Hyvin monella uskoon tulleella on takana alkoholismi tai huumetausta. Noita ikuisia aineiden orjia, pitäisi ymmärtää ja kannustaa tiellään selvää elämää kohti.
Itselläni on alkoholi ongelma. Sorryn aina joskus tai kovin useinkin juomaan ja se olotila mitä kutsutaa krapulaksi on kaksikertaa kaueampi kuin aiemmin. Pelko tilat ovat pahimpia ja ne, joissa ei uskalla edes kertoa mistä on kysymys koska pelkää sitä, että syyttävä sormi tulee ja osoittaa "kenen" vallassa olet.
Sortumisen kohdalla olen avuton. Huudan avuksi Jumalaa ja lupaan parantaa tapani. Pelkään uskon sisarien/veljien tuomiota ja sitä että en enää heidän mielestään kelpaakkaan tuohon armoitettujen joukkoon, koska olen taas sortunut syntiin.
Menee muutama päivä kun olen taas kunnossa ja saanut itsetuntoni takaisin. Uskallan olla ihmisenä ihmisten joukossa. Tuota "hyvänä" ihmisenä oloa en kestä kuin ehkä pari vikkoa kun taas tulee tarve vetää oma minuus ja omnarvontunto alkoholin avulla ojaan, missä voi voihkia ja surkutella ja pyytää Jumalalta apua.
Mistä ihmeestä tämä kierre. Haluaisin pois koko alkoholin kahleista. En tajua edes miksi juon.
Rankaisenko itse itseäni jatkuvasti, jotta saisin kokea armon aina uudelleen ja uudelleen. Jotta voisin taas kohota sieltä tuhkasta kuin Felix lintu, puhtain ja ihanin siivin.
En minä ymmärrä. Kertokaa joku muu omia kokemuksia alkoholin kanssa kamppailusta ja miten siitä olette pelastuneet.
En tunne oloani mitenkään hyväksi humalassa(ehkä alkuvaiheessa) ja sitten se krapula, etukäteen jo näen painajaisia miten en selviä niistä enää...
Ei ole mitään järkeä juoda, siis mikä minua juottaa...???
Parasta huumetta ja viiniä on Jeesuksen sana, sen olen tajunnut, mutta...
miksi juon
9
467
Vastaukset
- ent. juoppo
Pyydä seurakuntasi pastorilta rippikeskustelua ja kerro alkoholismisi todellinen syy hänelle. Sen jälkeen voit pyytää synninpäästöä.
Alkoholismia pitää hoitaa, ei saa jättää vartiomatonta hetkeä, ettei himo voita.
Rukoile Vapahtajaasi alati, tulet huomaamaan, että himo väistyy.
Mikä estää sinua puhumasta seurakunnassasi tästä juomisenongelmasta, uskon, että yhdessä rukoilu tuo avun.
Minulta juoppous on otettu pois, Vapahtajan armosta. Jotkut ovat saaneet apua A-klinikoilta saatavasta terapiasta, jotkut taaas AA-ryhmien kautta. A-klinikoita on yleensä kaupungeissa; AA-ryhmiä suurimmilla paikkakunnilla ympäri Suomea ja ympäri maailmaa. Kerrotaan myös tapauksista, joissa syvä uskonnollinen kokemus on raitistanut ihmisen mutta kaiken kaikkiaan ehkä nämä ovat,mitenkään niitä vähättelemättä, harvinaisia tapauksia. Mielestäni, mikäli mahdollista voisit yrittää etsiä ongelmaasi ratkaisua A-klinikoiden ammattiauttajilta tai sitten paikkakunasi AA-ryhmistä. Viimeksimainitut ryhmät ovat alkoholisteista koostuvia ja niissä ainakin voi vaihtaa kokemuksia kamppailussa pullosta erossa pysymiseksi.
- kirjoittaa
hyvin kirjoissaan, joista yksi on Riippuvuuksien siteistä elämän vapauteen. On erittäin rohkaiseva kirja. Kehoitan kaikkia lukemaan, jotka ovat riippuvuuksien kahleissa. Kerrot, että Sinulla on alkoholiongelma, mutta ystävä hyvä kyllä on myös monia muita riippuvuuksia joista yksi on seksiriippuvuus. Myös tämän riippuvuuden kanssa elävä joutuu aina uudelleen ja uudelleen kokemaan huonommuuden ja tuntee ettei maailmassa ole ketään yhtä syntistä. mutta tälläinenkin ihminen saa turvautua Jumalan armoon. Jeesuksen ristintyö on niin suuri asia, että se peittää alleen syntien paljouden. Tuossa joku antoi neuvon, että kannattaa mennä ripittäytymään ja pyytämään synninpäästön. Se on oikein hyvä neuvo. kun jätät silloin synnit siihen paikkaan voit olla varma, että koet valtavan vapauden ja rakkauden tunteet. Älä koskaan eikä milloinkaan katso mitä ihmiset sanoisivat. Kaikilla ei ole yhtä voimakasta viettiä synteihin kuin toisilla ja ne eivät voikaan koskaan eikä milloinkaan ymmärtää Sinua eikä minua vaan meidän on yksinomaan turvattava Jeesukseen. Jeesuksen kristuksen palvelijana ja Häneen uskovana julistan kaikki syntisi anteeksi annetuksi nimeen Isän, Pojan ja pyhän Hengen. Amen.
- armahdettu syntinen
Kiitos teille kaikille ymmärryksestä ja neuvoista.
Ajattelin, että ehkä minun olisi hyvä työstää tuo syy miksi aina uudelleen ja uudelleen sorrun, jotta saisin "rangaistuksen" ja "hylkäämisen" tunteen ja sen jälkeen olla taas kirkkain mielin "hyvänä" ihmisenä tunteen.
Olen vain ajatellut, että ei Jumalakaan voi kaiketi jatkuvasti ja aina uudelleen ja uudelleen armahtaa sellaista joka tajuaa tekevänsä syntiä ja väärin.
Pelkään, että Jumala ei jaksa katsella minun "kiukutteluani" ja samoin seurakuntalaiset kyllästyvät jos saavat tietää minun lankeavan jatkuvasti.
Silloin kun sain kokea Jumalan armon ja tulla uskoon 20- vuotta sitten olin juomatta nelisen vuotta ja vain ja ainoastaan Jumalan voiman avulla ja sillä tiedolla, että hän jaksaa kantaa minua aina. Se oli hyvää aikaa, mutta sitten "petyin" jotenkin seurakuntalaisten kaksinaamaisuuteen ja kaikkeen muuhun ja ajattelin, että jos nuo niin kyllä minäkin. En vain osannut sitten pitää enää kiinni kohtuudesta.
Miten saan tuon voiman takaisin joka piti minua juomatta kokonaista nelisen vuotta. Se oli elämäni parhainta aikaa.
Olen vain ajatellut, että josko tälläkin on tarkoitus, jospa Jumalalla on minulle tarkoitettuna jokin erikoinen tehtävä,josko en ole turhaan juonut uskovaisena näitä lähes 15-vuotta.
En tiedä. Herra yksin tietää miksi tämä tie on tällainen ja miksi se pitää kulkea näin kuoppaisesti.
Nyt olen vaan niin tyystin kyllästynyt koko alkoholilla lotraamiseen ja humalahakuisuuteen, haluaisin löytää taas sen tunteen jonka koin silloin kun sain tuntea Herran Hengen koskettavan minua ja viemällä kerta heitolla koko alkoholin pois elämästäni.
Kysynkin itseltäni uudestaan ja uudestaan; miksi annoin pahalla pikkusormen ?
Se juomattomuus päätös silloin tuli niin helposti ja tiesin sen pitävän (tai luulin sen pitävän, kunnes kerran ajattelin vain kokeilla vähän).
No rukoilen ja pyydän apua ylhäältä. Kyllä Jeesus näkee sen että en enää jaksa juoda ja auttaa siinä minua.
kiitos teille kaikille kannanotoista):) - -björn-
Viestisi vihjaa että uskosi on ehkä tuen etsintää
seurakuntayhteydestä.Toisinsanoen ehkäpä olet uskossa seurakuntaan etkä Kristukseen."Ketä tottelemaan te antaudutte ,sen palvelijoita te olette"-voitaneen selventää näin ->kenen hyväksyntää sinä tavoittelet,sen mieliksi tahdot olla.Meillä voi olla tällainen kohde vaikka aviopuoliso, joka estää meiltä uskon oikean toteutumisen.On hyvä että rohkenit kirjoittaa ongelmastasi.Herran tahdon löytymistä ja siunausta sinulle.- armahdettu syntinen
Ei uskoni ole tuen etsintää seurakunnasta, vaan aivan henkilökohtainen suhde Kristukseen.
Kritushan antaa anteeksi jatkuvasti ja aina, sen tiedän, mutta joskus tuntuu, että jaksaako Hänkään katsella kun tällä tavalla poukkoilen, siksi tarvitsen seurakuntalaisten (=ihmisen) synninpäästöä ja tukea.
Se, että mitä seurakuntalaiset sanovat kun vähän väliä tuo "hurskas" ihminen on humalassa, ei sitä kukaan jaksa jatkuvasti anteeksi antaa. Se tuntuu tökkivältä ja tekopyhältä.
Ja ihminen on lauma eläin, hän haluaa, että toinen ihminen myös hyväksyy hänet ja pitää hänestä, eli että voi olla sosiaalisessa kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa.
Tässä kun taas olen saanut jonkin verran itsetuntoani kohotettua olen päättänyt, että nyt ainakin kuukauden tauko ja mielummin koko loppuelämän.
En yksinkertaisesti jaksa rämpiä tuota kaksoiselämää läpi eli se on joko tai.
Joko selkeästi juoppo tai sitten elämän arvoja kunnioittava ja Jumalan luomaa omaa minää kunnossa pitävä absolutisti.
Jälkimmäinen on varmasti itselleni sekä ympäristölle paras vaihtoehto ja uskon, että myös Jumala pitäisi siitä.
Toivon vaan saavani voimaa niihin hetkiin kun tuo alkoholin paholainen taas kuiskuttaa korvaan, että , pitää vain ajatella, että huomisesta en tiedä mutta tässä ja tänään auttaa Jeesus eli päivä kerrallaan.
Rukouksella on suuri voima ja siksi rohkenen pyytää teitä ihmisiä rukoilemaan niin minun kuin muidenkin alkoholin pauloissa elävien puolesta, että voima löytyisi ja Jumala antaisi viisautta ja kykyä olla juomatta. Elämä on lahja Jumalalta ja sitä lahjaa ei Jumala varmastikkaan ole tarkoittanut siihen, että se hukataan humalahöyryissä ja krapuloissa. Pieni määrä ei ole pahaksi, mutta jos sitä ei osaa käyttää on se silloin pahaksi.
Siunaten ja avustanne kiitäen... - vinDieselxxx
armahdettu syntinen kirjoitti:
Ei uskoni ole tuen etsintää seurakunnasta, vaan aivan henkilökohtainen suhde Kristukseen.
Kritushan antaa anteeksi jatkuvasti ja aina, sen tiedän, mutta joskus tuntuu, että jaksaako Hänkään katsella kun tällä tavalla poukkoilen, siksi tarvitsen seurakuntalaisten (=ihmisen) synninpäästöä ja tukea.
Se, että mitä seurakuntalaiset sanovat kun vähän väliä tuo "hurskas" ihminen on humalassa, ei sitä kukaan jaksa jatkuvasti anteeksi antaa. Se tuntuu tökkivältä ja tekopyhältä.
Ja ihminen on lauma eläin, hän haluaa, että toinen ihminen myös hyväksyy hänet ja pitää hänestä, eli että voi olla sosiaalisessa kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa.
Tässä kun taas olen saanut jonkin verran itsetuntoani kohotettua olen päättänyt, että nyt ainakin kuukauden tauko ja mielummin koko loppuelämän.
Joko selkeästi juoppo tai sitten elämän arvoja kunnioittava ja Jumalan luomaa omaa minää kunnossa pitävä absolutisti.
Jälkimmäinen on varmasti itselleni sekä ympäristölle paras vaihtoehto ja uskon, että myös Jumala pitäisi siitä.
Toivon vaan saavani voimaa niihin hetkiin kun tuo alkoholin paholainen taas kuiskuttaa korvaan, että , pitää vain ajatella, että huomisesta en tiedä mutta tässä ja tänään auttaa Jeesus eli päivä kerrallaan.
Rukouksella on suuri voima ja siksi rohkenen pyytää teitä ihmisiä rukoilemaan niin minun kuin muidenkin alkoholin pauloissa elävien puolesta, että voima löytyisi ja Jumala antaisi viisautta ja kykyä olla juomatta. Elämä on lahja Jumalalta ja sitä lahjaa ei Jumala varmastikkaan ole tarkoittanut siihen, että se hukataan humalahöyryissä ja krapuloissa. Pieni määrä ei ole pahaksi, mutta jos sitä ei osaa käyttää on se silloin pahaksi.
Siunaten ja avustanne kiitäen...Terve.
ajattelin laittaa pienen kirjoituksen.
Ootko käynyt jossain kokouksissa rukoiltavana?isommissa tai pienemmissä tilaisuuksissa?
jos et ole,niin ehkä kannattais kokeilla.
tai jos näyttää ettei sekään auta,niin joskus voi muut konstit auttaa. älä osta viinaa tai jokin muu konsti.
mutta lue raamattua ja rukoile, että pääsisit eroon viinasta.
tai oletko täyttynyt pyhällä hengellä?
sitäkin voisi koittaa ,jos auttaisi... - Kempiläinen
armahdettu syntinen kirjoitti:
Siunaten ja avustanne kiitäen...>>mutta joskus tuntuu, että jaksaako Hänkään katsella kun tällä tavalla poukkoilen, siksi tarvitsen seurakuntalaisten (=ihmisen) synninpäästöä ja tukea
- armahdettu syntinen
Kempiläinen kirjoitti:
>>mutta joskus tuntuu, että jaksaako Hänkään katsella kun tällä tavalla poukkoilen, siksi tarvitsen seurakuntalaisten (=ihmisen) synninpäästöä ja tukea
Kiitos lohdutuksen sanoista.Todellakaan Jumala ei hylkää ketään. Ihminen on heikko ja Jeesus olleessaan ihmisenä maanpäällä sai kokea läpi ihmisen heikkoudet ja sovitti puolestamme syntimme. Meillä on puolustaja Isän tykönä.
Tänäpäivänä tässä paikalla haluan nöyrästi sanoa Jeesukselle, että haluan elämäni takaisin jos sen vaan vielä voin saada eli haluan juomattoman elämän, en sitä tekaistua elämää, jonka tuntee viinahöyryissään.
Synti on oleva läsnä aina ja ainoa puolustuskeino syntiä vastaan on rukous ja luja luottamus siitä, että Jeesus kantaa tämänkin kiusauksen yli ja jonakin päivänä kamppailu ei ole enää niin kovaa kuin alussa.
Toivon, että Hän kuulee minua ja seuraavan kerran kun meinaan langeta tai lankean Hän nostaa rakastaville käsilleen ja ja antaa armonsa koskettaa syntistä minääni.
Nyt on mennyt hyvin muutama päivä, mutta täytyy rauhassa odotella että menisi muutama viikko ennekuin uskaltautuu irroittaa otteensa "taistelu aseesta" ja luottaa siihen , että minua kantavat iankaikkiset kädet.
Kumpa Herran Henki koskettaisi minua taas niin rajusti, että osaisin olla ilman alkoholia, sillä tiedän Kristuksen elävän ja olevan tässäkin hetkessä vierelläni, enhän muuten tätä kirjoittaisi.
Kiitokset teille kaikille asiallisista ja rohkaisevaista kannanotoista ongelmaani.
Teistä jokaisesta on huokunut tuo Jeesuksen rakkaus ja halu auttaa lähimmäistään.
Toivotan teille kaikille oikein siunauksen täyteistä kesän alkua.
Herra olkoon teidän kanssanne.!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2258564
- 1186223
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465702Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324000- 683888
- 303048
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262793On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282755Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252727- 472660