mar44u
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Koulut: On käyty
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia97 aloitusta · 5292 kommenttia
- Vaihdattamassa renkaat...? Kaiketi kesärenkaat alle?
Eikö vaihdu omin työkaluin vai onko se jotenkin hienompaa teettää muilla se, minkä joka ukko pystyy itsekin tekemään?
No, kukin tyylillään. Mitäpä se minulle kuuluu. - Kiitoksia neuvoista!
Osan olen tuhonnut, osa on jäljellä. Olen ilmoitellut, ei kiinnosta ketään.
Tuo www.tori.fi oli uutta minulle, pitää sitäkin vielä kokeilla. Huutonettiä kerran suunnittelin vaan kovin oli monimutkaisen tuntuista ja kaikesta piti maksaa erikseen.
Lastenkotia ei taida olla täällä. Pehmoleluja vein pahvilaatikollisen jo päiväkotiin, mutta vielä jäi kaikenlaista muuta. Pelastusarmeijan myymälää ainakaan ei täällä pikkukaupungissa ole ja muissa vastaavissa varastot pullistelee jo ennestään.
Kai se on saha ja takka jätekeskus huonekaluille, Lundiat sun muut; metallinkeräys sorville, porakoneelle, hitsauskoneille ym sitten ainut mahdollisuus. Ostakoot sitten uutena kymmenkertaiseen hintaan jotka tarvitsevat... - Seurasin nitten Porvoon puutalojen rakentamista. Villat seinissä sään armoilla ainakin 3 kk kaikkien syyssateitten ajan niin että varmasti kastuivat. Sitten vasta tiiviimpää päälle. Tahallaan niistä susia tehtiin. Ei ihme, että sädesieni ja home tuhoavat mokomat parakit ja taas pääsee Grynderi tekemään yhtä kehnoa tilalle. Suomessa ei valitettavasti ole missään rakennusvalvontaa, vaikka kallispalkkaisia virkamiehiä onkin sillä nimikkeellä juomassa grynderin piikkiin laumoittain.
- Tuo arkkitehti-yo:n vastaushan kertoikin jo, että aina rakennetaan rumempia ja rumempia taloja. Ja kokemuksesta voin sanoa, että muutenkin huonompia. Tule meille katsomaan ellet usko - MITÄÄN ei edes suunnitella, piirretään vaan ja kasataan huonoimmista materiaaleista mitä kaupan poisto-osastoilta löytyy. Ja myydään hirveään hintaan eikä vuosikorjauksiakaan tehdä.
Kokemusta viimeksi Hartelan talosta Oulun Välivainiolla. - Siis vähän samaan tapaan kun vesi kutistuu jäähtyessään. Niin että saunapataan kun viskaat kylmää vettä, niin padan pinta laskee jolloin voi kaataa sinne lisää kylmää vettä jolloin pinta laskee jne jne... ?
- Japanista luvatta vuotaneen lähteen mukaan pelkästään Fukushiman siivoustöissä oli syksyyn mennessä kuollut 7000 työntekijää. Alueen vartijoita kuulemma kuolee "kuin kärpäsiä". Virallisia tietoja on oikein erillislailla kielletty antamasta kenellekään ja mihinkään.
Kun vertaat tsunamin (joka oli ydinräjäytys?) tuhoja Fukushiman tuhoihin, niin kuinka kauan tsunamiin vielä kuolee vai onko siihen kuoleminen jo loppunut? Entäpä Fukushiman säteilyyn? Se kuolemien aaltohan on vasta alussa. Tsernobylin onnettomuus tappoi ainakin miljoona ihmistä ja nekin kuolemat jatkuu vielä. Ja Fukushima oli arviolta jopa satakertainen Tsernonyliin verraten... Niin että mittaapa oikealla mittanauhalla asioita. - Tasan ei käy onnen lahjat.
Joillekin aloille sitä näköjään kertyy kaikki edut, toisille ei mitään. Nyt on jo myöhäistä vaihtaa, nuorempana ei tiennyt asioista mitään... - Ei se vaihtaminen kaikilla onnistu. Jos vaikka työskennellyt "väärällä" alalla, ei vastaavaa löydy. Muitakin syitä löytyisi, mutta siis kun ei onnistu niin ei onnistu!
- Työnantaja vaati lääkärintodistuksen jo yhdenkin päivän sairauslomasta, muuten luettiin lintsaukseksi ja kenkää oli luvassa. Ja kun kyseessä iso valtionyhtiö, niin samat tekstit tuli työehtosopimukseenkin. Niin että eipä tullut turhia lomia koko 30 v aikana, pari tarpeellista vain... Sairaana silti töissä oltiin paitsi milloin sairastettiin loma-ajat.
- Sinne vaan hakupapereita väsäämään! Ne yllä mainitut päänaukojat on järjestään niitä, mitkä ei mistään mitään tiedä ja osaamattomuuttaan peittääkseen päätään aukovat. Aivan samoin kuin näillä palstoilla.
Jos kuitenkin myöhemmin muuulle alalle päätyisit, niin osaatpa ainakin oman autosi huoltaa ja korjata ja siinä rahaa säästät. Ja opit asioita, joista on hyötyä muuallakin.
Sekaan vaan rohkeasti! Parhaat ovat voittajia, luuserit aukoo päätään! - Vasta miljoona kilometriä takana pikkuautolla pääasiassa maanteitä pitkin, mukaan toki sopii halkokuormaa peräkärryssä metsätielläkin. Eikä ensimmäistäkään öljypohjaa menetetty, ei pohjakosketuksia muutenkaan. Etuvetoinen pikkuauto. Kulutus maantiellä 4,5 litran kahta puolta sataselle. Bensaa.
Istun matalalla jolloin kuoppatiellä ajettaessa ei heiluta sivusuunnassa niinkuin naapurin lelumaasturissa jossa istutaan korkealla ja heilutaan holtittomasti kuoppaa ylitettäessä. Täältä alhaalta en näe eteenpäin rekan ja pakettiauton takaa yhtään paremmin kuin sinä sieltä malmikasan päältä.
Jankuta mitä jankutat, itsesi sillä vain mokaat. Ja liikeneteessä kaltaisesi lähes poikkeuksetta ovat mulkkuja muutenkin. - Ja se 10 % sekä uraanin tytäraineet leviävät luontoon... Onneksi minä olen jo vanha enkä luultavasti ehdi niistä kärsiä.
Hyviä linkkejä ja kuvia uraanin terveellisyydestä löytyy vaikka hakusanalla Fallujah... - Minunkin vajavaisten tietojeni mukaan koekaivoksia oli kahdessa muussakin paikassa Suomessa. Ja uraanimalmia on tiedossa hyvinkin suuria määriä...
- Asiasta tai sen vierstä. mutta muutamaan varautiumissuunitelmaan aikanaan jonkin verran tutustuneena en liikoja luottaisi niitten toimivuuteen. Monestakaan eri syystä, joista ei tällä kertaa sen enempää.
Pari-kolme kuukautta Tsernobylin onnettomuuden jälkeen Pravda moitti Tsernobylin käyttöhenkilökuntaa huonosta moraalista, koska kaikkia heitä ei vielä silloinkaan oltu saatu kiinni.
Minusta tämä käyttöhenkilökunta oli tehnyt ja toteuttanut varautumissuunnitelman ainoalla oikealla tavalla. (Eli Ladat kriittiseksi ja pakoon ja kauas).
Kun ihmiset pakotettiin tekemään kaiken järjen vastaisia kokeita virheellisesti rakennetulla laitteistolla, jääköön seurauksetkin pakottajien vastuulle.
Samoin saattaisi käydä täälläkin. Eikä vähiten hätävalvomon suunnittelu- ja rakennusvirheitten takia. Ne ovat kaikkien asianosaisten ja viranomaisten tiedossa oikein hyvin, mutta onhan ne periaatteessa olemassa, vaikka siellä kuollaankin hyvin äkkiä tositilanteessa... - Vai ei vaikuta: Mietipäs mikä vaikutus autosi päällä olevalla lumikinoksella on auton ilmanvastuskertoimeen ja otsapinta-alaan.
Jos vähänkään osaat autotekniikkaa, niin vastauksen tiedät. Jos taas et osaa, niin mikä minä olen sinulle kaiken rautalangasta vääntämään? - Lasten kilpirauhassyövät ovat alkaneet Fukushimassa paljon pikemmin kuin Tsernobylissä. Aika näyttää, millaiseksi tilanne on räjähtänyt kolme vuotta tästä eteenpäin. Sikäli kuin tilastot julkistetaan...
Tarkemmin linkissä: http://enenews.com/scandal-serious-abnormalities-found-evacuees-sapporo-doctor-shocked-quick-onset-suspected-thyroid-cancers-report-rapid-growth-impossible-children-before-311 - Sehän on täysin sinun oma asiasi ja oma häpeäsi mitä itsellesi ja muille uskottelet. Ei asiat jankuttamalla miksikään muutu. Muhi vain omissa mehuissasi!
- Niin, keuhkosyöpään. Kokonaiskuolleisuus tupakkaan on Suomessa luokkaa 8000 henkeä vuodessa ja tästä suurin ryhmä tupakan aiheuttamat sydän- ja verisuonisairaudet.
Ydinvoiman aiheuttamia kuolemia ei Suomessa ole ainakaan julkaistu, varmasti kuitenkin tutkittu. Muutaman varman tapauksen tiedän itse laitoksella olleen ja tahallisesta laiminlyönnistä ainakin jonkun johtuneen.
Itku pääsi kaverilta kun lääkäriltä diagnoosin kuuli... Sen jälkeen sätelysuojeluohjeiden valvontaa kiristettiin: jos ei noudata määräyksiä, niin heti kenkää. - Melkein puolikkaan lämminsavulohifilettä, leipäpalan maksapasteijalla ja melkein litran väkevää kahvia olen tänään syönyt. Kohta syön rasian pohjalla vielä olevat mustikat pois. Terveellisyydestä en tiedä, mutta ainakin vähän siirtää nälkää.
- Vm 1989 Pösö 205:ssa sellainen ainakin on. Kahdesti on katastrofilta pelastanut...