Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mar44u
mar44u
mar44u
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 22v sitten
97
aloitusta ·
5292
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muuan puolituttu huuliveikko sattui saamaan karpula-aamuna naarasparin jehovia ovelleen. Aikansa alushoususillaan lähetystyötä kuunneltuaan kysyi, että te kun tunnette tuon Raamatun niin hyvin, niin onko siinä sellaista kohtaa, missä sanotaan, että kirottu se joka ei kiimaista auta. Tyttelit avuliaasti myönsivät, että on siinä. Ja kaveri esitti, että nyt olisi sellainen tapaus, että nyt olisi kyllä avun tarvetta...
Eivät sitten jehovan profeetat noudattaneetkaan Raamatun kehotusta vaan poistuivat pikapikaa...!
Itse muistelen koulupoikana löytäneeni sellaisen kohdan, kuin: Kirottu olkoon se mies, joka ei kiimaista eläintä auta. Piti kai oleman jossakin Mooseksen kirjassa? Joskus myöhemmin pikaisesti etsin, vaan en löytänyt. Jos joku tietää paikan, niin kertokoon sen niin katson paristakin eri raamatunkäännöksestä. Kiitos.
17.09.2012 23:45
Kannattaa tehdä reilumman kolarin jälkeen ja yleensä tehdäänkin osana kolarikorjausta.
Sitten jos alkaa renkaat omituisesti kulumaan tai auto puoltamaan tai vaeltelemaan, niin sitten saattaa olla tarvetta ainakin joittenkien pyöränkulmien mittaamiseen ja tarvittaessa säätämiseen. Riippuu aika paljon automerkistä ja -mallista, mitä kannattaa mitata ja mitä yleensä voi edes säätää. Jos oireita ei ole, on kaikkinainen mittailu vain rahan haaskausta.
Teinipoikapiireissä nelipyöräsuuntaus on ns. "kova sana", vaikka kyseiset lippispäät ei tiedäkään, mitä se tarkoittaa.
17.09.2012 23:33
Happamia ovat, sanoi kettu...
17.09.2012 23:12
Eipä ole tullut pidettyä kirjaa. Saattaa olla, että parisataa tuhatta, saattaa olla jotain muutakin. Pääasia, että tulpat käytetään pois sanoisinko viimeistään 10 000 km:n ajon jälkeen, karsta poistetaan kierteestä ja muualtakin jos sitä on. Jos keskikärjen reuna on kulunut pyöreäksi, se pitää viilata suoraksi eli kärjen nurkka pitää olla terävä. Sitten kärkiväli oikeaksi, molybdeenirasvaa kierteeseen ja tulppa paikalleen oikeaan momenttiin. Tuo irti käyttäminen ja kierteitten putsaus sen takia, ettei tulppa karstoitu täysin jumiin ja irrotettaessa riko kannen alumiinikierrettä.
Keskikärkeä voi viilata tarpeen mukaan niin kauan kuin sitä riittää. Toki varaosaliikkeet mielellään myyvät uusia tulppia ja korjaamolla viilaus ei kannata koska työ maksaa enemmän kuin tulppa, mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.
17.09.2012 23:10
Jos olet naimisissa, kannattaa teidän molempien tehdä keskinäinen testamentti jolloin kaikki jää sille leskelle. Jos olet yksinäinen ihminen, et tarvitse testamenttia muussa tapauksessa kuin jos haluat rajata jommankumman tai molemmet lapsesi pois perinnönsaajista.
Lakiosaa ei tietääkseni ole enää. Se on poistettu käytöstä jokin aika sitten.
Yhden sukupolven yli ei kannata testamentata. Parempi on, että lapsesi kieltäytyvät perinnöstä jolloin se automaattisesti siirtyy heidän lapsilleen.
Lakimiestä ei kannata testamentin tekoon palkata; perittävää ei silloin jää kenellekään, lakimies vie kaiken. Parempi on ottaa itse selvää testamentin kirjoittamisesta, kirjoittaa se ja todistuttaa kahdella luotettavalla todistajalla jotka tietävät ainakin, että kyseessä on testamentti, mahdollisesti sen sisällönkin. Sitten testamentti esimerkiksi pankin tallelokeroon. Ja hyvä olisi lapsia informoida siitä, että testamentti on olemassa.
Näin minä sen ymmärtäisin.
25.08.2012 14:15
Tuo Rainbow oli aluksi hyvää, mutta sitten laatua huononnettiin ja niin siirryin pysyvästi Lidlin kahviasiakkaaksi. Se Lidlin ruskeassa paketissa oleva kahvi on todella hyvää ja maksaa noin 3 euroa paketti. Paketin saumaus on /C:stä, mutta kun sen avaa alapäästä niin toimii paremmin.
25.08.2012 14:04
Minä olen jo muuttamassa OKT:sta kerrostaloon. Olen muuttanut jo 5,5 vuotta. Roinaa on kuskattu paikasta toiseen ja kaatopaikallekin. Parempaa olen yrittänyt myydä, samoin OKT:a, vaan ei mene kaupaksi millään hinnalla. Pakko kai asua kahdessa paikassa joitten väli on 630 km... Kirjani jos muuttaisin kerrostalopaikkakunnalle, joutuisin maksamaan OKT:sta kolminkertaista kiinteistöveroa, valisti verotoimiston virkailija minua.
Ei vähentänyt eläkkeelle pääsy työn määrää, pikemminkin päinvastoin. Valmista tosin tulee hitaammin.
25.08.2012 13:59
Entäpä milloin on valmistettu Nokianin (ei siis Nokian) rengas, jossa on merkintä:
DOT Y9EE?
Milloin filippiiniläinen Yokohama jossa merkinnät 4UE1 ja EFK 5205? Olisiko viikolla 52 vuonna 2005?
Seuraavaksi helpompi: Missä on valmistettu rengas, jossa teksti: AVON Made in Ireland? No sehän on helppoa kuin heinänteko: Suomessa Nokian tehtaalla. Olen itse nähnyt keväällä 1963...
23.08.2012 00:15
Minun Pösö 205 vm -89:ssä on myös vielä alkuperäinen kytkin, ajettu vasta 465 000 km. Saattaa olla, että on jo lopuillaan....
Niin ja se vesipumppukin on alkuperäinen kuin myös bensaletkussa oleva hassu pikku siivilä tai mikä suodin se lienee. Sellainen litteä muovinen rasia.
22.08.2012 23:57
Kasvillisuusraportti pihaltani:
Männyt, kuuset ja raidat kasvaneet kuin ennenkin paitsi suurin mänty kuollut pystyyn. Kaadettava pätkinä latvasta alkaen, ei sovi kaatumaan mihinkään päin. Saataa vähän maksaa...
Mustikkaa sain pihalta kaksi täyttä ämpärillistä (Luomua!). Kalliilla kauan sitten ostetut mustikkapensaat eivät vieläkään ole kuolleet ihan kokonaan, saati edes kukkineet. Kahdesta kalliilla ostetusta makeapihlajasta toinen teki kukat, mutta pudotti ne, tavalliset pihlajat eivät taaskaan edes kukkineet. 20 v viljelemäni punaviinimarjapuska teki toiseksi suurimman sadon: noin 14 marjaa. Marja-aroniat, tyrnit, mustaselja kuolleet. Pirunkepit kuolleet melkein kaikki. Kolmea tammea olen 20 v kasvattanut, ovat nyt noin 25 cm korkuisia. Yhtä vanhoista, siemenistä kasvatetut vaahterat suurimmillaan noin 3-4 metrisiä.
Kauan (yli 20 v) sitten hautasin maahan 32 hevoskastanjan siementä. Kolme iti, nyt on yksi elossa ja korkeus reilu metri.
Näin meillä.
17.08.2012 10:09
En pese. Ei ole villavaatteita, koska ne eivät kestä yhtään mitään.
17.08.2012 09:48
Tätähän se on. Muovikuoriin pakattua elektroniikkaroskaa. Myydään muka autona. Miksiköhän painaa tuplasti sen, mitä autot taannoin? Eli kun järkeä puuttuu, pannaan rautaa?
17.08.2012 09:36
Höpöhöpö taas kerran. Kyllä näkee taas, ettet ymmärrä asiasta yhtään mitään. Kävisit vaikka sen ammattikoulun ensin ja sitten korjaamolla opettelisit, niin edes vähän tajuaisit näistä perusasioistakin. Sen jälkeen uskaltaisit vaikka rekatulla nimimerkilläsi kirjoitella, kun olisi edes vähän tietoakin takana eikä pelkkiä Esson baarin mielikuvitusteinijuttuja.
14.08.2012 00:09
Ainakin tuo aurauksen tarkastus ja säätö pitää kuulua kyseiseen työhön mukaan automaattisesti yhtenä työn osana. Ja muutenkaan siihen ei saa tuntia kulumaan, vartissa tulee jo valmista.
13.08.2012 07:22
Japanillahan ON melkoinen atomipommiarsenaali, vaikka siitä harvemmin puhutaan. Tehneet yhdessä USA:n kanssa. Ja koeräjäytyksiäkin muistaakseni pari kappaletta taannoin tehty pikku paukuilla.
02.08.2012 11:18
Minä olen monta talvea ajellut pinnoitetuilla Assa -nastarenkailla. Muuten hyvät, mutta äänekkäät johtuen ilmeisesti siitä, että pinnan kaikki palat ovat yhtä suuret.
Seuraavatkin talvirenkaat ovat Assat.
Kehitys on näköjään kehittynyt 40 vuodessa paljon ainakin renkaitten pinnoituksessa.
02.08.2012 11:02
Ja näitä sitten mainostetaan muka älykkäinä!!!!
On minullakin sellainen ja saman olen todennut.
Vanhassa vara parempi.
02.08.2012 10:57
Ei minun koneelleni ainakaan auennut mitään .pdf:ää minkäänvärisine alueineen. Muutamia vuonna 2009 mitattuja säteilyarvoja vain löytyi, ei niillekään mitään sallittuja tai kiellettyjä raja-arvoja.
Elän siinä uskossa, että joku tekee ruokatarvikkeille säteilymittauksia, mutta miksi tulokset ovat salaisia? Jos eläisimme avoimessa ja demokraattisessa yhteiskunnassa, yhteiskunnan varoilla toimivat virkamiehet pyrkisivät toimillaan edistämään koko kansan yhteistä hyvää eikä vain pienen eliitin, tässä tapauksessa ydinmafian, etuja. Sama suuntaus se on kaikissa muissakin maissa - oikeaa tietoa ei anneta ja kansalle syötetään sumeilematta saastunutta ruokaa.
On minulla toki oma säteilymittari jolla seuraan asuinpaikkani säteilytilannetta satunnaisesti, mutta ei sillä saa elintarvikkeista lukemia ellei jotain todella pahaa tapahtuisi. Parempien mittareitten hinta lienee jokamiehen ulottumattomissa, tämäkin, ainut Suomessa myytävä merkki, maksoi noin 800 €. Netti-ilmoitusten mukaan ulkomailta saisi ilmeisen parempia jo hintaluokkaan 200 € (Venäläinen Soeks), mutta en uskalla alkaa jakelemaan luottokorttini numeroa netissä.
Jos joku sattumalta pystyy hommaamaan minulle Soeksin (ei sitä kiinalaista Soeksin kopiota), pyydän ottamaan yhteyttä. Jos ei muuta, niin vertailisin näitä kahta mittaria ja niitten ominaisuuksia keskenään.
01.08.2012 07:41
Miksi Käteistä ja / tai Jurpilaista ei murhattu?
Olisiko sama syy?
21.07.2012 17:47
Onpahan niitä kilpirauhassyöpiä ollut ainakin Jyväskylän seudulla joten kirjoitapas joskus asiaakin eikä pelkästään ydinmafian ydinkiimaa!
19.07.2012 21:45
11 / 265