannekselle sen käsityksen voisi saada, (Ilm.14:10-11 ja se on adventistien korostamassa ns. kolmen enkelin sanomassakin sekä adventistien 28 opinkohdissa, eräässä niissä viitattuna).

Ilm. 14:10
    niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu
    hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien
    enkelien edessä ja Karitsan edessä.
    11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole
    lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä
    kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

TEKOJENSA MUKAAN VAIKO VAIN HETKEN LEIMAHDUS ?

Tuomion ja rangaistuksen hetki lienee melko pitkä kuitenkin vaikkapa A.Hitlerin
    kohdalla -- soisin toki hänen ja kaikkien saavan yllättäen armon Herran
    edessä kaikesta huolimatta sittenkin vielä ikuisuuden puolella --, kun
    ajatellaan elinvuosien riistäminen 6 miljoonalta ehkä keskimäärin 30 vuoden
    osalta. 180 miljoonan vuoden edestä rangaistusta? Tai onko rangaistus 6 milj. raipaniskua? Työlästä pysyä hengissä niin monen iskun ajan, riittäneekö 1 päivä? Sieltähän ei päästä ennenkuin kaikki velka on maksettu! Vuorisaarna . . .

Matt. 5:
    25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen
    kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi
    sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
    26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat
    viimeisenkin rovon.

KELLÄ ENEMMÄN, KELLÄ VÄHEMMÄN VASTUUTA - rangaistus sen mukaan

Luuk. 12:47
    "Jos palvelija tietää, mitä hänen isäntänsä tahtoo, mutta ei varaudu siihen eikä
    toimi hänen tahtonsa mukaan, hän saa monta raipaniskua. [Jaak. 4:17]
    48 Jos taas palvelija tietämättään tekee sellaista, mistä rangaistaan raipoin,
    hän pääsee vähillä iskuilla. Jolle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan, ja
    jolle on paljon uskottu, se pannaan paljosta vastaamaan.

PS. Kiitän sydämeni pohjia myöden raamattuleiristä! Leiri Kallioniemessä oli aivan ihana ja virkistävä; pelastus- ja parantumistodistuksetkin hämmästyttäviä. Adventtikirkossa painottuu kristillinen elämä, joten ne muutamat erikoisopetukset eivät tee siitä huonoa hengellistä kotia. Sitäpaitsi; voipi adventtioppi sittenkin olla enemmän oikeassa kuin meidän muiden protestanttien. Tutustukaa oikeasti adventisteihin ja heidän johtajiinsa sekä adventistiseen opetukseen. Nytkin kesällä on sapattiläksyt Paavalin Roomalaiskirjeestä, eikä se ole ollenkaan huonoa se!

antti
  8. RAUHA SE ON PASSIIVINENKIN RAUHA

Kiitos oivalluksesta "passiivinen rauha"! Jos pahantekijä välttää täällä tuomion aj rangaistuksen sekä sitten vielä iankaikkisuudessa eli katoamattomuuden puolella vapautettaisiin sekunnin murto-osassa - kuten alex opettaa - tunnontuskista, niin todellakaan ei ihmisillä riittäisi motivaatiota ristintielle saati sitten taivaskaipuuseen, ikuisesti kiittelemään Herraa siitä, että pelasti ei mistään.

Mutta niin on, että joka iikka todellakin kuolee, mutta se ei ole KENENKÄÄN loppu, vaan sitten vasta se tuomio tulee, tilinteon päivä. Minä soisin että armahduksen saisivat nekin, joille armo ei kelvannut täöällä, mutta se vaan on sillälailla, että "Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa synnit anteeksi".

Dan. 12:2
    Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään,
    toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

Ne joilla on ollut mahdollisuus ottaa selville raamatullinen totuus tässäkin asiassa, mutta eivät ole välittäneet, niillä menee kaiketi todella huonosti ikuisuuden puolella . . .

Luuk. 12:48
    Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee,
    rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu,
    myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.

EI MITÄÄN RAUHAA LUVASSA TEKOPYHILLE EIKÄ TOTUUDEN PIMITTÄJILLE

Room. 1:18
    Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta
    ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

Matt. 24:51
    ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin
    ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Siellä! Ei olemattomuudessa vaan vaivan paikassa!! Tuntuva rangaistus!!!
    Mutta voimme pelastua kääntymällä Kristuksen puoleen.

antti
  9. Aloittaja kirjoitti :
    ## Minulle JUMALUUS on sama asia kuin TÄYDELLISYYS kaikessa.
    Sillä täydellisyydellä on seurauksensa.. aivan samoin kuin kaikella muullakin ##

Mutta alex, jos Sinulle jumaluus=täydellisyys seurauksineen jja kuten sanot, kaiken muun kanssa on samoin - silloinhan sulle jumaluus on kaikkea eli mitä vain ja kaikki pääsevät taivaaseenkin, eikä ole mitään hellvettiä tai gehennaa.

Jokainen uskoo jotain ja voidaan erottaa teistiset uskonnot / a-teistiset (ateismia). Jso jumala on vain jokin ominaisuus tai aate eikä persoona, on kyseessä aateistinen uskonto, ainakin minä jaan sillä tavalla uskonnot.
    JOS jumala ei ole persoona vaan hyve nimeltä täydellisyys ( ja perkele on vain pahe, täydellinen pahuus, ei persoona? ), niin silloin olet ateistisen uskonnon kannattaja. Mutta minä uskon, ymmärärän ja tiedän, että Jumala on Persoona.

Ja - tämä on vain henk.koht. pohdintaa - jumaluus / jumalisuus säröili silloin, kun kolmannes enkeleistä kapinoi Taivaassa. Golgatan työ 2000 vuotta sitten käynnisti täydellistymisen, kun Valtakunnan perilliset on täydellistetty Kristuksessa. Eikös jumaluus ole täydellisyys vasta kun Jumalan valtakunta on tullut täydelliseksi, rakkauden vaikutuksesta se?

1.Joh.3:1. Joh. 3:1
    Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä
    kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma
    tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.

EGW uskoo jumaluuden olevan täydellistä vasta kun liitytään Kristukseen ja siten tulemem täydellisiksi jumaluuden edustajiksi. Niin käsittäisin tämän . . .

" Tässä elämässä meidän on päästävä eroon synnsitä uskomalla Kristuksen sovitukseen. Kallis Vapahtajamme pyytää meitä liittymään häneen, yhdsitämään heikkoutemme hänen voimaansa, arvottomuutemme hänen ansioihinsa. Meidän on yhteistyössä taivaan kanssa mukautettava luonteemme jumalalliseen esikuvaan. " (Suuri Taistelu, s. 393.)

antti
  10. alexin mielipide JUMALUUDESTA:
    "Minulle JUMALUUS on sama asia kuin TÄYDELLISYYS kaikessa."

Ihan totta, voidaan Jumalan täydellisyys ja kaikkivoipaisuus noinkin teologisoida.

Selitysosa siinä tapauksessa kuuluu tähän tapaan:

Jumalan täydellisyys vaikkapa Jumalan ominaisuuksista puheenollen toteutuu siinä, että "suurin niistä on rakkaus". Täydellisen oikeudenmukaisuuden vuoksi Jumala otti Kristuksessa kantaakseen rangaistuksen, jotta KAIKKI saisivat nauttia Jumalan ehdottomasta rakkaudesta ja ne, jotka Kristukseen toivonsa panevat, saisivat iankaikkisuudessakin nauttia Jumalan läsnäolosta.

Jumalan täydellisyydestä puuttui jotain ennen Golgatan tapahtumia, mutta nyt kun Jumala on ostanut kaikki ihmiset takaisin, eikä kukaan voi sanoa, että Jumala ei halunnut auttaa tai ei voinut auttaa - koska Kristuksessa hän antoi kaikkensa käyttöömme - nyt jumaluus on täydellinen - Jumalan siemen, ihminen, on todellakin JUMALAN LAPSI, uskovaisuuden kautta.
    Sillä eihän jumaluus silloin vielä voinut olla täydellinen, kun ikäänkuin perilliset olivat kadoksissa ikäänkuin. VAltakunta ei ollut vielä täydellinen. Nyt on.

Piste iin päälle on, mitä tulee täydelliseen jumaluuteen, ne hetket, jolloin alkaa toteutua rauhan valtakunta, josta Raamattu paljon puhuu. Tämä:

JESAJA 11.

6 Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena. [Job 5:22,23; Hes. 34:25,28; Hoos. 2:20]
    7 Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkä.
    8 Ja imeväinen leikkii kyyn kolon äärellä, vastikään vieroitettu lapsi kurottaa kättään kohti myrkkykäärmeen luolaa.
    9 Kukaan ei tee pahaa, ei tuota turmiota minun pyhällä vuorellani, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta niin kuin meri on vettä tulvillaan.

antti