Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
krista.lehtola
profiilit
krista.lehtola
krista.lehtola
Vapaa kuvaus
.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
287
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moikka!
Voimia sinulle! Välillä elämä tosiaan tuntuu vankilalta ja kamalalta. On hyvä että kuitenkin kirjoitat tunteistasi täällä ja toivottavasti tajuat että et ole ainoa ongelmasi kanssa.
Itsemurha ei ole koskaan oikea ratkaisu. Minun isäni teki itsemurhan ja se on ollut monille varmasti vaika paikka. itse olin vielä niin pieni etten edes muista isääni.
Haluan että keksit jonkun keinon purkaa pahaa oloasi. Puhu jollekkin esim. paikkakuntasi seurakunnan nuorisotyöntekijöille tai ihan kelle vaan. Älä luovuta koska uskon että sinun elämässäsi kaikki parhaat vuodet ovat vielä edssä.
12.11.2007 14:18
Ei Jumala sinun kanssasi kahville ikinä tule..sellaisia todisteita et voi saada.
Mutta miten selität esim sen että Eräs mies jolla toinen jalka oli 5cm lyhyempi kun toinen ja hän kulki sen tähden huonosti. Hän meni rukouskokoukseen ja hänen puolestaan rukoiltiin ja se jalka kasvoi sen puuttuvan 5cm..onko sekin mielikuvituksen tuotetta??? aika taitavia ollaan jos kaikki näkevät samoja asioita ja ovat vain mielikuvituksen tuotetta.. Se on tieteellisesti todistettu ettei edes kaksi ihmistä pysty näkemään samanlaisia mielikuvituksen tuottamia asioita.
Minä hallitsen mielikuvitukseni enkä tarvi sinun olemattomia rahojasi. Jumala ei ole satua eikä hänen olemisensa ole sinun uskostasi kiinni.. Itse päätät miten haluat elää mutta kestät seurakset sitten myöhemmin. Vai mitä?
12.11.2007 14:10
oletpas sinä itsekäs ihminen.. Me kaikki olemme samalla viivalla etkä sinä ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan. Mutta et ole myöskään sen huonompi..
Tuollainen ajattelumaailma on ihan kieroutunutta kun luulet olevasi muita parempi.. Tuolla asenteellahan niitä murhia tässä maailmassa tulee...turha sitten valittaa kun ihmisä kuolee kun ajattelet sen olevan oikein. Olethan muita parempi..ei muilla niin väliä...vai mitä?
Oikein ärsyttää yuollaiset ihmiset..Mutta sitä se ateismi teettää. ajatellaan vaan itseään ja se riittää..
12.11.2007 12:18
Moikka Mirka!
Löytyyhän niitä jos vain niitä alat etsimään. Mutta et edes taida haluta löytää mitään mikä todistaisi Jumalan olemassa olon?
Minä olen uskossa enkä ole mitenkään tyhmä tai vajaaälyinen. minun uskoni perustuu Jumalan sanaan ja saan luottaa että sitten kun kuolen en ole helvettiin menossa niinkuin sinä tällä hetkellä.
Jumala tekee ihmeitä nykypäivänäkin..Lääkärit eivät ossaa selittää joitakin parantumisia, koska ne eivät aina ole mukamas mahdollisia ja ihmisen järjellä selitettävissä. mutta Jumala ei ole riippuvainen siitä että osaako joku selittää sen ihmeen minkä hän tekee.. Ennustukset toteutuu..Vanhat monen tuhannen vuoden takaiset ennustukset käyvät todeksi näinä vuosina.
Mutta et halua uskoa Jumalaan vaan johonkin maanpäälliseen turhuuteen ja sen takia olet matkalla kohti kadotusta. Mutta sinä olet Jumalalle yhtä tärkeä kuin kuka tahansa muukin ihminen ja hän toivoo että myös sinä kääntyisit oikealle tielle. Sillä tiellä sinun ei koskaan tarvi kävellä yksin vaan jumalaa varjelee jokaisen askeleesi. toivon että jonain päivänä tulet tajuamaan sen minkälaisen lahjan olet saanut mutta siitä kieltäytynyt. Mutta sinulla on mahdollisuus kääntyä Jumalan puoleen ja pyytää anteeksi. Ja jos Jumalalta anteeksi pyydät tekojasi Hän ei niitä koskaan enää muistele.
Siunausta!
12.11.2007 11:46
Moikka
Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen kuten sanoit. Mutta niinkun Raamatun alussa jo kerrotaan tapahtui syntiin lankeemus. ja sen jälkeen ihmiset eivät olleet enää hyviä. se ei ollut Jumalan tahdon mukainen asia, mutta Jumala on antanut meille oman tahdon ja välillä ja aika useinkin valitsemme väärin.
Ei Jumal ole ikinä ketään ampunut eikä niin halua tehtävänkään..sen nyt pitäisi olla itsestään selvä asia kaikille. ihmiset itse luovat kaikki pelit ja muut sellaset..turha sinun on Jumalaa syyttää
Jumalan ei itseään tarvi puolustaa..Hän on meidän kaikkien yläpuolella.
Sodat ja murhat on ihmisen ja saatanan tekosia. On kyllä totta että välillä on joidenkin ihmisten kohdalla että jotain kamalaa tapahtuu että tällainen ihminen herää siihen todellisuuteen että ei koskaan voi tietää milloin tulee viimeinen päivä. Jotkut tarvitsevat kovempaa ravistelua ennen kuin tajuavat turvata Jumalaan. esim. minä olin sellainen jolle tarvi tapahtua kaikkea kamalaa ennen kuin myönsin ettei tämä voi näin jatkua.
Ja voin hyvin sanoa että en ole sekopää. eikä kovin moni muukaan uskovainen. Tutustu tällaisiin ihmisiin niin huomaat ettei he ole yhtään sinua parempia tai huonompia ihmisiä..Kaikki me seisomme samalla viivalla.
11.11.2007 23:23
Moikka.
Kaikilla on joku mielikuva jeesuksesta. sinulla on omasi mutta se ei välttämättä ole oikea.
Jeesus on hyvä kaikille mutta jos hänet unohdetaan elämästä ja palvellaan mieluummin maallisia asioita niin seurakset kuitenkin on kestettävä.. Mutta sitä varten Jeesus kuoli ristillä ettei meidän kenenkään tarvi helvettiin joutua..Se on oma päätös otammeko tuon lahjan vastaan. vai mitä?
:)
Armo on tarkoitettu kaikille!!teoista riippumatta. kaikki me olemme syntiin langenneet..
Jälleensyntyminen ei ole mahdollista. Uudesti syntyminen sydämestä on. toivottavasti tajuat? Voit "haudata"vanhan minäsi kasteessa.kaikkea ei ole niin halppoa kirjoittaa selkeästi mutta ehkä siitä jotain sai irti. :D
siunausta!
11.11.2007 23:14
voi sua...oot ihan hukassa sun elämän kanssa. Toivon kuitenkin että tulet joskus löytämään totuudeen. Ja toivon sillojn että tajuat miten kamalalta tuo sinun kirjoituksesi kuulostaa.
11.11.2007 23:03
Moikka.
Olet täysin oikeassa. Ei sitä koskaan unohda eikä ehkä ikinä opi suhtautumaan ruokaan normaalisti. Pikkuhiljaa hyvä tulee. ei pidä vaatia liikaa itseltään koska siinä tapauksessa epäonnistuu varmasti. Usein tavoittelemme jotain mahdotonta ja se saa aikaan kierteen joka täytyy vaan osata katkaista. Monesti minullakin on mielessä käynyt että nyt pitää mennä oksentamaan koska on niin huono päivä ja kaikki menee päin helvettiä ja olen joskus niin tehnytkin mutta myöhemmin olen sitten tajunnut että taas tuli tehtyä tyhmästi..mutta virheitä sattuu ja niistä pitää oppia.. En ikinä enää päästä itseäni siihen kuntoon millanen olin vielä vuosi sitten.
11.11.2007 17:03
Osanottoni kaikille tapahtuneeseen liittyneille oppilaille,opettajille ja läheisille.
Tapaus oli järkyttävä ja toivon että jaksatte jatkaa elämäänne eteenpäin kaikesta huolimatta. Rukoilen teidän puolestanne ja pyydän teille voimia jaksaa ja Jumalan siunausta.
Tämä poika on ollut todella ahdistunut. Missä on vika kun sellaiseen ei olla puututtu. Toivon että ihmiset heräävät tällaisten kautta tjuamaan että pienelläkin kiusaamisella on seurauksensa.
Näköjään aina tarvitaan kamalia asioita, kuolemaa ja murhetta ennen kuin puutumme asioihin!!
Lisäksi haluan muistuttaa kaikkia siitä että olemme jokainen samalla viivalla ja sen tähden meillä ei ole oikeutta tuomita tätäkään poikaa, vaikka teko olikin kamala. Hän oli Jumlalle yhtä rakas kun me kaikki muutkin.
Siunausta ja voimia kaikille.
08.11.2007 15:53
Hei!
Kiitos viestistäsi.
Miten niin toinen kaste veisi minulta kaiken pois? Olen nähnyt hmisiä jotka ovat vahvistuneet uskossaan kasteen kautta. Ja nimenomaan sen kasteen kautta jossa he ovat sen valinnan itse tehneet.
Vaikka se toinen kaste osoittautuisikin vääräksi valinnaksi (mitä en kuitenkaan usko) niin saisin silti palata Jumalan luo ja hän armahtaisi minua.
Ei kaikkea tarvi vastustaa. Toinen kaste voi olla minun uskolleni hyväksi ja uskon että saisin siitä lisää voimaa. En usko että se minua pelastaa tai muuta sellaista. Sen työn Jumala on jo tehnyt meidän kaikkien puolesta. Meidät on jo pelastettu. Meillä on kuitenkin mahdollisuus hylätä tai ottaa vastaan se tarjous. vai mitä? ;)
05.11.2007 14:38
Moikka.
On hienoa että on ihmisiä jotka haluavat keksiä kaikesta jotain sanottavaa ja vastaanväitetävää. Ainakin se motivoi meitä muita toimimaan paremmin ja miettimään asioita enemmän.
Haluaisin tuon raamatun kohdan ylös. Mistä päin raamattua tuo on otettu?
En yhtään ihmettele jos sitä et tiedä koska monet ateistit toistavat toistensa ajatuksia eivätkä niitä itse mieti. Tämäkin kuulostaa siltä että joku on sinulle joskus sanonut niin ja olet uskonut heti kaiken.
Uskon kuitenkin että tuollainen kohta raamatusta löytyy. Ja selittäisin sitä siten ,että joskus voi mennä Jumalan ohi. olen kuullut sellaista opetusta että jos Jumalan kutsu tarpeeksi usein hylätään tämän ihmisen sydän paatuu eikä hän enää kuule eikä näe Jumalaa. Silloinhan tämä kohta on myös totta. Näitä ihmisiä on tässä maailmassa paljonkin. Jumala ei ole luonut tällaisia ihmisiä vaan se että et ota häntä sydämeesi etkä kuuntele häntä saa sen aikaiseksi että sinun sydämesi paatuu.
Jumala ei ole paha. sitä ei voi kieltää. Hän rakastaa meistä jokaista yhtä paljon ja haluaa että me kaikki pelastuisimme. Sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon syntiä sinä olet tehnyt tai kuinka isoja syntejä ne ovat. Jumala antaa KAIKKI synnit anteeksi eikä niitä enää muistele. Mutta sinun tulee ensin vain sitä häneltä pyytää.
Pahuus ei tule koskaan Jumalasta vaan Saatanasta.
04.11.2007 17:22
Moikka!
Hyvä kysymys jota monet varmaan miettii. se että edes mietit tuota asiaa on Jumalan aikaansaamaa sinussa.;)
Kaikkein paras asia minusta on se että Jeesus on kuollut meidän puolestamme koska hän rakastaa meitä ja haluaa että pelastumme. Se on tärkein ja hienoin asia. Jeesukseen turvaavat ihmiset eivät joudu koskaan olemaan yksin eikä heidän tarvitse murehtia koska he voivat luottaa Jeesukseen ja hän auttaa.
Tutustu Raamatun sanaan ja poimi sieltä lempikohdat jotka auttavat sinua jaksamaan elämässä eteenpäin. O ma lempparni on vanhan testamentin loppu puolella. Sef.3:17 :
Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen,hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa,rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.
Siunausta sinulle
01.11.2007 22:58
moikka.
Minusta on väärin joka tapauksessa levittää tuollaista harhaoppia mitä te levitätte maailmalle. Vaikka kuinka väitätte saavanne TÄSMÄLLISTÄ tietoa Jehovalta niin on se kumma kun tieto muuttuu vuosittain.. aika vaikea kenenkään on mihinkään uskoa kun ette itsekkään tiedä mikä on sitä oikeaa tietoa... Ja sellaisten juttujen levittäminen on enemmän Saatanasta kuin Jumalasta.
Lisäksi en käsitä sitä miksi pitää katkaista kaikki välit sellaisiin ihmisiin jotka ovat eronneet siitä lahkostanne? Onko se sitten oikein?+ vai onko syynä se etteivät he järkiin tullessaan pääse kertomaan totuutta pahasti hukassa oleville ihmisille.
Mites tää risti asia?? Kuinka voitte kieltää sen että Jeesusta ei olisi ristiinnaulittu?? Mitäs täsmällistä tietoa se sellanen on kun siitä on jopa ihan historiallisia todisteita?? en käsitä.
Mutta tuskin itsekkään käsitätte..
En halua että ovellani käy ihmisiä jotka ajattelevat vain itseään. Todella törkeää.. Täytyy tehdä tätä kuuluisaa ja kaikkien vihaamaa ovityötä että itse saisi kaikkia arvonimiä ja ehkä pääsisi joskus sinne kunnon paratiisiin..
Miksi ette usko Helvettiin? Vaikka raamatussa monessakin kohdassa siitä puhutaan..
Kerran yks JT väitti mulle että teillä olisi sama raamattu kun meillä luterilaisilla ja hellareilla..eihän se pidä ollenkaan paikkaansa.??
on toi niin sekavaa ettei mitään selkeyttä tule..Siinä vartiotorni lehdessäkin lukee vuosittain ihan eri tietoa jostain samasta asiasta. en muista tarkalleen mitä se koski..joidenkin tyyppien ylösnousemusta..että nouseeko ne vai ei..ja se tieto vaihtuu koko ajan.. Jumala taitaa olla aika vekkuli kaveri kun kaikki tieto muuttuu koko ajan, teiltähän sen totuuden kuulee..ei nyt kuitenkaan..
01.11.2007 01:20
moi.
Jumalan tahdon vastaisia asioita tapahtuu jatkuvasti tässä maailmassa. sen toivottavasti tiedät ja käsität?
Mutta se ei tarkoita sitä etteikö Jumala olisi kaikkivaltias. Hän on antanut meille aivot sitä varten että päätämme itse miten toimimme eikä Jumala puutu aina niihin päätöksiin vaikka ne olisivatkin vääriä.
Jumalan tahto selviää kun lukee raamattua. :)
Siunausta sulle.
01.11.2007 01:04
blaablaa...voihan sitä tietenkin vittuilla ja käyttäytyä lapsellisesti jos haluaa mutta järjenkäyttö ja ajatteleminenkin on sallittua.. olisiko jotain asiaakin???
Taivaassa kaikki on meillä hyvin eikä ole murhetta ja vittumaisia ihmisiä. Saat uskoa miten haluat. melkein tekisi mieli sanoa että ei kiinnosta mihin joudut mutta se on väärin. Kyllä haluan toivottaa sinullekkin onnea ja siunausta elämmäsi ja ehkä joskus opit ajattelemaan asioita kypsästi ja itsenäisesti etkä toistele toisten mielipiteitä. :)
01.11.2007 01:00
aika mielenkiintoinen ajattelutapa.. ei millään pahalla.:)
Raamtattu lupaa että taivaassa iloitaan ja siihen saan luottaa. Kyllä Jumala on tarkoittanut että voisimme nauttia olostamme. Mutta kuitenkin muistaa kuka on kaiken luoja ja Jumala. vai mitä? ;) ei se mene noin että taivaaseen pääsee vain ne jotka hoilottavat jatkuvasti herra on pyhä juttuja.. Taivaaseen pääsevät ihmiset jotka ovat ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin täällä olevat mutta uskovat Jeesuksen ristinkuolemaan ja tunnustavat tarvitsevansa Jumalaa.
01.11.2007 00:56
Moi.
Kyllä mä ainakin uskon siihen että voin iloita ja nauttia taivaassa olsosta. Kukaan meistä ei tiedä millaista siellä on eikä Raamattu kauheasti siitä kerro. Minulle kuitenkin riittää tieto ettei siellä ole enää ollenkaan murhetta, kyyneliä tai pahoja tekoja ja ajatuksia.
01.11.2007 00:51
kyllä. Olin ollut uskossa jo monta vuotta sitten alkoi tapahtua kaikkea kaheaa elämässäni ja ajattelutapani muuttui täysin. ,vaikka olin ollut vakuutettu Jumalan olemassa olosta jo kauan. Kieltäydyin uskomasta siihen ja ajattelin että pärjään varmasti ilman Häntä.
Kyllähän sitä jonkin aikaa jaksoi kunnes tajusin että ihmiset pilaavat elämääni eikä Jumala. Ei Jumala voi sille mitään jos joku ihminen päättää toimia tyhmästi. Mutta nyt olen taas palannut Jumalan luo ja toivon etten enää tee sellaista virhettä mitä silloin tein..
Kyllä Jumala sinullekkin ilmestyy jos vain myönnät tarvitsevasi sitä.:) Se on usein itsestä kiinni.. Mitä haluat elämältäsi?
01.11.2007 00:48
top3
jehovan todistajiin liittyy:
1. suorittaminen
2. luja usko Vartiotorniseuran oppeihin
3. muiden veljien ja sisarten tarkkailu
mitkäköhän näistä oli Jumalan tahdon mukaisia asioita??
ei liity:
1.rehellisyys
2.luja usko Raamattuun ja Jumalaan
3.asioiden ratkaiseminen Raamatun avulla
31.10.2007 00:14
Moikka.
>>vanhemmistoveljet eivät tee virheitä. Veljet ovat vartiotorniseuran hallintoelimen orjaluokka, mikä noudattaa pääkonttorin Jehovan säädöksiä.
30.10.2007 23:46
12 / 15