ESIMERKKI OIKEASTA TULKINNASTA TS. RAAMATTU SELITTÄÄ ITSEÄÄN
Ilm. 12. luku puhuu vaimosta ja lohikäärmeestä. Kaikki tulkitsevat lohikäärmeen ssaatanaksi, mutta vaimoa joku sanoo Israeliksi, joku seurakunnaksi jne. Katsotaanpa mitä Raamattu sanoo. Eka jae puhuu 12 tähdestä, joten mieleen tulee Israel. Ne joiden mielestä Israel ei enää ole Jumalan silmäterä, samaistavat vaimon seurakunnaksi. Mutta Ilm. 12. luku kuvaa tapausta näin:
5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
6 Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
Mistä tiedämme, ettei tässä tarkoiteta vaimolla Israelia tai seurakuntaa?
SIITÄ että Jumala kirjoitutti evankeliumiin todistuksen siitä että on kyse vaimosta, Jeesuksen äidistä - perhe oli maanpaossa 3½ vuotta.
Matt. 2:15
Siellä hän pysytteli Herodeksen kuolemaan asti. Näin kävi toteen, mitä Herra oli
profeetan suulla ilmoittanut: "Egyptistä minä kutsuin poikani."
Jobin päivinä ssaatana syytti ihmisiä Jumalan edessä (Lue Jobin kirja!), mutta Jeesuksen synnyttyä se sysötiin tänne alas ja se syyttelee täällä ihan työkseen,
kun ei Jeesuksen tultua sovittamaan maailman synnin, voi enää JUMAALAN edessä syyttää. Jeesuksen jälkeläisiä ts. uskovaisia se vainoaa.
Ilm. 12:12
Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt. [Jes. 44:23, Jes. 49:13 | Ilm. 8:13]
13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.
Jeesuksen seuraajia ppaholainen tänä päivänä syyttäää ja vainoaa ja piinaa :
17 Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.
"Naisen muita lapsia" - Kristuksen jälkeläisiä ts. uskovaisia; niistä siinä kyse:
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
PS. Olen vasta palannut Kallioniemestä kaikinpuolin ihanalta leiriltä, minun ja vaimoni kesän kohokohta se - kiitokset media7:lle! Kiitän Jumalaa siitä, että monet saattoivat todistaa Jumalan ohjanneen heidät nimenomaan adventtiseurakuntaan. Pelastumisesta tai parantumisesta kiitollisina. Minua liikutti erityisesti se, että ensin Herra heitä siunasi ja sen seurauksena adventtiseurakunta tuntui luonnolliselta valinnalta. Niinhän se on, että ei uskon väkeä välttämättä tarvitse verrata kalanlihaan - ei kasveissakaan vikaa ole. Kristittyjen symbooli voisi löytyä kasvikunnastakin, vaikkapa viikunapuu tai öljypuu tai palmu.
Sak. 10:1
Rukoilkaa Herralta sadetta kevätsateen aikana: Herra tekee ukkospilvet ja antaa heille sadekuurot, antaa kasvit joka miehen pellolle.
NÄIN varmistat oikean tulkinnan !
21
125
Vastaukset
Antti keskustelee vakavasti asioista - älkää nyt pilatko tätä mollamisella vaikka olisittekin eri mieltä Antin kanssa..
Otan kantaa hieman myöhemmin ..
Yksi asia mikä pisti9 silmään oli tuo Jesajan 53 jonka mielestäni voi nopeasti ymmärtää väärin jos siitä otta vain osia..
Kokonaisuudessaan se kuuluu näin:
Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta.
Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Mutta totisesti,
meidän sairautemme hän kantoi,
meidän kipumme hän sälytti päällensä.
Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli?
Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi.
Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
----------
Siinä puhutaan Jumala Pojasta Jeesuksesta, kuinka hän kasvoi Jumalan edessä kuin vesa kuivasta maasta, sai kärsiä kivuista ja sairauksista, kuinka hän rukoili pahantekijöiden puolesta ja kuinka hän antoi elämänsä alttiiksi kuolemaan ja kuinka hänet otettiin pois elävien maasta.. ja kuinka hänestä tulee maailman pelastaja ja hallitsija ..
Mutta siinä ei sanota että Jumala tappoi hänet .. vaan Raamattu kertoo sittemmin että pahat ihmiset tekivät sen - he murhasivat Jumalan Pojan.. Siis Jeesus oli sairauden ja kipujen mies - hänellä ei ollut minkäänlaisia etuisuuksia muihin ihmisiin nähden .. Jeesus tunsi Isän tahdon ja seurasi sitä - mutta jälleen Isän tahto ei ollut murhata, vaikka Jumala sen ymmärsikin että pahuus ratkaisee pulmansa väkivallalla .. Se on kuitenkin aivan eri asia, Jeesus asettui ikäänkuin kilveksi syntisen puolelle ja siksi hänet murhattiin .. ja se elämä ja kuolema voi nyt pelastaa monia..
Tämä vain selvyydeksi sanottuna ..Siis kyse oli Ilm. 12. luvun ilmaisemasta VAIMOSTA.
iLM. 12:17 Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.
Jos vaimo, uuden käännöksen mukaan "nainen" olisi seurakunta, olisi hassun epäloogista, että lohikäärme muka lähtisi jahtaamaan seurakunnan jälkeen ilmaantuvaa jotain kummaa porukkaa, kun ei onnistukaan seurakuntaa vainoamaan, (Ilm.12:13-16). Eikä vaimo tässä tapauksessa taida Israeliakaan tarkoittaa, sillä vaimon jälkeläisillä tietenkin tarkoitetaan erityisesti Kristuksen seuraajia ts. uudem liiton uskovaisia. Se on jännää, että meitä kutsutaan Ju,malan lapsiksi - "vaimon muiksi lapsiksi" - ja olemme Kristuksen jälkeläisiä, perillisiä, josta syystä on tärkeää, että Herran suku kauttamme pärjäilee maan päällä.
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
JESAJA 53. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1343684079138
antti- Aleksi parka, oi voi
" siinä ei sanota että Jumala tappoi hänet .. vaan Raamattu kertoo sittemmin että pahat ihmiset tekivät sen - he murhasivat Jumalan Pojan"
Aabraham uhrasi ainokaisensa ja se on esikuvana; Jumala teki liiton Aabrahamin kanssa ja meitä kutsutaan myös Aabrahamin lapsiksi tai Aabrahamin uskon perillisiksi. Isä uhrasi Poikansa ja siksi se uhri on kelvollinen; ei ole kyse jostain taposta tai murhasta tai vahingosta, vieläpä epämääräisissä olosuhteissa. Meidän tulee uskoa, että Jumala uhrasi, jotta uhri olisi todellinen kohdallamme . . oikeastaan uhrasimme itse, Jumalan määräämän uhrin.
Hepr. 11:17
Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut
Kaikkein syvimmiltään ja vakavimmillaan JEESUS ITSE UHRASI ITSENSÄ - - JUMALALLE.
Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Room. 8:32
Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
Aivan hyvin ois Iskä kyennyt estämään, ois voinu laittaa niiden telkpyhien mieleem ajatuksen, että emme sittenkään tahdo vuodattaa viatonta verta.
Matt. 26:39
Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä". Aleksi parka, oi voi kirjoitti:
" siinä ei sanota että Jumala tappoi hänet .. vaan Raamattu kertoo sittemmin että pahat ihmiset tekivät sen - he murhasivat Jumalan Pojan"
Aabraham uhrasi ainokaisensa ja se on esikuvana; Jumala teki liiton Aabrahamin kanssa ja meitä kutsutaan myös Aabrahamin lapsiksi tai Aabrahamin uskon perillisiksi. Isä uhrasi Poikansa ja siksi se uhri on kelvollinen; ei ole kyse jostain taposta tai murhasta tai vahingosta, vieläpä epämääräisissä olosuhteissa. Meidän tulee uskoa, että Jumala uhrasi, jotta uhri olisi todellinen kohdallamme . . oikeastaan uhrasimme itse, Jumalan määräämän uhrin.
Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut
Kaikkein syvimmiltään ja vakavimmillaan JEESUS ITSE UHRASI ITSENSÄ - - JUMALALLE.
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
Aivan hyvin ois Iskä kyennyt estämään, ois voinu laittaa niiden telkpyhien mieleem ajatuksen, että emme sittenkään tahdo vuodattaa viatonta verta.
Matt. 26:39
Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".Oi ja voi itselles :) ..
Ja pikku korjaus tuohon kirjoittamaasi, että
# "Aabraham uhrasi", koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut #..
Oikeastaanhan me tiedämme jo Vt:n puoleltakin ettei Abraham ei koskaan satuttanut kättänsä poikaansa - ja me tiedämme että Jumala ei sellaista edes sallisi tapahtuvan ..
1 Moos. 22:11 ...
Herran enkeli huusi hänelle taivaasta: "Abraham, Abraham!"
Abraham vastasi: "Tässä olen."
Herran enkeli sanoi: "Älä koske poikaan äläkä tee hänelle mitään. Nyt minä tiedän, että sinä pelkäät ja rakastat Jumalaa, kun et kieltäytynyt uhraamasta edes ainoaa poikaasi."
Oikeastaan asia "Hepr. 11:17":ssä kuuluu näin :
"Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle. Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa, vaikka oli saanut lupaukset, vaikka hänelle oli sanottu: "Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi." Hän päätteli, että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen, ja niin hän sai poikansa takaisin, ylösnousemuksen ennusmerkkinä. "
---
alex :)alex.kasi kirjoitti:
Oi ja voi itselles :) ..
Ja pikku korjaus tuohon kirjoittamaasi, että
# "Aabraham uhrasi", koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut #..
Oikeastaanhan me tiedämme jo Vt:n puoleltakin ettei Abraham ei koskaan satuttanut kättänsä poikaansa - ja me tiedämme että Jumala ei sellaista edes sallisi tapahtuvan ..
1 Moos. 22:11 ...
Herran enkeli huusi hänelle taivaasta: "Abraham, Abraham!"
Abraham vastasi: "Tässä olen."
Herran enkeli sanoi: "Älä koske poikaan äläkä tee hänelle mitään. Nyt minä tiedän, että sinä pelkäät ja rakastat Jumalaa, kun et kieltäytynyt uhraamasta edes ainoaa poikaasi."
Oikeastaan asia "Hepr. 11:17":ssä kuuluu näin :
"Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle. Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa, vaikka oli saanut lupaukset, vaikka hänelle oli sanottu: "Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi." Hän päätteli, että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen, ja niin hän sai poikansa takaisin, ylösnousemuksen ennusmerkkinä. "
---
alex :)ale-X8 pilailee; Aabraham ei muka uhrasikin vain leikkimielellä:
## Oikeastaan asia "Hepr. 11:17":ssä kuuluu näin :
"Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle.
Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa ##
Maailmankaikkeuden vakavimmalla asialla ei saisi pelleillä, kuten alex tekee.
Aabraham uhrasi Iisakin, mutta sai hänet takaisin - niinkuin Isä uhrasi Pojan ja sai hänet takaisin. Aabraham oli enemmän kuin valmis - hän sisimmässään jo luopui Iisakistaan. Se oli sitten pienempi juttu se, ettei Iisakia tarvinnutkaan lähettää sinne, mistä alex kaiketi käyttäisin nimitystä "unten maille".
RAAMATTU ihan tarkoituksella kirjoittaa, että todella uhrasi, sillä pääpointti EI suinkaan siinä ole kuolon uneen nukahtaminen, vaan LUOPUMINEN RAKKAIMMASTAAN SO. KALLEIMMASTAAN. Aabraham luopui yhteydestä Iisakkiinsa - hylkäsi hänet teurastuspuukolle ja Iisak hyväksyi sen kuin lammas.
SAMOIN Isä Jumala hylkäsi Jeesuksen teuraaksi ja Jeesus hyväksyi sen kuin lammas. Kuolemaakin pahempaa on yhteydestä erotetuksi tuleminen. Raamattu puhuu paljon siitä, että Kristuksesta osattomat iankaikkisuuden puolella hyljätään ulos. Siellä itketään ja hampaita kiristellään, mutta ikuinen laki on armoton - armo olisi pitänyt saada omaksi jo täällä ajassa, katoavaisuudessa. Meidän on omaksuttava Raamatun syvä hengellinen totuus, että Aabraham (sydämessään) uhrasi Iisakin, jotta voimme käsittää, että Jumala uhrasi Jeesuksen puolestamme.
Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin,
uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut.
ISÄ JA POIKA TÄYDELLISESTI YHTÄ PELASTUSSUUNNITELMASSA
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen
kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän
omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
MUTTA alokitukseni koski VAIMOA Ilm. 12. luvussa. Todistin, että vaimolla siinä tarkoitetaan Mariaa, Jeesuksen synnyttäjää ja pääpaino on vamon "muissa jälkeläisissä". Johanneksen Ilmestyksen 12. luku ja kaikki luvut - ne eivät ole vaimolle vaan vaimon jälkeläisille, kristikunnalle.
TOKI Vanhassa Testamentissa profeetoissa vaimolla tarkoitetaan Israelia. ja uudessakin liitossa juutalaiskansalla sekä Israelin maalla on näyttävä osa.
JEREMIA 33.
20 "Näin sanoo Herra: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
21 niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.
--
24 "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
25 Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,
26 niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."
Antti- Antin sokeutta taas
AnttiVKantola kirjoitti:
ale-X8 pilailee; Aabraham ei muka uhrasikin vain leikkimielellä:
Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa ##
Maailmankaikkeuden vakavimmalla asialla ei saisi pelleillä, kuten alex tekee.
Aabraham uhrasi Iisakin, mutta sai hänet takaisin - niinkuin Isä uhrasi Pojan ja sai hänet takaisin. Aabraham oli enemmän kuin valmis - hän sisimmässään jo luopui Iisakistaan. Se oli sitten pienempi juttu se, ettei Iisakia tarvinnutkaan lähettää sinne, mistä alex kaiketi käyttäisin nimitystä "unten maille".
RAAMATTU ihan tarkoituksella kirjoittaa, että todella uhrasi, sillä pääpointti EI suinkaan siinä ole kuolon uneen nukahtaminen, vaan LUOPUMINEN RAKKAIMMASTAAN SO. KALLEIMMASTAAN. Aabraham luopui yhteydestä Iisakkiinsa - hylkäsi hänet teurastuspuukolle ja Iisak hyväksyi sen kuin lammas.
SAMOIN Isä Jumala hylkäsi Jeesuksen teuraaksi ja Jeesus hyväksyi sen kuin lammas. Kuolemaakin pahempaa on yhteydestä erotetuksi tuleminen. Raamattu puhuu paljon siitä, että Kristuksesta osattomat iankaikkisuuden puolella hyljätään ulos. Siellä itketään ja hampaita kiristellään, mutta ikuinen laki on armoton - armo olisi pitänyt saada omaksi jo täällä ajassa, katoavaisuudessa. Meidän on omaksuttava Raamatun syvä hengellinen totuus, että Aabraham (sydämessään) uhrasi Iisakin, jotta voimme käsittää, että Jumala uhrasi Jeesuksen puolestamme.
Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin,
uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut.
ISÄ JA POIKA TÄYDELLISESTI YHTÄ PELASTUSSUUNNITELMASSA
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen
kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän
omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
MUTTA alokitukseni koski VAIMOA Ilm. 12. luvussa. Todistin, että vaimolla siinä tarkoitetaan Mariaa, Jeesuksen synnyttäjää ja pääpaino on vamon "muissa jälkeläisissä". Johanneksen Ilmestyksen 12. luku ja kaikki luvut - ne eivät ole vaimolle vaan vaimon jälkeläisille, kristikunnalle.
TOKI Vanhassa Testamentissa profeetoissa vaimolla tarkoitetaan Israelia. ja uudessakin liitossa juutalaiskansalla sekä Israelin maalla on näyttävä osa.
JEREMIA 33.
20 "Näin sanoo Herra: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
21 niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.
--
24 "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
25 Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,
26 niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."
AnttiUPPS ?? Nyt Antti taisikin mennä pikkuisen liian pitkälle.
Alex kopioi Raamatusta tekstin ja Antti sanoo sitä Alexin pilaksi???
Antti kirjoitti:
Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa ##...
Mutta Hepr. 11:17 1993 käännöksestähän Alex oli tuon tekstin kopioinut.
17: Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle. Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa, vaikka oli saanut lupaukset, 18 vaikka hänelle oli sanottu: "Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi." 19 Hän päätteli, että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen, ja niin hän sai poikansa takaisin, ylösnousemuksen ennusmerkkinä.
Alex oli kopioinut tuon tekstin sanaasta sanaan, ja sitä Antti setä nyt sitten kutsuu pilailuksi.
Varoitus Antille - alat muistuttamaan palstan Bushmannia tuon Alexin jaakamisesi kanssa. - ***???
Antin sokeutta taas kirjoitti:
UPPS ?? Nyt Antti taisikin mennä pikkuisen liian pitkälle.
Alex kopioi Raamatusta tekstin ja Antti sanoo sitä Alexin pilaksi???
Antti kirjoitti:
Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa ##...
Mutta Hepr. 11:17 1993 käännöksestähän Alex oli tuon tekstin kopioinut.
17: Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle. Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa, vaikka oli saanut lupaukset, 18 vaikka hänelle oli sanottu: "Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi." 19 Hän päätteli, että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen, ja niin hän sai poikansa takaisin, ylösnousemuksen ennusmerkkinä.
Alex oli kopioinut tuon tekstin sanaasta sanaan, ja sitä Antti setä nyt sitten kutsuu pilailuksi.
Varoitus Antille - alat muistuttamaan palstan Bushmannia tuon Alexin jaakamisesi kanssa.Ei Raamattu näy enää kelpaavan Antille, pilailuksi haukkuu.
## alex.kasi
30.7.2012 23:05
Antti keskustelee vakavasti asioista ##
Niinhän se on! AVK kommentoi tärkeitä asioita sydämen vakavuudella.
TUHO VAI ONNETTOMJUS?
Toiset sanoo, että jumalattomia kohtaa lopulta täystuho, äkillinen kuolema pois ainakin täältä ajasta. Toiset sanovat, että ei, ei, vaan on niin, että jos esimerkiksi on uskovainen ohjaamassa lentokonetta ja Jeesuksen tulemus tapahtuu, niin kone ilman kuljettajaa sitten syöksähtää maahah - tapahtuu onnettomuus - ja salamannopeasti jumalaton lasti kuolee pois.
MUTTA eikös se lopputulos ole aivan sama kummassakin tapauksessa?
Toiset sanovat ettei Jumala voi olla julma silleen, että antaa koneen syöksyä alas mereen ja jumalattomat kuolevat. Toiset ovat sitä mieltä, että Jumala järjestää kuolemisen jumalattomille jotenkin kuin taikatempun avulla. Mutta samasta asiastahan kyse on joka tapauksessa.
ENTÄ JEESUKSEN PALUU - MAAHANKO ASTUU VAIKO VAIN PILVIIN TULEE ?
Kaikkien mielestä kaikki näkevät Jeesuksen takaisintulon. Mutta kun toiset sanovat, että Jeesus yllättää niin omansa kuin jumalattomatkin - niin ne toiset sanovat noiden toisten uskovan ns. salaiseen tempaukseen.
No, jos Jeesus ilmoittaisi kaikille selvästi ja näkyvästi tulonsa hyvissä ajoin, niin ei toteutuisi Raamatun todistus, että Hän tulee kuin varas yöllä. On niin että vaikka Jeesus tuleekin näkyvällä tavalla, hänen tulonsa yllättää kaikki, sillä Hän saapuu "hetkenä jona emme luule". EI SIIS SALAINEN MUTTA YLLÄTTÄVÄ.
Raamattu puhuu aivan selvästi Jeesuksen takaisintulosta, jolloin Hän tulee vain pilvkiin asti ja uskovaiset kirkastettuina nousevat sinne ja Isän kotiin sitten.
Monet sekoittavat tähän sen tapahtuman, kun Jeesus saapuu Öljymäelle, silloinkin näkyvästi tietenkin. Olisi mielenkiintoista teologisoida sitä tapausta.
Apt.1:10
Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä.
11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä. He palasivat Jerusalemiin [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.][
Sak. 14:4
Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
8
Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.
( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1344191784992 )
Sak. 8:3
Näin sanoo Herra: -- Minä palaan takaisin Siioniin ja asun Jerusalemissa. Silloin Jerusalemin nimenä on Uskollinen kaupunki ja Herran Sebaotin vuoren nimenä Pyhä vuori.
antti
Niin kyllä Jeesus tiesi, että hänet tapettaisiin jos hän ei luopuisi Isän tahdosta - Jeesuksen synnitön elämä ja se että hän ei koskaan luopunut AADAMIN TAVOIN Jumalan tahdosta - siis Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta - oli SYY siihen että hänet tapettiin.
Ja kyllä Jeesus tiesi kaiken jo etukäteen, myös sen että Jumala tulisi laskemaan hänen kuolemansa hänen seuraajiensa hyväksi.. mutta ei sekään tarkoita, että Jumala tai hän itse olisivat syyllisiä väärän tuomion langettamiseen..
---
Etkö todella NÄE sitä suurta Jumalan viisautta ja täydellisyyttä - synnittömyyttä - mikä on pelastuksen perusta..
Ei Jumala langettanut Jeesukselle tuomiota, eikä Jeesus sanonut olevansa syyllinen mihinkään - se oli syntisen ihmisen epäoikeudenmukainen tuomio jota Jumala käyttää pelastaakseen ihmisiä kuolemasta elämään.. pelastuksenkin täytyy tapahtua täydellisessä oikeudenmukaisuudessa ..
Jeesus itse kertoi kaiken jo etukäteen, myös sen että hänet luovutettaisiin syntisten ihmisten käsiin..
Mark. 10:32 ...
Kun he sitten nousivat Jerusalemiin vievää tietä, Jeesus kulki muiden edellä.
Opetuslapset olivat ymmällä, ja heidän perässään kulkevat ihmiset alkoivat pelätä.
Silloin Jeesus kutsui taas luokseen kaksitoista opetuslastaan ja alkoi puhua heille siitä, mitä hänelle oli tapahtuva:
"Me menemme nyt Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja lainopettajien käsiin. HE TUOMITSEVAT hänet KUOLEMAAN ja luovuttavat hänet pakanoille ja NÄMÄ pilkkaavat ja sylkevät ja ruoskivat häntä ja TAPPAVAT hänet.
Mutta kolmen päivän kuluttua hän nousee KUOLLEISTA.
---
Ja juuri niin tapahtui..
---------
Siitä ketkä olivat syyllisiä ..
Ap. t. 5:30
Meidän isiemme Jumala on herättänyt kuolleista Jeesuksen, jonka te ripustitte ristinpuulle ja MURHASITTE.
---------
Mitä Jes. 53 sanoikaan Jumalan Pojasta? (kerrataan)
... Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta.
.... Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
... Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Mutta totisesti,
meidän SAIRAUTEMME hän kantoi,
meidän KIPUMME hän sälytti päällensä.
Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on HAAVOITETTU MEIDÄN RIKKOMUSTEMME TÄHDEN, RUNNELTU MEIDÄN PAHOJEN TEKOJEMME TÄHDEN.
Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen HAAVAINSA KAUTTA me olemme paratut.
Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä KAIKKIEN MEIDÄN syntivelkamme.
Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut;
niinkuin karitsa, joka TEURAAKSI viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli?
Sillä hänet TEMMATTIIN POIS ELÄVIEN maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ TEHNYT eikä petosta ollut hänen suussansa.
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet SAIRAUDELLA.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto TOTEUTUU hänen kauttansa.
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi.
Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa ALTTIIKSI KUOLEMAAN , ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
---
Lue tarkkaan .. :)
---
Luuk. 22:37
Sillä minä sanon teille, että minussa pitää käymän toteen tämän, mikä kirjoitettu on: 'Ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon'. Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt."
alexRAAMATUN ALKEITA ALEX-KASILLE
## hän ei koskaan luopunut AADAMIN TAVOIN Jumalan tahdosta - siis Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta - oli SYY siihen että hänet tapettiin. ##
Totuus ja todellisuus kuitenkin on se, että Jeesus tuli syytetyksi, tuomituksi ja ristille naulituksi siitä syystä, että jjuutalaiseen lakiin oli kirjattu, ettei ole Jumalan vertaista, eikä Jumalan vertaiseksi saa itseään tehdä ja että vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi.
Kun Jeesus antoi syntejä anteeksi, hänen todettiin tekevän itsensä Jumalan vertaiseksi. Kun hän nimenomaan sapattinakin paransi mm. 38 vuotta rampana olleen miehen, tuli lainoppineiden mitta täyteen. He eivät käsittäneet, että Jeesus todella oli Messias ja hän on sapatin Herra ja itse JHVH,
( 1. Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.)
Jeesus sanoi, että Minä ja Isä olemme täydellisesti yhtä. Vaikka Jeesus sanoi Mooseksen laissa kirjoittaneen juuri hänestä, eivät papit tietenkään sitä voineet käsittää - Jumala oli niin säätänyt pelastussuunnitelmansa Kristuksessa.
JOS olisi tajuttu kuka Jeesus on, ei olisi tuomittu vaan kiitetty ja luovutettu valta hänelle. Silloin hänelle ei olisi tullut tialisuutta uhrata henkeään puolestamme.
Kristus jonka synneilläni uhrasin, on tullut minulle kulmakiveksi ja elämäksi!
Kuinka enää synnissä eläisin? Vaan rakkauden velkaa nyt iloiten maksan.
antti
Olen havainnut, että esimerkiksi alekskasi pelonsekaisin tuntein vaatii Jumalalta oikeudenmukaisuutta. Niinpäs onkin että Jumala suorastaan haastaa : tulkää, käykäämme oikeutta keskenämme ja vaikka syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne villanvalkoisiksi.
Entäs ne jotka eivät lähde armoa kerjäämään niin että armo käy oikeudesta?
Niille Jumalan ei tarvitse olla oikeudenmukainen, ei enää senjälkeen kun kaikki ratkaistaan Kristuksen kautta! Kaikkivaltiasn voi kieroille olla kiero tai hyvä, ihan niinkuin suvereenisesti päättää, sillä Jeesuksen ulkopuolelle jättäytyvät tekevät itse itsensä lainsuojattomiksi. He ovat kuin muinainen roskaväki Pilatuksen edessä huutamassa: ristiinnaulitse, ristiinnaulitse! Tulkoon hänen verensä meidän ja lastemme päälle!
Ps. 18:26
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
Ajatusten takana
lojuKuka lienetki "loju" tai Antti ... niin turhuuksia höpiset.
Kukaan ei vaadi Jumalalta mitään - ja kukapa tekisi jotain niin typerää - joko sinä loju tahallasi puhut lööperiä tai sitten et ymmärrä mitä täällä kirjoitetaan.
Näin asia on :
>>> Vain Jumalan täydellisyydessä on iankaikkista elämää.
- Ei oikeutta, alexsi
Halloo, halloo aleksi-setä! Näinkö tosiaan ihan ite runoelet ~
">>> Vain Jumalan täydellisyydessä on iankaikkista elämää.- näinhän oli...
Kostaa niille, jotka häntä vihaavat, mutta rakastaa niitä jotka Häntä rakastavat ja kunniassa pitävät, eikös näin mennyt?
- ***???
Voi voi Antti - sinä "totesit" : " ettei jumalalla ole velvollisuutta olla edes rehellinen kieroilijoita kohtaan. "
Tuo on sellaista pöljän höpinää, että siihen ei kukaan viitsi edes vastata.
Jumala ON rehellinen, se on Jumalan ominaisuus. Et va in tajua mitä se tarkoittaa.. Antti .. - Kunnia Jumalalle
26 "Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja."
Ps.18: 26, 27.
Tottakai, sillä Jumala ei katso kieroilua hyvällä silmällä, sehän on selvä, että Jumala vihaa vääryyttä. ***??? kirjoitti:
Voi voi Antti - sinä "totesit" : " ettei jumalalla ole velvollisuutta olla edes rehellinen kieroilijoita kohtaan. "
Tuo on sellaista pöljän höpinää, että siihen ei kukaan viitsi edes vastata.
Jumala ON rehellinen, se on Jumalan ominaisuus. Et va in tajua mitä se tarkoittaa.. Antti ..## Voi voi Antti - sinä "totesit" : " ettei jumalalla ole velvollisuutta olla edes rehellinen kieroilijoita kohtaan. " ##
Toistan erittäin vakavalla painokkuudella, että minun Isälläni, Jumalalla, ei ole mitään velvoitetta olla sinua kohti reilu ! Hän voi joskus jopa kostaa.
2. Moos. 34:7
joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".
Room. 8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet ...
Ps. 18:26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
UUSI KÄÄNNÖS : 26 (18:27) Puhtaat ovat tekosi puhdasta kohtaan, mutta kieron sinä johdat harhaan.
BIBLIA 1776:
26 Puhdasten kanssa sinä puhdas olet, ja nurjain kanssa sinä nurja olet.
MUTTA tässä ketjussa oli kyse Ilm. 12. luvusta ja todistin, että vaimo siinä ei tarkoita seurakuntaa tai Israelia, vaan ensisiajisesti Jeesuksen äitiä.
antti- EI MUUALLA
AnttiVKantola kirjoitti:
## Voi voi Antti - sinä "totesit" : " ettei jumalalla ole velvollisuutta olla edes rehellinen kieroilijoita kohtaan. " ##
Toistan erittäin vakavalla painokkuudella, että minun Isälläni, Jumalalla, ei ole mitään velvoitetta olla sinua kohti reilu ! Hän voi joskus jopa kostaa.
2. Moos. 34:7
joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".
Room. 8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet ...
UUSI KÄÄNNÖS : 26 (18:27) Puhtaat ovat tekosi puhdasta kohtaan, mutta kieron sinä johdat harhaan.
BIBLIA 1776:
MUTTA tässä ketjussa oli kyse Ilm. 12. luvusta ja todistin, että vaimo siinä ei tarkoita seurakuntaa tai Israelia, vaan ensisiajisesti Jeesuksen äitiä.
anttiEthän sinä "toistanut" mitään, vaan aloit puhella reiluna olemisesta oikeudenmukaisuuden sijaan.
Kun te ette edes tajua mistä on kysymys, niin kuinka teille sen selittäisi. Vain Jumalan oikeudenmukaisuudessa on iankaikkista elämää.
EI MUUALLA.
Vain Juimalan vanhurskaudessa on iankaikkista elämää .
EI MUUALLA.
Kuinka sen sanoisi että Antinkin sokeat harhat päästäisivät sen perille ..
Missään muualla ei ole iankaikkista elämää TARKOITTAA että missään muualla ei ole iankaikkista elämää. Ei missään muualla - ei helvetissä eikä helvetin porstuassa. Ei Helsingissä eikä edes kuussa - vain Jumalan valtakunnassa - ja Jumalan täydellisyydessä voi elämä säilyä.
Epätäydellisyydessä elämä tuhoutuu - käsitätkö Antti? Elämä tuhoutuu koska siinä ei ole iankaikkista elämää - se tuhoutuu koska se on vajavaista . ja siksi se ei voi olla ikuista.
Onko Antin aivot täysin lukossa? Eikö mies käsitä? Vajavainen katoaa ... ei vajavainen voi olla ikuista?
VILPISTELIJÄ EI VOI VAATIA MITÄÄN JUMALALTA !
-- ei varsinkaan oikeudenmukaisuutta tahi oikeamielisyyttä taikka kuolemaa !
UUSI KÄÄNNÖS : Ps 18:26 (18:27) Puhtaat ovat tekosi puhdasta kohtaan, mutta kieron sinä johdat harhaan.
BIBLIA 1776:
VAIN KRISTUKSESSA OLEMME TURVASSA
Ei ole niin että ALLAOLEVA tarkoittaisi: "kuolema on nielty, voitto saatu, vaan siinä on kyse Jumalan kostosta ja rangaistusta, jota ihminen ei edes itsemurhaa havitellen kykene välttämään.
Ilm. 9:6
Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
AN TTIKoska vilpistelijä ei voi vaatia mitään oikeutta eli oikeudenmukaisuutta Jumalalta, kuten todistin Sanalla, odotan hartaasti vilpittömiä vastauksia tähän :
OLISIKO SEURAAVASTA JAKEESTA MONTAKIN OIKEAA TULKINTAA ?
Matt. 8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen;
siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Asiakokonaisuus tässä :
Jeesus ja Kapernaumin sadanpäällikkö (Matt. 8:5-13)
5
Kun Jeesus oli saapunut Kapernaumiin, muuan sadanpäällikkö tuli hänen luokseen ja pyysi häneltä apua
[Luuk. 7:1-10; Joh. 4:43-54]
6 sanoen: "Herra, palvelijani makaa kotona halvaantuneena, kovissa tuskissa."
7 Jeesus sanoi: "Minä tulen ja parannan hänet."
8
Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee.
[Luuk. 19:7 | Ps. 107:20; Viis. 16:12]
9
Minä tottelen itsekin toisten käskyjä ja komennan omia sotilaitani. Kun sanon sotilaalle: 'Mene', niin hän menee, tai toiselle: 'Tule', niin hän tulee, tai palvelijalleni: 'Tee tämä', niin hän tekee." [2. Tim. 2:4]
10
Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti: näin vahvaa uskoa en ole tavannut yhdelläkään israelilaisella. [Matt. 15:28]
11
Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa.
[Jes. 60:3; Mal. 1:11; Luuk. 13:28,29]
12
Mutta ne, joiden oli määrä periä valtakunta, heitetään ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita."
[Matt. 13:42,50, Matt. 22:13, Matt. 24:51, Matt. 25:30; Luuk. 13:28]
13
Sitten Jeesus sanoi sadanpäällikölle: "Mene. Tapahtukoon niin kuin uskot." Sillä hetkellä palvelija parani. [Matt. 9:29, Matt. 15:28]
Minulla on jonkinasteinen käsitys tuosta, mutta minun mielipiteeni ei ole ensiarvoisen tärkeä - te lukijat, ymmärrätte luultavasti paremmin ja enemmän.
antti
Mark. 9. luku antaa paljon. Jotkut väittävät, että Mark. 9:48 Jeesus tarkoittaa päinvastaista kuin sanoo. Että se on vertauskuvallista, ei semmoinen väite mitään haittaa. Mutta kun väitetään, että vertauskuvallisuuskin tarkoittaa päinvastaista kuin kuvastaa siinä, niin siinä jokin mättää pahasti.
Ovatkohan kyseiset väittäjät sitä mieltä, että Jeesus itsekin Golgatan tapahtumineen on vain vertauskuvaa? Ehkä heidän mielestään vain kuvaus Luojan armollisuudesta. Mutta näin on, että Kristus on absoluuttinen totuus ja Raamatun kertoma hänestä on absoluuttisesti totta. ON TUTKITTAVA RAAMATTUA KOKONAISENA, EIKÄ ERIKSEEN AIDATTUINA PALOINA. LAKIKIN ON KOKONAISUUS EIKÄ KYMMENEN ERILLISTÄ KÄSKYÄ. SIKSI RAAMATTU SANOO, ETTÄ JOKA RIKKOO YHDEN KOHDAN, ON SYYPÄÄ KOKO LAKIIN.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10854985
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52821- 53786
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253677Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10660Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58634- 53604