Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

97

Kommenttia

5292

1. En ole homehtunutta leipää syönyt kuin vuonna 1960 ison talon renkinä heinäpellolla. Ei mennyt maha sekaisin, mutta enää en syö ellei ole viimeinen pakko.
    Ruisleipä säilyy melkoisen pitkään jääkaapissa, ainakin yhden viikon.
    En ole niihin pitopöytien herkkuihin tottunut enkä niitä kaipaa. Syöminen on minulle vain tankkaus, ne vatsansa palvojat ovat erikseen ja saavat minun puolestani palvoa miten haluavat.
  2. Tosi on.
    Tätä samaa "jos vertailukohtana on liki nolla, saadaan helposti suuria suhdelukuja" -menetelmää käytetään kaikissa ydinvoimaloitten riskianalyyseissä.
    Kun mahdollisen onnettomuuden seuraukset ovat valtavan suuria ja niitten sattumistodennäköisyys lähes nolla, saadaan lopputulokseksi juuri haluttu luku sillä ääretön kertaa nolla on mikä luku tahansa. Jos ei tullut haluttua tulosta, niin muutetaan jompaa kumpaa tekijää hivenen niin johan tuli se tulos mitä haettiinkin.

Ydinvoimaloitten tritiumpäästöistä ja niitten vaikutuksista vaietaan täysin. Olisiko näillä osuutta leukemioihin? Esimerkiksi Loviisan ydinvoimaloissa ei ole koskaan kerrottu tritiumpäästöistä mitään muuta kuin että niitäkin on. Ei edes laitoksen henkilökunnalle. Toki tritiumpäästöjen estäminen on vaikeaa ellei mahdotonta, mutta kuuluisi niistä edes kertoa se mikä tiedetään.

Leukemiatapauksia ei ole ollut vähän joten yllä mainittu vertailukohtien vähäisyys ei toteudu. Ei ainakaan Tsernobylin onnettomuuden Suomessakin aiheutuneuitten sairaus- ja kuolemantapausten kohdalta. Kaikki (?) vanhemmat terveydenhuoltohenkilöt tietävät tämän, mutta rangaisruksen pelko pitää suut kiinni. Ei olisi ensimmäinen kerta Suomessakaan kun sivu suunsa puhuneet joutuvat pakkohoitoon mielisairaalaan tai vankilaan. Nytkin heitä on, Suomessa.
    Sama aiemmista ydinpommi- ja ydinvoimaloitten onnettomuuslaskeumien vaikutuksista. Niistäkin kertoneet joutuivat vainon kohteeksi. Suomessa.

Täällä ivailtiin Stalinin ajan Neuvostoliittoa väärinajattelijoitten kohtelusta. Kuitenkin sama menetelmä toimi täällä täysillä. Samoin ilmeisesti kaikkialla muuallakin, etunenässä USA ja Israel.
    Toinen Stalinin periaate toimii myös: Tehdastuotteitten määrä on tärkeintä, laatu saa olla miten paskaa tahansa.
    Taisi se Stalin kuitenkin olla viisas ja aikaansa edellä oleva mies kun kaikki häntä nyt kilvan matkivat?
  3. Vaatikoon vain, mutta minä olen tässäkin asiassa se väärinajattelija. Linnaan tai mielisairaalaan ne täällä muutkin väärinajattelijat pannaan, viimeksi Seppo Lehto, Teemu Vehkala, lääkäri Kauppinen Pieksämäeltä jne jne.

Kyllä se Stalin oli sitten viisas kun keksi asiat jo vuosikymmeniä aiemmin kuin ns. länsimaat! Senkin keksi, että tuotannossa määrä on tärkeintä, laadusta viis!