Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

125

Kommenttia

947

  1. Taiteen ja ei-taiteen rajaa on mun mielestäni miltein mahdotonta määrittää yleispätevästi ja tyhjentävästi tekemättä jonkin sortin vääryyttä taiteen tekijöitä kohtaan.

    Yksi tärkeä kriteeri taiteessa on asenne jolla sitä tehdään.
    Taiteilijan täytyy olla vakavissaan ja tarkoittaa sitä mitä teoksillaan haluaa sanoa - no joku Picasso sutaisi lähes silmät kiinni mestariteoksia, mutta hän olikin lähinnä luonnonoikku - se ymmärretäänkö taiteen tekijää on eri asia, ehkä joskus sadan vuoden päästä jotain MSP-leffaa arvioidessa käy samoin kuin on käynyt Van Goghin teoksille, joita aikanaan pidettiin lähinnä roskakorin täytteenä.

    Mäen teosta en ole nähnyt (onneksi), mutta vastenmielisyydestä ja epäeettisyydestään huolimatta sekin voi hyvin täyttää taiteen tunnusmerkit, vaikkakin niinsanottu nykytaide onkin mielestäni hanurista (usein kirjaimellisesti):D.
  2. "Eläimen teurastuksessa räjäyttämällä on yhtä paljon pointtia kuin syövän torjumisessa amputoimalla raaja. Edut ovat haittoja pienemmät."

    Ai, niin, unohdin, etteivät ihmiset toki huvikseen eläimiä teurasta, vaan saadakseen hyvinvointimme kannalta välttämättömiä aminohappoja, rasvoja ja ah... niin maukasta possunpersettä!

    Possunperseenpuute ilmenee nykyään kasvissyöjien keskuudessa vakavanakin possunperseenpuutostautina, joka saa uhrinsa popsimaan ituja ja huutamaan posket lommoilla, suu vaahdossa "turkis on murha!"

    "Ei mennyt kauaa ennnenkuin tässäkin keskustelussa kaivettiin natsikortti esille."

    Ei toki kaikki viittaukset natseihin ole kiellettyjä/ei-toivottuja, joissain tapauksissa vertaukset natseihin ovat jopa välttämättömiä.