Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Totta! "Roomalaiskatolisen opin mukaan kiirastuli, purgatorium, on kuolemanjälkeinen välitila niille sieluille, jotka tosin ovat saaneet anteeksiannon iankaikkisesta rangaistuksesta, mutta eivät ole vielä saavuttaneet täydellisyyttä, vaan tarvitsevat puhdistusta kärsimyksien kautta." Saartio, Rafael. Kristilliset vertauskuvat ja tunnukset. Porvoo 1963.

Näinhän se on. Eihän kiirastulta suoraan löydy Raamatusta, mutta sanokaas nyt YKSIKIN AINOA kristitty tai kristittyjen yhteisö, joka opissa ja elämässään noudattaa ja pystyy noudattamaan VAIN JA PELKÄSTÄÄN sitä, mikä Raamatussa on suoranaisesti käsketty ja/tai kielletty.
  2. Ehkä kannattaa kuitenkin pitää terve järki mukana ja pää kylmänä näitä ´pseudoepirafeja´ lukiessa. Tarkoitan lähinnä, että on lukiessa vähän sellainen tutkijan ja tiedemiehen kriittinen asenne, enemmän kuin herkkäuskoisen kaiken painetun sanan uskojan.