Rakkautemme kuolema

upea biisi !

42

1047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittänyt

kertoa koko kevään ja kesän. Hyvä, että muutkin huomaavat. Vielä kun Tapsa alkaisi laulaa sitäkin keikoillaan, niin tulisi paremmin suuren yleisön tietoon!

• Janna@

Tarttuva biisi ja komeesti laulettu. Tälläistä lisää Tapsalta !

On loisto biisi kyllä. Yksi Tapsan parhaista iskelmäkappaleista.
        Toivoa sopii tosiaan , että Tapani esittäisi tätä myös livenä. En tosin tiedä, että onko tämä ihan tanssilavalle sopiva biisi ,eli onko kovin tanssittava. Konserteissa ja festareillahan tuota kyllä sopisi varsin mainiosti laulaa.

Tuon biisin kansssa on ehkä hiukan sama juttu, kun "EN OLE SE MIES" laulusta eräs radiotoimittaja totesi näin :
        - Vahva esitys, laulutaitoahan riittää. Ehkä kertosäkeessä menee vähän yli. Hyvin sovitettu melodinen kappale .

• Hemuli Immelman

Biisi jää päähän soimaan. Alun pianoteema on aika hieno. Samoin
      Tapsan äänelle sopii hyvin tälläinen pateettinen ja dramaattinen biisi. Tuskin voi kukaan väittää Tapsan tulkintaa tunteettomaksi ja konemaiseksi. Olisi aika hienoa kuulla livenä tämä.

• Tää kappale on kyllä tosi hyvä ja iskevä. Siinä on semmosta imua joka tempaa mukaansa. Hyvä kun joku on laittanut sen Youtubeen. Odotan , että kuulen Tapsan laulavan tätä keikoillaan.

• soittajan vaimo

Tuo näyte oli kyllä minun mielestäni kuin suoraan vanhasta 60-70 luv. Neuvostoliitosta, samat soundit ja mahtipontisuus.

Eli hyvä esimerkki siitä, että Tapani Kansan olisi jo syytä jäädä eläkkeelle. Euroviisubiisinsä oli just samaa plaatua. No, mahalaskuhan siinäkin tuli.....

Kyllä Kari Tapio sentään osaa !

• soittajan vaimo kirjoitti:

Tuo näyte oli kyllä minun mielestäni kuin suoraan vanhasta 60-70 luv. Neuvostoliitosta, samat soundit ja mahtipontisuus.

Eli hyvä esimerkki siitä, että Tapani Kansan olisi jo syytä jäädä eläkkeelle. Euroviisubiisinsä oli just samaa plaatua. No, mahalaskuhan siinäkin tuli.....

No ei mulle tästä ainakaan mikä Neuvosto-biisi tullut mieleen yhtään. Jotkut vaan tuntuvat pitävän mahtipontisuutta huonona asiana . Tämä laulu ja se Tapsan viisubiisi ovat kummatkin vavahduttavan komeita kipaleita. Tästä "Rakkautemme kuolemasta" tykkään vielä enemmän.
        Sitäpaitsi Tapsa voitti selvästi isolla prosenttimäärällä oman karsintaryhmänsä niissä viisukarsinnoissa, joten mitään mahalaskua ei tullut.

Kari Tapio osaa kyllä niitä iänikuisia tasapaksuja kantrirenkutuksiaan, mut ei juuri muuta. Eipä tämäkään biisi häneltä varmaan luonnistuis. Tapsa pystyy laulamaan mahtipontisia ja herkkiäkin lauluja. Tolla uudella levyllä nittäin herkkiäkin biisejä kyllä on.

• Joku vaan
        soittajan vaimo kirjoitti:

Ei kenekään mihinkään eläkkeelle ainakaan tarvitse jäädä. Hieno biisi hienolta laulajalta. Sävellys, sanoitus ja tulkinta tukee hyvin toinen toisiaan.

Minulle ei tästä " Rakkautemme kuolema" laulusta niinkään tule Neuvostoliittolainen sävelmä mieleen, vaikka se aika paatoksellinen laulu onkin, mutta " Rakkautta on rauhaa ei " laulu joka euroviisuehdokkuudestakin kilpaili on ehkä hiukan sellainen Slaavilaistyylinen etenkin jos Tapani olisi sen vielä Venäjäksi laulanut kuten viisuissa suunnitteli laulavansa jos olisi ko. kappaleella sinne päässyt.
        Ehkä tuossa laulussa tarkoituksellakin haettiin vähän sellaista venäläishenkistä paatoksellisuutta, kun kisat kerran Moskovassa järjestettiin.

• Eihän Tapsukka
        soittajan vaimo kirjoitti:

voi eläkkeelle jäädä. Missiluokan vaimoke, ja hulppea elämä saivat sen aikaan, että Tapsukalla on miljoonavelat. Nyt kun kämppäkään ei mene kaupaksi, on Tapsukan pakko laulella niin kauan kun ääni pihisee, ja sanoja muistuu mieleen! Säälittävää!

• kuulija.
        Eihän Tapsukka kirjoitti:

voi eläkkeelle jäädä. Missiluokan vaimoke, ja hulppea elämä saivat sen aikaan, että Tapsukalla on miljoonavelat. Nyt kun kämppäkään ei mene kaupaksi, on Tapsukan pakko laulella niin kauan kun ääni pihisee, ja sanoja muistuu mieleen! Säälittävää!

Eipä tuo laulu millääntavalla pihinältä kuulosta. Siinä yksi jos toinenkin iskelmäprinssi ja tangotähtönen kuulostaa säälittävältä Kansaan verrattuna.

• Sepitini
        Eihän Tapsukka kirjoitti:

Ja mistä sinä T.Kansan veloista tiedät paskanvertaa ? Kirjoituksestasi päätellen olet tyypillinen aivonsa juorulehtien alttarille uhrannut idiootti.

Tapani Kansa kohdalla eläkkeelle jäämisestä ei tarvitse puhua vielä moneen vuoteen. Hän on vasta kuuskymppinen , eli laulaja parhaassa iässä ( Esim. Kari Tapio on 63v. Paula Koivuniemi 62v. Kari piironen 63v. Eino Grön 70v. Reijo Taipale 69v.Katri-Helena 65v. jne.... ) Tapsa on vasta nyt ihan viiimevuosina elämänkokemusten myötä kypsynyt ja jalostunut todella koskettavaksi ja sielukkaaksi tulkitsijaksikin. Eräs toimittaja totesi Tapanista taannoin , että hän on tositähti ( kuten on aika moni muukin meidän pitkänlinjan artisteistamme ). Tositähden tunnistaa siitä , että vuosien myötä vaan tulkinta syvenee ja karismaa karttuu. Tapanista näkee ,että hän nauttii laulamisesta ja esiintymisestä. Hän tekee sitä koko sydämellään ja se on tärkein juttu laulamisessa. Hän osaa välittää kuulijalle sen laulun sanoman ja intohimon.

Tapsan päähän on iskostunut niin monen biisin sanat ,että eipä niitä sanojen unohtamista satu kuin joskus harvoin jos ei ole ihan kunnolla keskittynyt siihen lauluun. Uusimpien ja oudompien laulujen kohdalla taas voi ottaa paperin jossa on sanat varoksi lavalle mukaan.
        Tapanillahan on aina uransa alusta lähtien ollut se,että hän välillä saattaa jostain laulusta jonkun sanan unohtaa, mutta paikkaa sen nopeasti ja nokkelasti toisella lauluun yhtähyvin sopivalla sanalla, niin ettei sanojen unohtamista varmaan monikaan edes huomaa, paitsi sellaienen joka osaa kaikki Tapsan laulun sanat ulkoa.
        Karaokessa se sanojen muistaminen tarkalleen on ehkä tärkeää ja helppoakin kun sanat vilistävät ruudussa, mutta ammattilaulajalla on välillä vähän varaa ja oikeus improvisoidakkin.

• Lorujaje

Tapsan tenhoava tulkinta vetoaa. Tämä laulu saa tanssijalankin vipattamaan.

• musacorner

Komeasti laulettu ja sävelletty biisi. Sen kuulee ,että Tapanilla on melkoinen tunnelataus tässä biisissä. Varmasti hyvin omakohtainen laulu. Tapanihan erosi pitkäaikaisesta vaimostaan viime syksynä.

• <3<3

Täst miekin tykkää !

• r.moore

Rakkautemme kuolema on yksi sen helmistä tuolla edelleen upealta ja kestokuuntelua kestävältä Tapanin "Rakkautta on, rauhaa ei" - albumilta. Se on positiivinen "voimalaulu" sanoistaan huolimatta. Lieneee melodia ja Tapsan hieno tulkiinta joka tekee siitä niin ainutkertaisen; yhä uudelleen kuunneltuna.

• Joo, toi on kyllä semmonen biisi, joka ei tunnu kuluneelta, vaikka sitä kuuntelis monta kertaa putkeenkin. Siinä laulussa on kaikki osa-alueet kunnossa , eli sävellys, sanoitus ja tulkinta ja ne täydentää toinen toisiaan.

• vaari65
        Justiinax kirjoitti:

Joo, toi on kyllä semmonen biisi, joka ei tunnu kuluneelta, vaikka sitä kuuntelis monta kertaa putkeenkin. Siinä laulussa on kaikki osa-alueet kunnossa , eli sävellys, sanoitus ja tulkinta ja ne täydentää toinen toisiaan.

Voi hyvä tyttö ! Hanki nyt ihan oikeasti elämä itsellesi, mene joku ilta ravintolaan vaikka ihan vaan tanssimaan. Voisit saada jopa parempaa seuraa itsellesi kuin vanhan laulajan älytön ihannointi.

Eihän Tapsukassa nyt niin kauheasti vikaa ole, kyllä hän ihan tosissaan varmaan yrittää pysyä pinnalla, joskus töpeksii, ikää tulee ja se näkyy, jotkut tykkää, toiset ei. Ei siitä nyt sen enempää, mutta sinulla tuo fanitus menee selvästi jo sairauden puolelle ja koska en missään nimessä sinulle mitään pahaa halua, niin kehoitan sinua, sitä todellista elämää ilmeisesti moninkerroin sinua enemmän nähneenä, että hankkisit ammattiapua. Täällä teet itsestäsi vaan täyden pellen .....

• vaari65 kirjoitti:

Voi hyvä tyttö ! Hanki nyt ihan oikeasti elämä itsellesi, mene joku ilta ravintolaan vaikka ihan vaan tanssimaan. Voisit saada jopa parempaa seuraa itsellesi kuin vanhan laulajan älytön ihannointi.

Eihän Tapsukassa nyt niin kauheasti vikaa ole, kyllä hän ihan tosissaan varmaan yrittää pysyä pinnalla, joskus töpeksii, ikää tulee ja se näkyy, jotkut tykkää, toiset ei. Ei siitä nyt sen enempää, mutta sinulla tuo fanitus menee selvästi jo sairauden puolelle ja koska en missään nimessä sinulle mitään pahaa halua, niin kehoitan sinua, sitä todellista elämää ilmeisesti moninkerroin sinua enemmän nähneenä, että hankkisit ammattiapua. Täällä teet itsestäsi vaan täyden pellen .....

Mikä se sun ongelmas oikein on ? Tapsa on yks mun lempparilaulajista. Mikä ihme sua siinä niin risoo ? Sunko mielestä tietyn ikäisten ihmisten pitäis tykätä vaan tietyn ikäisistä laulajista ? Tapsan iässä ei ole mitään vikaa. Se on sivuseikka silloin kun laulaja osaa hoommansa ja tapsahan osaa. Hän on vaan parantunut iän myötä entisestäänkin. Ei ne nuoren Tapsan sinänsä ihan ok tulkinnat kolahda muhun lainkaan yhtä vahvasti , kuin tämän elämää kokeneen ja nähneen Tapsan sykähdyttävät tulkinnat.

Mulla on liuta ystäviä ja liikunnallisia harrastuksia ja käyn töissä. Tanssia en osaa, enkä juo alkoholia juuri lainkaan ( jonkun siiderin ehkä sillointällöin) joten valitettavasti en tunne vetoa sun mainostamaasi kapakkailtoihin. Rikoksia en oo tehnyt koskaan ,enkä käytä mitään pähteitä, mut olenhan mä kai sitten säälittävä tapaus jos kerran siihen syynä on se ,että mä tykkään laulajasta jota sä et ehkä hyväksy. Sun mieltäs rauhoittaaksesi voin sanoa ,että tykkään myös mm. Ville Valosta, Lauri Tähkästä ja Elonkerjuusta, Queenista, Patrizio Buannesta, Elviksestä, Andrea Bocellista ,Katri-Helenasta, Tapio Rautavaarasta, Laila Kinnusesta, jne... On se kumma ,että musiikkimaun takia arvostellaan ihmisiä ja kehotetaan hakemaan jotain ammattiapua. Kumpi on pahempaa ? Olla jonkun laulajan fani vai ammuskella koulussa luokkatovereita hengiltä tai tehdä muuta pahaa toisille ?

Mä olen tosi onnellinen ,että hoksasin ryhtyä Tapsan faniksi. Tapsan musan kautta olen saanut tutustua moniin semmosiinkin biiseihin jotka olis ehkä muuten jäänyt mulle ihan vieraiksi. Kuten mm. perinteisiin suomalaisiin kansanlauluihin, vanhojen hyvien suomalaisten runoilijoiden ja säveltäjien tuotoksiin sekä esim. Tapio Rautavaaran moniin hienoihin biiseihin ja jopa klassisempaan musiikkiinkin.

• minna.
        Justiinax kirjoitti:

Mikä se sun ongelmas oikein on ? Tapsa on yks mun lempparilaulajista. Mikä ihme sua siinä niin risoo ? Sunko mielestä tietyn ikäisten ihmisten pitäis tykätä vaan tietyn ikäisistä laulajista ? Tapsan iässä ei ole mitään vikaa. Se on sivuseikka silloin kun laulaja osaa hoommansa ja tapsahan osaa. Hän on vaan parantunut iän myötä entisestäänkin. Ei ne nuoren Tapsan sinänsä ihan ok tulkinnat kolahda muhun lainkaan yhtä vahvasti , kuin tämän elämää kokeneen ja nähneen Tapsan sykähdyttävät tulkinnat.

Mulla on liuta ystäviä ja liikunnallisia harrastuksia ja käyn töissä. Tanssia en osaa, enkä juo alkoholia juuri lainkaan ( jonkun siiderin ehkä sillointällöin) joten valitettavasti en tunne vetoa sun mainostamaasi kapakkailtoihin. Rikoksia en oo tehnyt koskaan ,enkä käytä mitään pähteitä, mut olenhan mä kai sitten säälittävä tapaus jos kerran siihen syynä on se ,että mä tykkään laulajasta jota sä et ehkä hyväksy. Sun mieltäs rauhoittaaksesi voin sanoa ,että tykkään myös mm. Ville Valosta, Lauri Tähkästä ja Elonkerjuusta, Queenista, Patrizio Buannesta, Elviksestä, Andrea Bocellista ,Katri-Helenasta, Tapio Rautavaarasta, Laila Kinnusesta, jne... On se kumma ,että musiikkimaun takia arvostellaan ihmisiä ja kehotetaan hakemaan jotain ammattiapua. Kumpi on pahempaa ? Olla jonkun laulajan fani vai ammuskella koulussa luokkatovereita hengiltä tai tehdä muuta pahaa toisille ?

Mä olen tosi onnellinen ,että hoksasin ryhtyä Tapsan faniksi. Tapsan musan kautta olen saanut tutustua moniin semmosiinkin biiseihin jotka olis ehkä muuten jäänyt mulle ihan vieraiksi. Kuten mm. perinteisiin suomalaisiin kansanlauluihin, vanhojen hyvien suomalaisten runoilijoiden ja säveltäjien tuotoksiin sekä esim. Tapio Rautavaaran moniin hienoihin biiseihin ja jopa klassisempaan musiikkiinkin.

Kyllä sinä hihhuli olet. Ei kukaan musiikkimaun perusteella sinua ole hulluksi leimaamassa se vaan että sinulla ampuu todella yli tuo fanitus. Ja onko se nyt niin kauheaa jos joku ystävällisessä mielessä kehoittaa sinua hankkimaan itsellesi oikean elämän johon kuuluu muutakin kuin tämä iänikuinen Tapsukka.

• minna. kirjoitti:

Kyllä sinä hihhuli olet. Ei kukaan musiikkimaun perusteella sinua ole hulluksi leimaamassa se vaan että sinulla ampuu todella yli tuo fanitus. Ja onko se nyt niin kauheaa jos joku ystävällisessä mielessä kehoittaa sinua hankkimaan itsellesi oikean elämän johon kuuluu muutakin kuin tämä iänikuinen Tapsukka.

Kyllä mä suutuin ja mä katson ,että mulla on oikeuskin suuttua . Mua loukkaa tollanen , että olette tietävinänne mun elämästä jotain vaikka että oikeesti tiedä musta yhtään mitään. Ette ikää, asuinpaikkaa, ulkonäköä, työpaikkaa, asunko yksin vai jonkun kanssa tai onko mulla perhettä. Ette tiedä edes nimeä ja silti kailotatte täällä suu vaahdossa ja silmät tapillaan, että sun elämääs ei muuta mahdu kuin Tapsa. Ja tommoseen johtopäätökseen päädytte sen takia kun tiedätte mun olevan Tapsan fani ja tykkäävän hänen biiseistään ( kuten nyt esim. tuosta Rakkautemme kuolema- biisistä ). Mun elämään mahtuu kuulkaas paljon asioita ja ihmisiä. Yks osa-alue siitä on musiikki ja Tapsa yhtenä suosikkilaulajana.

Mä haluaisin kysyä ,että miten mun fanistus menee sairauden puolelle? En juokse Tapsan perässä ympäri Suomea satojen kilometrien päähän keikoille, kuten jotkut Jari Sillanpään fanit tekee. En järjestele työvuorojani Tapsan keikkojen mukaan. Välillä on käynyt niin ,että oon ollut iltavuorossa, kun Tapsalla olisi likellä konsertti. Onhan se harmittanut, kun keikka on mennyt ohi suun, mutta en mä ole ketään pyytänyt tekemään iltavuorooni mun sijasta.
        En myöskään kanna keikoille Tapsalle mitään imeliä lahjuksia, nalleja tai jotain enkeleitä, kuten joidenkin Sillanpään fanien tiedän tekevän. Jollakin keikalla voin antaa kukkasen, mutta en joka keikalla kuitenkaan. En myöskään ole tungetteleva tai päällekäyvä fani, joka lupaa kysymättä tunkee itsensä takahuoneeseen ja/tai roikkumaan Tapsan kaulaan. Mulla ei ole minkäänlaista tarvetta tuoda itseäni keikoilla esiin, vaan mielummin pysyttelen taka-alalla ( keikoilla oon siis vähän sivummalla seuraamassa Tapsan esiintymistä ), koska olen pohjimmiltani aika ujo ja tuntuu ,että mä punastun kun Tapsa katsoo vaan mua kohtikin. Mulla ei oo vuosien varrella kertynyt kun pari Tapsan nimmaria, koska oon sellanen arkajalka, että jännitän niin sitä nimmarin pyytämistäkin.
        Mut leimataan sitten sairaaloiseksi faniksi, kun mä täälä rohkastun puolustamaan Tapsaa ja kertomaan mielipiteeni jostain biisistä.

• yäk

Harmi että hyvä biisi on pilattu huonolla laulajalla. Siihen asti kuulosti hyvältä kunnes Tapsukka avasi suunsa.

• _pikkuveli

kun pitää heti 8:13 aamusta ulostaa sitä tänne. Taidat olla koukussa Tapani Kansaan kun aina tälle palstalle eksyt, hyvä niin.

Oli miten oli, kappale on helmi nimenomaan Tapani Kansan tulkinnan ansiosta. Ja nyt hyvää yötä sitten ettei taas aamulla se sama känkkäränkkä näy peilistä.

• hellurei...
        _pikkuveli kirjoitti:

kun pitää heti 8:13 aamusta ulostaa sitä tänne. Taidat olla koukussa Tapani Kansaan kun aina tälle palstalle eksyt, hyvä niin.

Oli miten oli, kappale on helmi nimenomaan Tapani Kansan tulkinnan ansiosta. Ja nyt hyvää yötä sitten ettei taas aamulla se sama känkkäränkkä näy peilistä.

Ai että kaikki ketkä eivät tykkää Tapsukasta ovat känkkäränkkiä. Sääliksi käy sinua kun et kestä muiden mielipiteitä. Pitäisköhän itsesi katsoa vähän kauemmin ja kriittisemmin siihen peiliin.
        Ja edelleen, kappale on mukiinmenevä mutta pilattu Tapsukan "tulkinnalla".
        Niin, ja olen loistotuulella. Juuri nauttimassa aamukahvista.

• _pikkusisko
        hellurei... kirjoitti:

Ai että kaikki ketkä eivät tykkää Tapsukasta ovat känkkäränkkiä. Sääliksi käy sinua kun et kestä muiden mielipiteitä. Pitäisköhän itsesi katsoa vähän kauemmin ja kriittisemmin siihen peiliin.
        Ja edelleen, kappale on mukiinmenevä mutta pilattu Tapsukan "tulkinnalla".
        Niin, ja olen loistotuulella. Juuri nauttimassa aamukahvista.

sinä nimerkit "yäk" ja "lässyn lässyn" joka lienet sama henkilö. Vähättelysi kyllä kuulostaa jo nimimerkkivalinnoista että et ole parhaimmillasi tänne kirjoittaessasi. Tänne ei tartte tulla kirjoittamaan että et tykkää Tapani kansasta kerta toisensa jälkeen.

Rakkautemme kuolema on vain ja ainoastaan Tapani Kansan upea huikaiseva biisi tulkintoineen. Se on fakta. Muu on sitä mainitsemaan yäk-lässytystä.

• isosiskosi
        _pikkusisko kirjoitti:

sinä nimerkit "yäk" ja "lässyn lässyn" joka lienet sama henkilö. Vähättelysi kyllä kuulostaa jo nimimerkkivalinnoista että et ole parhaimmillasi tänne kirjoittaessasi. Tänne ei tartte tulla kirjoittamaan että et tykkää Tapani kansasta kerta toisensa jälkeen.

Rakkautemme kuolema on vain ja ainoastaan Tapani Kansan upea huikaiseva biisi tulkintoineen. Se on fakta. Muu on sitä mainitsemaan yäk-lässytystä.

Itse syyllistyt samaan mistä toista (toisia) morkkaat.

Silloin kun puhutaan makuasioista, ei ole olemassa yhtä oikeaa tulkintaa. Eli myöskin tapsukan tulkinnoista voi olla monta mielipidettä ja kaikki ne ovat yhtä oikeita.
        Että jospa unohtaisit tuon "faktasi". Sinun mielipiteesi on vain yksi monien joukossa. Ei sen enempää oikea kuin muidenkaan.

• nimimerkki yäk
        _pikkusisko kirjoitti:

lässyn lässyn ei ole nimimerkki vaan otsikko. Enkä ole sama kirjoittaja. Luuletteko te että täällä ei ole muita jotka eivät tykkää Tapsukasta.

• r.moore
        nimimerkki yäk kirjoitti:

lässyn lässyn ei ole nimimerkki vaan otsikko. Enkä ole sama kirjoittaja. Luuletteko te että täällä ei ole muita jotka eivät tykkää Tapsukasta.

"Rakkautemme kuolema" on Tapani Kansan upea kappale ja huimaavan komea ja kaunis tulkinta, vain hänelle sävelletty (oletan) ja vain hänelle ainakin sovitettu. Se kappale on sellaisenaan suomalaisen iskelmämusiikin helmi. Pitäkää nyt suunne kiinni tästä tosisekaista. Kiitos.

• sehän vain on niin
        r.moore kirjoitti:

"Rakkautemme kuolema" on Tapani Kansan upea kappale ja huimaavan komea ja kaunis tulkinta, vain hänelle sävelletty (oletan) ja vain hänelle ainakin sovitettu. Se kappale on sellaisenaan suomalaisen iskelmämusiikin helmi. Pitäkää nyt suunne kiinni tästä tosisekaista. Kiitos.

"Rakkautemme kuolema" on yhtä ainutkertainen kuin vaikkapa Katri Helenan anna mulle tähtitaivas. Sehän vain on niin. Tai Olavi Virta ja täysikuu.

• ...
        r.moore kirjoitti:

Kuten jo ollaan aiemmin todettu, mikään ei ole fakta vain siksi että joku niin sanoo. Makuja on monia ja olet todella typerä jos yrität vaientaa muiden mielipiteet. Kappas kun täällä on kaikilla oikeus kertoa mielipiteensä. Ja kerromme myös tästä eteenpäinkin.

• Sepitini
        sehän vain on niin kirjoitti:

"Rakkautemme kuolema" on yhtä ainutkertainen kuin vaikkapa Katri Helenan anna mulle tähtitaivas. Sehän vain on niin. Tai Olavi Virta ja täysikuu.

Kyllä tuo biisi onkuin just nimenomaan Tapsalle tehty ja sitähän se onkin. Ei se keenenkään muun laulamana kuulostaisi niin hienolta.

• näin on
        r.moore kirjoitti:

Tosi sekaista on tässä vain sinun kirjoituksesi ja Tapsukan ujellus.

• Inka*

Yks parhaista iskelmäbiiseistä mitä viimeaikoina on tehty.

• r.moore

aina kun tätä kuuntelen tulee sanomattoman hyvä olo ja kuin sielu puhdistuisi samalla tätä Rakkautemme Kuolemaa kuunnellessa. Soisin kuunnella niin kovaa kuin stereoista raikaa tai metsässä kävellessä että sekin kuulisi Tapanin hienon laulun. Otan tämän mukaani taivaalliseen jukeboxiini, ehdottomasti :)

• Olipas hyvin ja nätisti kirjoitettu ! Toivoisin , että Tapsa sais luettavaksi tuon viestin. Tulis varmasti tosi iloiseksi siitä.

• r.moore
        Justiinax kirjoitti:

Olipas hyvin ja nätisti kirjoitettu ! Toivoisin , että Tapsa sais luettavaksi tuon viestin. Tulis varmasti tosi iloiseksi siitä.

itsellesi vaan hyvistä kommenteista täällä meidän Tapanin fanien palstalla. Jatketaan kuuntelua yhdessä! Koko uusi albumi "Rakkautta on, rauhaa ei" on helmiä täynnä, "Rakkautemme kuolema" se minulle rakkain. Vaan tokihan tykkäämiset vaihtelevat mielialan mukaan ja jonain päivänä joku toinen kappale iskee tarkemmin :)

• ei voi olla totta
        Justiinax kirjoitti:

Olipas hyvin ja nätisti kirjoitettu ! Toivoisin , että Tapsa sais luettavaksi tuon viestin. Tulis varmasti tosi iloiseksi siitä.

Kyllä te ootte ihan hurahtaneita, sinä etunenässä.

• ei totta olla voi
        ei voi olla totta kirjoitti:

Kyllä te ootte ihan hurahtaneita, sinä etunenässä.

ole rehellinen, ja tunnusta, että ko kappale on hieno suomi-iskelmä

• voi olla totta
        ei totta olla voi kirjoitti:

ole rehellinen, ja tunnusta, että ko kappale on hieno suomi-iskelmä

Ole itse rehellinen ja tunnusta että kaikki eivät ole hurmiossa kun kuulevat tuon miehen määkimistä.

• aivastelija
        voi olla totta kirjoitti:

Ole itse rehellinen ja tunnusta että kaikki eivät ole hurmiossa kun kuulevat tuon miehen määkimistä.

Tapanin laulamana on myös ihanan komea!

• meikä.
        aivastelija kirjoitti:

Tapanin laulamana on myös ihanan komea!

Joo, keikoillakin on tullut kuultua, kun Tapsa kajauttaa Hurmio-tangon tosi komeesti. Tämä Rakkautemme kuolema on myös minun makuuni. Todella vaikuttava laulu, ja siitä kiitos Tapsan upeelle tulkinnalle ja sanoitukselle. Toki myös Mika Toiviaisen sävellys on hieno.

• Tapsukkaturmioon vie
        meikä. kirjoitti:

Joo, keikoillakin on tullut kuultua, kun Tapsa kajauttaa Hurmio-tangon tosi komeesti. Tämä Rakkautemme kuolema on myös minun makuuni. Todella vaikuttava laulu, ja siitä kiitos Tapsan upeelle tulkinnalle ja sanoitukselle. Toki myös Mika Toiviaisen sävellys on hieno.

Pilaa hyvän tangon, tuo on jo rikollista. Tosin Hurmio ei ole koskaan minun suosikkeihini kuulunut.

• voi olla totta kirjoitti:

Tapsan laulamisella ja määkimisellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Ettäs tiedät ! Tämä on mielettömän upee biisi ja mielettömän upeesti laulettu. Ei oo mitään tyypillistä liirumlaarum iskelmää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      256
      8618
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      287
      5852
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      176
      1925
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      76
      1800
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      190
      1382
    6. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      78
      1334
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1227
    8. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      56
      1148
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      1063
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1041
    Aihe