Vapaa kuvaus

Rauhallinen, hidas perushämäläinen. Ei kiirettä mihinkään muualle kuin syömään. Lempikirjat: Monte-Criston kreivi Koulutus: Ammattikorkeakoulu Ammatti: Kauppa/palveluala Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Messenger: [email protected]

Aloituksia

33

Kommenttia

401

1. "Vain Jeesus pelastaa, ei Leevi eikä Sten" Mielestäni aloittaja ei kysynyt tätä. Sen mukaan mitä itse olen lukenut, ero tapahtui tosiaankin vuoden 1977 tienoilla. Muodollinen syy lienee ollut allekirjoitukset kirjaan "Hengellisen hallituksen vaiheet esikoislestadiolaisessa seurakunnassa".

Kirjoittaja olisi halunnut teokseen ison joukon allekirjoituksia, kun taas Sten Johanssonille olisi riittänyt maininta "monista jotka voivat todistaa" kirjan tapahtumat ja asiat oikeiksi (lainaus muistinvarainen). Oma käsitykseni on, että leeviläisten ylitiukka seurakunta- ja syntioppi ei enää sopinut Stenille. Ja samalla tavoin kuin ison hajaannuksen aikana, hyvin nopeasti alettiin löytää toinen toisistaan mitä hirvittävimpiä vikoja, kun kerran sille tielle oli lähdetty.

Korjatkoon joku joka tietää asian täsmällisemmin. Jotain on kyllä mielessäni ollut, koska olen itsekin seurannut tuolloin tapahtumia,