Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

116

Kommenttia

3958

1. Eipä noista viimekerran esiintyjistä kukaan muakaan sävähdyttänyt, mutta siitä Meiju Suvaksen laulusta tykkäsin jossa hän välillä soitti niitä kastanjetteja. Siinä oli aika hieno sävel ja ne kastanjetit teki jotenkin pikantin säväyksen siihen lauluun.
  2. Joo, eipä ole tuo Amadeus kolahtanut muhunkaan ei sitten yhtään. Joku sen tyypin olemuksessa mua etoo Olavi Virran matkimisen lisäksi. Tulee jotenkin vastenmielisellä tavalla Mikko Kilkkinen mieleen.
    Ei ole lähelläkään Tapsan tasoa , ei edes parikymppisen Tapsan tasoa. Tapsa taas on niin ylhäisessä yksinäisyydessään omassa kategoriassaan ,että sinne ei mitkään Amadeukset kuunapäivänä yllä

Enpä olis uskonut ,että Kari Tapiotakin puolustan, mutta kyllä mä paljon mielummin kuuntelen sitten vaikka Kari Tapiotakin, kuin tuota Amadeusta. Kari Tapiolla on persoonallinen ja helposti tunnistettava ääni, ei plagioi toista laulajaa. Mä en ainakaan huomannut ,että Kari Tapio esim.siinä Olavi Virran laulujasisältävällä levyllään olis milläänlailal Olavi Virtaa pyrkinyt matkimaan, vaan kyllä Kari ihan omanlaisiaan tulkintoja niistä lauluista teki.

Mitähän uutta muuten Amadeus laulumarkkinoille tuo ?
    Olavi Virta on jo nähty ja kuultu. Toista samanveroista ei tule. Eikä Olavi Virtaa pysty henkiin herättämään vaikka miten matkia yrittäis. Huonot kopiot ei koskaan vastaa alkuperäistä.
    Tapsa on jo kaatanut taide ja viihdemusiikin raja-aidat. Tapsa laulaa hienosti ja sujuvasti niin viihde- kuin taidemusaakin. Eli tässäkään suhteessa Amadeus ei mitään uutta musiikkiin tuo vaikka monipuolista musaa laulaisikin.
    Mikko Kilkkinen ja Mika Pohjonen ovat tangokuninkaista niitä jotka ovat siirtyneet oopperamusiikin pariin. Eli jos Amadeus oopperaan siirtyy, niin ei ole mikään poikkeus tangokuninkaallinen siinäkään asiassa.

Tangokuninkaista yleensä mun täytyy sanoa ,että upeaäänisin tangokuningas on Kari piiroenen, vaikka hänkin sitä Olavi Virtaa pyrkii jäljittelemään. Muita Amadeusta upeaäänisempiä ovat ainakin Mika Pohjonen, Sauli Lehtonen, Marko Lämsä, Tomi Markkola, Tommi Soidinmäki, ( Tommi laulaa muuuten myös klassisempaa musaa. Tekee kirkkokonserttejakin ), Matti Korkiala ja Jouni Keronen. Näillä kaikilla oli Amadeusta upeampi ääni jo silloin kun tangokuninkaaksi tulivat. Jari sillanpäällä oli kans upea ääni silloin tangokuninkuus aikanaan, mutta sittemmin sen ääni on kyllä huonontunut.
  3. Ei se Mikko Mäkeläinen nyt niin pahasti mylvinyt, kuin joskus. Nyt sitä kesti ihan kuunnellakin.
    En tiedä onko pulskistunut vai ei, mut ei ollut mikään liian pulskan näköinen ainakaan . Ihan luontevasti esiintyi ja se on pääasia. Ei kokoajan tarvi hymyillä, kun Hangon keksi.