Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit: Mitkä vain, joissa on kunnon fiilis, rymimusiikkia soittavat Suosikkileffat: Lokki jonathan Lempikirjat: olla vai omistaa Vapaa-aikanani: soittelen, Luen, lenkkeilen koiran kanssa Katson tv:stä mieluiten: Uutiset, areena, AlJazera Kotieläimet: koira Parhaat matkakohteet: Tunisia, melkein mikä vain Ruoka & juoma: kala, kasvis, etno Koulutus: --- Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: Kotka,tykkimies Siviilisääty: Sinkku Lapset: En oikein tiedä

Aloituksia

169

Kommenttia

319

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Homma meni lopulta ihan hyvin, lähtö viivästyi suunnitellusti tasan 3 vrk. Loppuaika Asteria -hotellissa Sidessä aamiaisella. Hotelli lienee 5 tähden...? Matkaopas Ismet erittäin mukava ja asiantunteva nuoresta iästään huolimatta. Kappadokian matka oli antoisa, kaikesta huolehdittiin. Erityisesti mukavat matkakumppanit jäivät myös mieleen, terveisiä heille, jos lukevat tämän. Matkaan sisältyi myös muutama traditionaalinen vierailu savi-, matto-, nahkavaate-, jalokivi-, tms myymälöissä ja pajoissa. Hotelleissa yms oli paljon iäkkäämpää saksalaista väkeä, joka on hyvä merkki, tällöin lienevät laatu / hinta -asiat valmiiksi puhuttu kohdilleen ... ;-) Kappadokian alueeseen tutustuminen oli erittäin antoisa. Uskallan edelleen suositella vastaavia matkoja heille, jotka ovat mm. alueen kulttuurista kiinnostuneita. Aivan leppoisia rantalomia nämä eivät ole. Useamman tunnin köröttelyjä bussissa, jotka ovat toki varsin laadukkaita. Kappadokian jaloittelukierrokset ovat jossain määrin haasteelllisia, mutta suht terve(jalkainen) nämä kyllä jaksaa, ja jos epäilee kuntoaan on lupa jääädä bussiin huilaaman, mutta samalla menettää aina jotakin. Kaikenikäisiä oli mukana kierroksilla. Että, siitä vaan reissaamaan... :-) Mm. säistä näiden ulkoreissujen "viihtyisyys" jossain määrin riippuu. Olen nyt ollut kahdella WOW -travelsin reissulla (Turkissa kaiken kaikkiaan neljä kertaa... ) , ja positiivinen kuva näistä on jäänyt; mm. turkkilaiset ovat lähtökohtaisesti kivoja. Saksalla pärjää loistavasti, englannillakin melko hyvin, pelkällä suomella kehnommin... No, koneen paluuaika oli viiden pintaan ( tosin alkuperäinenkin olisi ollut näin... ) , turkkilainen kentoyhtiö, kone ja henkilökunta ok, vain karkkia tarjottiin ilmaiseksi ( ostaa sai toki pikkulämpimiä yms. ). Pieniä yllätyksiä järjestelyihin saattaa tulla, ja ilmoitukset niistä saattavat tulla melko viime tinkaan, mutta ei kovin olennaisissa asioissa.
  2. Olen käynyt molemmat. Ensin perinteisen keskikoulun, siitä sitten 3 -vuotinen ammattikoulu, koska siinä vaiheessa ei ehtinyt miettiä akateemista uraa, eikä oikein kiinnostanutkaan. Toiselta ja kolmannelta stipendi, kun olin luokan paras. Sitten intti, duuniin ja jossain välissä intin jälkeen 3-vuotinen teku. Vaikka olin jo sijoittunut hyvin työelämässä kävin iltalukiossa duunin ohella ihan harrastusmielessä lukion. Olihan se mielenkiintoinen kokemus ottaa lähinnä yleissivistävänä kurssina, eikä varmaan hukkaan mennyt. Ei lukiosta varsinaista konkreettista hyötyä työelämässä minulle ole ollut, jotain kursseja olen yliopistossa aineopiskelijana käynyt lueskelemassa, lähinnä mielenkiinnosta. Toki olisi niinkin voinut menetellä, että olisi suoraan käynyt lukion, kirjoittanut ja aikanaan suorittanut akateemisen loppututkinnon. se olisi ollut se yksiselitteisempi tapa. Ammattikoulua sen paremmin kuin tekuakaan en ole koskaan katunut enkä työelämässäni viettämiäni vuosia. Paljon tumpelompi olisin ollut, ellen olisi ammattikoulua käynyt. Ammattikoulunkin voi käydä varsin monella tavalla. Ehkä tämä valinta sopi minulle paremmin. Itse kunkin täytyy viime kädessä itse tehdä omat valintansa. Kuunnelkaa omaa sisäistä ääntänne ja miettikää mitä haluatte todella tehdä, vaikka nuorena tämä ei ole aina helppoa.