Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimosa10
profiilit
mimosa10
mimosa10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
116
Kommenttia
3958
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tapsan syvällisyys onkin just sitä ,että se ajattelee vähän muitakin asioita, kuin vaan sitä maallista mammonaa ja materiaalia. Tapsalla on elämänarvot kunnossa ja se jos mikä kertoo fiksuudesta.
Voi olla, ettei Tapsa oo niin dramaattisia asioita joutunut kokemaan kuin esim. Katri-Helena jonka mies ja poika on kuollut, mut omat vastoinkäymisensä on Tapsallakin ollut ja ne on antaneet tulkintoihin sellaista syvällisyyttä ja sielukkuutta joka kuulijassakin kolahtaa.
16.10.2009 17:52
Niin kai sitten, (mut riippuu kans vähän mitä lauletaan. Jotkut laulut Tapsa laulaa paremmin ja jotkut taas Hynninen )
Ja sen vaan haluaisin sanoa , että Hynnis-fanit ne tämän turhanpäiväisen vertailun ovat täällä alunperin aloittaneetkin.
16.10.2009 17:40
Tapsa on lähtemättömästi laulanut itsensä osaksi suomalaisen musiikin historiaa . Hänen nimensä tullaan muistamaan aikojenkin päästä siinä missä mm. Mauno Kuusistot, Olavi Virrat, Georg Malmstenit jne...
16.10.2009 00:10
Tolla jutullas paljastit sen ,että Tapsa on niin ylivertanen laulaja Jorma Hynniseen verrattuna ,että ihan pelkäät sitä ja sen takia vihaat Tapsaa niin paljon ,että sun täytyy sitä kaikintavoin lyödä lokaan ja mustamaalata.
Tapsa ei koulussa loistanut, mutta se ei poista sitä tosiasiaa , että laulajana Tapsa on loistava. Tapsalla on myös järkeä päässä. Hän tykkää usein pohdiskella ja filosofoida asioita vähän syvällisemminkin. Tapsa on kokenut elämässään paljon sellaista mistä Jorma Hynninen ei ole edes laulanut. Sä ite olet mielisairas, kun toisia täälä nimimerkin suojissa nimittelet.
Ainoa asia mikä vähänkin pitää tuossa sun kirjoituksessa paikkansa on se, että Lauri Viidan runoihin sävelletyt laulut sopii Tapsan laulettavaksi hienosti. Sillä just ne jos mitkä vaatii tulkitsijaltaan sitä elämänkokemusta ja vähän laajempaa ja syvällisempää ymmärrystä elämästä, mihin joku ex- kansakoulunopettaja ja yliarvostettu oopperakiekuja ikinä kykenee.
16.10.2009 00:04
Mä kyllä jotenkin ihmettelen sitä ,että miten persjalkanen laulaja sellanen oikein on jonka vehkeisiin joku muija onnistuu tarraamaan kiinni kun se lavalla laulaa. Se esiintymislavahan on jo sen verran korkeemmalla ,että ei luulis kenenkään ulottuvan kourimaan laulajaa ainakaan siitä lavan edestä ( paitsi jo sillä laulajalla on niin pitkä SE ;) ). Eri asia on sitten jos on niin röyhkee ,että tuppaa sinne lavalle tai alkaa silloin kähmimään kun artisti jakaa tauolla nimmareita.
(Mun mielestä sellanenkin on kans aika hävytöntä kun joskus T.Kansan keikalla oon nähnyt kun joku muija on oikein avokaulaisessa puserossa ja pyytää sitten siihen tissin päälle kirjoittamaan nimmarin.)
15.10.2009 20:50
En mä Jorma Hynnistä inhoaisi ( tai en mä sitä nyt varsinaisesti niin inhoa, mutten tykkääkkään )jos sen fanit ei kävisi täälä Tapsan foorumilla aina meuhkaamassa ja ylistämässä Hynnisen ylivertaisuutta ja Tapsan taitoja ja osaamista mitätöimässä, niinkuin taas tuossa aloitusviestissäkin.
13.10.2009 06:30
Siinäs näitte ,että ei se Tapsa suinpäin sinne lavalle kesken Anitta Mattilan biisiä rynnännyt. Kyl ne oli sopineet varmaan etukäteen siitä ,että sitten tulee vaihto, kun Tapsa ja bändi tulee lavalle sen jonkun tietyn biisin jälkeen.
13.10.2009 06:24
En mäkään kyllä tuota Hynnisen ääntä mitenkään erityisen kauniina osaa pitää. Omituista maneerientäyteistä mongerrusta. Kyllä Tapsa osaa laulaa nätimmin ja sielukkaammin ja esim. Elviksellä on paljon herkkävivahteisempi ja koskettavampi ääni, kuin Hynnisellä vaikkei Elviskään mikään maailman kuulu oopperabaritoni ollut.
11.10.2009 10:24
Älä jaksa vinkua, kun ite aloitit ärsyttämisen ja provosoinnin.
11.10.2009 10:17
Sä sitten haluut oikein tahallas näköjään ärsyttää. No, saamasi pitää... saat maistaa omaa lääkettäs sitten.
Sä nyt et pidä sävykkäänä varmaan mitään muuta kuin oman persreikäs piereskelyä. ja kyllä mä tiedän ,että on muitakin laulajia olemassa, kuin Matti ja Teppo, mutta ei taida olla Annu- pienellä kaikki muumit kotona tai sitten pätkii muisti, kuin just hiljattain ite melskasit siitä kun olen aina arvostelamassa suosikkilaulajaasi Kari Tapiota. No nyt en arvostellut , mutta eipä sekään taas ollut näköjään hyvä juttu.
Et sä näköjään edes tajunnut mitä noissa musiikkiklipeissä laulettiin, jos luulet että niitä kuuluu ihan ilmeettömästi laulaa. Tapsalla se laulaminen on sen verran helpommin sujuvaa, että hän voi halutessaan leikitellä ilmeillä ja eleillä tulkitessaan lauluja.
Sillä Kari Tapiolla niitä ilmeitä vasta onkin joskaan ei useinkaan tarkoituksella tehtyjä. Niin tuskasen näköisiä irvistyksiä Kari Tapiolla on välillä laulaessa, ja polvet notkahtelee siihen malliin, että tulee mieleen että kärsiikö se ummetuksesta siellä lavalla. Ja kun ei muuten pysty painoittamaan laulunsanoja niin täytyy yrittää tehostaa jotain kohtaa biisissä eteen taivutetun käden heilutuksella ylös ja alas.
09.10.2009 16:30
Toinen esimerkki tässä :
http://www.youtube.com/watch?v=ec7xoCe4Aa0&feature=related
Laitappa esim. joku kaikki biisinsä imelästi lässyttävä Charles Blogman tai vaikka Matti ja Teppo tms. laulamaan tuo biisi niin mahtaisko onnistua ?
09.10.2009 00:12
No kuunteleppa nyt esim. tämä laulu :
http://www.youtube.com/watch?v=ydRnGB-wUbU
Tapsa on sellanen laulaja joka osaa tuoda tunteita ja tunnelmia laulusta uskottavasti ja hyvin esiin. Iloisissa lauluissa hymy kuuluu äänessä, surullisissa taas suru jne....
09.10.2009 00:02
Tapsa on LOISTAVA laulaja. Vähän särmikäs, mut loistava kumminkin.
Oopperalaulajat ovat suurisuisia kailottajia. Sekö niistä muka jotain ns. "suurlaulajia" tekee ?
Ja on ihan paskapuhetta väittää ,ettäkö muka kevyenmusiikinartistit pääsisivät jotenkin helpommalla, kuin oopperalaulajat. Toki helpollakin voi päästä jos haluaa, mut esim. Tapsa on sellanen laulaja joka ei mene yli siitä mistä aita on matalin. Hän on nähnyt paljon vaivaa omien taitojensa kehittämiseen. Tapsalla on hyvä työmoraali eikä hän todellakaan päästä itseään helpolla keikoillaan ja konserteissa, vaan esiintyy täysillä.
08.10.2009 20:47
Tapsan ääni on sävykäs ja vivahteikas. Se tulee hyvin esiin monissa lauluissa. Ei ehkä niinkään selvästi rempseissä iskelmäralleissa ( kuten : R.A.K.A.S, Äidin pikkupoika tai Veikko Nieminen), mutta kaikissa muissa kyllä.
Kansanlauluissa, liedeissä, joululauluissa, opereteissa, tangoissa, rockenrollissa, jne...
Tapsa osaa laulaa mm. Oskar Merikannon lauluja tosi kauniisti ja sävykkäästi. Ja Lauri Viidan runoista tehdyt tulkinnat ovat tosi sävykkäitä myös. Esim "Betonimylläri"- biisi kestää yli yhdeksän minuuttia. Ei sitä kuuntelisi kukaan jos joku monotonisen ja yksitoikkoisen laulutyylin omaava artisti sen laulais, mutta Tapsan laulamana mielenkiinto kuunnella se biisi loppuunasti säilyy koko ajan, kun hän osaa sen niin sävykkäällä ja ilmeikkäällä äänellä laulaa. Itseasiassa ei uskoisi , että se biisi on yhdeksän minuuttinen.
08.10.2009 20:12
Mitähän ne Matti ja Teppo on sitten suomalaiselle tanssilavakulttuurille muka antaneet ? Biletysmeininkiä ehkä, mut ei mitään muuta. Varmaan ihan kiva juu tanssijoidenkin tanssia niiden samantyylisten biisien tahdissa ja seistä minuuttikaupalla tanssilattialla tyhjänpanttina, kun herrat sepostelee moneen kertaan kuultuja juttujaan ja typeriä Matti ja Teppo- vitsejään.
Ja tiedoks vaan e,ttä jos sä olet Horizone- bändin muusikko ( tuo bändi säesti Tapsaa aikaisemmin ja nyt Mattia ja Teppoa ), niin tämä nykyinen Tapsan bändi on paljon parempi. Kosketinsoittajaakaan ( Pekka Saralevää ) ei Tapsan tarvi käydä jatkuvasti opastamassa, vaan se osaa hommansa toisin ,kuin Horizone- bändin kosketinsoittaja .
27.09.2009 13:08
Tää on taas niin tätä . Täällä jotkut on sitä mieltä ,että mä en sais muka sanoo omaa mielipidettäni koskaan mistään muusta artistista, kuin Tapsasta. Ja sitten sekään ei kumminkaan oo hyvä jos kirjotan Tapsasta, niin aletaan kiljuu kurkkutorvi suorana ,että eikö sun elämääs muuta mahdu, kuin Tapsukka.... Koittakaa nyt sitten jo päättää, että mistä mä saan kirjottaa.
23.09.2009 23:14
Voi kai sitten kun kerran mä olen olemassa. Eniten mua itteeni harmittaa se etten osaa olla noteeraamatta noita joitakin provosointiviestejä.
23.09.2009 23:10
No voi DAA! En mä tätä kahinaa alottanut vaan se joka kirjoitti ,että Tapsa on nolla.
Sitäpaitsi en mä ole huono fani ollenkaan. Keikoilla EN häiritse Tapsan esiintymistä enkä muita faneja tönimällä ja tuuppimalla tai esim. kännissä örveltämällä. Pitää osata käyttäytyä niin ettei oo häiriöks muille. Ei se tee musta huonoa fania vaikka täällä pidänkin joskus Tapsan puolia.
23.09.2009 09:21
Ja sun suosikkiartistis... kuka se sitten ikinä onkaan on suoraan suolesta ! NIH!
22.09.2009 18:21
Kyllä mun mielestä se Mikko Mäkeläinen olis silti voinut ainakin TV-esiintymiseensä laittaa vähän siistimmät vaatteet, kuin jotkut kauhtuneet ja risaiset farkut. Siisti ja huoliteltu habitus on kertoo yleisön arvostamisestakin.
22.09.2009 17:41
49 / 198